Eski fabrika sürücüsü 4 Mayıs 2025’te 78 yaşında Fransa’nın Cannes kentinde hayatını kaybetti. Marka, onun ölümüyle yalnızca özel bir sürücüyü değil, aynı zamanda motor sporlarına şekil veren ve tutku, deneyim ve hassasiyetle Porsche’yi zenginleştiren ve ilham veren bir kişiyi de kaybetti.
Porsche Motorsports Başkan Yardımcısı Thomas Laudenbach, “Ölüm haberi bizi çok üzdü. Jochen Mass derinliği olan bir sürücüydü. Arabayı çok az kişi gibi anlayabiliyordu” diyor. “Teknoloji ve bir takımı güçlü kılan her şey konusunda mükemmel bir hissiyatı vardı. Uzun yıllar bizimle olan olağanüstü bir sürücüyü ve güvenilir bir yoldaşı kaybediyoruz. Mirası başarısının çok ötesine uzanıyor; anılarda, hikayelerde ve motor sporları hakkındaki düşünce tarzında yaşıyor. Düşüncelerimiz ailesiyle birlikte”.
Jochen Mass, 30 Eylül 1946’da Dorfen, Yukarı Bavyera’da doğdu. Motor sporlarına olan yolculuğu kokpitte değil, açık denizlerde başladı: genç bir denizci olarak üç yıl boyunca dünyayı dolaştı. Ancak bundan sonra teknolojiye ve yarış pistine çekildi ve bir araba tamircisi olarak çıraklık yaptı. 1968’de Alfa Romeo bayisi Hähn’daki düzenli sürücü hastalık nedeniyle yokken, Mass araya girdi ve yeteneğini kanıtladı. Uzun zamandır planlanan bir çıkış değildi, ancak olağanüstü bir kariyerin kendiliğinden başlangıcını işaret ediyordu.
Porsche 956, Derek Bell, Hans-Joachim Stuck, Jochen Mass (solda), Leipzig, 2022, Porsche AG
Jochen Mass, Derek Bell (solda) ve Hans-Joachim Stuck (ortada) ile birlikte Leipzig’deki bir medya etkinliğinde
Başarısı kendi adına konuşuyor: 1972’de Avrupa Touring Otomobil Şampiyonu, Formula 2’de Avrupa ikincisi, 1973’ten itibaren Formula 1’de 105 kez yarıştı ve 1975’te İspanya Grand Prix’sini kazandı. Schumacher dönemine kadar puan bakımından en başarılı Alman Formula 1 sürücülerinden biriydi.
Ancak Mass, gerçek yuvasını dayanıklılık sporunda ve Porsche’da bulacaktı. 1976 ile 1987 yılları arasında fabrika ekibinin daimi üyesiydi. 935, 936, 956 ve 962 gibi yarış arabalarını tutku, cesaret ve hassasiyetle sürdü. Jacky Ickx gibi diğer sürücülerle birlikte üst üste zaferler kazandı, şampiyonalara şekil verdi ve adı, yalnızca Norbert Singer gibi yarış mühendisleriyle sürekli yakın teması nedeniyle değil, güvenilirlikle eşanlamlıydı. Sponsor Rothmans ile ortaklık kurulduğunda, bunu vizyon ve incelikle kurmaya yardımcı olan Mass’tı.
Jochen Mass, 1000 km yarış, Nürburgring, 1986, Porsche AG
Jochen Mass, 1986’da Nürburgring 1000 km yarışında.
Porsche 935, Porsche 936 (lr), Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen, Manfred Schurti (lr), 1976, Porsche AG
Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen ve Manfred Schurti (frtl), Porsche 935 (solda) ve Porsche 936 (sağda) ile çevrili.
Helmuth Bott, Dr. Wolfgang Porsche, Jochen Mass (soldan sağa), Le Mans, Fransa, 1982, Porsche AG
Dönemin Geliştirme Kurulu Üyesi Helmuth Bott, Dr. Wolfgang Porsche ve Jochen Mass (soldan sağa) 1982’de Le Mans’da.
Porsche 956 KH, Jacky Ickx, Jochen Mass, 1000 km yarışı, Nürburgring, 1983, Porsche AG
Nürburgring 29.05.1983 1000 km: Jacky Ickx ve Jochen Mass Porsche 956 KH’yi kullanıyor; genel klasmanda 1. sıra.
Hans-Joachim Stuck, Derek Bell, Jochen Mass, Jacky Ickx (soldan sağa), Imola, İtalya, 1985, Porsche AG
1985’te Imola’da Porsche 962 C KH ile, Rothmans fabrika ekibi Hans-Joachim Stuck, Derek Bell, Jochen Mass ve Jacky Ickx (soldan sağa).
Jochen Mass, 1000 km yarışı, Nürburgring, 1986, Porsche AG
Jochen Mass, 1986’da Nürburgring’deki 1000 km yarışında.
Porsche 935, Porsche 936 (sol), Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen, Manfred Schurti (sol), 1976, Porsche AG
Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen ve Manfred Schurti (ön), Porsche 935 (sol) ve Porsche 936 (sağ) ile çevrili.
Mass, 1992’de aktif kariyerine son verdi. Sportif sicili etkileyici: 400’den fazla yarış, 105 Grand Prix başlangıcı, 71 Dünya Şampiyonası puanı, Alman Yarış Şampiyonası galibi, Avrupa Touring Otomobil Şampiyonu, Porsche Kupası galibi, Alman Spor Otomobil Şampiyonu, Sauber Mercedes ile Le Mans galibi.