Leiters Porsche CEO’su olacak ve Blume’un VW sözleşmesi uzatıldı

®
Çok Okunanlar

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden Phantom’un yüzüncü yılını dünya...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi....

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak...

İnci Holding’in Geleneksel Cevdet İnci Onur Gecesi…

İnci Holding'in geleneksel yıl sonu etkinliği Cevdet İnci Onur Gecesi, grup şirketleri çalışan ve eşlerinden oluşan 600’ü aşkın katılımcıyla...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü nesliyle üretime başladığını açıkladı....

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir anda kapanan yollar, saatlerce...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne seren eşsiz bir sergiyi...
VW ve Porsche CEO’su Oliver Blume’un yalnızca Wolfsburg’a odaklanacağı yönündeki söylentiler bir süredir ortalıkta dolanıyordu ancak Cuma günü işler hızla ilerledi. Blume’un Porsche’den ayrılmasının yakın olduğuna ve halefinin bulunduğuna dair raporların ortaya çıkmasının ardından Porsche, Denetleme Kurulunun, spor otomobil üreticisinin bir sonraki CEO’su olması için eski McLaren patronu Michael Leiters ile görüştüğünü doğruladı. Porsche ve daha sonra Volkswagen’in Denetleme Kurulu toplantılarının ardından, her iki şirket de bu hareketi onayladı ve akşam piyasa kapanışından sonra bunu duyurdu: “Porsche AG Denetleme Kurulu, Dr. Michael Leiters’ı Porsche AG’nin CEO’su olarak atadı. Porsche AG’yi on yıldır CEO olarak yöneten Dr. Oliver Blume, Volkswagen Grubu’nun CEO’su olarak görev yapmaya devam edecek,” dedi Porsche. Kısa bir süre sonra Volkswagen, Blume’un ikili rolünün yıl başında sona ereceğini doğruladı. VW, “Volkswagen Aktiengesellschaft Denetleme Kurulu Cuma günü, Bay Blume ile 1 Ocak 2026’dan itibaren beş yıllık bir dönem için yeni bir anlaşma imzalamaya karar verdi. Bu, Bay Blume’un 2030 yılı sonuna kadar Volkswagen AG’nin CEO’su olarak devam edeceği anlamına geliyor” dedi. “Son üç yılda Oliver Blume, Volkswagen Grubu’nun stratejisini ve iş operasyonlarını zorlu bir ortamda ilerletme ve geliştirme yeteneğini etkileyici bir şekilde gösterdi. Denetleme Kurulu şuna inanıyor: Denetleme Kurulu Başkanı Hans Dieter Pötsch, Bay Blume’un da katılımıyla, Yönetim Kurulu ekibiyle birlikte önümüzdeki görevleri başarıyla yerine getirmeye devam edecek” dedi. Wolfsburg daha fazla ayrıntı vermedi; sonuçta CEO’nun sözleşme süresi dışında grup düzeyinde çok az değişiklik oldu. Blume başarıyı temsil ediyor ama aynı zamanda riski de temsil ediyor Spor otomobil üreticisi Blume yönetimindeki on yılın ardından önemli bir geçişle karşı karşıya olduğundan Porsche daha ayrıntılı bir açıklama yayınladı. Dieselgate’in ardından Matthias Müller’in Martin Winterkorn’un halefi olarak Wolfsburg’a taşınmasının ardından, Porsche’nin eski Üretim Müdürü, 2015 yılında CEO görevini devraldı. Porsche AG Denetim Kurulu Başkanı Wolfgang Porsche, Blume’a “güçlü bağlılığı” için teşekkür etti. Porsche, “Porsche AG’nin CEO’su olarak Dr. Oliver Blume, zorlu zamanlarda büyük sorumluluk aldı ve şirketi başarıyla yönetti” dedi. “Volkswagen Grubu’nun CEO’su olarak onunla yakın ve güvenilir bir şekilde çalışmaya devam etmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.” Porsche, Blume’un şirketin “rekor mali yıllarının, Porsche AG’nin halka arzının ve daha fazla uluslararası pazara açılmasının yanı sıra tarihi motor sporları başarılarının” arkasındaki itici güç olduğunu vurguladı. Aynı zamanda Yönetim Kurulu içindeki nesil değişimini de hazırladı. Açıklamada belirtilmeyen şey: Blume aynı zamanda Porsche’nin elektrifikasyon stratejisini de geliştirdi; eleştirmenler onun elektrikli bir geleceğe bahse girdiğini söylüyordu. Talep, ürün planlarında beklediği gibi gelişmedi; EV’ler ertelendi, içten yanmalı modeller ise hemen değiştirilmeden kullanımdan kaldırıldı. Blume yönetimindeki Porsche, birden fazla projede piller gibi temel bileşenler için riskli tek kaynak kullanımına güvendi. Tüm bunların artık şirket için maliyetli olduğu ortaya çıkıyor. Leiters yılın başında devralacak Blume, “Porsche AG’de on yıllık sorumluluktan sonra, yıl sonunda görevlerimi Volkswagen Grubu’nun çıkarları doğrultusunda halefime devretmeye karar verdim” dedi. “Muhteşem bir ekiple harika bir şirket kurma ayrıcalığına sahip oldum. Spor otomobil işinde deneyimli bir profesyonel olan Michael Leiters’ın bu rolü üstlenmesinden çok mutluyum. Kendisine ve yeni yönetim ekibine tamamen güveniyorum.”Michael Leiters adı, Blume’un potansiyel halefi olarak yaz aylarında zaten ortaya çıkmıştı, ancak kendisi birkaç adaydan biriydi, çünkü hem Porsche hem de VW Grubundan bir dizi üst düzey yöneticinin gözü Blume’un Zuffenhausen’deki pozisyonundaydı. Çeşitli raporlara göre, bazıları ya bir Porsche CEO’sundan beklenen teknik uzmanlığa ya da yönetim kurulu düzeyindeki bir rolü diğer üst düzey yönetim pozisyonlarından ayıran yönetici liderlik deneyimine sahip olmadığından, tüm kilit paydaşların tam güveninden yoksundu. Leiters bu kriterlerin çoğunu karşılıyor. Kendisi Porsche’yi iyi tanıyor; Zuffenhausen ve Weissach’ta 13 yıl geçirmiş; hem Porsche içinde hem de Porsche ailesinde hala büyük saygı duyulan dönemin CEO’su Wendelin Wiedeking’in asistanı ve önemli Cayenne ve Macan SUV ürün gruplarının başkanı olarak görev yapmış. Leiters daha sonra Ferrari’de sekiz yıl CTO olarak görev yaptı ve hem yanmalı hem de elektrikli performans arabalarında deneyim kazandı. 2022 yılında Kovid krizi ve şirket için zorlu bir mali dönem sırasında McLaren’ın CEO’su oldu. Nisan 2025’te McLaren’den ayrıldığında, spor otomobil üreticisi geri dönmüştü; Porsche, Leiters’in yalnızca teknolojiden değil, iş dünyasından da anladığının kanıtıdır. Bilindiği gibi, Zuffenhausen’deki koşullar şu anda hiç de kolay değil. Leiters resmi açıklamada yorum yapmadı ancak Wolfgang Porsche onun hakkında şunları söyledi: “Dr. Michael Leiters, otomotiv endüstrisinde onlarca yıllık deneyime sahip. Onun liderlik tarzı ve derinlemesine uzmanlığı, Porsche AG Yönetim Kuruluna başarılı bir şekilde başkanlık etmek için ideal ön koşullardır. O ve Porsche AG’deki tüm Yönetim Kurulu ekibi, mevcut zorlukların üstesinden gelme konusunda Denetleme Kurulunun güvenine sahiptir.” Leiters’ın Blume’un halefi olduğu zaten onaylandı, ancak devir işleminin kesin zamanlaması belirlenmemişti çünkü Blume’un, Porsche’nin yeniden düzenlenmesi tamamlandıktan sonra Leiters devralmadan önce daha fazla maliyet düşürücü önlem uygulaması bekleniyordu. Artık her iki Denetleme Kurulu da geçiş tarihi olarak 1 Ocak 2026’yı onayladığı için, resmi iletişimlerde hiçbir ayrıntı açıklanmasa bile yeniden yapılandırmanın karara bağlandığı görülüyor. Potansiyel bir değişiklik henüz doğrulanmadı: Blume, Porsche CEO’su olduğu süre boyunca Grup Yönetim Kurulu’nda da yer alırken, Leiters’in bu organa katılmayacağı bildiriliyor. Bu, VW ve Audi markalarının aksine Porsche’nin artık Grup Yönetim Kurulu’nda temsil edilmeyeceği anlamına geliyor. Ancak bu henüz resmi olarak doğrulanmadı. Blume’un yeni rolünün hâlâ şekillenmesi gerekiyor. Grup CEO’su olarak seleflerinin üçü de markalarının sorumluluğunu bıraktılar ve hepsi birkaç yıl içinde Grup CEO’su rollerini kaybettiler.

Otomobil Dergisi-İngiltere

Automobile Magazine-UK

Diğer Haberler

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Pisti'nde yapılan 7....

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan Next, Aralık ayı itibarıyla ikinci el otomobil ve motosiklet...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi. Servislerde teknik personelin eğitim seviyesinin...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik sahalarında iş sağlığı ve güvenliğini...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım çözümleri portföyüne eklenen VoltEdge, binek...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, sadece 63 adetle satışa sunulacak yeni küresel...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda çok yönlülüğü ve zarafetiyle öne çıkan yeni...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...