TEMSA Teknoloji ve Etki Merkezi

®
Çok Okunanlar

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Defender Dakar’a meydan okuyor…

Defender, motor sporunda yeni bir sayfa başlatıyor: Defender Rally bölümü, markanın Ocak 2026'da ilk kez Dakar'a başlayacağı Defender Dakar...

Alman Teknolojisine Sahip Opel Modelleri Yıl Sonu Fırsatları

Opel, 2025 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli süper sedanla ürün gamı...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

Mobilite teknolojilerinde geleceğin liderleri TEMSA Teknoloji ve Etki Merkezleri’nde yetişecek…

Sabancı Topluluğu, 2024 yılında başlattığı Sabancı Gençlik Seferberliği’ni Türkiye’ye yaymaya devam ediyor. Sabancı Gençlik Seferberliği kapsamında Adana’da açılan TEMSA Teknoloji ve Etki Merkezleri, mobilite teknolojilerinde geleceğin liderlerini yetiştirecek.

“Bütün ümidim gençliktedir” diyen Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün izinde, Türkiye çapında yeni bir sosyal girişim modelinin temellerini atan Sabancı Topluluğu, Sabancı Gençlik Seferberliği kapsamındaki 9 ve 10’uncu, 2025 yılındaki ilk iki Teknoloji ve Etki Merkezi’ni ise Adana’da açtı.

Adana Çukurova Teknokent’te hizmete giren TEMSA Teknoloji ve Etki Merkezleri’nin açılışı, Çukurova Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hamit Emrah Beriş, Alparslan Türkeş Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Adnan Sözen, Sabancı Holding Mobilite Çözümleri Grup Başkanı Cevdet Alemdar ve TEMSA CEO’su Evren Güzel’in yanı sıra çok sayıda akademisyen ve öğrencinin katıldığı törenle gerçekleştirildi.

“TEMSA TEKNOLOJİ VE ETKİ MERKEZLERİ, BİR KÜLTÜRÜN VE VİZYONUN İNŞASINA KATKI SAĞLAYACAK”

Törende konuşan Çukurova Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hamit Emrah Beriş, “Çukurova Üniversitesi olarak, geleceğimizi şekillendirecek olan gençlerimize rehberlik etme, onlara ilham verme ve potansiyellerini en üst düzeye çıkarmaları için fırsatlar sunma sorumluluğunu en büyük görevimiz olarak kabul ediyoruz. Beyin göçünü beyin gücüne dönüştürme hedefiyle kurulan TEMSA Teknoloji ve Etki Merkezleri; fiziksel alan olmanın ötesinde, bir kültürün ve vizyonun inşasına da katkı sağlayacak. Bu merkezlerde akademisyenler, öğrenciler ve sektör profesyonelleri birbirleriyle etkileşim halinde çalışarak, yenilikçi çözümler geliştirecek, toplumun karşılaştığı sorunlara karşı etkili ve sürdürülebilir çözümler arayacaklar. Aynı zamanda, gençlerimizin kendi fikirlerini hayata geçirebilecekleri bir ekosistem oluşturulacak ve girişimcilik ruhu teşvik edilecek” ifadelerini kullandı.

“ADANA’NIN KÜRESEL REKABET GÜCÜNÜ ARTIRMAYA YÖNELİK ÖNEMLİ BİR ADIM”

Alparslan Türkeş Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Adnan Sözen ise şunları söyledi: “Teknoparklar; inovasyonun, araştırma ve geliştirmenin kalbinin attığı, geleceği şekillendiren projelerin yeşerdiği merkezlerdir. Bu bağlamda TEMSA Teknoloji ve Etki Merkezleri, sadece elektrikli araç teknolojileri ve sürdürülebilir ulaşım çözümleri açısından değil, aynı zamanda Adana’nın küresel rekabet gücünü artırmaya yönelik atılmış önemli birer adımdır. Bu merkezler, geleceğin taşımacılık çözümleri ve enerji verimliliği konusundaki çalışmalara öncü olmanın yanı sıra, sanayi ve teknoloji dünyasında yeni fırsatlar, yenilikçi projeler ve sürdürülebilir çözümler için de yeni bir dönemin başlangıcını işaret etmektedir. Bu teknoloji ve etki merkezleri, yerli ve milli üretim kapasitesini artırmanın, global pazarda güçlü bir rekabet avantajı elde etmenin temel taşlarından olacaktır.”

“SABANCI’NIN TÜM TEKNOLOJİSİNİ GENÇLERİMİZE VE AKADEMİSYENLERİMİZE AÇIYORUZ”

Törende konuşan Sabancı Holding Mobilite Çözümleri Grup Başkanı Cevdet Alemdar, gençlere güvenmenin, gençlerin arkasında durmanın Sabancı’nın en büyük değerlerinden biri olduğunun altını çizerken, “Ülke olarak ortaya koyacağımız başarılar, aslında yarattığımız değerle doğru orantılı ve bu değeri gençler olmadan yaratmamız mümkün değil. Gençlerimizin müthiş bir potansiyeli var. Biz de bu potansiyeli ortaya çıkarmak için, 100 yıllık Sabancı sorumluluğuyla, Sabancı Gençlik Seferberliği’ni hayata geçirdik ve dedik ki: ‘Beyin göçünü beyin gücüne dönüştüreceğiz’. Bu doğrultuda Sabancı’nın 100’üncü yılındaki ilk iki Teknoloji ve Etki Merkezi’ni Adana’da açıyoruz. Hızın bu kadar önemli olduğu bir dünyada, 8 ayda 10 merkez açabilmek, bizim bu Seferberliğe nasıl bir tutkuyla bağlı olduğumuzun çok net bir göstergesi. Bu merkezlerimizle Sabancı’nın tüm teknoloji altyapısını, bilgi birikimini gençlerimize ve akademisyenlerimize açıyoruz. Mobilite çözümleri dediğimiz alan, bugün dünyada en büyük dönüşümlerin çıkış noktasını oluşturuyor. TEMSA Teknoloji ve Etki Merkezleri’mizdeki programlardan yararlanan gençlerimizin ve akademisyenlerimizin, dünyanın yaşadığı bu mobilite dönüşümünde, ülkemize çok büyük katkı sağlayacağına eminim” dedi.

“GENÇ YETENEKLERİN GELECEĞİN MOBİLİTE ÇÖZÜMLERİNE ŞEKİL VERECEĞİ BİR EKOSİSTEM YARATACAĞIZ”

TEMSA’nın Türkiye ile dünya arasında bir üretim ve inovasyon köprüsü kurduğunu vurgulayan TEMSA CEO’su Evren Güzel ise şöyle konuştu: “Elektrikli araçlarımız, batarya teknolojilerimiz ve akıllı çözümlerimizle mobilitenin geleceğinde söz sahibi bir şirketiz. Teknoloji ve Etki Merkezleri’mizle birlikte bu liderliğimizi daha da pekiştireceğiz. TEMSA Teknoloji ve Etki Merkezleri, yalnızca TEMSA için değil, Türkiye’nin teknoloji ve sanayi ekosistemi için de bir dönüm noktası olacak. Burayı, alışılmış bir Ar-Ge merkezinin ötesinde, inovasyonu yaşam tarzı haline getiren bir platform olarak tasarladık. Genç mühendislerimizin ve araştırmacılarımızın hayallerini gerçeğe dönüştürebileceği alanlar yarattık. Burada üniversiteler, start-up’lar, sanayi kuruluşları ve genç yeteneklerin bir araya gelerek ortak projeler geliştirebileceği, geleceğin mobilite çözümlerine şekil vereceği bir ekosistem hayata geçecek. Gençler hayallerinin peşinde süratle koşarken, bilgiye hızlı ve güvenli erişimlerini sağlayarak daha yaratıcı, girişken ve inovatif olmaları için önlerini açacağız. Nasıl ki yıllar önce Türkiye’nin ilk yerli elektrikli otobüsünü, Avrupa’nın ilk şehirler arası elektrikli otobüsünü Adana’da ürettiysek, bu merkezlerle birlikte sürdürülebilirlik ve mobilite odaklı daha birçok yeni teknolojiyi de burada, Adana’da, gençlerimizle birlikte geliştirmeye odaklanacağız.”

YAPAY ZEKANIN EN İLERİ UYGULAMALARI KULLANILACAK

TEMSA Teknoloji ve Etki Merkezleri, mobilite çözümleri alanında farklı disiplinlerde eğitim gören üniversite öğrencilerine staj ve iş bulma gibi olanakların yanı sıra, start-up’lar ve yatırımcılarla buluşma imkânı sağlayacak.

Yapay zekâ, Zerotech ve kodlama gibi teknik eğitimlerin sunulacağı merkezlerde; mülakat teknikleri ve strateji gibi soft skill eğitimler, keynote konuşmacılar, ideathon ve hackathon etkinlikleri ile mentorluk programları da düzenlenecek.

Öğrenciler, filtre sistemleri ile soru grubu oluşturulmasını sağlayan yapay zekâ destekli telemetri sisteminden faydalanmanın yanı sıra yazılımı da geliştirecek ve sorgulama kapasitesini genişletecekler. Ayrıca kurulacak alarm sistemleri ile kritik süreçleri e-mail ile takip edebilecekleri programları ekleyecekler.

3 YILLIK PROJE DÖNEMİ SONUNDA 30 BİN GENCE ULAŞILACAK

Öncelikli olarak Sabancı Topluluğu şirketlerinin faaliyet gösterdiği şehirlerde Sabancı Gönüllülerinin desteğiyle hayata geçirilen Sabancı Teknoloji ve Etki Merkezleri’ne, 18-34 yaş arasındaki gençler başvurabiliyor. Proje kapsamında 3 yıllık bir dönemin sonunda, yurt içinde 34 ilde ve 35 üniversitede, yurt dışında ise en az 2 merkezde ve 2 üniversitede olunması; projenin sonunda ise en az 30 bin gence ulaşılması hedefleniyor. Bu merkezlerle gençlere fikirlerini geliştirebilecekleri, değer üretebilecekleri bir ekosistem yaratılmak; sürdürülebilirlik ve sosyal etki yaratacak girişimcilerin desteklenmesi ve yeni nesil liderlik yetkinliklerinin geliştirilmesi amaçlanırken, beyin göçünün beyin gücüne dönüştürülmesi hedefleniyor.

Diğer Haberler

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...