Akıllı Trafik Sistemleri Fiziksel Düzenlemeler Olmadan Etkili Olmaz

®
Çok Okunanlar

DFSK SERES ve Huawei’den sınır ötesi

Geçtiğimiz günlerde düzenlenen 19. Şanghay Uluslararası Otomobil Sergisi, Çin’in dünyaya kazandırdığı dev markaların teknolojik işbirliğine sahne oldu. Çin’in en...

Isuzu Elektrikli D-MAX BEV Modelini Tanıtacak

Isuzu, ilk elektrikli D-MAX pick-up modelini tanıtmaya hazırlanıyor. Markanın ilk elektrikli D-MAX BEV pick-up modeli, 27 Mart-7 Nisan tarihleri...

“Çok daha hızlı olabilirdik”…

Dünya Ralli Şampiyonası'nın (WRC) Türkiye Rallisi adı altında Marmaris'te gerçekleştirilen 11. ayağında çok sert ve kırıcı parkur olarak adlandırılan Çetibeli, İçmeler...

Michelin satışlarını yüzde 16.3 artırdı

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden biri olan Michelin, 2021 yılında satışlarını yüzde 16.3’lük artışla 23 milyar 795 milyon Euroya...

Akıllı kavşak uygulamaları ile dikkat çeken ISSD Yönetim Kurulu Başkanı Çağrı Yüzbaşıoğlu, Büyükşehirlerde  trafik sorunlarının arttığına dikkat çekerek kavşaklardaki fiziksel düzenleme ve sirkülasyon çalışmalarının yapılmadan uygulanacak akıllı trafik sistemlerinin beklenen verimi sağlayamayacağını belirtti.

“Kavşak Kapasiteleri Aşıldı, Akıllı Sistemler Tek Başına Çözüm Olmaz”

Büyükşehirlerde bazı kavşakların kapasitelerinin üstünde çalıştığını vurgulayan Yüzbaşıoğlu, fiziksel düzenleme yapılmadan kurulan akıllı sistemlerin bu kapasite sorununu çözemeyeceğini ve trafik sıkışıklığını azaltamayacağı uyarısında bulundu. Yüzbaşıoğlu,  sinyal sürelerinin optimize edilmemesinin trafik akışının düzensiz kalmasına yol açacağı bilgisini vererek, “Akıllı sistemler, doğru optimizasyon olmadan etkili sonuçlar veremez.   Büyükşehirlerde kavşak kapasiteleri aşıldı” dedi.

Maliyet ve Kaynak İsrafı Yaratmadan Çözülmeli

Yüzbaşıoğlu, akıllı sistemlerin kurulumu ve bakımının yüksek maliyetli olduğunu belirterek, “Ancak, kavşaklar fiziksel olarak düzeltilmedikçe, bu sistemlerden beklenen verim alınamayacak ve yatırımlar boşa gitmiş olacaktır, fiziksel düzenleme olmadan akıllı sistemlerin performansını değerlendirmenin yanıltıcı olur  ve gerçek fayda sağlanamaz” şeklinde konuştu.

Koordinasyon Eksikliği Trafik Yönetimini Zorlaştırır

Kavşaklar arasında koordinasyon sağlanmadan kurulan akıllı sistemlerin trafiği yönetmede yetersiz kalacağını ifade eden Yüzbaşıoğlu, “Örneğin, bir kavşakta trafik akışı düzenlenmiş olsa bile, bu kavşağa bağlı diğer kavşaklarda sorunlar devam edebilir,” dedi. Yüzbaşıoğlu, özellikle Ankara gibi metropollerde kavşaklar arası mesafe kısa olduğunda, bu kavşakların koordinasyonu sağlanmadan yapılan akıllı sistem uygulamalarının trafik sıkışıklığını azaltmada etkili olamayacağını belirtti.

Yüzbaşıoğlu, şehrin ana arterleri ve ekspres yollarında trafik akışının iyileştirilmesi gerektiğini vurguladı. “Bu yollar üzerinde yapılacak düzenlemeler, trafik sıkışıklığını önemli ölçüde azaltabilir,” dedi. Ancak, bu düzenlemeler yapılmadan kurulan akıllı sistemlerin, şehrin genel trafik sorununu çözmede yetersiz kalacağını kaydetti.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...