Renault’nun yeni konsept modeli MORPHOZ

®
Çok Okunanlar

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

Vestel Mobilite, IAA Mobility 2025’te

Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj teknolojilerinden otomotiv elektroniğine ve enerji depolama çözümlerine uzanan geniş ürün gamıyla, IAA Mobility 2025’te...

Yeni Renault Clio, 6. Nesliyle Yeniden Sahneye Çıkıyor

Satışa sunulduğu 1990 yılından bugüne, Clio dünya çapında 17 milyon, Türkiye’de ise 600 binden fazla kullanıcıya ulaştı ve hatchback...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Eskişehir Büyük Organizasyona Hazır

2025 FIA Avrupa Ralli Kupası'nın dokuzuncu, Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally,...

ZF CEO’su Dr. Holger Klein, IAA Mobility 2025’teki değerlendirmesinde

ZF, geleceğin elektrikli, bağlantılı, güvenli otomobil sürüş deneyimini IAA Mobility 2025'te sergiliyor. Şasi teknolojilerinde üretime hazır by-wire sistemleri ve...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden...

Renault MORPHOZ, Marka’nın 2025 yılı sonrasına yönelik kişisel ve paylaşılabilir elektrikli mobilite vizyonunu yansıtıyor. İttifak’ın yeni modüler CMF-EV elektrik platformunu sayesinde otomobil, güç, kapasite ve menzilin yanı sıra kullanıcı seçenekleri ve bagaj hacmi bakımından da pek çok farklı konfigürasyon sunuyor.

Elektrikli mobilitenin öncüsü ve uzmanı Renault Grubu, 10 yılda 8 elektrikli araç lansmanı gerçekleştirdi. Daha fazla çok yönlülük ve uzun menzil için lokomotif modeli ZOE’yi sürekli geliştirdi. Şehir içi kullanıma uygun bir menzil sunan Twingo Z.E. modelini de geliştiren Renault’nun elektrikli modelleri arasında, Çin’de pazara sunulan küçük şehiriçi SUV modeli Renault City K-ZE ile Avrupa’nın en önemli elektrikli hafif ticari araç gamı yer alıyor.

Herkes için sürdürülebilir mobilite vizyonu çerçevesinde Renault Grubu, farklı kullanım amaçları için farklı boyut, ağırlık, güç ve menzillere sahip olan ve hem şehir içinde hem de şehir dışında müşterilerinin her tür ihtiyacını karşılayan modeller sunmayı hedefliyor.

MORPHOZ, tasarımı, iç mekanı ve ayrıntıları ile Renault’nun yeni elektrikli model ailesine ait ipuçları veriyor. Farklı pil kapasitelerine sahip olabilen modeller, motorlarının ve akülerinin enerji verimliliğini optimize etmek için en yeni teknolojik gelişmelerden faydalanacak modeller, şarj etme sistemlerindeki yapısal ve performans geliştirmelerinden faydalanacak modeller, hem yolculukları hem de şarj işlemlerini optimize edecek bağlantılı hizmetlerle donatılacak modeller…

Renault Grubu Tasarım Direktörü Laurens Van den Acker: “MORPHOZ konsept modeli, cesur modülaritesi, yenilikçi tasarımı, paylaşım ve değişimi kolaylaştıran kullanıcı merkezli yapısıyla, Renault tasarımının yeni LIVINGTECHTM felsefesini mükemmel bir şekilde yansıtıyor. Teknoloji, tüm biçimleriyle (tasarım, araç üstü sistemler, bağlanabilirlik, iç mekan düzeni) araç kullanıcılarına yeni bir yolculuk deneyimi sunuyor. MORPHOZ konsepti gerçek bir yaşam deneyimi.”

Renault MORPHOZ, ihtiyaçlara göre kişiselleştirilebilen modüler bir otomobil. Sürüş halindeyken bile indüksiyon yöntemi ile şarj edilen, %100 elektrikli uyarlanabilir bir crossover konsept modeli. 3. seviye otonom sürüş ile donatılan; 2017 yılında tanıtılan SYMBIOZ konsepti gibi, özel paylaşım işlevleri sunan kişisel kullanıma yönelik bir otomobil.

Renault MORPHOZ “Şehir” versiyonu, 40 kWh akü kapasitesiyle, günlük kullanımlar için yeterli olan 400 km menzile sahip. Bu akü kapasitesi, kullanıcı ihtiyaçlarının %90’ından fazlasını karşılayacak belli bir esneklik de sunuyor. Daha uzun mesafeler söz konusu olduğunda karşılanamayan %10’luk kısım için, MORPHOZ ek bir Seyahat Menzili Artırma akü paketiyle donatılabiliyor. Araç özel bir istasyonda “Seyahat” moduna dönüştürülüyor ve sadece birkaç saniye içinde otomobile 50 kWh kapasiteli pil takılarak menzili 700 km’ye çıkıyor.

Renault MORPHOZ direksiyonunun ortasında sürüş ve güvenlik bilgilerini gösteren 10,2 inçlik bir ekran yer alıyor. Direksiyonun arkasında ise, gerçek bir gösterge paneli ve multimedya ekranı yokmuş gibi görünen bir gösterge paneli bulunuyor. Sürücünün ekranları kaldırmak istemesi halinde LIVINGSCREEN gösterge panelinin kolayca açılması sağlanıyor. Bu tekil geniş ekran, hem sürüş bilgilerini hem de multimedya sistemi bilgilerini görüntülüyor. LIVINGSCREEN paneli, manuel sürüş veya otonom sürüş modunda etkinleştirilebiliyor.

MORPHOZ’un yolcu bölmesi, yola bakması gereken sürücü hariç tüm yolcuların sohbet etmek veya ortak bir aktivite yapmak için yüz yüze bakacak biçimde oturabilmelerini sağlayan bir “Paylaşım” modu sunuyor. Tamamen simetrik ön yolcu koltuğu, arkaya bakacak içimde tam tur döndürülüyor. Böylece yolcular, yolcu bölmesindeki orta konsolu ve geniş ekranı kullanarak kendilerini evlerinin oturma odasında gibi hissedebiliyor.

MORPHOZ “Şehir” modundan “Seyahat” moduna geçirilince, arka yolcu koltukları otomatik olarak geriye doğru hareket ediyor ve iç mekanda ek alan yaratılıyor. Bu sayede yolcular daha fazla bacak mesafesi elde ediyor.

Renault MORPHOZ konsepti, SAE International kurumunun yaptığı tanıma göre 3. seviye otonom sürüş sunuyor. “Ellere ve Gözlere İhtiyaç Yok” olarak da bilinen bu seviye, izin verilen yollardaki otoyol sürüşleri veya sıkışık trafik gibi bazı tanımlanmış durumlarda sürücünün direksiyon başından ayrılabilmesine ve sürüş yetkisini tamamen araca verebilmesine imkan tanıyor. Araç önündeki araçla olan mesafeyi ayarlayabiliyor, virajlarda şeridini koruyabiliyor ve sıkış trafikte hareket edebiliyor.

Renault MORPHOZ konsepti, markanın gelecekteki elektrikli araçlarında görülecek yeni bir ışık imzasına sahip. LIVINGLIGHTS aydınlatma düzeni, tüm tampon boyunca uzanacak biçimde genişletildi. MORPHOZ, “Seyahat” modu ile Yeni Captur modelinin ön farlarını hatırlatan “Şehir” versiyon arasında farklı bir görünüm sunuyor.

Renault MORPHOZ’da, kapı aynaları yerine dijital HD kameralar yer alıyor. Elde edilen görüntüler, aracın içindeki ekranlara yansıtılıyor ve bu görüntüler çeşitli dış sensörlerden gelen verilerle birleştirilerek sürücüyü olası tehlikelere karşı uyarıyor.

Renault MORPHOZ’un bagajı, “Şehir” modunda içeri doğru çekilip arka çıkıntısı azaltılarak sürüş ve park etmeyi kolaylaştırıyor. “Seyahat” modunda ise bagaj uzatılmış aerodinamik bir şekil alıyor.Bu dönüşüm gerçekleştirilirken, model ismi de tamponda gösteriliyor.

Renault MORPHOZ konseptinde indüksiyonlu şarj modu bulunuyor. Şarj işlemi belli bir yerde (evde veya açık otoparkta) ya da bu teknolojiyle donatılmış yollarda sürüş halindeyken gerçekleştiriliyor.

Proaktif bir kişisel sanal asistan

Renault MORPHOZ’un sanal bir kişisel asistan olarak çalışan yapay zekası, üç farklı şekilde çağrılıp yönetilebiliyor: ekranlara veya konsola dokunarak, el hareketleriyle veya sesli komutla.

Yapay zeka, “Şehir” modunda iki randevu veya toplantı arasındaki süreyi optimize ederek verimli bir yolculuk sunuyor. “Seyahat” modunda ise, Renault elektrikli araçlara yönelik “MY Renault” uygulamasındaki elektrikli araç yolculuk planı gibi, arzu edilen varış saatini ve kalan menzili dikkate alarak ilgili çekici yer önerileri sunuyor. Her iki modda da gösterge panelindeki büyük ekran, yolculuğu 3 boyutlu olarak gösteriyor.

MORPHOZ sürücü ve yolcularının, araçtayken dijital yaşamlarına ara vermeleri gerekmiyor. Akıllı telefonlar, otomatik olarak algılanıyor ve her yolcu sevdiği şarkıları koltuklardaki hoparlörlerden dinlemeye devam edebiliyor. Evde planlanan bir yolculuk, navigasyon sistemi tarafından otomatik olarak alınıyor ve sistem, araç varış noktasına yakın bir yere park edilince, yürünecek son mesafenin rotasını sürücünün akıllı telefonuna gönderiyor.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...