Renault Grubu 2018 ilk çeyreğinde 13.2 milyar avro ciro elde etti

®
Çok Okunanlar

Fiat, Renault ve Volkswagen olarak sıralandı…

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarında bu yılın nisan ayında en fazla satışı yapılan markalar Fiat, Renault ve...

Washington’da endişeye neden oldu…

Biden yönetimi Çin menşeli elektrikli araçlara yönelik tarifeleri artırmayı değerlendiriyor... ABD Başkanı Joe Biden yönetiminin, gelecek hafta Çin menşeli temiz...

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük tüketicilerinde talep artışıyla yükseldi

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol tüketicileri olan ABD ve Çin'de talep iştahının arttığını gösteren verilerin yardımıyla Perşembe günü...

Trafik sigortasında haziran ayı azami prim artış oranı yüzde 3,25 oldu

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), karayolları motorlu araçlar zorunlu mali sorumluluk sigortası (zorunlu trafik sigortası)...

2018’in ilk çeyreğinde küresel otomotiv pazarında araç satışları %2,7 artarken, Renault Grubu’nun, Jinbei ve Huasong dahil olmak üzere binek otomobilleri ve hafif ticari araçları kapsayan küresel satışları aynı dönemde %4,8 arttı. 

Renault Grubu’nun bugün itibariyle pazar payı %4,0 oldu (2017’ye göre 0,1 puan artış). Renault ve Dacia markalarının her biri ilk çeyrekte rekor satışlara imza attı. 

Avrupa’da, Renault Grubu’nun satış adedi, Yeni Duster ve Koleos modellerinin başarısı sayesinde, % 0,6 büyüyen pazardan daha fazla büyüme kaydederek %2,8 artış gösterdi.

Avrupa dışında ise, Renault Grubu’nun satışları Avrasya bölgesinde %22.1, Kuzey ve Güney Amerika’da da %21,3 arttı. Afrika, Orta Doğu ve Hindistan (-%5,3) ile Asya Pasifik (%-18,6) bölgelerinde ise satışlarda yavaşlama kaydedildi. 

FAALİYET BÖLÜMLERİNE GÖRE BİRİNCİ ÇEYREK CİROSU 

2018’in ilk çeyreğinde Renault Grub’nun cirosu % 0,2 artarak 13 milyar 155 milyon avroya ulaştı. Sabit döviz kuru ve katsayı2 baz alındığında ise gelir % 5,4 arttı. 

1 Ocak 2018 itibariyle Renault Grubu, faaliyet bölümleri arasında faiz sübvansiyonlarının dağılımını değiştirmiş ancak bu değişimin konsolide gelirler üzerinde bir etkisi olmamıştır. Satış finansmanı cirosunda eşit bir düşüş gerçekleşmiş olsaydı, karşılaştırmalı gösterge yöntemiyle hesaplanan AVTOVAZ haricinde otomotiv gelirleri 136 milyon avro (1,1 puan) daha yüksek olacaktı. 

AVTOVAZ hariç otomobil cirosu % 2,5 düşerek 11 milyar 646 milyon avro oldu. Bu düşüşte 1,1 puanlık negatif etkinin yanı sıra, Renault Grub’nun ticari faaliyetlerinde kullandığı başlıca para birimleri olan Arjantin Pesosu, Türk Lirası ve ABD doları cinsinden para birimlerinin önemli değer kaybının yarattığı 4,8 puanlık negatif etki önemli rol oynadı. Satılan araç sayısının etkisi ise pozitif oldu. (+ 2,3 puan). Gelişmekte olan ülkelerin kur zayıflığının telafi edilmesi 1,2 puanlık pozitif fiyat etkisi sağladı. 

Satış finansmanı (RCI Banque) ilk çeyrekte 2017’ye oranla % 27,7 artışla 793 milyon avro ciro sağladı. Muhasebe sisteminde yukarıda bahsi geçen değişikliğin etkisi gözönünde bulundurulmadığında , bu oran % 5,8 olarak öngörülüyordu. Satış finansmanı ile ilgili olarak imzalanan yeni finansman sözleşmelerinin sayısı % 4,7 arttı. Ortalama gelir getiren varlıklar % 13,2 artarak, 42,9 milyar avroya ulaştı. 

AVTOVAZ’ın Renault Grubu’nun toplam cirosuna katkısı ilk çeyrekte, döviz kurlarındaki 85 milyon avroluk negatif etkiye rağmen ve Lada satışlarının güçlü artışı sayesinde % 25,8 oranında artış ile 716 milyon avro olarak gerçekleşti.

 

2018 ÖNGÖRÜLERİ 

2018’de, küresel pazarda 2017’ye oranla %2,5’lik bir büyüme gerçekleşmesi bekleniyor. Avrupa ve Fransa pazarının pazarlarının %1 büyüyeceği tahmin ediliyor. 

Uluslararası çapta, Rusya pazarında yaklaşık %10 oranında bir büyüme kaydedileceği öngörülürken, Brezilya ve Çin’de %5’in üzerinde, Hindistan’da da %6 oranında bir büyüme gerçekleşmesi bekleniyor. 

Bu bağlamda, Renault Grubu sektördeki liderliğini pekiştiriyor:

– Grup’un cirosunu artırmak (sabit kur oranları ve katsayı ile2)*

– Grubun faaliyet karını %6,0’ın üzerinde tutmak *

– Otomobil faaliyetlerinden gelmesi beklenen pozitif nakit akışı yaratmak.

* IFRS 15 etkisi hariç

Son Haberler

Dadong’daki BMW fabrikasında 6 milyon üretim

Dadong'daki BMW fabrikasında Nisan 2022'den bu yana, yalnızca son 15 ayda bir milyon olmak üzere altı milyon otomobil üretildi... Çin'in...

Diğer Haberler