Porsche, Jochen Mass’ın kaybının yasını tutuyor

®
Çok Okunanlar

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Maxus, Türkiye hafif...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı....

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve Fikir Önderleri Forumu’nu tamamladı....

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da piste çıkacak olan yeni...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları (THY) Yolcu Programı Miles&Smiles...
Eski fabrika sürücüsü 4 Mayıs 2025’te 78 yaşında Fransa’nın Cannes kentinde hayatını kaybetti. Marka, onun ölümüyle yalnızca özel bir sürücüyü değil, aynı zamanda motor sporlarına şekil veren ve tutku, deneyim ve hassasiyetle Porsche’yi zenginleştiren ve ilham veren bir kişiyi de kaybetti.

Porsche Motorsports Başkan Yardımcısı Thomas Laudenbach, “Ölüm haberi bizi çok üzdü. Jochen Mass derinliği olan bir sürücüydü. Arabayı çok az kişi gibi anlayabiliyordu” diyor. “Teknoloji ve bir takımı güçlü kılan her şey konusunda mükemmel bir hissiyatı vardı. Uzun yıllar bizimle olan olağanüstü bir sürücüyü ve güvenilir bir yoldaşı kaybediyoruz. Mirası başarısının çok ötesine uzanıyor; anılarda, hikayelerde ve motor sporları hakkındaki düşünce tarzında yaşıyor. Düşüncelerimiz ailesiyle birlikte”.

Jochen Mass, 30 Eylül 1946’da Dorfen, Yukarı Bavyera’da doğdu. Motor sporlarına olan yolculuğu kokpitte değil, açık denizlerde başladı: genç bir denizci olarak üç yıl boyunca dünyayı dolaştı. Ancak bundan sonra teknolojiye ve yarış pistine çekildi ve bir araba tamircisi olarak çıraklık yaptı. 1968’de Alfa Romeo bayisi Hähn’daki düzenli sürücü hastalık nedeniyle yokken, Mass araya girdi ve yeteneğini kanıtladı. Uzun zamandır planlanan bir çıkış değildi, ancak olağanüstü bir kariyerin kendiliğinden başlangıcını işaret ediyordu.

Porsche 956, Derek Bell, Hans-Joachim Stuck, Jochen Mass (solda), Leipzig, 2022, Porsche AG
Jochen Mass, Derek Bell (solda) ve Hans-Joachim Stuck (ortada) ile birlikte Leipzig’deki bir medya etkinliğinde
Başarısı kendi adına konuşuyor: 1972’de Avrupa Touring Otomobil Şampiyonu, Formula 2’de Avrupa ikincisi, 1973’ten itibaren Formula 1’de 105 kez yarıştı ve 1975’te İspanya Grand Prix’sini kazandı. Schumacher dönemine kadar puan bakımından en başarılı Alman Formula 1 sürücülerinden biriydi.

Ancak Mass, gerçek yuvasını dayanıklılık sporunda ve Porsche’da bulacaktı. 1976 ile 1987 yılları arasında fabrika ekibinin daimi üyesiydi. 935, 936, 956 ve 962 gibi yarış arabalarını tutku, cesaret ve hassasiyetle sürdü. Jacky Ickx gibi diğer sürücülerle birlikte üst üste zaferler kazandı, şampiyonalara şekil verdi ve adı, yalnızca Norbert Singer gibi yarış mühendisleriyle sürekli yakın teması nedeniyle değil, güvenilirlikle eşanlamlıydı. Sponsor Rothmans ile ortaklık kurulduğunda, bunu vizyon ve incelikle kurmaya yardımcı olan Mass’tı.

Jochen Mass, 1000 km yarış, Nürburgring, 1986, Porsche AG
Jochen Mass, 1986’da Nürburgring 1000 km yarışında.
Porsche 935, Porsche 936 (lr), Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen, Manfred Schurti (lr), 1976, Porsche AG
Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen ve Manfred Schurti (frtl), Porsche 935 (solda) ve Porsche 936 (sağda) ile çevrili.
Helmuth Bott, Dr. Wolfgang Porsche, Jochen Mass (soldan sağa), Le Mans, Fransa, 1982, Porsche AG
Dönemin Geliştirme Kurulu Üyesi Helmuth Bott, Dr. Wolfgang Porsche ve Jochen Mass (soldan sağa) 1982’de Le Mans’da.
Porsche 956 KH, Jacky Ickx, Jochen Mass, 1000 km yarışı, Nürburgring, 1983, Porsche AG
Nürburgring 29.05.1983 1000 km: Jacky Ickx ve Jochen Mass Porsche 956 KH’yi kullanıyor; genel klasmanda 1. sıra.
Hans-Joachim Stuck, Derek Bell, Jochen Mass, Jacky Ickx (soldan sağa), Imola, İtalya, 1985, Porsche AG
1985’te Imola’da Porsche 962 C KH ile, Rothmans fabrika ekibi Hans-Joachim Stuck, Derek Bell, Jochen Mass ve Jacky Ickx (soldan sağa).
Jochen Mass, 1000 km yarışı, Nürburgring, 1986, Porsche AG
Jochen Mass, 1986’da Nürburgring’deki 1000 km yarışında.
Porsche 935, Porsche 936 (sol), Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen, Manfred Schurti (sol), 1976, Porsche AG
Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen ve Manfred Schurti (ön), Porsche 935 (sol) ve Porsche 936 (sağ) ile çevrili.

Mass, 1992’de aktif kariyerine son verdi. Sportif sicili etkileyici: 400’den fazla yarış, 105 Grand Prix başlangıcı, 71 Dünya Şampiyonası puanı, Alman Yarış Şampiyonası galibi, Avrupa Touring Otomobil Şampiyonu, Porsche Kupası galibi, Alman Spor Otomobil Şampiyonu, Sauber Mercedes ile Le Mans galibi.

Jochen Mass, Norbert Singer (solda), Retro Classics, Stuttgart, 2020, Porsche AG
2020: Jochen Mass (solda) ve Norbert Singer Retro Classics’te
Emekli olduktan sonra bile yarışlarla bağını sürdürdü – popüler bir konuşmacı, miras elçisi ve nesiller arasında köprü kuran biri olarak. Retro Classics gibi ticaret fuarlarında, klasik otomobil etkinliklerinde veya Porsche Heritage and Museum tarafından düzenlenen medya etkinliklerinde olsun, her yaştan insan onun benzersiz hikayelerini memnuniyetle dinledi.
Jochen Mass’ın geride eşi Bettina ve dört çocuğu kaldı. Porsche AG, aileden birinin ölümünün yasını tutuyor – minnettarlık, saygı ve derin sevgiyle.

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...