Mercedes 300 SL, tarihi Milano – Sanremo yarışı

®
Çok Okunanlar

Grabber X3 çamur kaya ve zeminlerde üstün performans

General Grabber X3'ün olağanüstü insanlara deneyimleme fırsatı sunacak. Tüm off-road araçlarında Grabber X3 kullanılacak ve cinsi kayalık, çamurlu ve...

Türkiye’nin şarj ağı genişliyor…

Türkiye'nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki operatör Eşarj ve Trugo, Bursa'da başlattıkları 'roaming' uygulamasını Ankara'ya...

Elektrikli araç satışları 9,1 milyon

Bu yılın ilk yarısında ise dünya çapında 9,1 milyon elektrikli araç satıldı. Bu satışlar, 2024'ün aynı dönemine göre yüzde...

Nissan Formula E Dünya Şampiyonluğunu ilan etti

Nissan Formula E Takımından Oliver Rowland , sezonun iki yarışıyla 2024/25 ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonu olarak olağanüstü bir sezonla...

Yeni Opel Frontera Aile Dostu Çözümleri ve Ulaşılabilir Fiyatlarıyla

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Frontera ile geniş hacimli fonksiyonel bir SUV arayan ailelerin tercihi olmayı sürdürüyor. Aile dostuyeni...

Razgatlioğlu’nun Donington’daki üç golü

Toprak Razgatlıoğlu (BMW), Donington Park'taki İngiltere Turu'nda üçlüyü tamamladı. Dünkü Race1 zaferinin ardından Türk sürücü, Superpole Yarışı ve Race2'de de zafer kazandı. Pazar günkü...

Renault Grubu Duncan Minto’nu atadı…

Renault Group, Duncan Minto'nun vekaleten İcra Yönetim Kurulu Başkanı (CEO) olarak atandığını duyurdu... Renault Grubu'nun mevcut CFO'su Duncan Minto, Renault...

Klasik otomobillere yönelik Collezione serisinde yer alan Cinturato CA67 lastiği, bugün Pirelli’nin P Zero ailesi ile temsil ettiği, her otomobile özel lastik yaratılmasını amaçlayan ‘Mükemmel Uyum’ stratejisinin öncülüğünü yapmaya devam ediyor.

İkonik klasik otomobil ‘gullwing’ Mercedes 300 SL, tarihi Milano – Sanremo yarışı onuruna bu hafta sonu gerçekleşecek etkinlikte Pirelli Cinturato CA67 lastiklerle katılacak. Cinturato, modern tarihin ilk sportif lastiği olmanın yanı sıra Pirelli’nin onlarca yıl afişlerde ve reklamlarda şirketi temsil eden en uzun ömürlü markası olma niteliğini de taşıyor. Pirelli’nin “sırt deseni 367” olarak yarattığı Cinturato, 1950’lerin başlarından itibaren CA67 adı altında satıldı. Bu lastik şimdi İtalya’nın en eski motor sporları etkinliklerinden biri olan ve Pirelli’nin de sponsorları arasında yer aldığı ünlü Milano – Sanremo yol yarışı onuruna bu yıl düzenlenen bir mücadele için geri dönüyor.

Pirelli, 28 Mart’ta Milano yakınlarındaki Monza pistinden yola çıkacak ve 11. kez koşulacak bu yarışa, 1960’lardaki ekonomik gelişmenin bir sonucu olarak ortaya çıkan, otomobillerin kitlesel kullanımının yaygınlaştığı dönemin en güçlü simgelerinden birini getiriyor.

BİR İTALYAN HİKAYESİ: LASTİK SİHİRBAZI EMANUELI

Cinturato, hem Pirelli tarafından üretilen ilk radyal lastik hem de Alfa Romeo serisini donatmak için tasarlanan ve aracın sportif karakterini açıkça gösteren ilk lastik olarak öne çıkıyor. Sırt hamuru yüksek sıcaklıklara ve kesiklere karşı son derece dirençli olan lastik; çapraz kuşaklı radyal kanvas yapısıyla ilave sertlik de sağlıyordu. Bu sayede lastik de modern çağın ilk spor otomobilleri için daha isabetli ve daha uygun bir his veriyordu.

Bu patentli ürünün babası olan Milanolu Luigi Emanueli, tam bir teknoloji ustası ve tanınmış bir lastik sihirbazıydı; öyle ki bugün Cinturato’nun yaratıcısı olarak anılmaya devam ediyor. Ama Cinturato, Pirelli’nin en uzun ömürlü markası olmadan önce performans yerine konforun tercih edildiği 1950’ler ve 1960’larda kendi ününü kazanmak zorunda kaldı.

Bugün bildiğimiz uzmanlık çağı henüz doğarken üreticiler de ilk gerçek spor otomobilleri üretmeye başlamıştı. Buna karşın, Stelvio ve Sempione gibi daha geleneksel yapılı lastiklerin kurduğu hakimiyeti kırmak Cinturato CA67 gibi çığır açan bir lastik için kolay olmadı. Yine de değişikliğin gerçekleşmesi uzun sürmedi. Henüz 1954 yılında CA67, fuarlarda ve reklamlarda şirketi temsil eden dikkat çekici sırt deseni ile Pirelli’nin yüzü haline gelmişti. 1980 yılına kadar bu serideki yerini koruyan CA67, günümüzde Pirelli’nin Collezione ailesinin bir parçası haline gelmiş bulunuyor. Meraklıları, klasik görünümleri modern teknoloji ve malzemelerle buluşturan, her klasik otomobil için en önemli unsur olan orijinalliği korumaya yardım eden lastikleri bu seride bulabiliyor. Elbette Cinturato markasının üretimi hiçbir zaman durmadı. Bugün de en fazla sayıda homologasyona sahip Pirelli lastiklerinden biri olan P7 ile sunulmaya devam ediyor.

‘TERZİ İŞİ’ İLK LASTİK

Sportif performans ve kişiselleştirme, bugün Pirelli DNA’sının temel özellikleri arasında yer almaya devam ederken, şirketin bu özelliği ile tanınmasını sağlayan Cinturato oldu. “Sırt deseni 367”, Milano merkezli şirketin odak noktasını temsil eden ve Pirelli’nin özellikle P Zero serisi ile rakipler arasında öne çıkmasına yardımcı olan ‘Mükemmel Uyum’ stratejisinin de başlangıcını müjdeledi. Sonuç olarak, günümüzde premium ve prestij otomobil üreticileri her model için ‘terzi işi’ yaklaşımla özel olarak üretilmiş lastiklere güveniyorlar. Cinturato CA67, takıldığı araçlara mükemmel uyacak şekilde modifiye edilmiş, özel uygulamaları olan bir lastik ailesine öncülük etti. Adından da anlaşılacağı gibi, bugün hâlâ Pirelli lastiklerini karakterize eden ‘Mükemmel Uyum’, yani benzersiz ‘terzi işi’ yaklaşımı başlattı.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve en yeni nesil, yenilenmiş bir...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Yepyeni tasarım çizgilerine kavuşan...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor, günlük kullanım ve BMW'nin karakteristik...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan peri bacalarının eteklerinde gerçekleştirildi. 40...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6 işletme marjına ulaşırken, değer odaklı...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün yelpazesi, pazarımızda takdir edilmeye devam...

Meloni, Avusturya ile otomotiv sektöründe çalışmaya kararlı

Otomotiv sektörünün geleceğine ilişkin belge imzalandı.  İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, Avusturya Şansölyesi Christian Stocker ile Palazzo Chigi'de otomotiv sektörü "Endüstrinin Geleceği" sözleşmesini Avusturya ile imzaladığını...