Toyota, elektrikli araçlara yönelik küresel talebin zayıf olması nedeniyle Fukuoka Bölgesi’nde yapmayı planladığı lityum-iyon pil fabrikasının inşasını erteledi.
Japon basını, konuya yakın bir şirket kaynağına dayandırdığı haberinde, otomobil üreticisinin başkanı Koji Sato’nun yakın zamanda Fukuoka’ya giderek valilik yetkililerine kararı bildireceğini belirtti.
Elektrikli araçlara olan talebin beklenenden düşük olmasının yanı sıra, artan malzeme ve işçilik maliyetleri nedeniyle fabrika bütçelerinin artması da bu karara etki etti. Otomobil üreticisinin tamamına sahip olduğu Toyota Battery Co., başlangıçta fabrikayı bu yılın başlarında inşa etmeyi ve pil üretiminin 2028’de başlamasını planlamıştı. Hedef, elektrikli araçların menzilini 1.000 kilometreye çıkarmak ve yeni nesil Toyota markalı otomobiller için üretim maliyetlerini yüzde 20 oranında azaltmaktı. Şirket ayrıca lüks marka Lexus’un sedan modeli olan ilk yeni nesil EV modelinin 2026 çıkış tarihini ertelemeyi de düşünüyor çünkü söz konusu yeni teknolojilerin kalitesinden emin olmak için daha fazla zamana ihtiyacı var. Akü fabrikası, dünyanın en büyük otomobil üreticisinin kontrolündeki bir diğer marka olan Lexus araçlarının üretildiği fabrikanın yakınında, Fukuoka İli, Kanda’daki il hükümeti tarafından geliştirilen bir sanayi parkında inşa edilecek. Toyota, Şubat ayında 280 bin metrekarelik bir arazi satın aldı ve Ekonomik Güvenliğin Teşviki Yasası kapsamında hükümetten sübvansiyon alacak.
Italia