“İcradan Gelen İhale Araçlarının İkinci El Etkilemeyeceğini Öngörüyoruz”

®
Çok Okunanlar

Hamilton Ferrari’den şikayetçi

Yedi kez dünya şampiyonu olan pilot, yağmurlu havada aracı kontrol etmenin neredeyse imkânsız olduğunu belirtti. Hamilton, “Islak zeminde ikinci...

ABD petrol fiyatı tahminini yukarı yönlü revize etti

ABD Enerji Enformasyon İdaresi (EIA), bu yıla ilişkin Brent türü ham petrolün varil fiyatı tahminini yukarı yönlü revize etti. Böylece,...

Factbox-Çin’in otomobil üreticileri Avrupa’daki varlıklarını genişletiyor

Çinli otomobil üreticileri, elektrikli araçlara yönelik küresel bir kaymanın ortasında, geleneksel olarak Avrupa ve Amerikan markalarının hakim olduğu bir...

Karsan Otonom e-ATAK ile Rotterdam Havalimanı’nda

Karsan, sektörde ilkleri gerçekleştirmeye devam ediyor. Şimdi de havalimanı ulaşımını elektrikli ve otonom araçlarıyla dönüştürmeye başlayan Karsan, bu kapsamda...

OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem

Aralık 2023’te OYAK ve Renault tarafından açıklanan 400 milyon Euro’luk yatırım kararının ikinci büyük hamlesi duyuruldu. OYAK Genel Müdürü Süleyman...

Honda, Goodwood Hız Festivali’ne damga vurmaya hazırlanıyor

Honda, 10-13 Temmuz 2025 tarihlerinde İngiltere’de gerçekleşecek Avrupa’nın en sevilen motorspor etkinliklerden Goodwood Hız Festivali’nde hız tutkunları ile buluşacak....

Aprilia Racing, Sachsenring’de mücadeleyi yeniliyor

Aprilia Racing, Assen'de iki podyumla tamamladığı mükemmel bir hafta sonunun ardından, Sachsenring Pisti'nde sezonun on birinci yarışına yenilenmiş bir...

Son günlerde gündeme gelen “icralık ikinci el araçların ihalesi” konusuyla ilgili olarak Otomerkezi.net sektörel öngörülerde bulundu. Konu hakkında birçok belirsizliğin var olduğuna dikkat çeken Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, “Bahsi geçen 700 bin rakamı gerçeği yansıtmadığı gibi bu araçların birçoğu terk edilmiş ve uzun yıllar otoparkta bekleyen araçlardır.Sadece otomobil değil, traktöründen elektrikli bisikletine kadar kırılımı çok geniş bir havuz. Trafiğe çıkabilecek otomobil sayısı ise ancak ortalama 25 bin adete ulaşır.Asılsız olarak iddia edildiği gibi 700 bin araç var olsa dahi bu araçların bir anda satışa çıkması mümkün değil.Satışa çıksa dahi bu araçlara teminat ödeyebilecek, akabinde nakit satın alabilecek, serviste eksiklerini yaptırabilecek güce sahip bir tüketici profilimiz maalesef yok. Geçmiş hasar durumları, güncel mekanik durumları hakkında en ufak bir bilgi de yok ve ekspertiz şansı bulunmuyor. Çekme belgeli bu araçların onarımı, toparlanması, muayenesi, trafiğe tekrar çıkması ise en az 6 ayı bulacaktır.En önemlisi tamamen nakdi olan tüketiciler sadece satın alma şansına sahip ve hiçbir finansman modeli sunulmadığı için ikinci el araç pazarında fiyatları gözle görülür biçimde düşürmeyecektir.” dedi.

 İkinci elin merkezi Otomerkezi.net, yakın zamanda basında yer alan “icralık ikinci el araçların ihalesi” konusunun, pazara olabilecek etkilerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Birçok hususun belirsiz olduğunu aktaran Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, 700 bin adetlik araç sayısının asılsız olduğuna dikkat çekti.

Finansman modeli yok, araçlarda ekspertiz şansı bulunmuyor

 İkinci el araç fiyatlarının son 2 ayda düşüş trendinde olduğunu ve son haftalarda stabil seyrettiğiniifade eden Karakaş, ihale araçları ile ilgili öngörü ve değerlendirmelerini paylaştı. Karakaş “Uzun yıllardan bu yana bu tür ihaleler düzenli olarak yapılıyor. Ancak bu ihalelere katılmış olanlar çok iyi bilirler ki araçlara önden ekspertiz yaptırma şansınız olmadığı gibi araçların kapısını, kaputunu açma şansınız dahi yok. Kilometresini dahi bilmiyorsunuz. Tabiri caizse kapalı kutu; satın alacağınız aracın motor, mekanik durumu hakkında bilgi alamıyorsunuz. En önemlisi belirli bir finansman modeli de sunulmuyor.Sadece nakdi gücü olan satın alabiliyor ve belirli bir teminatın ödenmesi gerekiyor.Araçta bir sorun çıktığı durumdaiade şansınız da bulunmuyor.”dedi.

İhaleye çıkacak araç sayısı ortalama 25 bin adet

Diğer yandan otoparklarda bekleyen hacizli araçların önemli bir bölümünün yıllardır beklediğini ve çoğunluğunun 15 yaş üzerinde olduğunu aktaran Karakaş “Oranladığımızda 5 yaşına kadar olan araç sayısının yüzde 5’i geçmeyeceğini düşünüyoruz. Bu araçlar kullanılabilir durumda olacaktır, ancak kaza geçmişi hakkında bir bilgi yok. Alacağınız araç geçmişte ağır bir kazaya karışmış mı, hava yastığı açmış mı, şasisinde işlem var mı? Bu bilgiler paylaşılmıyor. Vadeli satış, iade, detaylı ekspertizgibi imkanlar sunulmayacağı için bu araçların ikinci el araç fiyatlarında gözle görülür bir düşüş yaratmayacağını öngörüyoruz. Zira ihaleye çıkacak araç sayısı maksimum 25 bin adet olur veyaklaşık 1 milyon aracın satışta olduğu bir pazarda, en az 6 aylık onarım sürecini de göz önünde bulundurduğumuzda piyasaya etkisinin çok zayıf olacağını anlayabiliriz. Fiyatlardaki düşüşü sağlayacak yegane unsur her zaman söylediğimiz gibi enflasyon, kur ve faiz üçgenidir ve yine her zaman söylediğimiz gibi tüketiciler nezdinde fiyatlar bugün pahalı izlenimi verse de enflasyonist ortamda yarın için ucuz kalacaktır. Stokçuluk ve fahiş fiyat problemleri ise Ticaret Bakanlığımızın aldığı kararlarla büyük oranda geride kalmıştır.Tüketiciler ve biz sektör paydaşları bu durumu memnuniyetle karşılıyoruz.” değerlendirmesini yaptı.

Kimlik gizleyerek ilan açma dönemi bitti 1 Kasım 2023 tarihi itibarıyla yeni bir döneme girildiğini de hatırlatan Karakaş, “Bakanlığın aldığı kararla birlikte artık ilan platformlarında sahte veya manipülatif, piyasa fazlası ilanlar ortadan kalkıyor. Bu kararla birlikte sektördeki istikrar artacak, vergi ödemeden kar elde etmeye çalışanlar sektörden men edilecektir. Ancak cezaların düşük kaldığını, daha caydırıcı olacak rakamlara yükseltilmesi gerektiğini düşünüyoruz.” dedi.

Diğer Haberler

Sınırları Aşan Kadınlar TransAnatolia 2025

30 Ağustos - 6 Eylül tarihleri arasında düzenlenecek olan 15. TransAnatolia Rally Raid, bu yıl kadın yarışmacıların katılımıyla dikkat çekiyor. Türkiye’nin ve dünyanın en...

Razgatlioğlu’nun Donington’daki üç golü

Toprak Razgatlıoğlu (BMW), Donington Park'taki İngiltere Turu'nda üçlüyü tamamladı. Dünkü Race1 zaferinin ardından Türk sürücü, Superpole Yarışı ve Race2'de de zafer kazandı. Pazar günkü her iki yarışta da ön tarafta SC1'i tercih ederken, arka...

TOSFED Ralli Kupası Fethiye’ye Gitti

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası dördüncü yarış olan Kapadokya Rallisi, Petrol Ofisi Takımı adına yarışan Kerem Kazaz-Corentin Silvestre takımının birinciliği ile sona erdi. Kaza aynı...

Borusan Otomotiv Motorsport Spa Francorchamps’te Zirvede

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunu üçüncü ayağını tamamladı. Belçika'nın dünyaca ünlü Spa-Francorchamps Pisti'nde 27 – 28 Haziran tarihlerinde düzenlenen yarışlar,...

Türkiye’nin şarj ağı genişliyor…

Türkiye'nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki operatör Eşarj ve Trugo, Bursa'da başlattıkları 'roaming' uygulamasını Ankara'ya da taşıdı. Bu sayede Eşarj...

Yeni Opel Frontera Aile Dostu Çözümleri ve Ulaşılabilir Fiyatlarıyla

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Frontera ile geniş hacimli fonksiyonel bir SUV arayan ailelerin tercihi olmayı sürdürüyor. Aile dostuyeni Frontera, yalnızca dayanıklı tasarımı, akıllı...

Çin markaları Eskişehir’deki Fabrikasında Üretime Başlıyor

Dünyanın önde gelen küresel otomotiv satış ve dağıtım şirketlerinden ATMO Group ile Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarından Urzema Holding’in kurduğu ortak girişim grubu Urzat,...