Test Sürüşü: 2024 Yeni Opel Corsa 1.2Turbo 130beygir

®
Çok Okunanlar

AB’de elektrikli otomobilin pazar payı dizeli geçti…

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine göre, AB otomobil pazarı, 2022 yılına kıyasla geçen yıl yüzde 13,9'luk büyüme kaydederek...

Opet Fuchs’un yeni Genel Müdürü İrfan Özdemir oldu

Madeni yağ sektörünün önde gelen şirketlerinden Opet Fuchs’ta Genel Müdürlük görevine, OPET Petrolcülük A.Ş. Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı...

Anadolu Isuzu Müşteri Grupları’na Yönelik ‘Servis Klinik’ Hizmeti

Anadolu Isuzu satış sonrası hizmetleri için devreye aldığı “Servis Klinik” uygulamasının kapsam alanını genişletiyor. Müşteri gruplarıyla yüz yüze temasa...

Dacia, Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda üç dünya prömiyeri sunuyor

Dacia'nın ikonik suv'u Duster'ın en son versiyonu, ilk resmi görünümünü 2024 Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergileyecek... Sebastien Loeb, 26 Şubat'ta 10.00...

Yeni Opel Corsa 1.2 turbo motor ve 130 beygir gücünde enerjisi ile ön plana çıkıyor. Opel Corsa, yenilenen Opel Vizör marka yüzü ve arka tasarımıyla, markanın karakteristik ön ve arka cephesini yeni döneme uyarlayarak, Yeni Opel Corsa’nın tamamen dijital kokpitiyle zenginleşen iç görünümü, Qualcomm Technologies’in Snapdragon Kokpit Platformu’na dayanıyor ve 10 inç’e kadar büyük renkli dokunmatik ekran aracımızda yer almaktadır.

Ultimate donanım seviyelerinde tercih edilebilen yeni Opel Corsa’da kırmızı ve siyah olmak üzere 2 renk seçeneğinde yeni versiyonu dış tasarım unsurları arasında.

Yeni Corsa, serinin en kapsamlı ekipman seviyesinin yer aldığı Ultimate donanımda, 1.2 lt, 130 HP’lik benzinli motor ve 8 ileri otomatik şanzıman bulunuyor. Yeni Opel Corsa, yenilenen ön cephesinde karakteristik Opel Vizör’ünü ve Opel’in yeniden tasarlanan“Şimşek” logosunu tek bir ögede birleştiriyor. Siyah Vizör, Corsa’nın ön cephesini kaplayarak araç ızgarasını ve LED farları kapsıyor. Yeni “Şimşek” logosu, arka tasarımdaki bagaj kapağının ortasında yer alıyor.

Yeni Opel Corsa toplamda 6 farklı renk seçeneğinin yanı sıra, siyah tavan ile de sunulmaya devam ediyor. Siyah cam çerçeveleri, iki farklı alt ızgara tasarımı, bagaj kapağının merkezindeki siyah ya da gümüş renkli “CORSA” yazısı, 16ve 17 inçlik yeni alaşım jant tasarımları ve panoramik cam tavan seçeneği ile yeni Opel Corsa, çok daha cesur ve modern bir görünüm sergiliyor.

Yeni Opel Corsa’nın iç mekanı da çok sayıda yeni özellik barındırıyor. Yeni spor koltuklar, düz tabanlı suni deri direksiyon simidi, E-Toggle ve sezgisel bilgi-eğlence sistemi ile, hem sürücü hem de yolcular için iç mekanda daha iyi hissettiren modern bir atmosfer oluşturuyor. Qualcomm Technologies’in entegre Snapdragon Kokpit Platformu, yolcuların gereksinimlerini karşılamak üzere geliştirilmiş bir platform olarak, daha entegre bir kokpit deneyimi ile gelişmiş grafik, multimedya sistemlerine  sahip oluyor. Güncel Astra neslinde de olduğu gibi, “Maksimum Detoks” ilkesi, yeni Corsa’da da kendini gösteriyor. Navigasyon ve multimedya sisteminin 10 inçlik renkli dokunmatik ekranı ve sürücü bilgi ekranındaki görüntüler artık daha da net bir hale getiriliyor. İlk kez, Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu akıllı telefonlar, kablosuz olarak aracın bilgi-eğlence sistemine bağlanabiliyor.

Sürücü odaklı kokpit yapısında gösterge paneli, GS donanımından itibaren 7 inçlik bir dijital ekranla donatılıyor. Isıtmalı ön koltuklar ve ısıtma fonksiyonlu düz tabanlı suni deri direksiyon simidi de yeni Corsa ile soğuk günlerde sıcak bir yolculuk yapılabilmesini sağlamış.

Baz donanımdan itibaren standart olarak sunulan güvenlik özellikleriyle Opel Corsa rekabette ayrışıyor. Hız sabitleme sistemi (Cruise Control), sürücü yorgunluk tespit sistemi, yokuş kalkış sistemi, kör nokta uyarı sistemi, 180 derecelik panoramik geri görüş kamerası, aktif acil frenleme sistemi, ön-arka park sensörleri standart olarak sunulurken, Opel’e özgü aydınlatma sistemi IntelliLux LED Matrix Farlar‘a ise opsiyonel olarak sahip olunabiliniyor.

Yeni Opel Corsa modellerindeyse Edition’aek olarak; 16 inçlik elmas kesim alaşımlı jantlar, elektrikli, ısıtmalı ve otomatik katlanan elektrikli yan aynalar, siyah Corsa yazısı, parlak siyah ön tampon alt ızgarası, ön ve arkada siyah Opel logoları, kör nokta uyarı sistemi, 7 inçlik dijital sürücü göstergesi, 130 derecelik geri görüş kamerası, alaşımlı spor pedallar, siyah tavan, ön & arka park sensörü, elektronik iklim kontrollü klima, ön koltuk ısıtması, direksiyon ısıtması, “Banda” beyaz ve “Mucizevi” siyah spor koltuklar, “Sessiz” siyah iç dekor, 10 inçlik multimedya ekranı ve kablosuz Apple Car Play-Android Auto ile LED stoplar sunuluyor. Yeni Opel Corsa’nın en üst donanım seviyesi olan Ultimate ise; 17 inçlik elmas kesim alaşımlı jantlar, ambiyans aydınlatma, karartılmış arka camlar, 180 derecelik dijital panoramik geri görüş kamerası, 7 inçlik dijital sürücü göstergesi, anahtarsız çalıştırma, navigasyon, köpekbalığı anten, “Sessiz” siyah iç dekor, 10 inçlik multimedya ekranı ve kablosuz Apple CarPlay-Android Auto, siyah tavan ve panoramik cam tavan standart olarak sunulurken IntelliLux LED-MatrixFarlar opsiyonel olarak eklenebiliyor.

3 silindirli yeni 1199cc gücünde olan opel corsa ciddi anlamda özellikle spor modunda oldukça enerjik sürüş ve kalkış gücünü barındırıyor. Özellikle uzun yol deneyimlerinde yorulmayan ve enerjisini her daim yüksek hızlarda sürekli şekilde koruyabilen yeni opel corsa maksimum 208km hız ile yol alabiliyor.

Ortalama 5.4-6.2 gibi karma olarak benzinli yakıt tüketen yeni opel corsa 90-100km gibi sabit hızlarda ise yakıt tüketim verimliliğini maksimum seviyede korumayı başarıyor. Yol tutunması ve şasi yapısı itibarı ile virajlarda güvenli bir şekilde yol almanızı sağlıyor. Özellikle yeni opel corsa F1 vites pedal kullanımları da bu anlamda oldukça başarılı.

Yeni opel corsa’da test sürüşümüzde en fazla dikkat çeken unsur ise fren sistemi oldu. Mükemmel derecede bir araçta görebilmeyi arzu ettiğimiz, en iyi fren sistemi bizi tatmin eden frenleri ve geri bildirimleri ile yeni opel corsa’da yer almakta olan fren teknolojisi aslında bugüne kadar sayısı çok az olan belki de daha önce bu seviyede test edemediğimiz araç ile uyumlu ve kuvvetli frenleri, araç diskleri ve standart Michelin lastikleri ile birleştiğinde netice olarak aslında alışık olmadığımız ama olması gereken sonuçları tatminkar boyutlarda bize sunduğundan bu test sürüşümüzde yeni corsa’da yer alan frenleri normalize etmeyi ummak-tayım.

 

 

Son Haberler

MG, IM 2024 Cenevre fuarı’nda ilk kez…

IM L6 küresel bir çıkış yapacak... Tüm yeni MG3 Hibridinin dünya prömiyerinin yanı sıra, ım'den 2024 Cenevre şovunda başka bir...
- Advertisement -

Diğer Haberler