Lamborghini’nin hibrit “yıldırımı” Sian Frankfurt’a düştü!

®
Çok Okunanlar

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...

Mercedes-Benz, hava yastıkları nedeniyle CLA araçlarının yeni geri çağrılmasını duyurdu

Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması... Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz, geri çağırma işlemini...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...

Lamborghini, Bolonya lehçesinde yıldırım anlamına gelen ilk hibrit süper otomobili Sian’ı ‘Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtıyor. İkonik V12 motoru hibrit teknolojisiyle birleştiren Sian, toplamda 819 Hp’lik güç üretimiyle bugüne kadar üretilen en güçlü Lamborghini.Sian, 2,8 saniyeden az sürede 0’dan 100 km/s’ye çıkarken azami hızı ise 350 km/s.

 Sadece 63 adet üretilecek Sián yeni bir haute couture düzeyini temsil ediyor: Şaheser niteliğindeki 63 otomobilin her biri, Lamborghini Ad Personam işbirliğiyle Lamborghini Centro Stile tarafından kişiye özel tasarıma kavuşturulmak için her bir araç sahibince dizayn edilecek.

Automobili Lamborghini, yeni teknolojilerle emsalsiz performansı hibritte bir araya getiren yeni hibrit süper spor otomobili Lamborghini Sián’ı Frankfurt Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkarıyor.

Tüm zamanların en hızlı Lamborghini modeli yeni bir fütüristik tasarımla üretildi. Sián, markanın stil DNA’sına dayanılarak üretilse de tasarımıyla yeni bir dönemin kapısını aralıyor. Günümüzün en ikonik V12 Lamborghini motoruna sahip olan Sián, benzersiz hibrit teknolojilerle, bir yandan doğal emişli Lamborghini süper spor otomobilin olağanüstü hissini ve sıra dışı dinamik performansını verirken diğer yandan talebin elektrikli motorlara kayacağı bir geleceğe hazırlık yapan üstün bir mühendislik ürünü.

 Automobili Lamborghini Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Stefano Domenicali, “Sián hayranlık uyandırıcı bir hiper otomobil tasarımı sunmasının yanı sıra mühendislik açısından gövde gösterisi yapıyor. Lamborghini Sián, Lamborghini’nin elektrikli otomobillere geçiş yolundaki ilk kilometre taşı olmasının yanı sıra yeni nesil V12 motorumuzu da ortaya koyuyor. Bolonya lehçesinde ‘yıldırım’ anlamına gelen Sián ismi, Lamborghini’nin üretim hattından ilk kez elektrikli bir otomobilin çıkmasını simgeliyor ve faaliyetlerimizi yürüttüğümüz coğrafyayla olan güçlü bağımızı vurguluyor. Automobili Lamborghini, Sián ile birlikte efsanevi bir süper spor otomobil markası olarak nesilden nesile geçen gücünü geleceğe yansıtıyor” dedi.

 Sadece 63 adet üretilecek

Lamborghini Sián’ın dinamizmi ve merak uyandıran teknolojisi, tasarımında açıkça görülebiliyor. Dahası, Sián yeni bir haute couture düzeyini temsil ediyor: Şaheser niteliğindeki 63 otomobilin her biri, Lamborghini Ad Personam işbirliğiyle Lamborghini Centro Stile tarafından kişiye özel tasarıma kavuşturulmak için her bir araç sahibince dizayn edilecek.

Frankfurt’ta düzenlenen IAA Otomobil Fuarı’nda Oro Electrum (elektrik sarısı) ayrıntılarla görülecek Verde Gea (yeşil) renkli ve özel tasarım konfigürasyonlu otomobil, geleceğin elektrikli Lamborghini otomobilinin vücut bulmuş hali olmasının yanı sıra Lamborghini yönetiminin renkler ve malzemeler söz konusu olduğunda hep en iyiyi hedeflediğinin bir kez daha altını çiziyor. Altın parçacıkları ve altın kristaller içeren hayli değerli ve çok katmanlı bir boyaya sahip olan otomobilin bu özelliği, şık iç tasarımı bütünlüyor. Kokpitte, özel olarak geliştirilen ve üretimde ilk kez 3D basılmış parçaların kullanıldığı ‘Terra di Sant’Agata Bolognese’ rengi anilin deri döşeme hakim.

 En iyi performansı sunan hibrit güç

Sián gücünü günümüzün Lamborghini motorlarının zirve noktası olan V12 motorundan alıyor ve süper spor otomobiller için yeni bir güç aktarma mekanizması geliştiriyor. Yeni ve eşsiz hibrit sistem, en hafif çözümle en yüksek gücü sağlamaya odaklanıyor. 

Hızlı tepki ve gelişmiş performans için şanzımana 34 hp güç üreten 48 voltluk bir elektrikli motor eklendi. Böylece düşük voltajlı bir hibrit otomobilde elektrikli motorla tekerlekler arasında ilk kez doğrudan bir bağlantı kurulmuş oldu. Elektrikli motor ayrıca geri dönüş ve park etme gibi elektrik gücüyle düşük hızda gerçekleştirilen manevraları da destekliyor. 

Enerji toplama teknolojisi de dünyada bir ilk. Sián, lityum iyon bir batarya taşımak yerine çığır açarak süper kapasitör uygulamasını hayata geçiriyor. Süper kapasitör, aslen Lamborghini Aventador’un öncüsü olduğu ancak güç depolama kapasitesi on kat artırılarak büyük ölçüde geliştirilmiş bir teknoloji. Süper kapasitör, aynı ağırlıktaki bir bataryaya kıyasla üç kat daha güçlü ve aynı gücü üreten bir bataryaya kıyasla üç kat daha hafif. Kokpitle motor arasındaki bölme panelinin içinde yer alan süper kapasitör, kusursuz bir ağırlık dağıtımı sağlıyor. Süper kapasitör ve elektrikli motor dahil olmak üzere yalnızca 34 kg ağırlığındaki elektrik sistemi, böylece 1,0 kg/hp gibi hayli üstün bir güç-ağırlık oranı sağlıyor. Simetrik güç iletimi sayesinde hem şarj etme hem de şarj boşaltma döngüleri aynı verimlilikle gerçekleştirilebiliyor. Böylece ortaya en hafif ve en verimli hibrit çözüm çıkarılıyor.

 Bu ileri teknoloji, V12 motorla birleşiyor. Titanyum emme supaplarına sahip olan ve 8.500 rpm’de 785 hp (577 kW) güç ortaya koyacak şekilde iyileştirilen V12 motor böylece bir Lamborghini motor ünitesinde en yüksek çıkış gücünü yansıtıyor. Hibrit sistemden gelen 34 hp ilave güç de değerlendirildiğinde Sián toplam 819 hp (602 kW) güce sahip oluyor ve buna rağmen bir Lamborghini motorundan beklenen o benzersiz duygusal rezonansı ortaya koyuyor. Hafif malzemelerin yoğun bir şekilde kullanılmasından ötürü Sián’ın güç-ağırlık oranı, Aventador SVJ’ninkinden daha iyi. Sián, 350 km/s’yi aşan bir azami hıza sahip.

 

Lamborghini Sián’da Lamborghini için özel olarak üretilen ileri düzey yenilemeli fren sistemi bulunuyor. Normal Li-İon bataryaların aksine aynı güçle hem şarj edilip hem boşaltılabilen süper kapasitörün simetrik hareketi sayesinde Sián’ın enerji depolama sistemi, araç her fren yaptığında tam olarak şarj oluyor. Depolanan enerji anında güç yükleme için kullanılabiliyor. Bu, sürücünün ivmelenme sırasında elektrikli motorun otomatik olarak devreden çıkmasıyla birlikte 130 km/s’ye kadar yüksek torktan anında faydalanmasını sağlıyor ve böylece esnek manevraları iyileştirerek bu sisteme sahip olmayan bir otomobile kıyasla yüzde 10 daha yüksek hız olanağı sunuyor.

 Yenilikçi sistem aynı zamanda V12 motorla hibrit sistemin kombinasyonu sayesinde gelişmiş çekiş gücüyle düşük viteslerde anında ivmelenme sağlıyor. Bu, 0’dan 100 km/s hıza 2,8 saniyeden kısa sürede ulaşan Sián’ı bugüne dek en hızlı ivmelenmeye sahip Lamborghini yapıyor. Esnek manevralardaki gelişim çok daha net görülebiliyor. Aventador SVJ’ye kıyasla üçüncü viteste çekiş gücü yüzde 10’a kadar artarken 30’dan 60 km/s’ye ivmelenme süresi 0,2 saniye kısalıyor. Elektrikli motor, daha yüksek viteslerde ve düşük hızlarda çekiş gücünü Aventador SVJ’ye kıyasla yüzde 20’ye kadar artırırken 70’ten 120 km/s’ye ivmelenme süresini 1,2 saniye kısaltıyor.

 Lamborghini’ye özgü bu yeni performans düzeyi ve sürüş hissine hibrit sistemin beraberinde getirdiği üstün sürüş konforu eşlik ediyor. Geleneksel bir yanmalı motorda vites değiştirme esnasında hissedilen yavaşlama ve tork eksilmesi durumu, hibrit sistemdeki elektrikli motorun vites yükseltme tork desteği ile ortadan kaldırılıyor. Bu durumda sürücü yalnızca ivmelenmenin neden olduğu geriye doğru hareketi hissediyor ve muhtemel bir rahatsız edici sarsılma hareketinden korunmuş oluyor.

 Geleceğe uzanan yolda Sián tasarımı

Lamborghini Sián, sıra dışı aerodinamik çözümlerle birleşen vizyoner ve fütüristik bir tasarıma sahip. Countach’ten geleceğe dönük bir ilham alan Sián’ın profilinde Gandini’nin çizgileri seçilebiliyor. Otomobilin siluetinde ise karakteristik aero kanatlar gibi yeni özellikler mevcut ve bunlar Sián’a başka bir otomobille karıştırılmasını imkansız kılacak bir profil sağlıyor.

 Lamborghini’nin ikonik ‘Y’ şekli, kapılardaki NACA hava girişlerinde görülebiliyor. Motor kapağında cam unsurlar, kaputta ise Countach’te olduğu gibi diyagonal çizgiler bulunuyor.

Yine Countach gibi Sián’ın tasarımı da uzun, keskin ve özenle şekillendirilmiş hatları sayesinde sade ve düzenli. Entegre karbon fiber rüzgar deflektörü bulunan düşük ön tamponda ‘Y’ şekilli farlar dikkat çekiyor. Bu farlar, esasen Lamborghini Terzo Millennio için tasarlanan farların imza niteliğindeki tasarımını yansıtmak üzere ilk kez kullanılıyor.

 Otomobilin ekstrem ve kaslı arka kısmında Lamborghini ile özdeşleşmiş altıgen tasarım ve Countach’ten esinlenilen altı adet altıgen stop lambası göze çarpıyor. Arka kanat, profilin içine entegre edilmiş durumda ve yalnızca sürüş esnasında performansı artırmak için açılıyor.

Tavanda ise Countach’te sadece arka camdan oluşan ‘Periscopio’ tüneli bulunuyor ve bu tünel gerek arka motor kapağı çıtalarıyla gerekse otomobilin aerodinamik verimliliğine katkıda bulunan önemli bileşenlerle bağlantı kurup cesur bir özellik olarak ön plana çıkıyor.

 Sián’ın ekstrem tasarımı, otomobilin optimize edilmiş aerodinamik verimliliğinin ve üstün teknolojik özelliklerinin açık bir ifadesi: Hava sırasıyla ön deflektörlerden, kaputtan, yandaki hava girişleriyle çıkışlarından ve son olarak arka spoylerden yönlendiriliyor. Lamborghini Sián ilk kez bir otomotiv uygulamasında benzersiz malzeme biliminden faydalanıyor. Arkadaki aktif soğutma valfleri, Lamborghini patentli teknolojiyi kullanıyor. Bu valfleri, egzoz sisteminin ürettiği ısıya tepki veren akıllı malzeme bileşenleri çalıştırıyor. Söz konusu bileşenler, valflerin dönmesini ve hem şık hem de hafif bir soğutma çözümünün ortaya çıkmasını sağlıyor.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...