Stellantis, Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’ne Yönelik Stratejik Hedeflerini Açıkladı

®
Çok Okunanlar

Karel Kalıp Yeni Nesil Renault Clio’nun da Plastik Enjeksiyon

Karel Kalıp’tan Yeni Global Proje Atağı! Türkiye’nin önde gelen otomotiv kalıp üreticilerinden Karel Kalıp, yetkin Ar-Ge ekibi, kusursuz üretim...

Pistte Sezon Finali TOSFED İstanbul Park’ta….

2025 Türkiye Pist Şampiyonası’nda beşinci ve son ayak yarışları, 29-30 Kasım tarihlerinde AVIS, Spor Toto, Tuzla Belediyesi ve Salados...

Elektrikli araç sahipleri artık Yandex Maps ile araçlarına uygun şarj istasyonları

Yandex Maps, Türkiye'deki elektrikli araç (EV) sahiplerine yönelik yeni bir özelliğini kullanıma sundu. Bu özellik sayesinde araç sahipleri araçlarının...

Skoda 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti

Škoda Auto, yıl başında üretime başladığından beri 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti. Yıldönümü arabası Hyper Green...

Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı

Çok Markalı Bakım ve Onarım Sektörünün Güçlü Oyuncusu Eurorepar Car Service Hızla Büyümeye Devam Ediyor....  Sunduğu kaliteli hizmet ve ulaşılabilirfiyat...

Elektrikli Araç Şarj İstasyonu ve Teknolojileri FuarıEV Charge Show

Elektrikli araç şarj dünyasının en büyük buluşması EV Charge Show 2025, yoğun bir katılımla geride kaldı. Bu yıl 4’üncüsü...

Elektrikli ve hibrit araçların payı 2025’te yüzde 44’e ulaştı

Türkiye’de elektrikli ve hibrit araçlara ilgi hızla artıyor. 2025’te satılan her 100 sıfır otomobilden 44’ünün bu segmentlerden gelmesi, pazarın...

Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis, Orta Doğu ve Afrika bölgelerine yönelik 2030 yılına kadar ulaşmayı amaçladığı stratejik hedeflerini açıkladı. Buna göre Stellantis Grubu, söz konusu coğrafyada 2030 yılına kadar pazar payını %22’nin üzerine çıkarmayı amaçlarken, düşük emisyonlu araç satışlarının toplam miks içerisindeki oranını da %25’in üzerine ulaştırmayı hedefliyor. Bu tarihe kadar yaklaşık 55 yeni model lansmanı yapmayı amaçlayan Stellantis Grubu, öz kaynak oranını ise %70’in üzerine çıkartacak.

Stellantis, Dare Forward 2030 global planı kapsamında Orta Doğu ve Afrika bölgesine yönelik iddialı stratejik hedeflerini açıkladı. Bu planın önümüzdeki on yılda şirketi; pazar payı, müşteri deneyimi ve enerji geçişi noktasında liderliğe taşıması hedefleniyor.

Stellantis Ortadoğu ve Afrika Operasyon Direktörü Samir Cherfan değerlendirmesinde: “Dare Forward 2030, bizi Orta Doğu ve Afrika bölgesinde liderliğe taşıyacak. Bölgedeki ticari ve endüstriyel kurulumlarımızın gücünü esas alarak, Akdeniz Krallığı ve Fransa’nın Denizaşırı Topraklarındaki konumumuzu sağlamlaştırmayı, Afrika’nın Sahra altındaki konumumuzu güçlendirmeyi ve Orta Doğu ve Güney Afrika’daki pazar payımızı arttırmayı hedefliyoruz” dedi. Ürün çeşitliliğinden ve geniş kapsama alanından güç alan Stellantis, Orta Doğu ve Afrika’daki 81 ülkedeki müşterilerin değişen gereksinimlerine yenilikçi, temiz, güvenli ve ulaşılabilir mobilite çözümleri sunarak yarınları şekillendiriyor.

Orta Doğu ve Afrika Dare Forward 2030 önemli noktalar:

Endüstriyel 2030 yılına kadar 1 milyon otomobillik toplam bölgesel sanayi kapasitesi ;   
·       Bölgesel üretim kapasitesini %25’ten %70’in üzerine çıkarma
Ticari Güçlü, Sürdürülebilir, Müşteri Odaklı bir ticari yaklaşım
·         Verimliliği ve sinerjiyi en üst düzeye çıkarmak için etkin bir şekilde yayılma

·         Pazar ve ürün kapsamını arttırma

·         Müşteri deneyiminde liderlik

·         Bölgedeki enerji geçişine öncülük etme. Stellantis ürün gamının tamamı 2025 yılına kadar elektrikli olacak.

Ürün İkonik Markaların Yuvası
·         Mikro ulaşımdan genel kullanıma, hafif ticari araçlardan premium ve lükse kadar müşteri gereksinimlerini cevap veren 10 markalık geniş ve kapsamlı portföy.

·         Bölgenin kar havuzu kapsamı 2030 yılına kadar %80’in üzerinde olacak.

·         2030 yılına kadar 55 yeni lansman ile düşük emisyonlu araç satışlarının toplam miks içerisindeki oranı %25’in üzerine çıkarabilmek

Dijitalleşme 2030 yılına kadar e-ticaret ve Veri ve Bağlantılı Hizmetler hamlesi
  ·       e-Ticaret: 2030 yılına kadar tüm satışların üçte biri dijital olacak.

·       Veri ve Bağlantılı Hizmetler: 2027 yılına kadar tüm müşteriler için yapay zekâ tarafından desteklenen ve tek bir tıklamayla erişilebilen dijital pazar yeri.

Satış sonrası 2030 yılına kadar %50’nin üzerinde gelir artışı
·         Kapsamlı çok markalı ürün yelpazesi

·         Bağımsız satış sonrası kanal hamlesi

Satın Alma / Tedarik 2030 yılına kadar yıllık 10 Milyar Euro Satın Alma Değeri
  ·       Orta Doğu ve Afrika’da kaynak tabanını 4 ülkeden 7 ülkeye arttırmak.

·       Hammadde ve alt bileşenler dahil yerlileştirme oranını %70’in üzerine çıkarmak.

·       Enerji geçişi için ulusal stratejilerden yararlanmak ve onları teşvik etmek.

Diğer Haberler

Skoda 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti

Škoda Auto, yıl başında üretime başladığından beri 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti. Yıldönümü arabası Hyper Green renkte Elroq vRS. Markanın Modern...

Elektrikli araç sahipleri artık Yandex Maps ile araçlarına uygun şarj istasyonları

Yandex Maps, Türkiye'deki elektrikli araç (EV) sahiplerine yönelik yeni bir özelliğini kullanıma sundu. Bu özellik sayesinde araç sahipleri araçlarının teknik özelliklerine uygun şarj istasyonlarını...

FIAT Marka Direktörü Altan Aytaç

FIAT Professional’dan Büyük Bir Adım Daha! Yerli Ulysse’nin Üretimi ve Satışı Başladı FIAT Professional, ticari araç kullanıcılarının hayatını kolaylaştırmaya devam ediyor. Tofaş tarafından üretilen yerli...

Automobile Magazine Özel AI Sesi Mesajını Dinleyin…

Automobile Magazine Özel AI Sesi ve Mesajını sizlerle paylaşıyoruz...  https://www.youtube.com/watch?v=rOJgzujL6D0

Opel’in En Hızlı Elektriklisi Mokka GSE Şubat’ta Türkiye’de

Alman otomobil üreticisi Opel,iddialı SUV modeli Mokka’nınözel GSE teknolojisine ve ralli tasarımına sahipyüzde 100 elektrikli yeni performans versiyonu Mokka GSE’yi şubat ayında Türkiye’de satışa...

Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı

Çok Markalı Bakım ve Onarım Sektörünün Güçlü Oyuncusu Eurorepar Car Service Hızla Büyümeye Devam Ediyor....  Sunduğu kaliteli hizmet ve ulaşılabilirfiyat politikasıyla rakiplerinden ayrışan Eurorepar Car...

TOBFED Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı

Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler sektörü, TOBFED 5’inci Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı kapsamında bir araya geldi. Toplantıya Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut...
Xiaomi EV, daha kimse farkına varmadan yarım milyon teslimata ulaştı

Xiaomi EV, daha kimse farkına varmadan yarım milyon teslimata ulaştı

Otomotiv sektörüne girişinin duyurulmasından sadece üç yıl sonra, <a href="https://google.co.uk/search?q=Xiaomi">Xiaomi EV çok büyük bir dönüm...
Land Rover Defender OCTA beni 80'lerin aksiyon kahramanı gibi hissettirdi

Land Rover Defender OCTA beni 80’lerin aksiyon kahramanı gibi hissettirdi

Arada bir, bir araç üreticisi bir bildiri yayınlıyor. Land Rover Defender 110 OCTA'yı tanımlamanın en...
TotalEnergies otoyoldaki ilk “Deutschlandnetz” istasyonlarını açıyor

TotalEnergies otoyoldaki ilk “Deutschlandnetz” istasyonlarını açıyor

Kasım ayının sonunda TotalEnergies ve Autobahn GmbH, Almanya ağındaki ilk iki hızlı şarj istasyonunu otoyol...
CUPRA, yakında çıkacak olan elektrikli kompakt şehir otomobilinin gerçek karakterini ortaya koyuyor

CUPRA, yakında çıkacak olan elektrikli kompakt şehir otomobilinin gerçek karakterini ortaya koyuyor

CUPRA Raval, marka için yeni bir dönemin başlangıcını işaret ediyor. Çarpıcı tasarımı, heyecan verici performansı...
Alpine A290, 2025 İskoç Yılın Otomobili Ödülleri'nde 'Yılın Performans Otomobili' ödülünü kazandı

Alpine A290, 2025 İskoç Yılın Otomobili Ödülleri’nde ‘Yılın Performans Otomobili’ ödülünü kazandı

Alpine A290, İskoçya'nın en deneyimli otomotiv gazetecilerinin Alpine'ın tamamen Elektrikli hot hatch'ini dinamik yol tutuşu,...
Škoda Auto, Orta Doğu'daki varlığını güçlendirerek Suudi Arabistan pazarına giriyor

Škoda Auto, Orta Doğu’daki varlığını güçlendirerek Suudi Arabistan pazarına giriyor

Škoda Auto, uluslararasılaşma stratejisini Hızla büyüyen Suudi Arabistan pazarı, 15 yılı aşkın süredir ülkedeki diğer...
Otomotiv Sektörüne Yayılan Robotik Bağımsızlık

Otomotiv Sektörüne Yayılan Robotik Bağımsızlık

Robotik, sürüşün ve bir bütün olarak otomotiv sektörünün tüm ana yönlerine giderek daha fazla entegre...
Great Wall Motor, Avrupa'da yılda 300.000 araba üretmek istiyor

Great Wall Motor, Avrupa’da yılda 300.000 araba üretmek istiyor

Çin-Araba üreticisi Çin Seddi Motor (GWM) yıllık üretimini artırmayı planlıyor avrupa 2029 yılına kadar 300.000...

Skoda 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti

Škoda Auto, yıl başında üretime başladığından beri 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti....