Renault Grubu, 2025’in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu alanın ödemesini %56’nın üzerine çıkardı. Pazarın ticari baskı altında olduğu bu dönemde Renault Group’un satış karması, sektörün 15 puan üzerinde gerçekleşti. Ayrıca Avrupa’daki perakende satış kanalında en çok satan 10 model arasında dört adet Renault Grubu aracı yer aldı. Grup, ikinci el değerini korumak amacıyla da titiz bir politika izlemeyi sürdürdü. Bu yaklaşım sayesinde Avrupa’daki rakiplerine kıyasla ikinci el değerlerde 4 ila 13 puan arasında avantaj sağladı. Haziran 2025 itibarıyla, Avrupa’da yaklaşık iki aylık tahmin ayrılma denk gelen güçlü bir sipariş portföyü yer aldı.
Elektrikli mobilitede kararlı ilerleyiş
Renault Grubu, enerji piyasasına yönelik piyasa maliyetlerini karşılamak amacıyla geniş ve çeşitlendirilmiş bir ürün gamına sponsor oluyor. 2025’in ilk yarısında elektrikli araçların toplam satışlarındaki payı, 15 puan fazlasının artmasıyla yaklaşık %44’e ulaştı. Bu oranın %12,3’ü tamamen elektrikli (BEV) araçlardan oluşturuldu. Renault markasının özelinde elektrifikasyon oranı %59’a yükseldi. Marka, sattığı iki araçtan birinin hibrit (HEV) olmasıyla dikkat çekerken, bu alanda %36,2’lik bir büyüme kaydetti. Renault, hibrit Avrupa’nın ikinci büyük markasına ulaştı. Yüzde 100 elektrikli araç ise Renault satışlarının %16’sını oluşturuyor (+%57, 2024 yılının ilk yarısına kıyasla). Bu artışta, B segmenti elektrikli araç lideri Avrupa lideri olan Renault 5 E-Tech’in kapsamı oldu.
Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi
Renault markası, 2025’in ilk yarısında dünya genelinde 808.413 araç satarak, 2024’ün aynı özelliklerine göre %2,7 oranında küresel büyüme elde etti. Avrupa dışındaki pazarlarda %16,3 büyüme gösteren marka, bu performansla pazarın yaklaşık üç katı hızla dikdörtgen. Bu başarıda, Renault International Game Plan 2027 kapsamındaki yeni modellerin kapsamı da yer aldı. Renault, bugün itibariyle satışlarının %36’sı Avrupa pazarlarından gelen, en büyük Fransız otomobil markası konumunda yer alıyor.
Avrupa’da PC+LCV pazarında %2,6 daralırken Renault %3,7 oranında düşüş gösterdi. Ancak bu gerilemeye rağmen marka bir sıra yükselerek %6,7 pazar payı ile Avrupa’nın en çok satan ikinci markası oldu. Clio, Avrupa’da tüm satış listelerinin gösterilmesinde en çok satan model açıklamasını elde etti. Sadece binek otomobil (PC) pazarında %1’lik gelişmeye karşılık Renault %8,4 büyüyerek, ilk 15 marka arasında güçlü bir satış artışı gerçekleştirdi. Hafif ticari araç (LCV) satışlarında marka %29 oranında düşüş yaşandı.
Elektrifikasyon stratejisi Renault’a liderlik kazandırıyor
Renault, elektrifikasyon stratejisini hem tamamen elektrikli hem de hibrit motor seçeneklerini genişleterek sürdürdü. Avrupa’da büyüyen elektrikli araç pazarı markası, satışlarını %57 artırdı. Hibrit segmentinde güçlü bir yapıya sahip olan marka, Avrupa hibrit araç (HEV) pazarında ikinci sıradaki yerini korudu. 2025’in ilk sezonunda hibrit satışlarını %36’dan daha fazla artıran Renault, E-Tech tam hibrit teknolojisiyle binek araç satışlarının %41’inden fazlasını oluşturdu. Marka, toplamda 1 milyon adetlik E-Tech hibrit satış hedefine yaklaşmış durumda.
Bu dönemde Renault’nun C ve üst segmentlerdeki satış karması %40,1’e ulaştı. C-SUV ve D-SUV segmentlerinde ise yüzde 52 oranında büyüme kaydedildi.
Yeni modellerle büyüme sürüyor
2025’in ikinci yarısında Renault, güçlü ürün temelleri üzerine inşa edilen yeni lansmanlarla kapsamlı bir şekilde sürdürülecek. Avrupa’da, Renault 5 E-Tech’in 25.000 avro fiyat versiyonu ile Renault 4 E-Tech’in ticari lansmanı gerçekleştirilecek. Hibrit segmentinde yaz aylarında tanıtılan yeni nesil 160 hp E-Tech motor, Yeni Captur ve Yeni Symbioz modellerinde kullanılacak.