BMW Group’un hiç şüphesi yok: CO2 nötrlüğüne geçişte, motor teknolojisinin yeni bir dayanağı olan hidrojen yakıt hücreleri belirleyici bir rol oynayacak. BMW AG Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Zipse, “Hidrojen, sıfır emisyonlu mobilite bulmacasının eksik parçasıdır, çünkü tek bir teknoloji, dünya düzeyinde iklim açısından nötr mobiliteyi sağlamak için yeterli olmayacaktır” dedi. Birkaç kez ifade edildiği gibi Münih Grubu, önümüzdeki on yılda dünyadaki tüm pazarların, tüm müşterilerin saf elektrikli mobiliteye geçmesi için gerekli koşullarda bulunamayacağına inanmaya devam ediyor.
Bu nedenle, insanların bireysel hareketlilik ihtiyaçlarını karşılamak için bir dizi yüksek verimli geleneksel tahrik teknolojisinin ve aynı zamanda CO2 emisyonlarının azaltılmasına katkıda bulunacak hidrojen yakıt hücreleri gibi yeni çözümlerin önerilmesi önemli olacaktır. BMW, bu on yılın ikinci yarısından itibaren, gaz dağıtım ağı yayıldıkça, ‘çevre dostu’ motorlar karışımında önemli bir yüzdeye sahip olabilecek yakıt hücreli modellerin satışlarında hızlı bir artış olacağını tahmin ediyor. BMW Group, sürdürülebilir bireysel hareketlilik için ek bir seçenek olarak bu teknolojiyi geliştirmeyi sürdürüyor ve gereksinimlere ve pazar koşullarına bağlı olarak on yılın ikinci yarısında bu modellerin potansiyel seri üretimi fırsatını görüyor.
Bu arada, BMW’nin taahhüdü sayesinde hidrojenli otomobil artık bir gerçeklik haline geldi ve Avrupa yollarında güvenli (ve sessizce) hareket ediyor. 2023’ün ilk çeyreğinde, 200’den fazla iX5 Hidrojen filosuna sahip çeşitli hedef gruplara yönelik ilk gösteri ve test eylemi olarak iX5 Hydrogen’in pilot serisi ilk kez uluslararası medya temsilcilerine sunuldu.
Çok Okunanlar