Goodyear, 12.000 km test sürüşü ile, Silverstone’a döndü!

®
Çok Okunanlar

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız

Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, sürdürülebilirlik alanında yeni bir adımı daha hayata geçiriyor. Bu kapsamda atık su arıtım...

Almanya, Aralık 2025’ten İtibaren Halka Açık Yollarda Uzaktan Kumandalı Araç Denemelerine İzin Verecek

Almanya, 1 Aralık 2025'te yeni bir düzenleme olan Karayolu Trafiği Uzaktan Kumanda Yönetmeliği'ni (StVFernLV) yürürlüğe koyacak ve uzaktan kumandalı motorlu taşıtların...

OSD açıkladı İlk 7 ayda ihracat 23,5milyar dolara ulaştı

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2025 yılının ilk 7 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Temmuz ayında geçen yılın aynı ayına...

MAN’ın Başarılı Yetkili Servisleri Ödüllerini Aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 1. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı Ankara’da gerçekleştirdi. Servis ağının güçlendirilmesi ve...

Türkiye’de elektrikli otomobil satışı ilk kez 100 bini aştı

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlediği bilgilere göre, otomobil satışları bu yılın ocak-temmuz döneminde geçen yılın aynı...

Petrolde büyük düşüş varili 62,78 dolardan alıcı buldu

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 65,76 dolardan işlem görüyor. Cuma 66,91 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 65,83...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles...

Goodyear’ın en yeni lastikleri, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda üstün özellikleri ile öne çıktı. Yarışmanın en iddialı ekiplerinden Jota Sport, Jackie Chan DC Racing ve High Class Racing, Goodyear’ı seçti. 

GOODYEAR, 2019/2020 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonasının (WEC) Silverstone’daki açılış turunda lastiklerinin tüm özelliklerini gözler önüne serdi. 1 Eylül’deki yarış, Goodyear’ın küresel yarışlara geri dönüşünün işareti niteliğindeydi. Goodyear, 8-turluk WEC sezonu için dört yeni lastik özelliği geliştirdi.

 WEC’nin en iyi ekiplerinden olan Jota Sport, Jackie Chan DC Racing ve High Class Racing, rekabet gücü yüksek LMP2 sınıfındaki yüksek prototip araçlarla yapılan yarışta Goodyear lastiklerini tercih ettiler. Bu, Silverstone’da açık lastik yarışındaki tek WEC sınıfı olacak ve Goodyear’ın en son teknolojisini gösterebilmesine olanak sağladı. 

Kuru zeminlerde üstün performansa yepyeni bir yaklaşım WEC yönetmelikleri, üreticilerin ilgili sezonda yarış ekiplerine kuru hava koşulları için üç seride lastik tedarik etmesine olanak tanıyor. Goodyear, yedi turda 12.000 km testin ardından ilk iki lastiğini seçti.

Silverstone için Goodyear üç ekibe A sınıfı (en yumuşak hamur bileşimi) ve C sınıfı (orta seviyedeki hamur bileşimi) lastiklerini sundu. Her iki lastik de, WEC turlarının farklı sezonları boyunca sürüş hakimiyeti ve tutarlılık sunmak için tasarlanan yepyeni yapılara sahip.

 Yarış Satışları, Test ve Parkur Sporları Bölümü Müdürü Mike McGregor; “4 ila 24 saat süren yarışlarda odağımız, değişken hava sıcaklıklarıyla ve pit-stoplar arasındaki mesafelerle başa çıkabilecek, çeşitli sürüş stillerinin ihtiyaçlarını karşılayacak çok yönlülük ve performansa sahip bir seri geliştirmekti” diye konuştu.

 Ilıman iklim şartlarına sahip Şangay ve Fuji’de gerçekleşen Silverstone’daki ilk üç yarışta, Goodyear ilk olarak A ve C serilerini araçlarda optimize etmek için ekiplerle yakın iş birliği içerisindeydi. Daha sonra üçüncü lastik türünün 14 Aralık’ta Bahreyn’de ya da 1 Şubat’ta São Paulo’da kullanılıp kullanılmayacağına karar verilecek.

 Silverstone’da düzenlenen yarışta, yeni pist zemininin yarış stratejisi üzerinde büyük bir etkisi oldu. Mike McGregor konuyla ilgili olarak “Testler yeni pist zemininin lastik üzerindeki yükleri artıran yüksek yol tutuş kuvvetlerine yol açtığını gösterdi. Ayrıca yağmurdan sonra yüzeyin su geçirmezliğinin daha uzun sürdüğünü fark ettik. Bu nedenle yarışçıların pit-stoplardan sonra yeni lastikleri sonuna kadar güvenle zorlamaları için daha yumuşak bileşenleri seçtik.” dedi.

 Pist zemininin yenilenmesi sebebiyle, FIA kurallarını esneterek ekiplerin etkinlik sırasında yedek lastikler kullanmasına izin verdi. Bu değişiklikle, dört saatlik yarış süresince pit-stoplar arasında son hızlara çıkılan anlar yaşandı ve bu da Goodyear’ın agresif bir lastik tercihinin başka bir nedeni.

Islak zeminde yeni teknolojiler

İngiltere’de düzenlenen yaz yarışı, ıslak zemin performansları açısından oldukça önemli. Goodyear’ın LMP2 ıslak zemin serisi, omuz kısmında kavisli kanalları olan yeni lastik sırt deseni sayesinde yüksek hızlarda suyun uzaklaştırılmasını sağlarken, merkezdeki kesintisiz büyük blok yüksek viraj kuvvetlerine karşı kararlılık ve yol tutuş sağlıyor. Bu tasarım yapılırken, Goodyear’ın ultra yüksek performans araçlar için son olarak geliştirdiği Eagle F1 SuperSport serisinden ilham alındı.

Orta seviyedeki lastik, ıslak zeminden kuru zemine geçişlerde yüksek yol tutuş sağlamak amacıyla A-sınıfı kuru zemin lastiği ile aynı yapıya sahip. Bu çok yönlü yapı, pit stoplar arasında geçen süreyi optimize etmeye yardımcı oluyor.

 Goodyear’ın yaptığı testler olabildiğince farklı ıslak yol koşullarının denenebilmesi için yedi farklı turdan oluşmakta. İngiltere’nin Silverstone, Donington ve Rockingham pistlerine ek olarak Goodyear, Portimao (Portekiz), Motorland (İspanya) ve Sebring (ABD) pistlerinde testler yapmadan önce Kuzey İrlanda’daki Bishopscourt pistinde de testler yaptı. Mike McGregor konuyla ilgili şunları söyledi; “4c ila 35c arasında değişen ıslak zemin koşullarında testler yaptık. Bu testler, ıslak zemin koşularında yarış kazanmak için nelerin gerekli olduğunu anlamamızı sağladı.”

 Wingfoot

High Class, Jackie Chan DC Racing ve Jota Sport ekiplerinin araçları 2006 yılından sonra ilk kez Le Mans yarışında Goodyear logosunu taşıdı.

Goodyear logosunda Roma tanrısı Merkür’ün sembolü “Wingfoot” (kanatlı ayak) yer alıyor. Eski zamanlardan beri hızı ve yolculuğu temsil eden bu sembol, Goodyear’ın tarihi geri dönüşünü sembolize etmek için Jota Sport Oreca aracını (2014 WEC Şampiyonu Anthony Davidson, 2018 LMP2 birincisi Roberto González ve Formula E ve DTM birincisi António Félix da Costa tarafından kullanılmıştır) süsledi.

Diğer Haberler

Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya'daki elektrikli araç üretiminin karbon yoğunluğuyla ilgili endişeler nedeniyle Birleşik...

Seul’den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü

ABD Başkanı Donald Trump yaptığı açıklamada, ABD'nin Güney Kore'den yapılan ithalata %15'lik bir tarife uygulayacağını ve Seul'den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü ve 100...

Almanya, Aralık 2025’ten İtibaren Halka Açık Yollarda Uzaktan Kumandalı Araç Denemelerine İzin Verecek

Almanya, 1 Aralık 2025'te yeni bir düzenleme olan Karayolu Trafiği Uzaktan Kumanda Yönetmeliği'ni (StVFernLV) yürürlüğe koyacak ve uzaktan kumandalı motorlu taşıtların halka açık yollarda test edilmesi...

İtalya, Eylül Ayında İtibaren Elektrikli Otomobiller İçin 600 Milyon Euro’luk Teşvik Programı Planlıyor

Çevre ve Enerji Güvenliği Bakanı Gilberto Pichetto Perşembe günü yaptığı açıklamada, İtalya'nın Eylül ayı başlarında elektrikli araçlar için 600 milyon Euro'luk yeni bir teşvik...

Japonya, ABD’yi Ticaret Anlaşması Kapsamında Otomatik Tarife İndirimlerini Hızlandırmaya Çağırdı

Japon hükümeti yaptığı açıklamada, Japonya'nın baş ticaret müzakerecisi Ryosei Akazawa'nın ABD'yi, otomobiller ve otomobil parçaları üzerindeki daha düşük vergiler de dahil olmak üzere yakın...

Petrolde büyük düşüş varili 62,78 dolardan alıcı buldu

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 65,76 dolardan işlem görüyor. Cuma 66,91 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 65,83 dolardan tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı,...

Sektöründe önde gelen diğer otomobil gruplarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor

Çinli otomobil markaları, dikkati çeken yükselişlerini sürdürürken, sektörün önde gelen markalarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor. Stellantis, yılın ilk yarısında pazar payı yıllık bazda yüzde 16,7'den...