Petrol Ofisi akaryakıtın en iyi markası seçildi

®
Çok Okunanlar

TOSFED Gala Gecesi Zorlu PSM’de Yapıldı

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) 2024 Gala Gecesi, 18 Ocak 2025 akşamı TOSFED Başkanı Eren Üçlertoprağı ve Yönetim Kurulu...

AB’de yeni otomobil satışları geçen yıl 10,6 milyonu aştı

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin 2024 yılına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, AB ülkelerinde...

TIGGO 7 Pro Max, Ailelerin İlk Tercihi…

Chery’nin C-SUV modeli TIGGO 7 Pro Max, etkisi artan kış aylarında, üstün konfor, teknoloji ve güvenlik sistemleri ile her...

DS AutomobilesTürkiye’de Yeni Yapılanma

Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis Grubu markalarından DS Automobiles’ın Türkiye organizasyonunda yeni bir yapılanma hayata geçirildi. Bu yeni...

Peugeot 100.000 adedin üzerinde sipariş

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, Yeni PEUGEOT 3008 dünya lansmanından bu yana 100.000...

JAECOO, Satış Sonrası Hizmetlerde Avantajlar Sunuyor

JAECOO’nun Seçkin Kullanıcıları, Satış Sonrası Hizmetlerde de Ayrıcalıklı! Geçtiğimiz yıl Türkiye pazarına giriş yapan Çinli sofistike off-road SUV markası JAECOO,...

5 ödül birden kazandı: Alpine, Dacia, Mobilize ve Renault

Renault Grubu 21 Ocak Salı günü 32’ncisi düzenlenen Trophées de L'argus ödül töreninde olağanüstü bir akşam yaşadı. Aldığı 5...

Türkiye akaryakıt sektörünün geleneksel lideri Petrol Ofisi’nin, müşteri memnuniyeti odaklı kaliteli hizmet anlayışı kullanıcılardan tam not aldı. Deneyim liderlerinin belirlendiği ‘Türkiye Müşteri Deneyimi Endeksi’ araştırmasındaki yüksek memnuniyet oranı ile Petrol Ofisi, Müşteri Deneyimi Ödülleri’20 – CX Index Turkey’de akaryakıt sektörünün ‘En İyi’ markası oldu. ‘Türkiye Müşteri Deneyimi Endeksi’ sonuçları, Türkiye’nin önemli markalarının temsilcilerinin katıldığı Müşteri Deneyimi online etkinliği ile ele alındı.

Müşteri deneyimi alanında özel bir birim kurduklarını ve 1. Göz adıyla özel bir denetim süreci uyguladıklarını belirten Petrol Ofisi CMO’su Beril Alakoç, “Son yedi ayda 200 binin üzerinde müşterimizden geri bildirim aldık. Müşterilerimizden aldığımız geri bildirimleri analiz ediyoruz ve istasyondan, her çalışana kadar tek tek müşteri deneyimini ölçümleyebiliyoruz. Türkiye Müşteri Deneyimi Endeksi ise, şirket başvurusu olmadan bağımsız bir şekilde, her sektörü kapsayan, önemli sayıda müşteri görüşü alan, müşteri deneyiminin alt parametrelerini de inceleyen bir araştırma olduğu için aldığımız bu birincilik bizim için çok değerli” dedi.

Türkiye’de müşteri memnuniyetine yönelik araştırmaların geçmişi eskilere dayanmasına karşın müşteri deneyimi araştırması ilk defa gerçekleştirildi. Şirketlerin ‘memnuniyet’i çok önemsemeleri ile birlikte ‘deneyim’ konusuna odaklanmaları doğrultusunda Turkcell Global Bilgi tarafından gerçekleştirilen ‘Türkiye Müşteri Deneyimi Endeksi’ araştırmasının ilki tamamlandı. Müşteri gözünden, müşteri deneyimi olgunluk düzeylerinin ölçümlendiği araştırmada, 15 bin 73 marka değerlendirmeye alındı. Bahçeşehir Üniversitesi’nden Dr. Nihat Tavşan ve Yeditepe Üniversitesi’nden Doç. Dr. Can Erdem danışmanlığında, 12 farklı bölgede, 5.300 kişi ile bilgisayar destekli telefon görüşmeleri yöntemiyle yapılan araştırmayla; kullanıcılar tarafından 15 farklı sektörde Türkiye’nin en çok beğenilen ve güvenilen markaları belirlendi.

‘Müşteri Deneyimi Endeksi’nde Petrol Ofisi, sunduğu müşteri memnuniyeti odaklı, kaliteli hizmet anlayışı ile lideri olduğu akaryakıt sektöründe katılımcılardan en yüksek puanı aldı. İletişim, Ürün/Hizmet, Kolaylık, Fedakarlık, Yanında Olma, Güven, Empati, Değer, İzlerin Deneyimi ve Tekrar Kullanım gibi 10 ayrı kriter üzerinden yapılan puanlamada Petrol Ofisi en yüksek puanı alarak, Müşteri Deneyimi Ödülleri ‘20 – CX Index Turkey’de akaryakıt sektörünün ‘En İyi’ firması oldu.


Endeks sonuçları Müşteri Deneyimi online etkinliği ile değerlendirildi
‘Türkiye Müşteri Deneyimi Endeksi’ sonuçları, Türkiye’nin önemli markalarının temsilcilerinin katılımıyla düzenlenen ‘Müşteri Deneyimi’ başlıklı online etkinlikle ele alındı. Etkinlikte, Fast Company Türkiye Yayın Yönetmeni Talat Yeşiloğlu’nun modaretörlüğünde, Hayat Su Pazarlama Direktörü Gökçe Kunt, n11 Müşteri Deneyimi Direktörü İlker Tekin ve Unilever Ev Bakım Kategorisi Direktörü Mine Mavi’nin de katıldığı ‘Pazarlamanın Yeni Müşteri Deneyimi’ başlıklı oturumunda konuşan Petrol Ofisi CMO’su Beril Alakoç, “Müşteri deneyiminin, pazarlama alanında artık fark yaratan en kritik konu olduğu” vurgusunu yaptı. Beril Alakoç konuşmasına şöyle devam etti:


“Müşteri deneyimi için özel sistem ve ekip kurduk”
“Marka amacı ile örtüşen bir müşteri deneyimi ve uçtan uca tüm şirket çalışanlarının, paydaşlarının bu konuyu benimsemesi, sürdürülebilir, sağlıklı bir büyüme için artık elzemdir. Müşteri deneyimi, ürün, hizmet, zaman gibi birçok açıdan farklı kriterlere sahip olması nedeniyle akaryakıt pazarı için çok daha önemli bir konumda. Müşterinin satınalma öncesi sırası ve sonrasındaki deneyimleri, dolayısıyla da bu aşamalarda verdiğimiz hizmet daha da önem kazanıyor. Bu alanda mevcut yapılanların da üzerine çıkarak, Petrol Ofisi’nde geçtiğimiz yıl Müşteri Deneyimi Yönetimi ile ilgili sektörde bir benzeri bulunmayan organizasyonu hayata geçirdik. Özel bir sistem, birim ve kadro kurarak, odaklanma sağlandık. Şirketin her birimine, paydaşlarımıza, bayilerimize, çalışanlarına müşteri deneyimi eğitimleri verdik. Bu alanda görevli arkadaşlarımız da aldıkları üst eğitimlerle Müşteri Deneyim Uzmanları olarak sahada çalışmalarımızı çok ciddi bir hız ve yoğunlukla sürdürüyorlar.

Göz ile 7 ayda 200 bin müşterimizden geri bildirim aldık Müşteri deneyimi alanında özel bir denetim süreci de kurguladık. 1. Göz olarak adlandırdığımız bu uygulamada, sadakat programımıza dâhil olan müşterilerimiz üzerinden, müşteri deneyimini ölçümlüyoruz. Bu çerçevede son yedi ayda 200 binin üzerinde müşterimizden geri bildirim aldık. Müşterilerimizden aldığımız geri bildirimleri analiz ediyoruz ve istasyon bazında, hatta Akaryakıt Satış Görevlisi ya da Market Satış Görevlisi detayına kadar, tek tek müşteri deneyimini ölçümlenebiliyoruz.

Satış hedefli değil de müşteri odaklı olduğunuz zaman tüm opsiyonları onlara sunmalısınız. Müşteri, dilediği opsiyonu kullanmalı. Market satışı düşünülmeden, mobil ya da araç başında temassız ödeme seçenekleri sunulması bunun güzel bir örneği. Örneğin Petrol Ofisi Öde-Geç sistemimizin kullanımı pandemi döneminde yüzde 67 arttı. Bununla birlikte akaryakıt satış görevlilerimizdeki pos cihazları ile temassız ödeme de yapabiliyorsunuz.

Bu açıdan da bayisinden, akaryakıt satış görevlisine, şirketimizin her çalışanına kadar, hizmet zincirindeki her bir halka müşteri deneyimi bilincine sahip ve bunu daha da geliştiriyoruz.


İşbirliklerimizle de en iyi müşteri deneyimi tanımını geliştiriyoruz 
Akaryakıt istasyonlarında müşteri deneyimi nasıl daha çok geliştirilebilir? sorusunun cevabında yapılan işbirlikleri de çok öne çıkıyor. Zira günümüzde istasyonlar, müşterilerin sadece akaryakıt aldığı bir alandan ziyade hayatlarını kolaylaştıracak farklı çözümler sunan birer hizmet noktalarına dönüştü. Biz de bu alanda Migros fiyat ve kalitesinin geçerliği olduğu MigrosJet’leri istasyonlarımıza taşıdık. Hebsiburada işbirliği ile istasyonlarımızı hepsimat’lara – kargo teslim noktalarına dönüştürdük. Yine Western Union işbirliği ile istasyonlarımızdan para transferi de yapılabiliyor. Müşterilerimize daha iyi daha farklı hizmetler, ürünler sunmak üzere Market ve Market Plus konseptlerimizi sürekli geliştirmemizin yanı sıra KapBi’Tat markası ile kendi yiyecek ve içecek markamızı da lanse ettik.

Bu noktada bayilerimizi işbirliği yaptığımız ortaklarımız olarak görüyoruz. Müşteri deneyimi, memnuniyetini geliştirecek, fark yaratacak bir alan olan marka işbirlikleri konusunda da çalışmalarımız devam ediyor. Öte yandan müşteri sadakat programımızı daha da geliştiriyoruz. Ayrıca alanında net bir fark yaratacak olan Petrol Ofisi Mobil Uygulamasının güncel versiyonunu da Aralık ayında hayata geçireceğiz.”

Diğer Haberler

5 ödül birden kazandı: Alpine, Dacia, Mobilize ve Renault

Renault Grubu 21 Ocak Salı günü 32’ncisi düzenlenen Trophées de L'argus ödül töreninde olağanüstü bir akşam yaşadı. Aldığı 5 ödülle Grup, her bir markasının...

JAECOO, Satış Sonrası Hizmetlerde Avantajlar Sunuyor

JAECOO’nun Seçkin Kullanıcıları, Satış Sonrası Hizmetlerde de Ayrıcalıklı! Geçtiğimiz yıl Türkiye pazarına giriş yapan Çinli sofistike off-road SUV markası JAECOO, üstün satış performansının yanında satış...

Citroën Türkiye’de Yeni Atamalar…

Otomotiv ve mobilite dünyasının en büyük gruplarından biri olan Stellantis, müşterilerinin sürekli evrilen mobilite ihtiyaçlarını karşılamak ve geleceğin teknolojilerini benimsemek için organizasyonunu şekillendirmeye devam...

DS AutomobilesTürkiye’de Yeni Yapılanma

Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis Grubu markalarından DS Automobiles’ın Türkiye organizasyonunda yeni bir yapılanma hayata geçirildi. Bu yeni organizasyon değişikliği kapsamında DS Automobiles...

Petrol fiyatları düşüşe geçti…

ABD'nin 47. Cumhurbaşkanı Donald Trump'ın pazartesi günü göreve başlaması ve İsrail ile Hamas arasında 15 Ocak'ta varılan ateşkes ve esir takası anlaşmasının ardından petrol...

Trump, Alaska’da petrol arama kararnameleri imzaladı

ABD Başkanı Donald Trump, görevinin ilk gününde Alaska'daki yaban hayatı koruma sahası da dahil olmak üzere birçok alanda petrol ve doğal gaz sondaj çalışmalarını...

AB’de yeni otomobil satışları geçen yıl 10,6 milyonu aştı

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin 2024 yılına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, AB ülkelerinde yeni otomobil satışları aralık ayında...

Country News Categories - UK

Women’s Worldwide Car of the Year announces 2025 category winners

The Women's Worldwide Car of the Year is pleased to announce the winners of the eight categories in this year’s award: Urban Model, Compact...

Honda presents World Premiere of Honda 0 Saloon and Honda 0 SUV prototypes at CES 2025

LAS VEGAS, Nevada, USA, January, 2025 – Honda today presented the world premiere of two prototype models at CES 2025 – Honda 0 Saloon and...

USA

Honda presents World Premiere of Honda 0 Saloon and Honda 0 SUV prototypes at CES 2025

LAS VEGAS, Nevada, USA, January, 2025 – Honda today presented the world premiere of two prototype models at CES 2025 – Honda 0 Saloon and...

New BMW Panoramic iDrive revolutionises vehicle operation

Munich/Las Vegas. The BMW Group presents the driving and user experience of the future at the Consumer Electronics Show (CES) 2025 in Las Vegas. BMW...

DE

Mehr als 1,2 Millionen verkaufte Fahrzeuge weltweit machten FIAT

Mehr als 1,2 Millionen verkaufte Fahrzeuge weltweit machten FIAT im Jahr 2024 zur größten Marke innerhalb von Stellantis... Rüsselsheim, im Januar 2025 – FIAT schließt...

Stellantis erreicht 2024 erneut Platz zwei auf dem Pkw- und Nutzfahrzeugmarkt der Region EU29

Amsterdam, 21. Januar 2025 – Das Jahr 2024 hat für Stellantis einen weiteren Meilenstein beim Übergang zur Elektromobilität markiert, der einer der Eckpfeiler des...

IT

Nel 2024 FIAT si conferma leader nei suoi 4 mercati domestici in 3 continenti e primo marchio Stellantis

Nel 2024 FIAT si conferma leader nei suoi 4 mercati domestici in 3 continenti e primo marchio Stellantis con oltre 1,2 milioni di unità...

Efficiente ed elettrificato: il nuovo trio di SUV Opel Grandland, Frontera e Mokka

Con i nuovi Opel Grandland, Frontera e Mokka, Opel offre il tris di SUV più giovane sul mercato e il modello giusto per tutti i gusti. Dal compatto...

FR

LES PEUGEOT E-208 ET E-308 CLASSÉES

PEUGEOT est fier d’annoncer que ses PEUGEOT E-208 et PEUGEOT E-308 100% électriques sont classées respectivement première et deuxième sur 84 modèles dans l’Ecotest...

Grâce à sa performance en 2024, Stellantis se positionne à la 2ème place dumarché EU29 VP+VU

AMSTERDAM, le 21 janvier 2025 – L’année 2024 a marqué une nouvelle étape pour Stellantis dans sa transition électrique, l’un des piliers du plan stratégique Dare...

5 ödül birden kazandı: Alpine, Dacia, Mobilize ve Renault

Renault Grubu 21 Ocak Salı günü 32’ncisi düzenlenen Trophées de L'argus ödül töreninde olağanüstü bir akşam yaşadı. Aldığı 5 ödülle Grup, her bir markasının...

JAECOO, Satış Sonrası Hizmetlerde Avantajlar Sunuyor

JAECOO’nun Seçkin Kullanıcıları, Satış Sonrası Hizmetlerde de Ayrıcalıklı! Geçtiğimiz yıl Türkiye pazarına giriş yapan Çinli sofistike off-road SUV markası JAECOO, üstün satış performansının yanında satış...

Citroën Türkiye’de Yeni Atamalar…

Otomotiv ve mobilite dünyasının en büyük gruplarından biri olan Stellantis, müşterilerinin sürekli evrilen mobilite ihtiyaçlarını karşılamak ve geleceğin teknolojilerini benimsemek için organizasyonunu şekillendirmeye devam...

DS AutomobilesTürkiye’de Yeni Yapılanma

Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis Grubu markalarından DS Automobiles’ın Türkiye organizasyonunda yeni bir yapılanma hayata geçirildi. Bu yeni organizasyon değişikliği kapsamında DS Automobiles...

Petrol fiyatları düşüşe geçti…

ABD'nin 47. Cumhurbaşkanı Donald Trump'ın pazartesi günü göreve başlaması ve İsrail ile Hamas arasında 15 Ocak'ta varılan ateşkes ve esir takası anlaşmasının ardından petrol...

Trump, Alaska’da petrol arama kararnameleri imzaladı

ABD Başkanı Donald Trump, görevinin ilk gününde Alaska'daki yaban hayatı koruma sahası da dahil olmak üzere birçok alanda petrol ve doğal gaz sondaj çalışmalarını...