Goodyear, Pure ETCR’nin resmi lastik tedarikçisi oldu

®
Çok Okunanlar

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli...

OMODA 7 Tasarımı ve İleri Teknolojileriyle

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA, yeni D-SUV modeli OMODA 7’de en ileri...

Eskişehir Büyük Organizasyona Hazır

2025 FIA Avrupa Ralli Kupası'nın dokuzuncu, Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally,...

Yeni Renault Clio, 6. Nesliyle Yeniden Sahneye Çıkıyor

Satışa sunulduğu 1990 yılından bugüne, Clio dünya çapında 17 milyon, Türkiye’de ise 600 binden fazla kullanıcıya ulaştı ve hatchback...

Banaz-Ahıskalı İkinci Zaferi Evinde Kazandı

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally, Toksport WRT adına yarışan ev sahibi ekip Buğra Banaz-Onur...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de...

Goodyear, tamamen elektrikli ilk çok markalı turing serisi Pure ETCR’nin resmi lastik tedarikçisi ve kurucu ortağı oldu.

 Goodyear, Pure ETCR için Goodyear’ın en son elektrikli araç lastiklerinde ve yeni Eagle F1 SuperSport en üst düzey performans lastiklerinde kullanılan teknolojilerinin bileşimini içeren lastikler geliştiriyor.

 Pure ETRC için özel üretilecek lastiğin özellikleri ilk etkinliğin öncesinde açıklanacak.

Bu lastikler, Pure ETCR’de, yarışçılara aynı lastikleri hem ıslak hem de kuru zeminde kullanma imkanı sunarak, yarış süresince kullanacakları lastik sayısını azaltmayı sağlıyor. Bu, Goodyear ve Pure ETCR’ın mobilitenin ve motor sporlarının geleceği için sürdürülebilir çözümler bulmak için birlikte çalışma misyonunun altını çiziyor.

Goodyear CMO’su Mike Rytokoski konuyla ilgili şunları kaydetti: “Goodyear, elektrikli araçlara lastik geliştirme alanında da bir lider. Orjinal ekipman lastik geliştirmelerimizin yarısı elektrikli ve hibrit otomobiller için gerçekleştiriyoruz. ETCR’ye elektrikli araçlar için lastik geliştirme konusunda ciddi bir tecrübe getiriyoruz. Yüksek performanslı elektrikli araçların, benzin ve dizel muadillerine göre çok farklı ihtiyaçları mevcut. Bu araçlar diğerlerine göre daha ağır ve ilk andan itibaren kullanılabilen daha yüksek miktarda torka sahip. Goodyear, bu ani güç iletimiyle başa çıkabilen, yüksek yol tutuşa sahip, ayrıca menzil ve verimliliği artırma bakımından yuvarlanma direnci düşük lastikler geliştirdi. Pure ETCR ile ortaklığımız yarış lastiği sağlamanın ötesine geçiyor. Bu iş birliği ile birlikte yarış mecrasını, yeni nesil yüksek performans tutkunlarını heyecanlandıracak teknolojiler geliştirmek için kullanacağız.”

 Pure ETCR yarışı formatı oldukça farklı; kısa ve aksiyon dolu yarışların ardından Büyük Final yapılıyor. Bu format anlık yüksek performans sunan lastikleri gerekli kılıyor. Goodyear bu yarışta lastiklerin çabuk ısınmasını ve etkinlik boyunca zorlu yarış koşullarına dayanmasını sağlamaya odaklanıyor. Bu da yarışın başından itibaren yarışçıların hız kesmeden devam edebilmeleri anlamına geliyor.

 Pure ETCR’ye destek veren Eurosport Events’den François Ribeiro şöyle konuştu: Eşsiz bir yarış geçmişine sahip, performansa ve inovasyona odaklanan bir marka olarak Goodyear’ın, Pure ETCR’ın kurucu ortağı olmasından son derece memnunuz. Bu girişim, Goodyear ile WTCR’daki ortaklığımızı mükemmel bir şekilde tamamlamaktadır. Pure ETCR’ın, Goodyear’ın yarışlara geri dönüşü için harika bir platform olduğuna ve Goodyear’ın Pure ETCR için mükemmel bir paydaş olacağına şüphemiz yok.”

 Goodyear’ın motor sporlaına dönüşü 

Goodyear pistlere geri dönüşü ile birlikte Goodyear, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda Jota Sport ile LMP2 sınıfından önemli başarılara imza atmıştır. Ayrıca, yarışlara geri dönüşünün ardından, FIA World Touring Car Cup resmi lastik tedarikçisi olmasının yanı sıra, British Touring Car Championship’in de lastik tedarikçisi de olmuştur.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...