Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

®
Çok Okunanlar

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Credin ve Koçaslanlar’dan otomotivde stratejik finansman hamlesi

Petrol Ofisi Grubu'nun yüzde 100 iştiraki olan finansman şirketi Credin ile Koçaslanlar Holding arasında imzalanan yeni anlaşma kapsamında sıfır...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve...
Renault Grubu, 2025’in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu alanın ödemesini %56’nın üzerine çıkardı. Pazarın ticari baskı altında olduğu bu dönemde Renault Group’un satış karması, sektörün 15 puan üzerinde gerçekleşti. Ayrıca Avrupa’daki perakende satış kanalında en çok satan 10 model arasında dört adet Renault Grubu aracı yer aldı. Grup, ikinci el değerini korumak amacıyla da titiz bir politika izlemeyi sürdürdü. Bu yaklaşım sayesinde Avrupa’daki rakiplerine kıyasla ikinci el değerlerde 4 ila 13 puan arasında avantaj sağladı. Haziran 2025 itibarıyla, Avrupa’da yaklaşık iki aylık tahmin ayrılma denk gelen güçlü bir sipariş portföyü yer aldı.
Elektrikli mobilitede kararlı ilerleyiş

Renault Grubu, enerji piyasasına yönelik piyasa maliyetlerini karşılamak amacıyla geniş ve çeşitlendirilmiş bir ürün gamına sponsor oluyor. 2025’in ilk yarısında elektrikli araçların toplam satışlarındaki payı, 15 puan fazlasının artmasıyla yaklaşık %44’e ulaştı. Bu oranın %12,3’ü tamamen elektrikli (BEV) araçlardan oluşturuldu. Renault markasının özelinde elektrifikasyon oranı %59’a yükseldi. Marka, sattığı iki araçtan birinin hibrit (HEV) olmasıyla dikkat çekerken, bu alanda %36,2’lik bir büyüme kaydetti. Renault, hibrit Avrupa’nın ikinci büyük markasına ulaştı. Yüzde 100 elektrikli araç ise Renault satışlarının %16’sını oluşturuyor (+%57, 2024 yılının ilk yarısına kıyasla). Bu artışta, B segmenti elektrikli araç lideri Avrupa lideri olan Renault 5 E-Tech’in kapsamı oldu.
Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault markası, 2025’in ilk yarısında dünya genelinde 808.413 araç satarak, 2024’ün aynı özelliklerine göre %2,7 oranında küresel büyüme elde etti. Avrupa dışındaki pazarlarda %16,3 büyüme gösteren marka, bu performansla pazarın yaklaşık üç katı hızla dikdörtgen. Bu başarıda, Renault International Game Plan 2027 kapsamındaki yeni modellerin kapsamı da yer aldı. Renault, bugün itibariyle satışlarının %36’sı Avrupa pazarlarından gelen, en büyük Fransız otomobil markası konumunda yer alıyor.

Avrupa’da PC+LCV pazarında %2,6 daralırken Renault %3,7 oranında düşüş gösterdi. Ancak bu gerilemeye rağmen marka bir sıra yükselerek %6,7 pazar payı ile Avrupa’nın en çok satan ikinci markası oldu. Clio, Avrupa’da tüm satış listelerinin gösterilmesinde en çok satan model açıklamasını elde etti. Sadece binek otomobil (PC) pazarında %1’lik gelişmeye karşılık Renault %8,4 büyüyerek, ilk 15 marka arasında güçlü bir satış artışı gerçekleştirdi. Hafif ticari araç (LCV) satışlarında marka %29 oranında düşüş yaşandı.
Elektrifikasyon stratejisi Renault’a liderlik kazandırıyor

Renault, elektrifikasyon stratejisini hem tamamen elektrikli hem de hibrit motor seçeneklerini genişleterek sürdürdü. Avrupa’da büyüyen elektrikli araç pazarı markası, satışlarını %57 artırdı. Hibrit segmentinde güçlü bir yapıya sahip olan marka, Avrupa hibrit araç (HEV) pazarında ikinci sıradaki yerini korudu. 2025’in ilk sezonunda hibrit satışlarını %36’dan daha fazla artıran Renault, E-Tech tam hibrit teknolojisiyle binek araç satışlarının %41’inden fazlasını oluşturdu. Marka, toplamda 1 milyon adetlik E-Tech hibrit satış hedefine yaklaşmış durumda.

Bu dönemde Renault’nun C ve üst segmentlerdeki satış karması %40,1’e ulaştı. C-SUV ve D-SUV segmentlerinde ise yüzde 52 oranında büyüme kaydedildi.
Yeni modellerle büyüme sürüyor

2025’in ikinci yarısında Renault, güçlü ürün temelleri üzerine inşa edilen yeni lansmanlarla kapsamlı bir şekilde sürdürülecek. Avrupa’da, Renault 5 E-Tech’in 25.000 avro fiyat versiyonu ile Renault 4 E-Tech’in ticari lansmanı gerçekleştirilecek. Hibrit segmentinde yaz aylarında tanıtılan yeni nesil 160 hp E-Tech motor, Yeni Captur ve Yeni Symbioz modellerinde kullanılacak.

Uluslararası pazarda ise 10 Temmuz’da tanıtımı yapılan Renault Boreal, 2025 yılının sonundan itibaren 70’ten fazla ülkede satışa sunuluyor; ilk olarak Brezilya pazarına giriş yapacak.

Diğer Haberler

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...

“Lezzetlerin enfesti” dedirten tatlar artık OPET’te

Akaryakıt istasyonlarını, müşterilerinin keyifle vakit geçirebileceği yaşam alanları haline dönüştürmeyi hedefleyen OPET, Ultramarket’lerine “Fasty” markasıyla sağlıklı içeceklerden soğuk sandviçlere kadar lezzetli ve pratik gıda...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli araç bakımı için dünya çapında...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki Büyümesini Hızlandırdı!  Dünyanın en büyük mobilite...