Pirelli Belçika Grand Prix’si öncesi uyarıyor…

®
Çok Okunanlar

Continental akıllı cam teknolojisini güçlendiriyor…

Modern bir araç, ortalama olarak yaklaşık beş metrekare cam içeriyor. Bu 30 yıl öncekinden neredeyse iki kat daha fazla...

Yol Açık, Yola Çık!

Pandemi sonrasında özellikle bireysel araç kiralama alanında yaşanan artış, sektörü hareketlendirdi. Salgın öncesinde araç kiralama alışkanlığı bulunmayanların dahi tercih...

Fiat 500X Gelişmiş Hibrit Motor Teknolojisi ile Yenilendi

İtalyan tasarım anlayışının kompakt SUV yorumu Fiat 500X yenilendi. Yenilenen 500X, gelişmiş hibrit teknolojisiyle ekonomik ve çevre dostu sürüş deneyimi...

Fransa Cumhurbaşkanı’nın araç filosuna katıldı…

Eşsiz tasarımı ile göz dolduran DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE,  DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 300'ü temel alan zırhlandırılmış kabini,...

Milano, 28 Ağustos –Formula 1 sezonu, yaz molasının ardından yarış takvimindeki en efsanevi pistlerden biriyle devam ediyor. Pirelli, Belçika’daki Spa-Francorchamps pistine C1, C2, ve C3 hamurlarını sırasıyla Beyaz sert, Sarı orta ve Kırmızı yumuşak seçeneklerini getiriyor, yani P Zero Formula 1 serisinin en sert üçlüsünü öneriyor. Değişik eğimleriyle bilinen Spa pistinde Eau Rouge ve Raidillon kompleksi gibi ünlü bölümler sayesinde lastiklere aşırı yük binerken, pilotlar kısa bir zaman aralığında çok farklı g kuvvetleri deneyimleyebiliyor.

Pist özellikleri

  • Yedi kilometreden biraz fazla olan Spa, F 1 takvimindeki en uzun pist olduğu için toplam yarış mesafesi sadece 44 tur olarak planlanıyor.
  • Spa ayrıca değişken havasıyla da biliniyor ve mesafenin uzun olması, pistin bir bölümü tamamen kuru kalırken başka bir bölümünde yağmur yağabileceği anlamına geliyor. Yağmur yağması halinde, pistin drenaj özellikleri nedeniyle su birikintileri kolayca oluşabiliyor.
  • Pilotların çoğu, Spa’nın sunduğu zorlu mücadele ve yarattığı hisler nedeniyle favori pistleri olduğunu belirtiyor. Bu durum lastikler için de geçerli zira yanal, boylamasına ve dikey yani her yönden yüksek kuvvetlere maruz kalıyorlar.
  • Geçen yıl orta, yumuşak ve süper yumuşak lastikler önerilmişti. Bu yıl Belçika için önerilen hamurlar ise genel olarak daha sert ve daha geniş aralıklı; C1 ve C2, 2018’deki sert ve orta muadillerine kıyasla biraz daha yumuşak, C3 ise geçen senenin yumuşak hamuruna yakın.
  • Geçen sene, pilotların çoğu tek pit stop ile süper yumuşak – yumuşak kombinasyonunu seçti (iki pit stop ile dördüncü bitiren Valtteri Bottas hariç). Yağışlı bir sıralama gününün ardından kuru geçen yarış, erken giren güvenlik aracından etkilendi ve sadece iki pilot en sert hamuru kullandı.

Mario Isola – F1 ve Otomobil Yarışları Başkanı

“Spa, pilotlar açısından her zaman en harika pistlerden biridir ama aynı nedenle lastikler sezon boyunca karşılaşabilecekleri en büyük streslerden bazılarına burada maruz kalır. Sonuçta, geçen yıla göre biraz farklı bir seçenek olarak en sert üç hamuru önerdik; böylece pilotların her defasında en sınıra kadar zorlamaları ve hız yönetimi ihtiyacını minimize etmeleri mümkün olacak. Örneğin, bu yıl Silverstone için önerilen daha sert hamur,başa baş mücadeleye ve en sonunda iyi kullanılmış lastiklerle Lewis Hamilton’un en hızlı turu yapmasına neden oldu. Spa 24 Hours yarışının da tedarikçisi olduğumuz için Spa hakkında deneyimli ve bilgiliyiz. Geçen ayki yarışın, yağmur nedeniyle saatlerce durdurulması da değişken hava koşulları yaşanabileceğini gösterdi. Geçen sene Belçika Grand Prix sıralama turları da yağmur altında gerçekleşmişti. Araç geçişlerinin gayet mümkün olduğu bu pistte doğru koşullar altında agresif bir stratejinin işe yaraması mümkün.”

 

Diğer Pirelli haberleri

  • Mercedes (McLaren pilotu Lando Norris ile birlikte), Ferrari ve Red Bull’a kıyasla iki set fazla orta lastik alarak Spa’da en az sayıda yumuşak lastik seçen takım oldu.
  • Pirelli’nin tek lastik tedarikçisi olduğu Formula 2 ve Formula 3 de Belçika ile devam ediyor.
  • Pirelli, Pagani için Formula 1 lastiklerine benzer bir şekilde geliştirilen yepyeni bir P Zero Trofeo R lastiği tanıttı. Yoldan piste teknoloji transferinin mükemmel bir örneği olan Trofeo R, yollarda kullanımı yasal olan bir pist ürünü olup en yakın zamandaki örneği Pagani Huayra BC roadster için özel olarak geliştirilmiştir.

Pirelli, geçen hafta sonu Japonya’da düzenlenen Suzuka 10 Hours yarışının da tek tedarikçisi idi. International GT Challenge yarışmasının dördüncü turunda 10 üreticiyi temsil eden 23 takım yer aldı. Audi, Dries Vanthoor, Kelvin van der Linde ve Frederic Vervisch ile zafer kazanırken iki kez Formula 1 dünya şampiyonu Mika Hakkinen, yarışa McLaren 720s GT3 ile dönüş yaptı ve 22. oldu.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...