MAN, 2020’de her segmentte başarıya ulaştı

®
Çok Okunanlar

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

“Lezzetlerin enfesti” dedirten tatlar artık OPET’te

Akaryakıt istasyonlarını, müşterilerinin keyifle vakit geçirebileceği yaşam alanları haline dönüştürmeyi hedefleyen OPET, Ultramarket’lerine “Fasty” markasıyla sağlıklı içeceklerden soğuk sandviçlere...

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

MAN, 2021 yılında da ağır ticari araç pazarında büyümeye devam edecek…

MAN, pandemi nedeniyle zorlu geçen 2020 yılında, yaşam boyu iş ortağı olarak gördüğü müşterilerinin tüm ihtiyaçlarına en ideal çözümler sunmaya devam etti. MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A.Ş. Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, “Pandemi sürecinde ilk dalgayı atlattıktan sonra, özellikle lojistik sektöründe artan talebe hızlı bir şekilde cevap verdik. Mart ayında %7,6 olan çekici segmentindeki pazar payımızı Ağustos ayında %8,9’a çıkardık. Ağır ticari araç pazarında, ‘International Truck of the Year 2021 – Yılın Kamyonu’ ödülüne layık görülen MAN TGX aracımız başta olmak üzere yeni ürün yelpazemizle önümüzdeki yılda da büyümeye ve pazar payımızı artırmaya devam edeceğiz” dedi.

MAN kamyon ve çekicilerinin, sahip olduğu özellikler ve sunduğu avantajlarla 2020’de lojistikten inşaata, altyapıdan taşımacılığa birçok sektörün tercihi olmaya devam etti. MAN araçlarının pandemiye rağmen yoğun bir rekabete sahne olan Türkiye kamyon pazarında farkını ortaya koyduğunu belirten Kamyon ve Otobüs Tic. A.Ş. Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, şunları söyledi:

İthal kamyon pazarında 2019 yılını zirvede bitirdik

“İthal kamyon pazarında 2019 yılını lider kapattıktan sonra 2020 yılını, yeni nesil kamyonlarımızın dünya lansmanıyla karşıladık. Kusursuz ve tamamen yenilenmiş yeni nesil MAN kamyon jenerasyonu, bu senede öncü teknoloji, üstün performans, düşük yakıt tüketimi, yardım sistemleri ve sürücü odaklı dijital ağ sistemleri ile standartları belirlemeye devam etti. Bu yeni gelişmelerin ışığında müşteri organizasyonlarını planladığımız sırada pandemi süreci başladı. Çin’de başlayarak, tüm dünyayı etkileyen COVID-19, başta insan sağlığı ve psikolojisi olmak üzere her şeyi baştan aşağıya etkiledi. Taleplerin düşüşü ile birlikte üretimdeki mecburi azalmalar, 2020 yılına iyi başlayan ağır ticari araç pazarında özellikle ikinci çeyrekte düşüşlerin yaşanmasına neden oldu. Karantina dönemi ile birlikte iş yapış şekillerinin değişmesi, alışılagelmiş süreçlerin dışına çıkılması, belirsizliği ve küresel ekonomide daralmaları beraberinde getirdi.

MAN çekici segmentinde ağustos ayında pazar payını %1,3 artırdı

Koronavirüs ile birlikte dünya ekonomileri durma noktasına gelirken, lojistik sektörü de tam aksine durmaksızın artan bir yoğunlukla faaliyetlerine devam etti. Yıllardır yavaşlama eğiliminde olan lojistik sektöründeki yeni yatırımların yanı sıra bu süreçte atılan bu olumlu adımlar, kur etkisine rağmen talebi artırdı. Pandemi sürecinde üretim kısıtlamalarının da yaşandığı ilk yoğun dönem atlatıldıktan sonra tam zamanlı üretime başlayan MAN, lojistik sektöründe artan talebe hızlı bir şekilde cevap verdi. Mart ayı sonunda %7,6 olan çekici segmentindeki pazar payını Ağustos ayı sonunda %1,3 artırarak, %8,9’lara çıkardı. Yaşanılan tüm olumsuz gelişmelere rağmen ağır ticari araç pazarı da 2019 yılı sonu beklentilerine uygun olarak, kasım ayı sonunda %130’a yakın genişleme gösterdi.

2021 yılında da kamyon pazarı büyümeye devam edecek

Dolayısıyla biz bu genişleme sürecinin önümüzde süreçte de devam edeceğine inanıyoruz. Çünkü 2021 yılına, virüse karşı geliştirilen farklı aşı alternatifleri gibi umut verici gelişmelerle başlıyoruz. Bu olumlu gelişmelerin ışığında özellikle yılın 2. çeyreğinin sonunda ülkemizde de pandeminin etkisinin azalacağını düşünüyoruz. Tabi bu da, hem bekleyen önemli yatırım projelerinin yeniden hızlanmasına hem de müşteri alımlarının yeniden artmasına pozitif katkı yapacaktır. Beklentimiz, 2020’nin önemli bölümünde durma noktasına gelen inşaat projelerinin 2021’de yeniden hızlanması ve yeni alımlarla 12 ton üzeri kamyon pazarının 2021’de, %15-20 daha büyüyeceği yönündedir. MAN olarak, yeni yılda da pazar payımızı artırmaya devam edeceğiz.

Yeni MAN TGX ‘Yılın kamyonu’ ödülünü kazandı

Öte yandan, bu yılın sonunda Avrupa çapında 24 büyük kamyon dergisini temsil eden araç editörlerinden oluşan jüri tarafından değerlendirilen MAN TGX aracımız, “International Truck of the Year 2021 – Yılın Kamyonu” ödülüne layık görüldü. Kalitesi, modern teknik donanımı ve sıfırdan yeniden tasarlanan kabin konseptiyle öne çıkan MAN TGX, sahip olduğu teknolojik yeniliklerin yanı sıra konfor, güvenlik, sürdürülebilirlik, yakıt tüketimi, ekolojik ayak izi ve yaşam boyu maliyet kriterleri ile rakiplerini geride bıraktı.

MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A.Ş. olarak biz de uzman gazetecilerden oluşan jürinin ‘Mevcut nesilden ileri büyük bir adım’ şeklinde nitelendirdiği MAN TGX’i, yılın son çeyreğinde müşterilerimiz ile buluşturduk. Türkiye’nin en önemli lojistik firmalarından Eyüp Lojistik, Erhanlar Lojistik ve Egelim Lojistik’e yeni araçlarımızın teslimatını yaptık. Kısa sürede de MAN TGX’lerle ilgili müşterilerimizden çok olumlu geri dönüşler aldık.

MAN olarak, bugünün ve yarının ihtiyaçlarına cevap verebilecek, geleceğe yönelik tamamen yenilenmiş bir ürün yelpazesiyle 2021 yılında da müşterilerimizin yaşam boyu iş ortağı olmaya devam edeceğiz.

MAN otobüsleri, 2020’nin açık ara kazananı oldu

Küresel salgına rağmen Türkiye Seyahat Otobüsü pazarı 2019 yılındaki toplam satış adedine bu yılın ilk 7 ayında ulaştı. Zorlu yılı başarılı bir satış grafiğiyle tamamlayan MAN, 2020 yılının kazananı oldu. MAN’ın bu yılda da firmalarının gözdesi olmaya devam ettiğini belirten MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, şöyle konuştu:

“2018‘de dünya lansmanı yapılan ve büyük beğeni toplayan yeni MAN Lion’s Coach ile NEOPLAN Tourliner seyahat otobüsleri, şu anda sektördeki en genç ve en yeni tasarımlı seyahat otobüsleridir. 2020 yılında Ankara’dan Tunceli’ye, Artvin’den Muğla’ya, Giresun’dan Aksaray’a, Amasya’dan Malatya’ya, Bursa‘dan Diyarbakır‘a, İstanbul‘dan İzmir’e, Şanlıurfa’ya Türkiye’nin tüm bölgelerine, bireysel veya filo satışı olarak,99 adet seyahat otobüsü sattık. Bu süreçte farklı firmalara ve bazı bölgelere ilk defa seyahat otobüsü satışı yaptık. Yakıt ekonomisi hatta yaşam boyu ürün maliyetine (TCO) ve yolcu konforuna önem veren seçkin firmaların öncelikli tercihi bu yılda da ‘Coach of the Year 2020 – Yılın Otobüsü’ ödüllü MAN Lion’s Coach ve NEOPLAN Tourliner oldu. İlk defa koltuk kumaşından, tavan kaplamasına, özel metalik boyadan firma logosu işlenmiş koltuklara kadar, tüm detayları müşterilerimizle tasarlanan seyahat otobüslerini Türkiye pazarına sunduk. Kişiye, firmaya özel tasarlanıp üretilen bu otobüsler, Türkiye’nin en yoğun ana hatlarında (Ankara – İstanbul, İstanbul – İzmir vb.) çıktıkları seferlerde hem yolculardan hem de işletmelerden büyük beğeni aldı.

2020 yılında 99 adet seyahat otobüsü satışı gerçekleştirdik

2019 yılı son 4 ayı seyahat otobüsü pazarı ve yolcu taşımacılığı yönünden çok verimli bir dönem oldu. Seyahat firmaları bu dinamiklerden yola çıkarak, 2020 yılında ciddi yatırımlar planladı. Ancak Covid-19 tüm sektörler ve yaşam alanlarındaki olumsuz etkisini ulaşım sektöründe de gösterdi. Kısıtlamalar kapsamında uzun bir süre sağlımızı korumak için şehirlerarası yolculuk yapmadık, yapamadık. Tüm bu gelişmelere rağmen Türkiye Seyahat Otobüsü pazarı 2019 yılındaki toplam satış adedini, 2020 Temmuz ayı sonunda yakaladı. Şu an için 2019 yılına göre, %50 daha büyük bir pazara doğru gidiyoruz. Bu yılda da seyahat otobüsü sektöründe birçok önemli filoya siparişleriniteslim ederek, 2020‘yi 99 adet seyahat otobüsü satışıyla tamamladık. Bu yıl pandemiye rağmen büyüyen seyahat otobüsü pazarında MAN olarak pazar payımızı artırarak,%21‘likorana ulaştık. Bu başarı grafiğimizi 2021 yılında da sürdürmeyi hedefliyoruz.

Üstün MAN Güvenlik Konsepti her yıl daha da ileri gidiyor

MAN otobüsleri, sahip olduğu özelliklerin yanında sunduğu avantajlarla işletmelerin dostu olmaya devam ediyor. Özellikle aracı daha çevreci ve daha verimli yapan Euro 6dmotoru ve TipMatic Coach otomatik şanzımanı ile MAN Lion’s Coach, her zamankinden daha ekonomik.Nitekim,TÜV Bavyera da MAN Lion’s Coach’un 100 km’lik mesafeyi, 19.4 litre gibi etkileyici bir düşük yakıt sarfiyatı ile alabildiğini 2019‘un sonunda onayladı.Rekabetin yoğun, maliyetlerin çok kritik olduğu seyahat otobüsü pazarında MAN; kalitesi, uzun bakım aralıkları, yüksek yakıt tasarrufu ve satış sonrası hizmetlerde yaşam boyu iş ortaklarının yanında olması ile müşteri memnuniyetinde de rakiplerinden bir adım öne çıkıyor.2018 de dünya lansmanı yapılan ve 2020 yılında “Coach of the Year 2020” ödülü alan MAN Lion’s Coach otobüsleri,sunduğu bu avantajlarla Avrupa pazarında 3 yıl içinde 2.500 adetlik satış rakamına ulaşarak, farkını ortaya koydu.

Lion’s City E ile Automotive Brand Contest ‘Tasarım Ödülü’ kazandı

1970 yılında ilk elektrikli otobüsü üreten MAN, bu alanda da standartları belirlemeye devam ediyor. Elektrikli otobüs üretimindeki yarım asırlık tecrübesini üstün teknoloji ve akılcı tasarımla birleştiren MAN, elektrikli otobüsü Lion’s City E ile yeni bir çığır açtı.2020 İF Tasarım Ödülü ile yıla giren Lion’s City E, dünyanın tasarım alanındaki en prestijli yarışmalarından biri olarak kabul edilen Automotive Brand Contest (Otomotiv Marka Yarışması) Ticari Araçlar kategorisinde ‘Tasarım Ödülü’ne layık görüldü. 12 metrelik versiyonu 88, 18 metrelik versiyonda ise, maksimum 120 yolcu alabilen Lion’s City E, tamamen elektrikle çalışan güç aktarma sistemi tek otobüste 160 kW’dan maksimum 240 kW’a kadar güç üretebiliyor. Lion’s City E bataryaları, servis ömrü boyunca güvenilir bir şekilde 200 km menzile, elverişli koşullarda ise 280 km’ye kadar ulaşabiliyor.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...