Bu motorların Türkiye’de ilk kez üretileceğini belirtiyor

®
Çok Okunanlar

Macera severler için tasarlandı

Cesur ve ikonik elektrikli otomobil modellerine öncülük eden ve heyecanla beklenen, tamamen elektrikli yeni Ford Explorer, rüya gibi bir...

Volkswagen Ticari Araç’tan 20 bin TL’ye yüzde “0” Faiz Kampanyası

Volkswagen Ticari Araç, Volkswagen Doğuş Finansman A.Ş. (VDF) – Volkswagen Finans ile birlikte gerçekleştirdiği kampanya ile Transporter, Caddy ve...

Michigan fabrikasında faaliyetlerini durdurdu…

General Motors, 30.01.291 Çarşamba günü itibarı ile geç saatlerde, aşırı kış soğukları sebebi ile doğal gazı korumak için, Michigan fabrikasında...

Nissan, Renault’ya Fiat Chrysler birleşme planına ‘karşı çıkmadığını’ söyledi

Nissan, Renault'ya, ortağının Fiat Chrysler ile 35 milyar dolarlık birleşme potansiyeline karşı olmadığını söyledi. Renault ve ortağı Mitsubishi Motors...

Üniversite sanayi iş birliği (SAN-TEZ) sonucunda geliştirilen Erin Motor, yüzde 100 özgün Türk tasarımı yerli motor olmasıyla dikkat çekiyor. 2,5 milyar dolarlık motor ithalatının önüne geçmek için üretilen motorlara ilgi, pandemi sürecinde arttı. Erin Motor Genel Müdürü Ersin Şahin, “Made in Türkiye markası sınırlarımızın dışında daha değerli. Motorlarımız kalite açısından Avrupa’da, fiyat açısından da Asya’da üretilen ürünlerle rekabet ediyor.” derken, önümüzdeki 3 yıl içerisinde 4 yeni projeyi hayata geçireceklerini ve bu motorların Türkiye’de ilk kez üretileceğini belirtiyor. 

31 yıllık dünya otomotiv devlerine ihracat gerçekleştiren Şahin Metal’in ikinci kuşak temsilcileri tarafından 11 yıl önce temelleri atılan ve 2015 yılında kurulan Erin Motor, aynı zamanda Yıldız Teknik Üniversitesiyle geliştirilen SANTEZ projesi de. Yüzde 100 Türk özgün tasarımı yerli motorlar, jeneratörler, zirai sulama pompaları ve marin motorlar olarak 3’e ayrılıyor. Ömür boyu garanti sunulan motorlar, Sanayi Bakanlığı tarafından onaylı Tasarım Merkezi’nde üretiliyor. Çevreyle dost, yüzde 20 yakıt tasarruf sağlayan ve sessiz çalışan motorlar hakkında bilgi veren Erin Motor Genel Müdürü Ersin Şahin, “Türkiye’de hakim olan yabancı markaların hakimiyetini kırmak, 2,5 milyar dolarlık motor ithalatının önüne geçmek üzere hayata geçirdiğimiz motorlarımızı, piyasaya sunduğumuz günden itibaren ihraç ediyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde ticaretin seyrini ithalattan ihracata doğru değiştireceğiz.  En çok ihraç ettiğimiz ürün ise jeneratör. Şimdiye kadar hem Avrupa hem Afrika’dan olmak üzere 6 ülkeye ihracat gerçekleştirdik. Hedefimiz yüzde 51 oranında ihracatı yakalayabilmek ardından bu rakamı yüzde 70’ler seviyesine getirmek.” derken, bundan sonraki amaçlarının Amerika ve Afrika pazarları olduğunun da altını çiziyor. Şahin, “Bugünün dünyasında katma değerli üretim yapmayı hedefliyorsanız pazar hedefinizin tüm dünya olması gerekiyor. Aksi halde maliyetlerinizi düşürmeniz ve rekabet etmeniz oldukça zor. İki farklı segmentteki ürünlerle Afrika ve Amerika pazarlarına açılmak istiyoruz. Daha önce tecrübemiz olmayan Amerika pazarı, bizim için de iyi bir meydan okuma olacak. Afrika pazarına bakımı kolay, zor koşullarda uzun süre çalışmak üzere tasarlanmış bir motor ve jeneratör ile girerken, Amerika pazarına girmeyi planladığımız ürün bambaşka bir pazara hitap edecek.” açıklamalarında bulunuyor.

4 yeni proje yolda

İstanbul Esenyurt’taki 10 bin metrekarelik bir alanda üretim gerçekleştirdiklerini belirten Ersin Şahin, “Erin Motor’un kuruluş felsefesinde özgün motor tasarımı ve üretimi amacı var. Bu sektöre giriş amacımız yüksek katma değerli ürün üretmek ve ilk günden bugüne Ar-Ge faaliyetlerine ciddi bir kaynak ayırıyoruz. 2019 yılının haziran ayında kurduğumuz Ar-Ge merkezimiz 1 yılını doldurdu ve şu an önümüzde çok önemsediğimiz 4 farklı proje mevcut. Bu ürünlerin tamamı ülkemizde ilk kez üretilecek ürünler olacak. Yüksek katma değerli ürün klasmanında çünkü orta-yüksek teknoloji ürün geliştiriyoruz. Sektörümüzde ise öncü konumdayız. Çünkü ne yazık ki sektörümüzde üreticiler yok denecek kadar az ve bizim en büyük farkımız, sürekli inovasyon yapmamız.” açıklamalarında bulunuyor.

Yüzde 100 yerli sermaye ve mühendislik

“Ürettiğimiz ürünlerin tasarımı yüzde 100 yerli sermaye ve mühendislik içermekte. Ürün maliyeti içerisinde de yüzde 92’lik bir yerlilik oranına sahibiz. Yılda bin adetin üzerinde bir üretim gerçekleştiriyoruz. Kapasite artışı için yeni yatırımlarda bulunacağız.” diyen Şahin, pandemi dönemiyle birlikte Türk ürünlerine karşı ilginin ve güvenin de arttığının altını çizerek sözlerine şöyle devam ediyor: Made in Türkiye’ markası sınırlarımızın dışında kendi ülkemizde olduğundan daha değerli. Bizim ürettiğimiz ana ürün bir dizel motor ve ağırlıklı olarak jeneratörlerde kullanılıyor. Bu bağlamda alt yapı sıkıntılarının olduğu ülkelerden daha çok talep alıyoruz. Bunların başında da sahra altı Afrika ülkeleri yer alıyor. Ancak Doğu Avrupa ülkelerinin de ilgilerinden söz etmek mümkün. Motorlarımız kalite açısından Avrupa’da, fiyat açısından da Asya’da üretilen ürünlerle rekabet ediyor.”

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...