Ağır Hasar Eşiği Düştü, Araç Satın Alırken Risk Arttı

®
Çok Okunanlar

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden...

Banaz-Ahıskalı İkinci Zaferi Evinde Kazandı

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally, Toksport WRT adına yarışan ev sahibi ekip Buğra Banaz-Onur...

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000...

1.899.000 TL’den başlayan fiyatlarla Nissan Qashqai

Sınırlı sayıda Qashqai 1.899.000 TL’lik fiyatıyla dikkat çekiyor C-SUV segmentinin yaratıcısı Nissan Qashqai için özel kampanyalar Nissan sahibi olmak isteyenleri...

MAİS A.Ş. Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu oldu

2016 yılından bu yana MAİS A.Ş. Genel Müdürü olarak görev yapan Dr. Berk Çağdaş, görevini Bahaettin Tatoğlu’na devretti. OYAK Otomotiv...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında...
Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, ağır hasarlı araçlara yönelik yapılan düzenlemeyi değerlendirdi. Düzenleme ile yüzde 60 oranında hasar gören araçların ‘ağır hasarlı’ kabul edildiğinin altını çizen sigortaladım.com, bu sürecin kullanıcılar açısından daha net ve güvenilir işlemesi için hasar tespitinin kritik rolüne dikkat çekiyor. sigortaladım.com, bu süreci 7/24 sunduğu hasar destek hizmetiyle kolaylaştırıyor.
Farklı sigorta poliçelerini; karşılaştırmalı, hızlı ve aynı anda kullanıcılarına sunan Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) 25 Nisan’da yayınladığı Motorlu Araç Sigortaları Kapsamında Tam Hasara ya da Ağır Hasara Uğramış Araçların Tespiti Hakkında Genelge’yi değerlendirdi. Genelgeye göre; hasar tutarının aracın rayiç bedelini aşması ve onarım kabul etmemesi halinde araç tam hasarlı, rayiç bedelin yüzde 60’ını aşması veya belirlenen kritik parçaların zarar görmesi durumunda ise ağır hasarlı sayılacak. Düzenlemeyle; tam veya ağır hasar tespitinin doğru ve güvenilir bir şekilde yapılabilmesi için, tespitin ruhsat almış sigorta eksperi tarafından yapılması zorunluluğu da getirildi.
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan sigortaladım.com Genel Müdür Yardımcısı Orçun Kızıltepe, “Yeni düzenleme ile birlikte ağır hasarlı ya da tam hasarlı araçların trafiğe çıkması ya da ‘trafikten çekilmiştir’ belgesi olmadan alım-satıma konu edilmesi artık mümkün değil. Bu durum, araç alım-satım süreçlerinde çok daha dikkatli olunmasını zorunlu kılıyor. Bu nedenle araç satın almayı planlayan tüm kullanıcılarımızı; ekspertiz raporlarını, araç geçmişi (tramer) kayıtlarını, değişen parça bilgilerini, boya ve kaporta durumu ile kilometre tutarlılığını detaylıca incelemeye davet ediyoruz. Özellikle aracın geçmişte geçirdiği kazaların boyutu ve hangi parçalarının değiştiği gibi bilgiler, karar verme sürecinde kritik öneme sahip. Unutmayın, bir aracın değeri yalnızca bugünkü fiyatıyla değil, geçmişiyle birlikte değerlendirilmelidir. Doğru ve eksiksiz bilgiyle hareket etmek; sizi hem maddi kayıplardan korur hem de güvenli bir sürüş sağlar” dedi.
Sigortaladım.com 7/24 sunduğu hasar desteğiyle belirsizlikleri ortadan kaldırıyor
Kızıltepe ‘Sigorta sektöründe güvenin artması, her şeyden önce süreçlerin netliğine ve şeffaflığına bağlı. Ağır hasar tanımının sadeleştirilmesi ve bu tespitin yalnızca ruhsatlı eksperler aracılığıyla yapılacak olması, hem kullanıcıyı koruyan hem de sistemi disipline eden bir gelişme. sigortaladım.com olarak biz de hasar anında yaşanan belirsizlikleri minimuma indirmek ve müşterilerimizi sürecin her adımında desteklemek amacıyla çalışıyoruz. Bu çerçevede, 7 gün 24 saat hizmet veren hasar destek hattımızla her zaman müşterilerimizin yanında yer alıyor; uzman ekibimiz sayesinde eksper, servis ve sigorta şirketleri arasındaki koordinasyonu sağlayarak, hasar süreçlerinin daha hızlı ve sorunsuz şekilde sonuçlanmasına katkıda bulunuyoruz” dedi.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...