Test Sürüşü: Honda Accord 1.5L DOHC VTEC Turbo Benzinli

®
Çok Okunanlar

Türk Otomotiv Sektöründe Makineler Gürül Gürül Çalışıyor!

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) tarafından bu yıl dokuzuncusu düzenlenen Bakım Konferansı, “Bakımda Retrofit ve Yenileme Uygulamaları” temasıyla...

Otokoç 2. El’in yeni kredi kampanyası

Otokoç Otomotiv çatısı altında çözüm sağlayan Otokoç 2. El’in yeni kredi kampanyası ile tüketiciler sonbaharda hayallerindeki aracı cazip koşullarda satın...

FANUC Türkiye Tamir Merkezi

Dünyanın lider fabrika otomasyon üreticilerinden FANUC’un Türkiye’de 250 bin euro yatırım bütçesi ile kurduğu Tamir Merkezi, ilk günden bu...

Citroen,Sebastien Loeb ile İspanya’da Birinciliği Yakaladı…

Citroën’in Dünya Ralli Şampiyonası’nda yarışan takımı Citroën Total Abu Dhabi WRT, takvimin en zorlu rallilerinden biri olan İspanya Rallisi’nde...

Yeni Honda Accord, Passat, BMW 3.20, Volvo S60, Ford Mondeo ve D segmentindeki (Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Avensis, Volkswagen Arteon, Opel Insignia) tüm araçlara rakip olarak, Türkiye pazarına 16 Ekim 2021 tarihinde giriş yaparak Honda Türkiye tarafından bayilerinde satışa sunuluyor.

Accord öncelikle tarihi bir otomobil ve tarihi olan alt yapısı olan, geçmişi olan bir Japon ve Kuzey Amerika ‘da üretilmiş zamanının en değerli kullanılan 1976 yılında Accord CVCC üretime başlayan, 1980 yılında ise 1 milyon üretim adedine ulaşmış olan bir otomobildir.

Test sürüşünü ise otomobilin lansmanı ile Ekim ayı başlarında ilk olarak yapmış olduğumuz pazara sunulmadan önce ise sitemizde ve dergimizde yayınlamış olduğumuz Accord’u tüm detayları ile ele alarak 850 km’lik test sürüşümde ayrıntılarına kadar bahsediyor olacağım. Honda Accord, özellikle ABD’de başarılı satış rakamları yakalamıştır. ABD’de 1982 yılında üretilmeye başlanmış ve günümüze kadar ABD’de en fazla satılan Japon arabası olma unvanına da sahip bir otomobildir.

1988 yılında ABD’de üretilen Honda Accord Coupe otomobiller Japonya’ya ihraç edilmeye başladı. 1989 yılında Accord Inspire piyasaya sürüldü. 1991 yılına gelindiğinde ise ABD’de üretilen Honda Accord Wagon, Japonya pazarında piyasaya sürülmeye başlandı. 2003 yılında Honda, ABD’de 10 milyonluk üretim adetini aşan ilk Japon otomobil şirketi oldu. 2004 yılında Honda’nın kendi geliştirdiği ilk dizel motora sahip Accord 2.2i-CTDi Avrupa’da piyasaya sürüldü.

2008 yılı itibarıyla ise Honda Accord’un Sekizinci jenerasyonu olan modeli tüm dünyada satışa sunuldu.

2008 Honda Accord EX-L Amerika’da 2.4L litrelik motoru ile pazara sunuluyordu. Çok daha yumuşak dış tasarım hatlarına sahip, genişliği, uzunluğu ve tasarımı Amerikan vari bir görünüme sahip, oldukça konforlu ve oldukça da hala günümüzde modern bir görünüme sahip otomobildi.

2014 yılına gelindiğinde ise Honda Accord, Kuzey Amerika’da 10 milyonuncu otomobilini üretti. 2018 yılında ise Honda Accord, Kuzey Amerika’da “Yılın Otomobili” seçildi. Accord 10’uncu nesli ile uzun bir aradan sonra Honda Accord, 1.5 litre i-VTEC Turbo motoru ve uyumlu CVT şanzımanı ile Türkiye pazarına sunuluyor. 

Yeni Honda Accord’a dışarıdan baktığımızda ilk olarak 5 metreye varan uzunluğu ve kaslı görüntüsü ile ben buradayım diyerek dikkatleri oldukça üzerine çekiyor. Güçlü ve sportif duruşu ile aynı zamanda LED dış aydınlatma tasarımı daha alçak ve geniş duruşu, daha hafif ve sağlam yapısı, çekici görünümü ve dinamik sürüş sunan motor performansı ile D segmentinde ki rakiplerine güçlü ve iddialı bir rakip olabileceğini ve olduğunu aslında gösterdi. Belki de rakipten çok daha tercih sebebi tasarım ve marka unsuru olarak çok daha farklı sebeplerden bir seçim de diyebilmemiz mümkün gibi. 

 

4 Silindirli 1.5L litrelik Honda Accord yeni motoru 190 beygirlik bir güç üretiyor. En yakın rakibi Volkswagen Passat’ta ise 1.5 TSI benzinli motoru 150 beygirlik bir güç üretiyor. Passat’ta uzunluk 4775mm iken Yeni Honda Accord’da ise uzunluğu 4901mm ile hem beygir hem de uzunluk olarak şimdilik daha çok ön plana çıkıyor.

Honda Accord, 1.600-5.000 d/d aralığında 260 Nm tork üretiyor. Volkswagen Passat’a baktığımızda ise 1.500-3.500 d/d aralığında 250 Nm tork ürettiğini görüyoruz. Yine Passat 1832mm genişlik vaat ederken, Yeni Honda Accord ise 1862mm olarak daha geniş bir alan sunmakta.

Yeni Honda Accord, Keskin tasarım çizgilerine sahip güçlü motor kaputu kaslı görünümü desteklerken, A sütunları sürücünün görüş açılarını iyileştirmiş.  Yandan bakıldığında göze çarpan geniş çamurluk kemerleri kadar omuz çizgisi boyunca uzanan karakteristik yan cephe çizgileri ve ışık oyunlarıyla hareket kazanan kapı panelleri de güçlü ve sportif görünümüne destek veren bir diğer unsurlardan.

Bu arada ben bu satırları yazarken şu anda ülkemizde Formula1 Türkiye İstanbul yarışı düzenlenmektedir. Honda, Formula1 pilotları Max Verstappen, Sergio Pérez Yeni Honda Accord aracı Türkiye’de İstanbul’da ilk defa kullanıyor ve test ediyorlar. 

Yeni nesil Accord’un gövdesi yaklaşık yüzde 15 oranında yüksek dayanımlı çelikten imal edilirken; bu modelde ilk kez yapısal yapıştırıcı tekniği kullanılmış. Yeni nesil Honda Accord Honda’nın kendine ait Tayland fabrikasında Ayuttahaya bölgesinde otomobil üretimi yapan Honda Automobile Co.’da üretiliyor.

Yeni Accord 17 inç ve 18 inç olmak üzere iki farklı jant ebadıyla pazara Executive ve Executive+ modelleri ile sunuluyor. Honda mühendisleriyle birlikte geliştirilen lastikler, sürüş kalitesi ile yol tutuş özelliklerini iyileştirmeye ve aynı zamanda yuvarlanma direncini azaltmaya da yardımcı oluyor. Yeni Accord ile Honda ilk defa seri üretim bir otomobil modelinde gürültüyü 6dB azaltan özel jantlara yer verilmiş.

Accord’un geniş gövdesi ve uzun aks mesafesi sonucunda geniş bir iç mekan elde edilmiş. Aracın anahtarı üzerinden uzaktan çalıştırma yöntemi ile aracın motorunu binmeden çalıştırabiliyorsunuz. Bunun yanı sıra Honda Accord’u şöyle bir ele alır olursak kuvvetli dış tasarımının yanı sıra içine göz attığımızda ise; beni ilk düşündüren gördüğüm ve hissettiğim şey evet Kuzey Amerika, Alman ve Japonya birleşimi Melez bir iç tasarım olduğu yönünde. Aracın ön göğüs kokpit kısmında lüks olarak göze hitap eden ahşap geçiş ve görünümlü kaplamalar ve tasarım şekli Alman BMW otomobil ve konsolları ile hemen hemen aynı. Aracın 8 inç ön dokunmatik, multimedya sistem ev ekranı ise yine Alman otomobillerinde olduğu gibi tasarlanmış en azından göze ilk bakışta iç çizgilerde bir ayrım var ve o şekilde gözüküyor. Çok daha ufak bir vites topuzu ve vites uzunluğu yer alıyor. Araca dışarıdan baktığımızda Kuzey Amerika, Japonya’ya has bir kaslı ve güzel yumuşak hatlar aynı zamanda sert sportif izlenimi yer alıyor. Fakat araca içeriden girip baktığımızda ise tam olarak tersine uzak doğu havasından bir Japon otomobili havasından daha çok Amerika ve Alman tasarımına ait bir otomobil gibi Melez olmuş. Yani en azından benim gördüğüm tam olarak şey bu.

Accord’un ön sürücü koltuğu çok fonksiyonlu ayarlanabilir alçaklık, yükseklik, derinlik ve baldır diz desteği ile birlikte çok başarılı olan ergonomik bir baş desteği bulunuyor.

Arka koltukta oturan yolcular için ise ciddi anlamda bir diz ve baş mesafesi sunulmuş. Aynı zamanda Executive+ modelinde ise ısıtmalı Arka koltuklarda yer almakta. Yine Arka tarafta oturan yolcular için kol dayamanın altında da geniş bir eşya bölmesi ve iki adet bardak koyma alanı bulunuyor. Yeni Honda Accord, 570 litre ile geniş bagaj hacmi sunuyor. Tek parça arka koltuk sırtlığının katlanmasıyla bagaj hacmi artırılabilirken; halı kaplı ve astarlı bagaj ise oldukça konforlu ve lükse hitap ediyor.

Yeni Accord’un 1,5 litre VTEC Turbo motoru; 5.500 d/d’de 190 PS güç üretiyor. F1 pedalı direksiyon simidi altındaki vitesler ise kullanımda otomatik CVT şanzımanda kullanım kolaylığı sunmakta. Honda Accord’da orta konsoldaki vites kolunun yanında bulunan yeşil bir ECO düğmesi standart olarak yer alıyor. ECO modunu etkinleştirmek için düğmeye basıldığında, gaz kullanımı ve klima ayarları yakıt verimliliğini artırmak için değişiyor. Diğer sürüş modu olan SPORT ise yine Accord’un orta konsolunda yer alan bir düğme ile etkinleştiriliyor. SPORT modu seçildiğinde ise Accord daha çevik, hızlı ve kliması ise daha iyi çalışır bir hale geliyor.

4 silindirli VTEC Turbo motor ile kombine edilen Sürekli Değişken Şanzıman (CVT) gaz tepkilerine anında cevap sunabilirken özellikle seri kullanımda Sport modunda F1 vites kulakçıkları aracı kullanımda oldukça bir sportif sürüş ve hız sunarken, aynı zamanda egzozdan çıkan sesi ile büyük bir keyif kullanım zevkini yaşatıyor. Arka tarafında Honda Accord bu anlamda difüzörün altında çalışır aktif durumda iki adet egzoz çıkışı yer alırken araca güç ve sportiflik katıyor. Yeni Accord, önde MacPherson ve arkada bağımsız süspansiyon sistemi amortisör yapısı aslında biraz sert olmasının yanı sıra virajlarda yol tutuşu ve aynı zamanda sert kavislerden geçerken biraz sert olarak zıplatması da yine aracın güvenli yol tutuş özelliğinden kaynaklanıyor. Bazı durumlarda ise aracın süspansiyonları oldukça konforlu ve yolu çukurları hissettirmeden size iyi bir sürüş deneyimi sunacak kadar başarılı hatta bu konuda harika bir amortisör süspansiyon yapısı var diyebiliriz.

Elektrik Kontrollü Direksiyon (EPS); temassız bir tork sensörü kullanarak sürücünün direksiyon eforunu ölçüyor ve ne kadar elektromotor desteği uygulanacağını belirleyerek yumuşak, doğal ve hassas direksiyon hissi sağlıyor. Yeni Accord, 4 kanallı ABS’ye sahip 4 tekerlekten disk frenleri, Elektronik Fren Güçlendiricisi ve her bir tekerlek üzerindeki dinamik yüke bağlı olarak fren kuvvetini önden arkaya otomatik olarak oranlayan Elektronik Fren Dağıtımı (EBD) güvenlik donanımlarında yer alıyor.

Honda SENSING, belki de Honda Accord aracı kullanırken yapmış olduğum 850km ‘lik yol sürüşüm esnasında beni yormayan güvenilir bir şekilde çalışan bu sistemi yolu kat ederken bana oldukça yardımcı oldu diyebilirim. Honda SENSING aynı zamanda ön tarafta tampona konuşlandırılmış aktif bir radar sistemi. Fakat bu radar sistemi o kadar çok iyi bir şekilde geliştirilmiş ki sistemde hataya yer verilmemiş.

Honda SENSING özellikleri arasında gelişmiş sürüş destek teknolojilerden biri olan Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi (CMBS) ve onunla entegre çalışan Çarpışma Uyarı Sistemi (FCW) yer alıyor. Şöyle kısaca size açıklamam gerekir ise: Aracı belirli bir hızda direksiyon sağ tarafında yer alan tuş yardımı ile takip mesafesini ve hız sabitleme sistemini çalıştırdığımda belirli bir hızda seyrederken öndeki araç ile aradaki mesafeyi de kademeli bir şekilde ayarladığınızda (direksiyon üzerinde sağ tarafta yer alan tuş ile) takip mesafesini koruyan araç belirli bir hızda seyrederken, siz cruise kontrol ile yukarı ve aşağı hızı azaltıp, çoğaltma işlemi yapsanız bile, öndeki takip ve yaklaşma mesafesini bir nesne gördüğünde ona göre ayarlayan ve otomatik olarak hızını koruyarak frenleme yapan Honda Accord ani bir şekilde araca yaklaştığınızda ya da önünüze ani bir engel çıktığında çarpışma önleme ve frenleme sistemini aktif ederek güvenli ve konforlu bir sürüş imkanı sunuyor. Bunu öndeki gösterge panelinde sarı-turuncu renkte verdiği ikaz lambası ile de ayrıca gösteriyor. Aracın yine sağ ve sol aynalarında kör noktada yer alan araçları gösteren bir ikaz lambası bulunuyor. Bu trafikte aynalarda yanıp sönerek sinyal şeklinde uyarıyor.

Honda Accord’da ilk kez sunulan Yorgunluk Tespit Sistemi otoyollarda ve ana yollarda sürücünün davranışlarını izleyerek dikkat dağınıklığını değerlendiriyor ve sürücüyü mola vermesi için uyarıyor. Sistem, sürücünün direksiyon hareketlerinin frekansını ve yoğunluğunu ölçmek için Elektrik Kontrollü Direksiyon’dan (EPS) gelen verileri kullanıyor. Çapraz Trafik Uyarı Sistemi, geri manevra sırasında sürüş güvenliğini artırmak için radar sistemi ile birlikte çalışırken; bu teknoloji Accord’un yanındaki ve arkasındaki araçları tespit etmek için radar sensörlerini kullanıyor.

Yeni Accord’da sunulan i-SRS Sistemi, önden çarpışmanın şiddetine bağlı olarak optimum yolcu korumasını sağlamak, çarpma kuvvetinin ve olası kafa yaralanmalarının etkisini azaltmak için ön hava yastığını ve emniyet kemeri ön gergisini kontrol ediyor. Sistem ayrıca bir hava yastığı veya ön gerginin etkinleşmesinin ardından tüm kapılara kilit açma sinyali gönderirken; perde hava yastıkları ve fünyeler, yan camların üzerindeki tavan alanında bulunuyor.

Sonuç olarak: Performansı, konforu ile trafikte ve uzun yolda çok etkilendim. Hız ve performans gayet iyi şekilde aracın 190 beygir gücündeki motoru kısa zamanda hızlanması ve F1 vites pedalları ile yüksek hızlarda verimli şekilde aniden vites küçülterek virajlarda iyi bir şekilde sert olarak girip çıkmama ve performans kaybetmeden eğimli çıkışlara sahip uzun yolda sağlam bir şekilde araç ile kolayca yormadan hareket edebildiğim için  Honda Accord ile beraber standart şekilde sunulan 18 inç jantların ve Michelin marka lastiklerinde öneminin büyük olduğunu söyleyebilirim.

Yazı ve Fotoğraf: Özgür Sunay

Test Fotoğraf Galerisi:

 

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...