Lamborghini’nin hibrit “yıldırımı” Sian Frankfurt’a düştü!

®
Çok Okunanlar

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Lamborghini, Bolonya lehçesinde yıldırım anlamına gelen ilk hibrit süper otomobili Sian’ı ‘Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtıyor. İkonik V12 motoru hibrit teknolojisiyle birleştiren Sian, toplamda 819 Hp’lik güç üretimiyle bugüne kadar üretilen en güçlü Lamborghini.Sian, 2,8 saniyeden az sürede 0’dan 100 km/s’ye çıkarken azami hızı ise 350 km/s.

 Sadece 63 adet üretilecek Sián yeni bir haute couture düzeyini temsil ediyor: Şaheser niteliğindeki 63 otomobilin her biri, Lamborghini Ad Personam işbirliğiyle Lamborghini Centro Stile tarafından kişiye özel tasarıma kavuşturulmak için her bir araç sahibince dizayn edilecek.

Automobili Lamborghini, yeni teknolojilerle emsalsiz performansı hibritte bir araya getiren yeni hibrit süper spor otomobili Lamborghini Sián’ı Frankfurt Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkarıyor.

Tüm zamanların en hızlı Lamborghini modeli yeni bir fütüristik tasarımla üretildi. Sián, markanın stil DNA’sına dayanılarak üretilse de tasarımıyla yeni bir dönemin kapısını aralıyor. Günümüzün en ikonik V12 Lamborghini motoruna sahip olan Sián, benzersiz hibrit teknolojilerle, bir yandan doğal emişli Lamborghini süper spor otomobilin olağanüstü hissini ve sıra dışı dinamik performansını verirken diğer yandan talebin elektrikli motorlara kayacağı bir geleceğe hazırlık yapan üstün bir mühendislik ürünü.

 Automobili Lamborghini Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Stefano Domenicali, “Sián hayranlık uyandırıcı bir hiper otomobil tasarımı sunmasının yanı sıra mühendislik açısından gövde gösterisi yapıyor. Lamborghini Sián, Lamborghini’nin elektrikli otomobillere geçiş yolundaki ilk kilometre taşı olmasının yanı sıra yeni nesil V12 motorumuzu da ortaya koyuyor. Bolonya lehçesinde ‘yıldırım’ anlamına gelen Sián ismi, Lamborghini’nin üretim hattından ilk kez elektrikli bir otomobilin çıkmasını simgeliyor ve faaliyetlerimizi yürüttüğümüz coğrafyayla olan güçlü bağımızı vurguluyor. Automobili Lamborghini, Sián ile birlikte efsanevi bir süper spor otomobil markası olarak nesilden nesile geçen gücünü geleceğe yansıtıyor” dedi.

 Sadece 63 adet üretilecek

Lamborghini Sián’ın dinamizmi ve merak uyandıran teknolojisi, tasarımında açıkça görülebiliyor. Dahası, Sián yeni bir haute couture düzeyini temsil ediyor: Şaheser niteliğindeki 63 otomobilin her biri, Lamborghini Ad Personam işbirliğiyle Lamborghini Centro Stile tarafından kişiye özel tasarıma kavuşturulmak için her bir araç sahibince dizayn edilecek.

Frankfurt’ta düzenlenen IAA Otomobil Fuarı’nda Oro Electrum (elektrik sarısı) ayrıntılarla görülecek Verde Gea (yeşil) renkli ve özel tasarım konfigürasyonlu otomobil, geleceğin elektrikli Lamborghini otomobilinin vücut bulmuş hali olmasının yanı sıra Lamborghini yönetiminin renkler ve malzemeler söz konusu olduğunda hep en iyiyi hedeflediğinin bir kez daha altını çiziyor. Altın parçacıkları ve altın kristaller içeren hayli değerli ve çok katmanlı bir boyaya sahip olan otomobilin bu özelliği, şık iç tasarımı bütünlüyor. Kokpitte, özel olarak geliştirilen ve üretimde ilk kez 3D basılmış parçaların kullanıldığı ‘Terra di Sant’Agata Bolognese’ rengi anilin deri döşeme hakim.

 En iyi performansı sunan hibrit güç

Sián gücünü günümüzün Lamborghini motorlarının zirve noktası olan V12 motorundan alıyor ve süper spor otomobiller için yeni bir güç aktarma mekanizması geliştiriyor. Yeni ve eşsiz hibrit sistem, en hafif çözümle en yüksek gücü sağlamaya odaklanıyor. 

Hızlı tepki ve gelişmiş performans için şanzımana 34 hp güç üreten 48 voltluk bir elektrikli motor eklendi. Böylece düşük voltajlı bir hibrit otomobilde elektrikli motorla tekerlekler arasında ilk kez doğrudan bir bağlantı kurulmuş oldu. Elektrikli motor ayrıca geri dönüş ve park etme gibi elektrik gücüyle düşük hızda gerçekleştirilen manevraları da destekliyor. 

Enerji toplama teknolojisi de dünyada bir ilk. Sián, lityum iyon bir batarya taşımak yerine çığır açarak süper kapasitör uygulamasını hayata geçiriyor. Süper kapasitör, aslen Lamborghini Aventador’un öncüsü olduğu ancak güç depolama kapasitesi on kat artırılarak büyük ölçüde geliştirilmiş bir teknoloji. Süper kapasitör, aynı ağırlıktaki bir bataryaya kıyasla üç kat daha güçlü ve aynı gücü üreten bir bataryaya kıyasla üç kat daha hafif. Kokpitle motor arasındaki bölme panelinin içinde yer alan süper kapasitör, kusursuz bir ağırlık dağıtımı sağlıyor. Süper kapasitör ve elektrikli motor dahil olmak üzere yalnızca 34 kg ağırlığındaki elektrik sistemi, böylece 1,0 kg/hp gibi hayli üstün bir güç-ağırlık oranı sağlıyor. Simetrik güç iletimi sayesinde hem şarj etme hem de şarj boşaltma döngüleri aynı verimlilikle gerçekleştirilebiliyor. Böylece ortaya en hafif ve en verimli hibrit çözüm çıkarılıyor.

 Bu ileri teknoloji, V12 motorla birleşiyor. Titanyum emme supaplarına sahip olan ve 8.500 rpm’de 785 hp (577 kW) güç ortaya koyacak şekilde iyileştirilen V12 motor böylece bir Lamborghini motor ünitesinde en yüksek çıkış gücünü yansıtıyor. Hibrit sistemden gelen 34 hp ilave güç de değerlendirildiğinde Sián toplam 819 hp (602 kW) güce sahip oluyor ve buna rağmen bir Lamborghini motorundan beklenen o benzersiz duygusal rezonansı ortaya koyuyor. Hafif malzemelerin yoğun bir şekilde kullanılmasından ötürü Sián’ın güç-ağırlık oranı, Aventador SVJ’ninkinden daha iyi. Sián, 350 km/s’yi aşan bir azami hıza sahip.

 

Lamborghini Sián’da Lamborghini için özel olarak üretilen ileri düzey yenilemeli fren sistemi bulunuyor. Normal Li-İon bataryaların aksine aynı güçle hem şarj edilip hem boşaltılabilen süper kapasitörün simetrik hareketi sayesinde Sián’ın enerji depolama sistemi, araç her fren yaptığında tam olarak şarj oluyor. Depolanan enerji anında güç yükleme için kullanılabiliyor. Bu, sürücünün ivmelenme sırasında elektrikli motorun otomatik olarak devreden çıkmasıyla birlikte 130 km/s’ye kadar yüksek torktan anında faydalanmasını sağlıyor ve böylece esnek manevraları iyileştirerek bu sisteme sahip olmayan bir otomobile kıyasla yüzde 10 daha yüksek hız olanağı sunuyor.

 Yenilikçi sistem aynı zamanda V12 motorla hibrit sistemin kombinasyonu sayesinde gelişmiş çekiş gücüyle düşük viteslerde anında ivmelenme sağlıyor. Bu, 0’dan 100 km/s hıza 2,8 saniyeden kısa sürede ulaşan Sián’ı bugüne dek en hızlı ivmelenmeye sahip Lamborghini yapıyor. Esnek manevralardaki gelişim çok daha net görülebiliyor. Aventador SVJ’ye kıyasla üçüncü viteste çekiş gücü yüzde 10’a kadar artarken 30’dan 60 km/s’ye ivmelenme süresi 0,2 saniye kısalıyor. Elektrikli motor, daha yüksek viteslerde ve düşük hızlarda çekiş gücünü Aventador SVJ’ye kıyasla yüzde 20’ye kadar artırırken 70’ten 120 km/s’ye ivmelenme süresini 1,2 saniye kısaltıyor.

 Lamborghini’ye özgü bu yeni performans düzeyi ve sürüş hissine hibrit sistemin beraberinde getirdiği üstün sürüş konforu eşlik ediyor. Geleneksel bir yanmalı motorda vites değiştirme esnasında hissedilen yavaşlama ve tork eksilmesi durumu, hibrit sistemdeki elektrikli motorun vites yükseltme tork desteği ile ortadan kaldırılıyor. Bu durumda sürücü yalnızca ivmelenmenin neden olduğu geriye doğru hareketi hissediyor ve muhtemel bir rahatsız edici sarsılma hareketinden korunmuş oluyor.

 Geleceğe uzanan yolda Sián tasarımı

Lamborghini Sián, sıra dışı aerodinamik çözümlerle birleşen vizyoner ve fütüristik bir tasarıma sahip. Countach’ten geleceğe dönük bir ilham alan Sián’ın profilinde Gandini’nin çizgileri seçilebiliyor. Otomobilin siluetinde ise karakteristik aero kanatlar gibi yeni özellikler mevcut ve bunlar Sián’a başka bir otomobille karıştırılmasını imkansız kılacak bir profil sağlıyor.

 Lamborghini’nin ikonik ‘Y’ şekli, kapılardaki NACA hava girişlerinde görülebiliyor. Motor kapağında cam unsurlar, kaputta ise Countach’te olduğu gibi diyagonal çizgiler bulunuyor.

Yine Countach gibi Sián’ın tasarımı da uzun, keskin ve özenle şekillendirilmiş hatları sayesinde sade ve düzenli. Entegre karbon fiber rüzgar deflektörü bulunan düşük ön tamponda ‘Y’ şekilli farlar dikkat çekiyor. Bu farlar, esasen Lamborghini Terzo Millennio için tasarlanan farların imza niteliğindeki tasarımını yansıtmak üzere ilk kez kullanılıyor.

 Otomobilin ekstrem ve kaslı arka kısmında Lamborghini ile özdeşleşmiş altıgen tasarım ve Countach’ten esinlenilen altı adet altıgen stop lambası göze çarpıyor. Arka kanat, profilin içine entegre edilmiş durumda ve yalnızca sürüş esnasında performansı artırmak için açılıyor.

Tavanda ise Countach’te sadece arka camdan oluşan ‘Periscopio’ tüneli bulunuyor ve bu tünel gerek arka motor kapağı çıtalarıyla gerekse otomobilin aerodinamik verimliliğine katkıda bulunan önemli bileşenlerle bağlantı kurup cesur bir özellik olarak ön plana çıkıyor.

 Sián’ın ekstrem tasarımı, otomobilin optimize edilmiş aerodinamik verimliliğinin ve üstün teknolojik özelliklerinin açık bir ifadesi: Hava sırasıyla ön deflektörlerden, kaputtan, yandaki hava girişleriyle çıkışlarından ve son olarak arka spoylerden yönlendiriliyor. Lamborghini Sián ilk kez bir otomotiv uygulamasında benzersiz malzeme biliminden faydalanıyor. Arkadaki aktif soğutma valfleri, Lamborghini patentli teknolojiyi kullanıyor. Bu valfleri, egzoz sisteminin ürettiği ısıya tepki veren akıllı malzeme bileşenleri çalıştırıyor. Söz konusu bileşenler, valflerin dönmesini ve hem şık hem de hafif bir soğutma çözümünün ortaya çıkmasını sağlıyor.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...