Japonya’nın Rusya’da ikinci el araba yasağı iç pazarı yavaşlatıyor

®
Çok Okunanlar
Japon hükümetinin Rusya’da ikinci el otomobil satışını yasaklama kararı, yaklaşık 2 milyar dolar tutarındaki ticareti frenleyerek iç piyasada otomobil fiyatlarının düşmesine katkıda bulundu.

Tokyo yönetimi tarafından ağustos ayının başında, 6 milyon yen (38.000 Euro) üzerinde veya 1.900 cc’yi aşan motorlara sahip otomobillerin ihracatına yönelik yasağın ardından, ulusal istatistiklerden ve sektörde uzman bayilerden çıkan sonuç budur. Batı tarafından Moskova’ya karşı onaylanan yaptırımlar, iki taraf arasında karlı bir ikincil alışveriş kanalını fiilen kesintiye uğratıyor. 2022’de Rusya, Japonya’nın ikinci el otomobil ihracatının dörtte birinden fazlasını yaklaşık 7.800 Euro ortalama fiyatla satın aldı; bu, tüm Japon araç ihracatının %15’inin komşu ülkeye gerçekleştiği 2020’deki ortalama değerin iki katından fazla.
Rus ajansı Autostat’ın verilerine göre, bu yılın ilk sekiz ayında Rusya’ya ithal edilen 300 bini aşkın ikinci el otomobilin yarıdan fazlası Japonya’dan geldi; Yılın aynı döneminde çoğunluğu yerli ve Çin markalarından oluşan 606.950 yeni otomobil satışıyla karşılaştırıldığında hatırı sayılır bir değer. Onlarca yıldır Japonya, kullanılmış arabaların ana ihracatçısı konumundaydı ve yeni araba satın almanın finansman maliyetlerinin aksine, Yükselen Güneş Ülkesindeki araç sahiplerinin bakım maliyetlerini artıran zorunlu denetim sistemleriyle karşı karşıyaydı. Sonuç, yüz binlerce arabayı her kıtanın sokaklarına getiren çalışkan bir endüstridir. Ekonomi Bakanlığı’nın otomotiv sektöründen sorumlu yetkilisi, Takanori Kikuchi, yöneticinin yaptırımların sonuçlarını ve girişimcilik üzerindeki etkisini dikkatle izlediğini belirtti. Japonya ilk olarak Nisan 2022’de Rusya’ya lüks otomobil ihracatını yasaklamış, ardından Haziran ayında ağır kamyon ihracatına yasak getirmişti. Yeni yaptırımlarla birlikte bayiler Toyota Yaris modelleri veya Honda Fit gibi daha küçük otomobilleri hâlâ ihraç edebilecek. Japon hükümeti kaynaklarına göre, Moskova’nın kullanılmış Japon arabalarını askeri amaçlarla kullanabileceği yönünde endişeler var.

Diğer Haberler

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai Motor Türkiye,...

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz konusu yatırım 2025-2028 döneminde gerçekleştirilecek...

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...