Akıllı Trafik Sistemleri Fiziksel Düzenlemeler Olmadan Etkili Olmaz

®
Çok Okunanlar

MAİS A.Ş. Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu oldu

2016 yılından bu yana MAİS A.Ş. Genel Müdürü olarak görev yapan Dr. Berk Çağdaş, görevini Bahaettin Tatoğlu’na devretti. OYAK Otomotiv...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC...

Banaz-Ahıskalı İkinci Zaferi Evinde Kazandı

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally, Toksport WRT adına yarışan ev sahibi ekip Buğra Banaz-Onur...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile...

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar ve dünya çapında önde gelen otobüs üreticilerinden biri olan Daimler Buses, Mercedes-Benz Conecto otobüslerinin...

Akıllı kavşak uygulamaları ile dikkat çeken ISSD Yönetim Kurulu Başkanı Çağrı Yüzbaşıoğlu, Büyükşehirlerde  trafik sorunlarının arttığına dikkat çekerek kavşaklardaki fiziksel düzenleme ve sirkülasyon çalışmalarının yapılmadan uygulanacak akıllı trafik sistemlerinin beklenen verimi sağlayamayacağını belirtti.

“Kavşak Kapasiteleri Aşıldı, Akıllı Sistemler Tek Başına Çözüm Olmaz”

Büyükşehirlerde bazı kavşakların kapasitelerinin üstünde çalıştığını vurgulayan Yüzbaşıoğlu, fiziksel düzenleme yapılmadan kurulan akıllı sistemlerin bu kapasite sorununu çözemeyeceğini ve trafik sıkışıklığını azaltamayacağı uyarısında bulundu. Yüzbaşıoğlu,  sinyal sürelerinin optimize edilmemesinin trafik akışının düzensiz kalmasına yol açacağı bilgisini vererek, “Akıllı sistemler, doğru optimizasyon olmadan etkili sonuçlar veremez.   Büyükşehirlerde kavşak kapasiteleri aşıldı” dedi.

Maliyet ve Kaynak İsrafı Yaratmadan Çözülmeli

Yüzbaşıoğlu, akıllı sistemlerin kurulumu ve bakımının yüksek maliyetli olduğunu belirterek, “Ancak, kavşaklar fiziksel olarak düzeltilmedikçe, bu sistemlerden beklenen verim alınamayacak ve yatırımlar boşa gitmiş olacaktır, fiziksel düzenleme olmadan akıllı sistemlerin performansını değerlendirmenin yanıltıcı olur  ve gerçek fayda sağlanamaz” şeklinde konuştu.

Koordinasyon Eksikliği Trafik Yönetimini Zorlaştırır

Kavşaklar arasında koordinasyon sağlanmadan kurulan akıllı sistemlerin trafiği yönetmede yetersiz kalacağını ifade eden Yüzbaşıoğlu, “Örneğin, bir kavşakta trafik akışı düzenlenmiş olsa bile, bu kavşağa bağlı diğer kavşaklarda sorunlar devam edebilir,” dedi. Yüzbaşıoğlu, özellikle Ankara gibi metropollerde kavşaklar arası mesafe kısa olduğunda, bu kavşakların koordinasyonu sağlanmadan yapılan akıllı sistem uygulamalarının trafik sıkışıklığını azaltmada etkili olamayacağını belirtti.

Yüzbaşıoğlu, şehrin ana arterleri ve ekspres yollarında trafik akışının iyileştirilmesi gerektiğini vurguladı. “Bu yollar üzerinde yapılacak düzenlemeler, trafik sıkışıklığını önemli ölçüde azaltabilir,” dedi. Ancak, bu düzenlemeler yapılmadan kurulan akıllı sistemlerin, şehrin genel trafik sorununu çözmede yetersiz kalacağını kaydetti.

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...