Hala piyasadaki en iyi premium kompaktlardan biri mi?

®
Çok Okunanlar

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik…

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik Oyunları’nda Ödüller Mornine’den....  Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,spora olan güçlü desteğini aralıksız sürdürüyor....

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle otomotiv sektörüne referans niteliğinde...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde...

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir anda kapanan yollar, saatlerce...

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu Isuzu, dünyanın en itibarlı...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika paketini kamuoyu ile paylaştı....

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım...

BMW 1 Serisi’nin premium kompakt segmentte standardı belirlediğine şüphe yok. İlk çıkışından bu yana bu model, boyu dört metrenin biraz üzerinde olan araçlar için uluslararası amiral gemisi haline geldi. Böylece, üç başarılı nesilden sonra dördüncü filmi yakın zamanda yayınlandı. Ve evet, aklını okuyorum ve nereye gittiğini zaten biliyorum.
Seri 1 artık itici bir araç değil, önden çekişli bir araç. Üçüncü neslinde rakipleri gibi olmayı bıraktı. Aslında BMW 1 Serisi almayı düşünüyorsanız Mercedes A Class veya Audi A3’ü de düşünmüşsünüzdür. Belki bir Volkswagen Golf ve hatta bir CUPRA Leon düşünebilirsiniz, yanılıyor muyum? Doğrudan rakipler, vay be.

Bir süre önce onun daha sportif versiyonu olan BMW M135i xDrive’ı test etmiştik, ancak bu sefer size daha dünyevi bir şey sunuyoruz. Bugün günlük yaşamınız için başka bir şey deneyeceğiz: 120d. Bizi kayıtsız bırakmayacağına söz veriyor. Üstelik bunu bize test etmemiz için bir ünite bırakan Proa Premium’daki meslektaşlarımızın yardımıyla yapıyoruz.
Dış tasarım
Genel anlamda yeni BMW 1 Serisi, kendisini her zaman karakterize eden özü takip ediyor. Aslında selefi UKL2 ile aynı platformu temel alıyor. İnce şekilleri, oval yüzeyleri ve efsanevi kama şeklindeki siluetiyle dinamik bir tasarımdan bahsediyoruz.
Ön tasarımı artık daha alçaktır ve kesilmiş LED farlar standarttır. Tampon, fren soğutması için tasarlanmış iki yan hava girişine sahiptir ve bu aynı zamanda dinamik karakterini de vurgular.

Ön ızgara artık geleneksel dikey çizgileri takip etmeyen çubuklarla birlikte altıgen bir şekille gösteriliyor. Aynı şekilde, bir yenilik olarak BMW 1 Serisi, “iknik parıltı” olarak adlandırdıkları aydınlatmalı ızgarayı ilk kez görücüye çıkarıyor.
Yan görünümü, giderek artan bir trende sahip bel çizgisiyle önceki modelle hemen hemen aynı. Diğer BMW modellerinden farklı olarak 1 Serisi’nde hâlâ gömme kapı kolları bulunmuyor. Elbette ünlü Hofmeister eğrisinde serinin “1” rakamı detayını elde etmiş.

Yeni alüminyum jant tasarımı da bir başka yenilik. Katalogda M spor paketi ile birlikte 17″ ile 19″ arası jant seçenekleri sunuluyor ve 16″ jantlar geride kalıyor. Dilerseniz bunları M sport Pro paketin parlak kırmızı fren kaliperleri ile de kombinleyebilirsiniz.
Arka kısmı artık yatay eğilime sahip başka bir pilot tasarıma sahip. Tampon modelin sportif ruhunu koruyor ancak bir şeyleri gözden kaçırmanız muhtemel. Bu durumda sadece M Performance versiyonunda görülebilen egzoz borularından bahsediyoruz.

Bu kompaktın boyutları önceki versiyonundan çok da uzak değil. BMW 1 Serisi artık 4,36 metre uzunluğa, 1,45 metre yüksekliğe ve 1,80 metre genişliğe ve 2,67 metre dingil mesafesine sahip. Kısacası artık selefine göre daha alçak, daha geniş ve daha uzun.
Yeni renkler de bir diğer önemli nokta. Series 1 artık ilk kez Tanzanit Mavisi, Portimao Mavisi veya M Brooklyn Gri renk seçenekleriyle sunuluyor. Ayrıca bu, kontrast siyah renkte tavanla da yapılandırılabilir. Bu sizin için yeterli değilse BMW Bireysel koleksiyonundaki geniş renk paletini de tercih edebilirsiniz.

İç tasarım
Serinin geri kalanından miras alınan yeni kavisli ekran ile iç kısım, nesiller arası sıçramayı fark edeceğiniz yerdir. Çoğu düğmenin kaldırılmasını savunan minimalist bir iç mekan görülebilir. Aslında vites topuzu tamamen merkezi panele entegre edilmiş bir gömme seçiciye dönüşmüştür.
Hem standart seçenek hem de M spor paketi için yeni direksiyon tasarımları da ortaya çıkıyor. Ayrıca donanım örneklemesi açısından M Sport paketin aydınlatmalı kaplaması onun premium karakterini daha da vurguluyor.

Yeni koltuk anayasasını da belirtmekte fayda var. Standart versiyon, spor koltuk veya önceki versiyonda olduğu gibi “yarı kova” koltuklar arasında seçim yapabilirsiniz. İkincisi oldukça rahattır ve ona daha da sportif bir görünüm kazandırır. Bunları giydirmek için BMW size kumaş, Alcantara veya vegan deri koltuk seçenekleri sunuyor.
Kavisli Ekran ekranı, gösterge paneli için 10,25 inç ve orta ekran için 10,70 inç boyutundadır. Kendimizi anlamak için araba sinir merkezidir. Bu, akıllı telefon entegrasyonu imkanı ve Amazon Alexa ile BMW ID 9 sistemi sayesinde yönetiliyor.

İç mekan artık yolcular için, özellikle de arkadaki yolcular için biraz daha cömert. Elbette Isofix entegrasyonuna sahip iki arka koltuğu da tercih edebilirsiniz. Doğruyu söylemek gerekirse, merkez meydanda beşinci kişi için bu oldukça adil.
Bagaj, eşyaların saklanması için çift taban sayesinde 380 litrelik kapasitesinin (MHEV’lerde 300 litre) keyfini çıkarmaya devam ediyor. Audi A3 ile aynı kalmasına rağmen Mercedes A Sınıfından biraz daha büyüktür. Ayrıca Seri 1 gövdenin şekilleri dikdörtgen ve çok yönlüdür. Elbette mikrohibrit versiyonlar çift dip alanından taviz veriyor.

BMW 1 Serisi motorlar
Yeni BMW 1 Serisi’nin motor yelpazesi artık önceki modele göre daha az seçenek sunuyor. Hepsi otomatik, markanın hemen hemen diğer modellerinde olduğu gibi manuel şanzıman seçeneği artık yok. Üstelik başta da belirttiğimiz gibi M Performance versiyonu dışında hepsi hala önden çekişli.

Benzinli kısımda ise teklif, yeni 116 ile 120 arasında değişiyor ve adındaki “i” harfi kaldırılıyor. Bunlar 1,5 litre deplasmanlı üç silindirli bloklardır. 116 için 122 HP ve “C” etiketine, 120 ise 170 HP ve 48 volt ağı için “ECO” etiketine sahiptir. Gerçeği söylemek gerekirse, her ikisi de 116 için 6,1 l/100 km ve 120 (WLTP döngüsü) için 5,5 l/100 km gibi düşük tüketim değerlerine sahiptir.

Dizel bölümde üç silindirli 116d motor çıkarıldı. Artık sadece “C” etiketli ünlü 150 HP 118d ve 120d mevcut. İkincisi, mikrohibridizasyon sayesinde 163 HP’ye ulaşıyor ve “ECO” etiketini taşımasına olanak tanıyor. 118d’nin tüketimi 4,8 l/100 km’ye, 120d’nin (WLTP döngüsü) ise 4,4 l/100 km’ye kadar çıkmaktadır.
En meraklıları için xDrive dört tekerlekten çekiş sistemine sahip tek M135i modelimiz var. Bu, torku her iki aksa da dağıtan bir Torsen diferansiyelini monte eder. M135i, önceki modelde olduğu gibi, 4500 rpm’ye kadar 306 HP ve 400 Nm tork ekliyor. Eğer daha performans odaklı bir şey arıyorsanız bu sportif versiyon her ne kadar “ECO” etiketi taşımasa da ilginizi çekecektir.

Şu anda bu model için başka elektrikli seçenek sunulmuyor. Bazı rakiplerinden farklı olarak Mercedes A-Serisi veya Audi A3, plug-in hibrit motorları tercih edebilir. Buna rağmen yakın gelecekte tamamen elektrikli versiyonların çıkacağına dair söylentiler zaten var.
Versiyon 120d – sıralı 4 silindir Hacim 1.995 cm³ Güç 163 HP (120 kW) Tork 400 Nm Ağırlık 1.570 kg Boyutlar U/G/Y mm 4.361 / 1.800 / 1.459 mm Bagaj Hacmi 300 (1.135 litre) Hızlanma 0 – 100 km/saat 7,9 saniyeGeri Alma 80 ila 120 km/sa 5,6 saniyeMaksimum hız222 km/sa Onaylanan tüketim4,3 l/100 km (WLTP)km başına CO2 emisyonu112 g/kmDGTEco etiketiBaşlangıç fiyatı41.450 Euro (bu motorda indirimler veya ekstralar yoktur)
BMW 1 Serisi Davranışı
BMW 1 Serisi’ne binmek her zamanki gibi bir iş. Sana ne söyleyeceğim? İyi kapanan kapılar, iyi ses geçirmez iç mekan, hassasiyet, detay ve sizi aşık edecek bir direksiyon hissi. Bir ama olmasına rağmen, gösterge panelinde biraz daha fazla plastik bulunmasıdır.
Dinamik testte önceki Seri 1’e kıyasla bazı iyileştirmeler olduğunu fark ettik. Aynı üç silindirli blok olan motor daha da pürüzsüz ve mikrohibridizasyon buna hoş bir iyilik yapıyor. Sağ ayağa iyi tepki veriyor ve çift kavramalı otomatik şanzımanı sanki hiçbir şey olmamış gibi vitesleri yutuyor.

Şasinin ayarı öncekinden bile daha iyi. Çeviktir, tepkiseldir ve viraj alırken iyi destek noktaları sağlar. Süspansiyon, aşırı kuru olmamasına rağmen modelde beklendiği gibi sağlamdır. Ayrıca “adaptif M şasi” seçeneğini tercih ederseniz süspansiyonun sertliğini de değiştirebiliyorsunuz.
Yön yeterince ağırdır. Yolda iyi yol tutuşu sağlar, ancak en sade görüşlüler için viraj alırken yapay bir his verebilir. Frenleme de güçlüdür ve M Sport Pro paketindeki kırmızı Brembo kaliperleri takarsanız harika bir şekilde ısırırlar.

Bilgi-eğlence sisteminin kullanımı kolaydır ve ses kontrol sistemini kullanırsanız daha da kolaylaşır. Kamera harika görünüyor ve mükemmel grafik kalitesine sahip. BMW ayrıca ekranınızdaki oyun seçeneklerini de sunuyor; bu, boş zamanınızı kısaltmak için idealdir.
Çalışmak için düşük yakıt tüketen, aşırı büyük olmayan ve iyi yüzeylere sahip bir araba arıyorsanız belki de en iyi seçeneklerinizden biridir. Eğlenceli, dinamik ve zariftir ancak sportiflikten ödün vermez. Bu muhtemelen piyasadaki en iyi önden çekişli kompakt araçlardan biridir.

Ekipman ve fiyat
Ekipman kısmında bazı önemli noktalara dikkat etmenizi öneririz. Temel olarak ısıtmalı koltukların, navigasyonun, akıllı telefon entegrasyonunun ve 17″ tekerleğin keyfini çıkarabilirsiniz. Ayrıca park asistanı ve kamera, sürüş asistanı, kör nokta uyarısı ve hız sabitleyiciye de sahip olacaksınız. Artık katlanır aynaları istiyorsanız premium pakete yükseltmeniz gerekecek.
Kurulumunuz için premium paket şiddetle tavsiye edilir. Yalnızca katlanır aynaları değil aynı zamanda kablosuz şarjı, konforlu erişimi veya uyarlanabilir aydınlatmayı da içerir. Ancak teknolojiye adım atmak istiyorsanız İnovasyon paketini tercih edebilirsiniz. Bu, baş üstü gösterge ekranının, 360° park kamerasının ve “İkonik Parıltı” aydınlatmalı ızgaranın keyfini çıkarmanıza olanak tanıyacak.

BMW 1 Serisi’nin ana yeniliği “M Sport tasarımı” seçilebilmesidir. Bu, M sporu ve temel olanla bir ara kaplamadır. Yani M sport’un dış aerodinamik paketine sahip ancak iç mekana sahip değil. Bu, maliyeti iki katından fazla olan M paketinin aksine 1.373,70 Euro civarındadır.
M spor paketi hem dış hem de iç kısımda sportif kaplamaya sahiptir. Bu modelde zaten spor koltuklar, M direksiyon simidi, özel kaplamalar ve uyarlanabilir süspansiyon bulunuyor. M sport’un sizin için yeterli olmaması durumunda BMW, araca ekstra sportiflik katan M sport Pro’yu da sunuyor. Bu, karartılmış farları ve arka lambaları, Brembo M Sport frenleri, M arka spoyleri veya emniyet kemerlerini “M” bayrağıyla donatır.

BMW 1 Serisi’nin başlangıç ​​fiyatı, temel sürüm olan 116 versiyonu için vergiler dahil 34.900 Euro’dur. Buna olmazsa olmaz premium paketi de eklersek 37.030,40 Euro’ya çıkıyoruz. Artık daha fazla donanıma ve hatta standart olarak otomatik şanzımana sahip olmasına rağmen fiyatının önceki nesle göre daha yüksek olduğu açık. 2025 BMW 1 Serisi serisi için indirim ve promosyonlar olmadan önerilen fiyatlar şu şekilde:

116: 34.900 €
120: 41.450 €
M135 xDrive: 62.350 €
118d: 39.950 €
120d: 41.750 €

Değer-fiyat oranı7,5

8.1
Olağanüstü+

BMW 1 Serisi konfor ve dinamizmin mükemmel birleşimidir. Yeni tasarım, sportiflik, sınırlı tüketim ve yeni kavisli ekran, onu çok çekici bir kompakt alternatif haline getiriyor. Sürüşü keyifli olsa da fiyatı biraz yüksek olabiliyor. O halde piyasadaki en iyi kompaktlardan biriyle mi karşı karşıyayız?

İyi

Yürüyüş dinamizmi.
Çok iyi bagaj.
İçerik tüketimi.
Arka koltuklar için daha iyi alan.

Neler geliştirilebilir?

Önceki modele kıyasla agresif bir tasarım değil.
Yüksek fiyat.
Temel versiyonlarda ekipman eksikliği.
Daha düşük mekanik teklif.
Sert plastiklerin daha fazla varlığı.

BMW 1 Serisi resim galerisi

Joan Bassa Moragues’in makalesi

Automobile Magazine-İspanya

Automobile Magazine-Spain

Diğer Haberler

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Pisti'nde yapılan 7....

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan Next, Aralık ayı itibarıyla ikinci el otomobil ve motosiklet...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi. Servislerde teknik personelin eğitim seviyesinin...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik sahalarında iş sağlığı ve güvenliğini...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım çözümleri portföyüne eklenen VoltEdge, binek...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, sadece 63 adetle satışa sunulacak yeni küresel...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda çok yönlülüğü ve zarafetiyle öne çıkan yeni...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...