M-Sport Ford Dünya Ralli Takımı, Safari Rally Kenya’da dört zorlu gün boyunca yoğun ve amansız bir mücadeleyle karşı karşıya kaldı. M-Sport’un üç Ford Puma Rally1 aracı da zorlu etkinliğin bitiş çizgisine ulaştı ve hepsi genel klasmanda ilk ona girdi.
Ralli, her bir ekibi mutlak sınırlarına zorladı; acımasız koşullar, mekanik sorunlar ve acımasız Kenya arazisi, 2025 FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nın üçüncü turunda becerilerini, dayanıklılıklarını ve kararlılıklarını test etti.
M-Sport ekipleri için olumlu başlayan Grégoire Munster ve Louis Louka, SS2’de üçüncü en hızlı zamanı belirlediler ve günü genel klasmanda üçüncü olarak tamamladılar; bu, bir ralli gününü ilk kez podyum pozisyonunda sonlandırmaları ve zorlu koşullara uyum sağlamalarına olanak tanıması anlamına geliyordu.
Ancak Cuma günkü etaplar, Safari Rallisi’nin ne kadar zorlu olacağını, engebeli Kenya yolları, aşırı toz ve amansız sıcağın tüm ekipleri olumsuz etkilediğini hemen gösterdi. Munster, SS4’te hasarlı süspansiyon yaşadı, 3 dakikadan fazla düştü ve genel klasmanda 14. sıraya geriledi. Bu aksiliklere rağmen Munster, aracını döngünün sonuna kadar götürmek, onarımlar yapmak ve pes etmeyi reddetmek için mücadele ederek muazzam bir dayanıklılık gösterdi.
Munster, öğleden sonraki döngüde zamanı geri kazanmak için çok mücadele etti ve Cuma günü sonunda 11. sırada bitirerek sarsılmaz bağlılığını gösterdi.
Bu arada, Motorsport Ireland Rally Academy ekibi Josh McErlean ve Eoin Treacy etkileyici bir cesaret göstererek, diğer yarışmacılar acımasız etapların kurbanı olurken Perşembe ve Cuma günü sıralamada yükseldiler. McErlean, Cuma günkü orta noktada genel klasmanda beşinci sırada yer aldı, ancak öğleden sonra yeni zorluklar getirdi. İrlandalı sürücü, panel hasarının aracın arkasındaki egzozun üzerinde bir delik bırakmasının ardından yoğun toz ve azalan görüşle mücadele etti. Yanık kokusu alan ve yangın korkusu yaşayan ekip, kendilerine değerli zaman kaybettiren zor ama mantıklı bir karar alarak durdu. Bu aksiliklere rağmen McErlean devam etti ve günü genel klasmanda yedinci sırada tamamladı, bu onun azminin gerçek bir kanıtıydı.
Cumartesi günü yeni bir dizi zorlukla karşılaştı, önceki günlerin yağmuru etapları çamur dolu bir savaş alanına çevirdi. Ne yazık ki McErlean SS11’in ortasında kendini mekanik zorluklarla karşı karşıya buldu. Hasarlı bir direksiyon kolu ekibin durmasını ve arabayı yol kenarında tamir etmesini zorladı ve bu da onlara 28 dakikadan fazla mal oldu. Ekibin, zorluklara rağmen arabayı çalışır durumda tutma çabası olağanüstüydü. Azimle SS13’ü günün yedinci en hızlı süresiyle tamamladılar.
Öte yandan Munster, SS11’de küçük bir an ve SS12’de tekerlek değişimiyle güne inişli çıkışlı bir başlangıç yaptı. Ancak asla pes etmedi, ilk ona geri döndü ve SS13’te dördüncü en hızlı süreyi belirleyerek aşırı koşullar altında ne kadar dayanıklı olduğunu kanıtladı.
Rallideki gerçek cesaret testi, her iki M-Sport sürücüsünün de tehlikeli koşullara rağmen yara almadan çıktığı SS15 sırasında gerçekleşti. Etap çamur ve yağmurla kaplıyken, birçok ekip lastik patlatma ve mekanik arızalar yaşadı. Yine de, hem Munster hem de McErlean inanılmaz bir cesaret sergilediler, Munster bir etap galibiyeti elde etti ve McErlean onun sadece 12,3 saniye gerisinde ikinci oldu – amansız zorluklar göz önüne alındığında şaşırtıcı bir sonuç. Munster’ın en üst seviyede WRC etap galibiyetini ve McErlean’ın bir Rally1 aracında şimdiye kadarki en iyi etap sonucunu işaret eden bu sonuç, zorluklarla dolu bir hafta sonu ortasında gerçek bir zafer anını temsil ediyordu.
Cumartesi gününün sonunda, Munster genel klasmanda yedinci sıradaydı, McErlean ise 13. sıraya geri dönmeyi başardı ve Pazar sabahı önlerindeki zaman açığını kapatmayı hedefliyordu.
Ancak sıkıntılar takım için bitmeyecekti, son gün dayanıklılık ve cesaretin son bir hamlesini sunuyordu. Munster, SS19’un sonunda zorlu rallisini tamamen rayından çıkarma tehdidinde bulunan bir vites kutusu sorunuyla karşılaştı. Aşırı trafik nedeniyle geciktikten sonra mekanikerler helikopterle hizmete alındığında, takım vites kutusu değişimini 15 dakikadan kısa bir sürede tamamladı ve Munster’ın bitiş çizgisine kadar mücadelesini sürdürebilmesini sağladı.
Her iki ekip de Hell’s Gate Güç Aşaması’nda güçlü durdu ve sporun sunabileceği en zorlu etkinliklerden birinde ralliyi temiz koşularla bitirdi. Munster, genel klasmanda beşinci olarak aldığı on puana ek olarak dördüncü en hızlı zamanı ve iki güç aşaması puanı daha aldı. McErlean genel klasmanda onuncu oldu ve şampiyonluk sıralamasına eklemek için tek bir puan daha aldı.
Jourdan Serderidis ve Fred Miclotte de zorlu koşullarla beceri ve soğukkanlılıkla yüzleştiler. Rakiplerinin çoğu Safari’nin acımasız doğası tarafından yakalanmışken, Serderidis diğerlerinin başına gelen talihsizlikten akıllıca kaçındı. Genel klasmanda sekizinci oldu, sürekli olarak etkileyici zamanlar belirledi ve dünyaya ralli dünyasının en uç testindeki ustalığını gösterdi. Etkinliğe olan enerjisi ve coşkusu, Safari Rallisi’nin gerçek ruhunu yakalayarak öne çıkan bir özellikti.
Nisan ayında Rally Islas Canarias’ta bir sonraki durağı olan M-Sport Ford Dünya Ralli Takımı artık ileriye bakıyor ve bu gerçekten acımasız etkinlikte onları ayakta tutan aynı kararlılıkla bir sonraki zorluğun üstesinden gelmeye hazır.
M-Sport Ford Dünya Ralli Takımı Takım Direktörü Richard Millener şunları söyledi:
“Kenya’da karşılaştığımız dramlara rağmen genel olarak çok olumlu bir hafta sonu geçirdiğimizi düşünüyorum. Bu hafta sonu tek bir mürettebat bile yara almadan çıkmadı ve Rally1 mürettebatımızın %100’lük bir bitiş oranına sahip olması, hepsinin ilk 10 içinde yer alması inanılmaz bir başarı.
“Greg ve Josh, bu hafta sonu araçlarını bitiş çizgisine ulaştırmak için muazzam bir dayanıklılık, beceri ve mekanik yetenek gösterdiler ve bunun için büyük bir övgüyü hak ediyorlar. İkisi de ralli dünyasının sunduğu en zorlu koşullarda bireysel olarak gerçekten güçlü bir hız gösterdiler. SS15’teki 1-2 etap sonucumuz yılın en önemli anlarından biri olmaya devam edecek ve bu adamların en üst sıralar için mücadele edebileceklerini gösteriyor.
“Jourdan da gerçekten olumlu bir hafta sonu geçirdi ve Safari Rallisi’ndeki başarılarına bir yenisini daha eklemesine yardımcı olduğumuz için mutluyum.”
Beşinci Genel Grégoire Munster şunları söyledi:
“Bu hafta sonu büyükbabam için iyi bir iş çıkarmak istedim. Cuma günü çok iyi başlamadı, frenler, motorun aşırı ısınması, direksiyon kolu, lastik patlamaları ve tabii ki Pazar günü vites kutusu ile ilgili birçok sorunla karşılaştık.
“Ancak asla pes etmedik ve yapmak istediğim tek şey ralliyi bitirmekti ve görünüşe göre Taka [Katsuta] emekli olunca ilk beşte olacağız, bu yüzden bu hafta sonu gerçekten uzun bir yol kat ettik. Sezona geçen yıl bitirdiğimiz gibi başlamak istedik ve Kenya’da ilk beşte yer almayı başardığımız için gerçekten mutluyum.” Jourdan Serderidis
, Genel Sıralamada Sekizinci, şunları söyledi:
“Çok iyiydi çünkü burada en iyi sonucu aldık, bu en iyi adamlara karşı genel sıralamada dokuzuncu olmak harika, özellikle de koşullar göz önüne alındığında. Çok zordu, yağmurlu ilk ve ikinci günler tamamen farklıydı ama gerçekten zorlayıcıydı. İyi dayandık, biraz hız da gösterdik, ancak hiçbir neden yokken çok fazla zorlamadık – zaten iyi bir sonuç elde etmiştik.
“M-Sport ile harika bir hafta sonu geçirdik, üç mürettebatın da sona ulaşması güzeldi. Romet [Jürgenson]’un da yardımıyla harika bir takımımız oldu.”
Onuncu Genel Josh McErlean şunları söyledi:
“Oldukça çılgınca, oldukça gerçeküstüydü. Dürüst olmak gerekirse, bitişe ulaşmak gerçekten güzel. Tamam, sorunlarımız vardı ama azmettik ve başardık.
“Safari Rallisi’ne gelip bu koşulları beklemelisiniz, bu onun amacının bir parçası. Sadece bu değil, organizatörlerden takımlara kadar dahil olan insanlar ve herkes, buraya gelip Avrupa dışı bir etkinlik olarak bir gösteri yapmak için çok büyük bir çaba sarf ediyor, çok büyük bir gösteri, bu yüzden bunu başaran herkesi tebrik ediyorum.”