Renault Trucks, şirketin lojistik süreçlerindeki elektrifikasyon

®
Çok Okunanlar

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız...

Dekarbonizasyon: Renault Trucks, şirketin lojistik süreçlerindeki elektrifikasyon adımlarını hızlandırıyor

Taşımacılığın dekarbonizasyonunda önemli bir oyuncu olan Renault Trucks, şirket içi lojistik süreçlerinin elektrifikasyonuna hızla devam ediyor. Bu projenin ilk aşaması, Lyon ve Bourg-en-Bresse tesisleri arasındaki aks taşımacılığının elektrifikasyonu oluyor. Her yıl iki üretim tesisi arasında yapılan 450.000 km’lik taşımacılık, Dupessey & Co ve Transports Chazot şirketleri tarafından beş adet 44 tonluk Renault Truck E-Tech T elektrikli araç kullanılarak gerçekleştirilecek.

“Renault Trucks olarak müşterilerimize sunduğumuz çözümleri, kendi süreçlerimizde de uyguluyoruz.” Bu ifade, Renault Trucks’ın lojistiğin elektrifikasyonuna yönelik yaklaşımını özetliyor.

Bölgeler arası ve orta mesafe e-dağıtımda büyük bir adım olan 44 tonluk elektrikli kamyonun sunulmasıyla Renault Trucks, Bourg-en-Bresse fabrikasına malzeme tedariki için Renault Trucks E-Tech T 4×2 çekicileri kullanıyor.

Önümüzdeki altı yıl boyunca bu görevi yerine getirmek üzere Dupessey&Co ve Transports Chazot şirketleriyle iş birliği yapılıyor. Her biri 22 ton yük hacimli beş elektrikli kamyon, Lyon tesisinde üretilen aksları, ağır hizmet kamyonlarının monte edildiği Bourg-en-Bresse fabrikasına teslim etmek için günde iki gidiş gelişten (360 km) oluşan rotayı tamamlayacak.  Mal akışına bağlı olarak teslimat sayısı artırılarak tek günde yedi kamyona kadar da kullanılabilecek. Kamyonların, bu amaç için özel olarak kurulmuş bir şarj istasyonunun bulunduğu Lyon tesisinde günde bir kez 45-50 dakikalık geçici şarja ihtiyacı olacak. Ayrıca araçlar, her akşam iki nakliye şirketinin depolarında da şarj edilecek.

Bu lojistiğin elektrifikasyonu ile elektrikli araçların 450.000 kilometre yol kat etmeleri sayesinde her yıl 375 ton CO2 tasarrufu sağlanacak.

Müşterilere sunulan düşük karbon çözümlerinin ve yöntemlerinin Renault Trucks bünyesinde de uygulanması 

Renault Trucks, sunduğu düşük karbon mobilite çözümlerini ve yöntemlerini kendi operasyonlarına uygulayarak sektör paydaşları ve müşterileri için bir model olmayı hedefliyor.

Lyon ile Bourg-en-Bresse arasındaki lojistik süreçlerinin elektrifikasyonundan önce, proje için fizibilite çalışması yapılması gerekiyordu. Bu doğrultuda Renault Trucks ekipleri, müşteriler için tasarlanan Range Simulator yazılımını kullandı. Bu yazılım, kamyonun kullanımı, yükü ve ekipmanı, dış sıcaklık ve coğrafya gibi dört ana parametreye dayanarak şarjın nerede, ne zaman ve ne kadar süreyle gerektiğini hesaplıyor.

Ön fizibilite tamamlandıktan sonra, şarj tesislerinin optimal kullanımı sağlamak üzere gerekli konumlandırmalar belirlendi. Kamyonların ara şarjlarını en uygun koşullarda yönetmek için Saint-Priest sahasına iki adet 360 KW’lık şarj istasyonu (her biri 2 şarj noktasına sahip) kuruldu.

Renault Trucks Başkanı Bruno Blin, açıklamasında; “Bu ilk lojistik rotasının elektrifikasyonu için uzun süre, sıkı bir şekilde çalıştık. Lyon ile Bourg-en-Bresse arasındaki aks lojistiğini seçmemizin nedeni, bu rotanın Renault Trucks’ın iş yapısında sembolik bir öneme sahip olmasıydı. Özellikle üretim ve hassasiyet açısından çok yüksek kısıtlamaların olduğu bir operasyondu. Bu projenin başlatılması, mobilitenin dekarbonizasyonu konusundaki uzmanlığımızın bir başka örneğidir. Renault Trucks bünyesindeki bu tür projeler, yeni bir taşımacılık modeli inşa etmemize yardımcı oluyor. 2030 yılı hedefimiz, üretim tesislerimiz arasındaki tüm akışları elektrikli araçlarla sürdürmek” diye belirtti.

Diğer Haberler

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti. Yarışlar sonunda Texaco Team AMS...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön görselleri yayımladı. Konsept otomobilin paylaşılan...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...