Türkiye otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD, 225 firmanın katılımıyla gerçekleştirdiği Rekabetçilik Anketi ile sektörün mevcut durumunu ve öncelikli sorunlarını ortaya koydu. Ankete göre sektörün son iki yılda yaşadığı en büyük zorluk, yüzde 92 ile yüksek iş gücü maliyetleri oldu. Ankete katılanların yüzde 35’inin kapasite kullanım oranının yüzde 70’in altında kaldığı görüldü. Yerli tedarik sanayisinin küresel ölçekte güçlü bir konumda olduğunu söyleyen TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Birinci, “Yerli tedarik sanayisinin rekabet gücünü tehdit eden başlıca sorunlar çok net; hızla yükselen maliyetler, döviz kuru politikaları ve finansmana erişimde yaşanan darboğaz. Bu sorunların çözümü için sektörel ve yapısal önlemlerin vakit kaybetmeden hayata geçirilmesi gerekiyor. Ankete katılan firmaların yüzde 64’ü son bir yılda istihdamında yüzde 10’dan fazla daralma yaşadığını, yüzde 74’ü ise bu yıl kapasite artırıcı yatırım planlamadığını ifade ediyor. Yani her 4 firmadan 3’ü yatırım planlamıyor. Bu tablo, sadece mevcut durumu değil, geleceğe dönük beklentilerin de zayıfladığını ortaya koyuyor. Ayrıca Çin’den ithalatta büyük bir artış var. Bu artış, uzun vadede üretimin ithalata bağımlı hale gelmesine, yerli tedarikçinin zayıflamasına ve sanayimizin dışa açıklığının kritik seviyelere ulaşmasına yol açabilir. Bu nedenle, ithalata bağımlılığı azaltacak yerli üretim ve tedarik stratejilerinin hızla geliştirilmesi ve desteklenmesi hayati önemdedir” dedi.