Japonya’nın Rusya’da ikinci el araba yasağı iç pazarı yavaşlatıyor

®
Çok Okunanlar

Kordsa yeni teknik merkeziyle Endonezya’yı Asya Pasifik’in ‘inovasyon üssü’ yapacak

Lastik, yapı güçlendirme ve kompozit teknolojileri pazarlarının global oyuncusu Kordsa, Asya Pasifik bölgesindeki ilk teknik merkezinin açılışını yaptı. PT...

Goodyear, dördüncü kez ‘En İyi İşveren Ödülü’ne layık görüldü

Goodyear Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesindeki Belçika, Fransa, Almanya, İtalya, Lüksemburg, Polonya, Slovenya, İspanya, İngiltere, Güney Afrika ve...

Garanti+ Bakım Maliyetlerini Sabitliyor…

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW, BMW Service Inclusive ve Garanti+ servis paketleri ile bakım maliyetleri konusundaki tüm endişeleri ortadan kaldırıyor ve kullanıcılarının...

Osmangazi Köprüsü geçiş ücretine zam…

Osmangazi Köprüsü geçiş ücreti 71.75 liradan 103.05 liraya çıkarıldı. Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol geçiş ücretleri de zamlandı. İşletmesi özel şirkette olan Osmangazi...
Japon hükümetinin Rusya’da ikinci el otomobil satışını yasaklama kararı, yaklaşık 2 milyar dolar tutarındaki ticareti frenleyerek iç piyasada otomobil fiyatlarının düşmesine katkıda bulundu.

Tokyo yönetimi tarafından ağustos ayının başında, 6 milyon yen (38.000 Euro) üzerinde veya 1.900 cc’yi aşan motorlara sahip otomobillerin ihracatına yönelik yasağın ardından, ulusal istatistiklerden ve sektörde uzman bayilerden çıkan sonuç budur. Batı tarafından Moskova’ya karşı onaylanan yaptırımlar, iki taraf arasında karlı bir ikincil alışveriş kanalını fiilen kesintiye uğratıyor. 2022’de Rusya, Japonya’nın ikinci el otomobil ihracatının dörtte birinden fazlasını yaklaşık 7.800 Euro ortalama fiyatla satın aldı; bu, tüm Japon araç ihracatının %15’inin komşu ülkeye gerçekleştiği 2020’deki ortalama değerin iki katından fazla.
Rus ajansı Autostat’ın verilerine göre, bu yılın ilk sekiz ayında Rusya’ya ithal edilen 300 bini aşkın ikinci el otomobilin yarıdan fazlası Japonya’dan geldi; Yılın aynı döneminde çoğunluğu yerli ve Çin markalarından oluşan 606.950 yeni otomobil satışıyla karşılaştırıldığında hatırı sayılır bir değer. Onlarca yıldır Japonya, kullanılmış arabaların ana ihracatçısı konumundaydı ve yeni araba satın almanın finansman maliyetlerinin aksine, Yükselen Güneş Ülkesindeki araç sahiplerinin bakım maliyetlerini artıran zorunlu denetim sistemleriyle karşı karşıyaydı. Sonuç, yüz binlerce arabayı her kıtanın sokaklarına getiren çalışkan bir endüstridir. Ekonomi Bakanlığı’nın otomotiv sektöründen sorumlu yetkilisi, Takanori Kikuchi, yöneticinin yaptırımların sonuçlarını ve girişimcilik üzerindeki etkisini dikkatle izlediğini belirtti. Japonya ilk olarak Nisan 2022’de Rusya’ya lüks otomobil ihracatını yasaklamış, ardından Haziran ayında ağır kamyon ihracatına yasak getirmişti. Yeni yaptırımlarla birlikte bayiler Toyota Yaris modelleri veya Honda Fit gibi daha küçük otomobilleri hâlâ ihraç edebilecek. Japon hükümeti kaynaklarına göre, Moskova’nın kullanılmış Japon arabalarını askeri amaçlarla kullanabileceği yönünde endişeler var.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...