Güç ve Çıkar Çatışması 2030 ?

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

Karsan Chitila ve Focşani Şehirleri ile Toplam 42 Adetlik e-ATA

Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’da iki yeni sözleşmeye daha imza attı. Chitila ve...

OSS Derneği, 2025’in İkinci Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...

Yazar: Özgür SUNAY

Dünya global otomotiv ve enerji sektörünün gideceği hedef 2030 yılı Avrupa için de tehlikede gibi gözüküyor.

Otomotiv devlerinin özellikle Amerika’nın başını çektiği 2030 yılı elektrikli araçlara geçiş sıfır emisyon hedefi, güç ve çıkar çatışmaları sebebi ile Avrupa’da zor zamanlar gelmesi bekleniyor. Kaldı ki şu anda zaten Avrupa’da ve sadece avrupa ülkelerinde değil dünya’nın çeşitli noktalarında da buna benzer ve enerji krizleri yaşanmakta…

Gel gelelim bir yandan da Almanya otomotiv devleri markalar Çin’de elektrikli araç üretmek için kolları sıvadı. Üretmeye başladılar.

Geçtiğimiz yıllarda ise Tesla’nın almanya da bir fabrika kurması gündemde olsa da Tesla da bildiğimiz kadarı ile Çin ile arası çok iyi ve yatırımını o yönde sürdürüyor…

Amerika başkanı Biden ise yine geçtiğimiz günlerde elektrikli araçlar ile ilgili ve olması gereken yasayı açıkladı…

Bu bakımdan Rusya-Ukrayna savaşı ve Amerika-Çin gerginliği de göz önünde bulundurursak birincisi Avrupa’nın artık enerji krizi ve güç – çıkar çatışması savaşları sebebi ile 2030 yılı hedefleri ve elektrikli araç yatırımları da suya düşecek gibi gözüküyor…

Güç-Çıkar çatışmaları ve savaşların da önümüzdeki günlerde elektrikli araçlar rüyasını geriletmeye uğratabileceği bir bakıma işler düzelmezse ve yoluna girmezse de 2030 hedeflerinde Avrupa’yı enerji kısıtlamaları sebebi ile daha zor günlerin beklemesi doğal.

Elektrik ve enerji zamları ülkemizde, dünya’da ve avrupa’da her geçen gün yeni zamlar görüyor. Bu zamlar neticesinde ise halk şu anda avrupa’da enerji kısıtlamaları sebebi ile gösteri ve yürüyüşlere başladı..

Hal böyle olunca ben de Elektrikli araçlar ne olacak diye sormadan edemiyorum…

Bu kadar enerji krizinin içerisinde ki bir dünya ve toplumda elektrikli araçlar, hybrid suv araçlar en azından üretilecek ve az da olsa yerlerini almaya devam edecekleri kesin gibi gözükmekte…

Bu kime yaradı? diye baktığımızda …

bu tamamı ile ne otomotiv üreticisi markalara yaradı, ne enerjiyi kısan rusya’ya ne de o kadar açıklama yapan bu işin öncüsü olan Amerika’ya yaradı diyebiliriz.

Onlar kendi sorunları ile uğraşırken elektrikli araçlar konusunun zirvede olduğu bir ülke var ise o da hiç kuşkusuz Çin oldu…

Evet Çin bu işin vazgeçilmesi zor bir parçası olurken en büyük elektrikli araç pazarı da kuşkusuz Çin’de yer almakta.

Avrupa 2030’da tamamı ile elektrikli araçlara geçer mi? bilmem ama Çin çoktan geçti…

Amerika, Rusya ve Avrupa birbirlerini yerken,

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...