Le Monde, ‘i Peugeot divisi sull’avvenire di Stellantis’

®
Çok Okunanlar

Defender Dakar’a meydan okuyor…

Defender, motor sporunda yeni bir sayfa başlatıyor: Defender Rally bölümü, markanın Ocak 2026'da ilk kez Dakar'a başlayacağı Defender Dakar...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

PEUGEOT, Tofaş Fabrikası’nda yeni Expert Traveller’ın üretimine başladı

Otomotiv dünyasının önde gelen markası PEUGEOT, hafif ticari araç ürün gamıyla Türkiye’de kullanıcılara yenikler sunmaya devam ediyor. Bu kapsamda...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

“I Peugeot divisi sull’avvenire di
Stellantis”: questo il titolo di un lungo articolo pubblicato
oggi nelle pagine economiche del quotidiano Le Monde. “Nella
famiglia Peugeot – sottolinea il giornale parigino – alcuni
temono vedere il proprio nome e la propria influenza scomparire
a profitto del campo italiano”. “Robert e Xavier Peugeot si
oppongono per l’incarico di amministratore e vicepresidente del
consiglio di amministrazione” di Stellantis, scrive ancora il
giornale, aggiungendo: “Ufficialmente nessuno si esprime. Ma
alcune posizioni sono note. Malgrado l’età, 75 anni, Robert,
attuale vicepresidente del cda, candidato a un nuovo mandato di
due anni non ha nulla da ridire sull’accresciuta presenza di ex
di Fca ai posti chiave: questo sarebbe per lui solo una forma di
bilanciamento dopo il periodo Tavares che condusse al movimento
contrario”. Del resto, prosegue Le Monde, il suo stesso
entourage ricorda “che non ‘spetta al consiglio dire ad Antonio
Filosa come comporre la propria squadra’ e che ‘non vanno
guardati i passaporti ma le competenze'”.
   
Dinanzi a Robert, tuttavia, “si presenta un altro candidato”
alla successione, Xavier Peugeot, 61 anni, patron del marchio
DS. “Piuttosto discreto, è uno dei rari componenti della
famiglia ad essere attivo nel gruppo. Ben piazzato per
osservarne l’evoluzione, quest’ultimo teme più del cugino
l’onnipresenza degli ex di Fca negli incarichi strategici.
   
Affinché Stellantis riparta, invoca la mobilitazione dei
migliori talenti e savoir-faire di tutte le entità all’origine
della fusione, non solo quelli di un campo”, scrive ancora Le
Monde, ricordando che i Peugeot sono chiamati a scegliere il
loro rappresentante nel cda entro fine anno.
   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...