Mercedes 300 SL, tarihi Milano – Sanremo yarışı

®
Çok Okunanlar

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına...

Tırmanma Mücadelesi Bursa Şahintepe’ye Taşınıyor

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 4. ayağı olan Şahintepe Tırmanma Yarışı, Bursa Otomobil Sporları Spor Kulübü (BOSSEK) tarafından 4...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen...

“F1: The Movie”, özel ön gösterim, Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen

Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen ve ELLE Türkiye iş birliği ile “F1: The Movie” filminin Türkiye'deki özel ön gösterimi İstanbul Soho...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini...

TEMSA CEO’su Evren Güzel

Sürdürülebilir denizcilik teknolojileri konusunda son gelişmelerin sergilendiği Electric & Hybrid Marine Expo, 24-26 Haziran tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam kentinde...

Klasik otomobillere yönelik Collezione serisinde yer alan Cinturato CA67 lastiği, bugün Pirelli’nin P Zero ailesi ile temsil ettiği, her otomobile özel lastik yaratılmasını amaçlayan ‘Mükemmel Uyum’ stratejisinin öncülüğünü yapmaya devam ediyor.

İkonik klasik otomobil ‘gullwing’ Mercedes 300 SL, tarihi Milano – Sanremo yarışı onuruna bu hafta sonu gerçekleşecek etkinlikte Pirelli Cinturato CA67 lastiklerle katılacak. Cinturato, modern tarihin ilk sportif lastiği olmanın yanı sıra Pirelli’nin onlarca yıl afişlerde ve reklamlarda şirketi temsil eden en uzun ömürlü markası olma niteliğini de taşıyor. Pirelli’nin “sırt deseni 367” olarak yarattığı Cinturato, 1950’lerin başlarından itibaren CA67 adı altında satıldı. Bu lastik şimdi İtalya’nın en eski motor sporları etkinliklerinden biri olan ve Pirelli’nin de sponsorları arasında yer aldığı ünlü Milano – Sanremo yol yarışı onuruna bu yıl düzenlenen bir mücadele için geri dönüyor.

Pirelli, 28 Mart’ta Milano yakınlarındaki Monza pistinden yola çıkacak ve 11. kez koşulacak bu yarışa, 1960’lardaki ekonomik gelişmenin bir sonucu olarak ortaya çıkan, otomobillerin kitlesel kullanımının yaygınlaştığı dönemin en güçlü simgelerinden birini getiriyor.

BİR İTALYAN HİKAYESİ: LASTİK SİHİRBAZI EMANUELI

Cinturato, hem Pirelli tarafından üretilen ilk radyal lastik hem de Alfa Romeo serisini donatmak için tasarlanan ve aracın sportif karakterini açıkça gösteren ilk lastik olarak öne çıkıyor. Sırt hamuru yüksek sıcaklıklara ve kesiklere karşı son derece dirençli olan lastik; çapraz kuşaklı radyal kanvas yapısıyla ilave sertlik de sağlıyordu. Bu sayede lastik de modern çağın ilk spor otomobilleri için daha isabetli ve daha uygun bir his veriyordu.

Bu patentli ürünün babası olan Milanolu Luigi Emanueli, tam bir teknoloji ustası ve tanınmış bir lastik sihirbazıydı; öyle ki bugün Cinturato’nun yaratıcısı olarak anılmaya devam ediyor. Ama Cinturato, Pirelli’nin en uzun ömürlü markası olmadan önce performans yerine konforun tercih edildiği 1950’ler ve 1960’larda kendi ününü kazanmak zorunda kaldı.

Bugün bildiğimiz uzmanlık çağı henüz doğarken üreticiler de ilk gerçek spor otomobilleri üretmeye başlamıştı. Buna karşın, Stelvio ve Sempione gibi daha geleneksel yapılı lastiklerin kurduğu hakimiyeti kırmak Cinturato CA67 gibi çığır açan bir lastik için kolay olmadı. Yine de değişikliğin gerçekleşmesi uzun sürmedi. Henüz 1954 yılında CA67, fuarlarda ve reklamlarda şirketi temsil eden dikkat çekici sırt deseni ile Pirelli’nin yüzü haline gelmişti. 1980 yılına kadar bu serideki yerini koruyan CA67, günümüzde Pirelli’nin Collezione ailesinin bir parçası haline gelmiş bulunuyor. Meraklıları, klasik görünümleri modern teknoloji ve malzemelerle buluşturan, her klasik otomobil için en önemli unsur olan orijinalliği korumaya yardım eden lastikleri bu seride bulabiliyor. Elbette Cinturato markasının üretimi hiçbir zaman durmadı. Bugün de en fazla sayıda homologasyona sahip Pirelli lastiklerinden biri olan P7 ile sunulmaya devam ediyor.

‘TERZİ İŞİ’ İLK LASTİK

Sportif performans ve kişiselleştirme, bugün Pirelli DNA’sının temel özellikleri arasında yer almaya devam ederken, şirketin bu özelliği ile tanınmasını sağlayan Cinturato oldu. “Sırt deseni 367”, Milano merkezli şirketin odak noktasını temsil eden ve Pirelli’nin özellikle P Zero serisi ile rakipler arasında öne çıkmasına yardımcı olan ‘Mükemmel Uyum’ stratejisinin de başlangıcını müjdeledi. Sonuç olarak, günümüzde premium ve prestij otomobil üreticileri her model için ‘terzi işi’ yaklaşımla özel olarak üretilmiş lastiklere güveniyorlar. Cinturato CA67, takıldığı araçlara mükemmel uyacak şekilde modifiye edilmiş, özel uygulamaları olan bir lastik ailesine öncülük etti. Adından da anlaşılacağı gibi, bugün hâlâ Pirelli lastiklerini karakterize eden ‘Mükemmel Uyum’, yani benzersiz ‘terzi işi’ yaklaşımı başlattı.

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...