Porsche, Jochen Mass’ın kaybının yasını tutuyor

®
Çok Okunanlar

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi...

Wat Mobilite ve Beefull Teknoloji, Roaming İş Birliği Sahada

WAT ve Beefull, kullanıcılara tek uygulamada elektrikli araç şarj istasyonlarına erişim imkanı sunuyor... Beefull Teknoloji ve WAT Mobilite, elektrikli araç...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka...

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC...
Eski fabrika sürücüsü 4 Mayıs 2025’te 78 yaşında Fransa’nın Cannes kentinde hayatını kaybetti. Marka, onun ölümüyle yalnızca özel bir sürücüyü değil, aynı zamanda motor sporlarına şekil veren ve tutku, deneyim ve hassasiyetle Porsche’yi zenginleştiren ve ilham veren bir kişiyi de kaybetti.

Porsche Motorsports Başkan Yardımcısı Thomas Laudenbach, “Ölüm haberi bizi çok üzdü. Jochen Mass derinliği olan bir sürücüydü. Arabayı çok az kişi gibi anlayabiliyordu” diyor. “Teknoloji ve bir takımı güçlü kılan her şey konusunda mükemmel bir hissiyatı vardı. Uzun yıllar bizimle olan olağanüstü bir sürücüyü ve güvenilir bir yoldaşı kaybediyoruz. Mirası başarısının çok ötesine uzanıyor; anılarda, hikayelerde ve motor sporları hakkındaki düşünce tarzında yaşıyor. Düşüncelerimiz ailesiyle birlikte”.

Jochen Mass, 30 Eylül 1946’da Dorfen, Yukarı Bavyera’da doğdu. Motor sporlarına olan yolculuğu kokpitte değil, açık denizlerde başladı: genç bir denizci olarak üç yıl boyunca dünyayı dolaştı. Ancak bundan sonra teknolojiye ve yarış pistine çekildi ve bir araba tamircisi olarak çıraklık yaptı. 1968’de Alfa Romeo bayisi Hähn’daki düzenli sürücü hastalık nedeniyle yokken, Mass araya girdi ve yeteneğini kanıtladı. Uzun zamandır planlanan bir çıkış değildi, ancak olağanüstü bir kariyerin kendiliğinden başlangıcını işaret ediyordu.

Porsche 956, Derek Bell, Hans-Joachim Stuck, Jochen Mass (solda), Leipzig, 2022, Porsche AG
Jochen Mass, Derek Bell (solda) ve Hans-Joachim Stuck (ortada) ile birlikte Leipzig’deki bir medya etkinliğinde
Başarısı kendi adına konuşuyor: 1972’de Avrupa Touring Otomobil Şampiyonu, Formula 2’de Avrupa ikincisi, 1973’ten itibaren Formula 1’de 105 kez yarıştı ve 1975’te İspanya Grand Prix’sini kazandı. Schumacher dönemine kadar puan bakımından en başarılı Alman Formula 1 sürücülerinden biriydi.

Ancak Mass, gerçek yuvasını dayanıklılık sporunda ve Porsche’da bulacaktı. 1976 ile 1987 yılları arasında fabrika ekibinin daimi üyesiydi. 935, 936, 956 ve 962 gibi yarış arabalarını tutku, cesaret ve hassasiyetle sürdü. Jacky Ickx gibi diğer sürücülerle birlikte üst üste zaferler kazandı, şampiyonalara şekil verdi ve adı, yalnızca Norbert Singer gibi yarış mühendisleriyle sürekli yakın teması nedeniyle değil, güvenilirlikle eşanlamlıydı. Sponsor Rothmans ile ortaklık kurulduğunda, bunu vizyon ve incelikle kurmaya yardımcı olan Mass’tı.

Jochen Mass, 1000 km yarış, Nürburgring, 1986, Porsche AG
Jochen Mass, 1986’da Nürburgring 1000 km yarışında.
Porsche 935, Porsche 936 (lr), Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen, Manfred Schurti (lr), 1976, Porsche AG
Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen ve Manfred Schurti (frtl), Porsche 935 (solda) ve Porsche 936 (sağda) ile çevrili.
Helmuth Bott, Dr. Wolfgang Porsche, Jochen Mass (soldan sağa), Le Mans, Fransa, 1982, Porsche AG
Dönemin Geliştirme Kurulu Üyesi Helmuth Bott, Dr. Wolfgang Porsche ve Jochen Mass (soldan sağa) 1982’de Le Mans’da.
Porsche 956 KH, Jacky Ickx, Jochen Mass, 1000 km yarışı, Nürburgring, 1983, Porsche AG
Nürburgring 29.05.1983 1000 km: Jacky Ickx ve Jochen Mass Porsche 956 KH’yi kullanıyor; genel klasmanda 1. sıra.
Hans-Joachim Stuck, Derek Bell, Jochen Mass, Jacky Ickx (soldan sağa), Imola, İtalya, 1985, Porsche AG
1985’te Imola’da Porsche 962 C KH ile, Rothmans fabrika ekibi Hans-Joachim Stuck, Derek Bell, Jochen Mass ve Jacky Ickx (soldan sağa).
Jochen Mass, 1000 km yarışı, Nürburgring, 1986, Porsche AG
Jochen Mass, 1986’da Nürburgring’deki 1000 km yarışında.
Porsche 935, Porsche 936 (sol), Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen, Manfred Schurti (sol), 1976, Porsche AG
Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen ve Manfred Schurti (ön), Porsche 935 (sol) ve Porsche 936 (sağ) ile çevrili.

Mass, 1992’de aktif kariyerine son verdi. Sportif sicili etkileyici: 400’den fazla yarış, 105 Grand Prix başlangıcı, 71 Dünya Şampiyonası puanı, Alman Yarış Şampiyonası galibi, Avrupa Touring Otomobil Şampiyonu, Porsche Kupası galibi, Alman Spor Otomobil Şampiyonu, Sauber Mercedes ile Le Mans galibi.

Jochen Mass, Norbert Singer (solda), Retro Classics, Stuttgart, 2020, Porsche AG
2020: Jochen Mass (solda) ve Norbert Singer Retro Classics’te
Emekli olduktan sonra bile yarışlarla bağını sürdürdü – popüler bir konuşmacı, miras elçisi ve nesiller arasında köprü kuran biri olarak. Retro Classics gibi ticaret fuarlarında, klasik otomobil etkinliklerinde veya Porsche Heritage and Museum tarafından düzenlenen medya etkinliklerinde olsun, her yaştan insan onun benzersiz hikayelerini memnuniyetle dinledi.
Jochen Mass’ın geride eşi Bettina ve dört çocuğu kaldı. Porsche AG, aileden birinin ölümünün yasını tutuyor – minnettarlık, saygı ve derin sevgiyle.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...