Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu düşüş, Duster modelinin artık Türkiye’de Renault markası altında satılması etkili oldu. Buna Dacia, PC+LCV segmentinde %4,1’lik pazar payını korudu. Avrupa binek otomobil (PC) pazarındaki satışlar ise %1,1 artarak 308.957 adede ulaştı ve marka %4,5 pazar payı elde etti. Dacia, PC pazarı 9. ve PC+LCV pazarı 10. sıradaki faaliyetlerini sürdürdü.
Dacia Sandero, pazarın gerilemesinden olumsuz etkilenmesine rağmen 2017’den bu yana Avrupa’da perakende dönemde en çok şeytan araç olmaya devam etti. Sandero, 2025’in ilk yarısında dünya genelinde 151.948 adetlik satışla, Avrupa’nın en çok satan binek otomobili olmaya devam etti. Bu başarı, tüm satış kanallarında ayrılması. Sandero, 2017 yılından bu yana Avrupa’da perakende olarak en çok satılan model unvanını elinde tutuyor. Dacia Duster da 108.510 adetlik satışla, Avrupa perakende pazarının en çok tercih edilen SUV modeli olmayı sürdürdü. Lansmanından bu yana 200.000’e yakın sipariş alan 3. nesil Duster, markasının hibrit satış başarısında önemli bir rol oynadı.
Dacia’nın tamamen elektrikli modeli Spring, 2025’in ilk yarısında 19.452 adetlik satışla geçen aynı yılın özelliklerine göre %62,5 oranında artış gösterdi. Bugüne kadar toplam 180.000’i aşkın kullanıcı Spring’in kimliğini tercih etti. Jogger ise küresel ölçekte 42.381 adetlik satışla segmentindeki genel büyümeye paralel olarak düşüş yaşadı.
2025 yılı itibarıyla pazara sunulan yeni modellerden biri olan Dacia Bigster, Ocak ayında bu yana 17.329 tescil gerçekleştirdi. Satışların %69’u hibrit motorlu versiyonlarından, %88’i ise en yüksek donanım paketlerinden oluşturuldu. Özellikle Fransa pazarında dikkat çeken Bigster, bu alandaki kullanıcılarının %80’ini rakip markalardan kazandı.
Dacia, elektrifikasyon stratejisini kararlılıkla sürdürüyor. 2025’in ilk yarısında markanın tüm tescillerinin %23,5’i elektrikli motorlu araçlardan oluştu. Bu oran, geçen yılın aynı özelliklerine göre 14,4 puanlık artış anlamına geliyor. Satışların %17,2’si hibrit modellerden oluşurken, bu alanda 11,8 puanlık bir büyüme artıyor. Bu artışın en büyük nedeni başarılı Duster hibrit modeli oldu. Bahar satışları artarak elektrikli araçlar Dacia’nın toplam satışlarının payı %6,2’ye ulaştı (+2,6 puan, 2024 yılının ilk yarısına kıyasla).