Röportaj: 11Sight Türkiye Ülke Müdürü Ercan Gümüş

®
Çok Okunanlar

Uzaydan Gelen Taşların Kullanıldığı 8 Serisi’ni Cenevre’de Sergileyecek

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW, en yeni modellerini bu yıl 89.’su düzenlenecek Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtacak. 5...

“Bir otomobilden çok daha fazlasını sunacağız”

Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, 180 ülkede telekomünikasyon sektörü için ortak normlar belirleyen ve 850’nin üzerindeki dijital...

Chicago’da bine yakın araç görücüye çıktı

ABD'de bu yıl 110'uncusu düzenlenen Chicago Otomobil Fuarı başladı. Kuzey Amerika'nın en büyük kongre ve fuar merkezi McCormick Place'teki gerçekleşen 2 günlük...

Phoenix’te sürücüsüz robo-taksi hizmetini halka açtı

Google'ın ana şirketi Alphabet, araç teknolojisi birimi Waymo robo-taksi sürücüsüz aracı hizmete başlattığını duyurdu... Waymo, birkaç hafta içinde akıllı telefon uygulamasını...

Otomotiv bayileri ürünü niçin kullanıyor tercih ediyor? Türkiye ya da dünya rakipleri var ise farkı ve tercih sebebi nedir?

11Sight otomotiv sektöründe çok büyük bir ihtiyaca yanıt veriyor. Müşteriler otomotiv showroom’larına gitmeden satış temsilcileriyle canlı olarak görüşüyorlar ve araçları en ince ayrıntısına kadar inceleyebiliyorlar.

11Sight, şirketlere yönelik profesyonel birebir görüşme çözümü. Yaptığımız işin benzeri Türkiye’de yok. Yurtdışında da 1-2 rakibimiz var. 11Sight’ın tercih edilmesindeki en önemli sebep, kolay kullanım, hızlı entegrasyon ve bilgi güvenliği. 11Sight’ı bir toplantı odası olarak düşünün. Kapıyı kapattığınızda kimsenin içeri girmesini veya toplantınızın kaydedilmesini istemezsiniz, 11Sight da verilerinizi güvenceye alıyor ve yabancıların erişimini engelliyor.

Çözümümüzle sağladığımız bir diğer değer önerisi ise, performans izleme imkânı. Organizasyonlar kullanıcılarının kaç arama yaptığını, kaç cevapsız araması olduğu gibi bilgileri kendi panellerinden kontrol edip raporlar oluşturabiliyorlar. Şirketler dilerse kendi CRM’lerine 11Sight’ı entegre ederek şirket içi iletişimi de sağlayabiliyorlar.

Ürünü bir defa aldığınızda teknik donanım olarak nelere ihtiyaç duyuyorsunuz ne kadar bir süre içinde hemen aktif kullanılmaya başlanabilir?

Çözümümüzün en önemli özelliklerinden biri de herhangi bir yükleme veya indirme gerektirmemesi. Kamerası ve mikrofonu olan her cihazdan arama yapılabiliyor. Satış temsilcileri isterlerse akıllı telefonlarından isterlerse bilgisayarlarından veya tabletlerinden çözümümüzü kullanabiliyorlar. Herhangi ekstra bir yatırıma ihtiyaç olmuyor. Çözümümüzü entegre etmek de çok kolay. 5 dakika içerisinde 11Sight’ı websitenize entegre edip, müşterilerinize görüntülü görüşme hizmeti verebilirsiniz.

Teknik desteğiniz otomotiv bayilerine ya da müşterilerinize ne şekillerde? Türkiye’ye özel farklı bir teknik servis destekleri sağlanabilir mi?

11Sight’ın hem Türkiye’de hem Amerika’da teknik destek ekibi var. Kendimizin müşterisiyiz aynı zamanda. Tüm müşterilerimiz ve kullanıcılarımız 11Sight.com üzerinden tek tıkla teknik destek alabiliyorlar. Türkiye ve Amerika saat dilimleri arasındaki fark sayesinde 7/24 bu desteği sağlamaya çalışıyoruz. Türkiye’de 4 yılı aşkın süredir faaliyet gösterdiğimiz için burada da konusunda uzman bir müşteri hizmetleri ekibimiz var. Ayrıca beraber çalıştığımız markalarla belirli aralıklarla eğitimler ve workshoplar düzenleyerek müşterilerimize yeni özelliklerimizi tanıyoruz.

Otomotiv sektörü için bireysel kullanımda ya da bayiler için farklı bir ürününüz de var mı? Yakın zamanda daha farklı gelişmiş bir ürününüz bu anlamda olacak mı?

11Sight’ta 2 profil türü var: Organizasyon hesabı ve Bireysel hesap. Bireysel hesabı web sitesinden kredi kartınız ile alıp anında kullanmaya başlayabilirsiniz. Hatta kullanıma hazır bir de profil sayfası veriyoruz ki web siteniz olmasa bile 11Sight görüntülü görüşmesini kullanın. Organizasyon hesabının altında ise, firmaya belirli bir kullanıcı lisansı tanımlanıyor ve dilediği gibi kullanıcı ekleme/çıkarma düzenleme yapabiliyor, çalışanlarının performansını takip edebiliyor ve kendi kullandığı CRM / ERP veya pazarlama araçlarıyla entegre olabiliyor.. Çalıştığımız firmalarla otomotiv sektörünün ihtiyaçlarını yakından takip ediyoruz. 11Sight’ta görüşme sırasında kullanılabilecek araçlarla görüşmenin verimliliğini destekliyoruz. Birlikte çalıştığımız firmalarla sürekli iletişim halindeyiz ve ihtiyaçlara uygun olarak geliştirmelere devam edeceğiz. Bir çok yeni özellik ve çözüm ile karşınızda olacağız.

Bu ürünün şu ana kadar video çekip canlı olarak gösterilen facebook, instagram, whatsup, sahibinden.com v.b. platformlardan ne gibi bir farkı var? Ücretli olarak bu ürün neden sizden satın alınsın?

11Sight işletmeler için görüntülü görüşme çözümü sunan bir şirkettir. Facebook, Instagram gibi uygulamalar son kullanıcıların kendi aralarındaki iletişim için geliştirilmiş çözümlerdir. İşletmelerin ihtiyacı olan bir çok özellik bu çözümlerde yoktur. Bu uygulamalarla KVKK onayı alamazsınız, verileri Türkiye’de barındıramazsınız, CRM entegrasyonu yapamazsanız, pazarlama kampanyalarında kullanamazsınız, çalışanlarınızın performansını ölçemezsiniz.

Ayrıca şunu aklımızdan çıkarmayalım: Hiçbir şey bedava değildir. Bahsettiğiniz ücretsiz platformlar sizin veri güvenliğinize söyledikleri kadar önem vermiyor. Şu an insanlar henüz veri güvenliğinin ciddiyetinin farkında değiller. Fakat önümüzdeki yıllarda şimdiye kadar verdiğimiz bilgiler hiç düşünmediğimiz yerlerde karşımıza çıkacak. 11Sight’ta bizim birinci önceliğimiz veri güvenliği.

11Sight’ı tercih etmek için diğer sebep ise performans göstergeleri. 11Sight kurumsal bir çözüm. Tek bir işletmenin altında onlarca kullanıcıya hizmet veriyoruz. Buradan yapılan aramaların kalitesi, performansı, cevaplanma oranlarını gösteren ve dilediğiniz zaman dilimine ait raporlama yapan başka bir platform piyasada yok.

Denemek isteyen kullanıcılara ücretsiz danışmanlık ve deneme versiyonları sağlıyoruz, böylece işletmeler neden 11Sight’ı seçmeleri gerektiğine kendileri karar verebiliyorlar.

Özellikle “online araç tanıtımı” için ön plana çıkarmış olduğunuz 11Sight görüntülü etkileşim platformu özellikle otomotiv sektöründe satışı neticelendirme ve sonlandırmada ne gibi farklılık doğurabilmektedir?

Dijital teknolojilere bu denli alışkın müşterilerin beğendikleri araçları evden çıkmadan, canlı olarak görüntülemesi memnuniyetlerini ve markaya bağlılıklarını arttırdı. Evi uzakta olan, dışarı çıkamayan veya çıkmak istemeyen, acil ihtiyacı olan müşteriler için de 11Sight etkili bir çözüm oldu. Showroom’ları telefonla aramak yerine görüntülü arayan müşterilerle, markaya güven endeksi 3 kat arttı. Ayrıca görüntülü iletişimin sesli iletişime göre dönüşüm oranı 2 kat daha fazla. Yani web sitesine gelen bir müşteri sizlerle sesli yerine görüntülü olarak görüşürse çok daha büyük olasılıkla o satışı tamamlayacaksınız. Çağımızda artık telefonla görüşmeler arka planda kaldı. Kişiselleştirilmiş dijital hizmetler çağımızın bir gereği olmaktan öte, zorunluluğu haline geldi diyebiliriz.

11Sight açılımı ve anlamı nedir? Patenti nereye aittir? Müşteri ya da ürünü kullananların bilgilerini kayıt yaptığınız ya da sakladığınız özel bir database serverınız var mı? Bilgiler sizde kalıcı olarak mı bulunuyor?

11Sight, 1 to 1 sight – Türkçe anlamı birebir görüşme demektir. Amacımızı şirket ve ürün ismi yaptık diyebiliriz. Şirketimizin merkezi California’da olduğu için patentimiz de 11Sight Corp. Şirketine aittir. Biz bulut tabanlı bir çözümüz ve tüm veritabanımız bulut sistemlerde tutuluyor. 11Sight ile anonim çağrı başlatabiliyorsunuz dolayısıyla kişisel bilgilerinizi vermek istemezseniz anonim olarak da bu hizmetten faydalanabilirsiniz. Bu hizmeti müşterilerine sunan firmalar ile verileri kendi sistemlerinde tutuyor. Bu da firma ile onun müşterisi arasında. Biz görüntülü görüşme servisi sağlayan bir firmayız.

11Sight için Türkiye’de bildiğimiz kadarı ile ilk olarak Toyota sizinle temasa geçti. Showroom’larında kullanılmaya başlandı. Şu an hangi markalar sizin teknolojinizi kullanıyor?

11Sight’ın Türkiye’de faaliyet göstermeye başlaması 4 yıl önce Fiat ile oldu. Birkaç bayi seçip buralarda çözümümüzü kullanmaya başladılar. Sonrasında bu sayı 20, 35, 50 oldu. Şu anda tüm Fiat bayileri çözümümüzü kullanıyor. Bu süreçte Alfa Romeo ve Jeep bayileri de aramıza katıldı. Şu anda bu markaların tüm bayilerinde de 11Sight kullanılıyor. Daha sonra Suzuki Türkiye otomobil, motosiklet ve marine grubu müşterimiz oldu. Piaggio, Vespa, Aprilia, Moto Guzzi markalarıyla da anlaşma sağladık. Türkiye’de ayrıca Europcar ve FDN Grubu ile de çalışıyoruz. Şu anda Dünya’nın önde gelen birkaç markasıyla daha görüşme sürecindeyiz. Çok yakında yeni ortaklıklarımızı da duyuracağız.

Öncelikli olarak Türkiye’de otomotiv ve diğer sektörler için hem satış hem de ciro bazında yıl sonuna kadar hedefleriniz nelerdir?

Covid-19 sebebi ile hedeflerimiz tamamen değişti, her hafta yeni markalar aramıza katılıyor. Sürecin ne kadar süreceği ile bağlantılı olarak şimdilik bir tahminleme yapmak güç. Bizim hedefimiz cirodan ziyade başarı hikayesi bazında. Türkiye’de faaliyet gösteren diğer otomobil firmalarına da çözümümüzü kullandırmak istiyoruz. Motosiklet sektöründe büyümek istiyoruz. Emlak ve Sağlık sektöründe de otomotiv sektöründeki başarımızı tekrarlamak istiyoruz. Bir de 2020 bizler için iş ortakları yılı. Bu yıl mümkün olduğunca çok girişimle güçlerimizi birleştirip onların müşterilerine çözümümüzü sunmak istiyoruz.

Son olarak 11Sight internet, iletişim, gateway v.b. alt yapı olarak nasıl bir teknoloji kullanmaktadır?

11Sight, WebRTC teknolojisiyle geliştirilmiş ve uçtan uca şifreleme yöntemiyle de güvenliği sağlanmış bir görüntülü etkileşim platformudur. Bu sayede mobil veya web tarayıcılarda, tüm cihazlar üzerinden kolay ve güvenli bir şekilde kullanılabilmektedir. Uygulamamızda, aldığımız geri dönüşler ve yaptığımız analizlere göre sürekli geliştirme ve iyileştirmeler yapıyor; gücünü ve kullanılabilirliğini her geçen gün arttırıyoruz.

Ercan Gümüş

11Sight

Türkiye Ülke Müdürü

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...