Hyundai Shell Mobis World Rally Team pilotu Thierry Neuville, Pazar günü gerçekleştirilecek son dört etap öncesinde altı kez Dünya Şampiyonu Sébastien Ogier ve dokuz kez Dünya Şampiyonu Sébastien Loeb’ün 33,2 saniye önünde ilk sırada yer alıyor.
Cumartesi günü pek çok olay yaşandı ve Thierry Neuville kusursuz bir performans sergiledi. Arka arkaya en hızlı zamanları yapması ve Sébastien Ogier’in lastik patlatıp hidrolik sorunu yaşamasının ardından Belçikalı pilot, Türkiye Rallisi’nde liderliğe yükseldi. Sonrasında liderliğini iyice pekiştirmeyi başardı.
Neuville şöyle dedi: “Öğleden sonra bölümü sabahtan çok daha iyiydi. Ayarlar üzerinde çalıştık ve sert bölümlerde araçtan memnundum. Aradığımız şeyi bulduk. Mühendisler bazı değişiklikler için zorluyorlardı ve iyi şekilde çalıştı. Takım harika bir iş yaptı. Yarın rallinin en zor etabına gideceğiz. Lastik patlatmaktan kaçınmalı ve bunu yaparken hızlı sürmeye devam etmeliyiz. Umarım sorun yaşamayız.”
Dünya Şampiyonu Ott Tänak, üçüncü etapta yaşadığı direksiyon sorununun ardından kaza yapmaktan kurtulamadı ve ralliye veda etti. Şimdi pazar günü yapılacak avantaj etabında beş puan almak için mücadele edecek.
Ogier ve Neuville, sabah bölümünde etaplarda hızlı dereceleri paylaştılar ve aralarında sadece 1.6 saniye fark vardı. Gün ortasından sonra ise Ogier lastik patlattı ve 3. sıraya geriledi. Ogier sondan ikinci etapta tekrar ikinci sıraya yükselse de Sebastien Loeb son etabı kazandı ve iki sürücü neredeyse aynı zamanla günü tamamladılar.
Evans, öndeki sürücülerin hata yapmasını bekliyordu. Gallerli sürücü, sabah bölümünde takım arkadaşı veya Belçikalı Neuville’i yakalayacak tempoyu bulamadı. Öğleden sonra daha fazla zaman kaybetti ve şu anda genel klasmanda dördüncü sırada yer alıyor.
Loeb, günün ilk yarısında kötü lastik seçimi ve rakip sürücülerin yakaladığı güçlü temponun ardından gece yakaladığı liderliği kaybetti. Sonrasında dördüncü sıradaki Rovanpera ile mücadeleye girişti. Ancak altıncı etapta Rovanpera lastik patlattı ve efsane sürücünün üzerindeki baskı azaldı. Sonrasında Loeb öndeki sürücülerle mücadele etmeye başladı. Sonuç olarak günü ikinci sırada tamamladı.
Ford mekanikerleri, Ford Fiesta için en iyi ayarları bulmaya çalışsa da hiçbir M-Sport sürücüsü tamamen mutlu değildi. Teemu Suninen günü altıncı ile yedinci sıralarda tamamladılar.
Gus Greensmith, M-Sport otomobillerinin üçüncüsüyle sekizinci oldu.
Genel klasmanda 10. sırada yer alan Kajetan Kajetanowicz cumartesi günkü etapların ardından genel klasmanda 10. sırada yer alıyor. Ancak WRC3 sınıfında liderliğe yükselmiş durumda.
WRC2 sınıfında, cumartesi günkü etapların ardından Pontus Tidemand ilk sırada yer alıyor. Adrien Fourmaux ise ikinci sırada.
Türkiye Ralli Şampiyonası
Türkiye Rallisi, aynı zamanda 2020 Türkiye Ralli Şampiyonası’na da ev sahipliği yapıyor.
2020 Türkiye Ralli Şampiyonası 1. ayağı olarak değerlendirilen iki günü sonunda, Adus Motorsport adına Citroen C3 R5 ile yarışan Yağız Avcı/Onur Vatansever ekibi ilk sırada yer alarak şampiyona ilk yarışını kazanmış oldu. Onları Skoda Fabia R5 ile yarışan Toksport WRT takımından Orhan Avcıoğlu/Burçin Korkmaz ikinci olarak izlerken, üçüncülüğü de Skoda Fabia R5 ile BC Vision Motorsport ekibi Burak Çukurova/Burak Akçay elde etti.
Sınıf N’de Adus Motorsport adına Mitsubishi Lancer Evo IX ile yarışan Sağhan Ünlüdoğan/Aras Dinçer, İki Çeker, Genç Pilotlar ve Sınıf 4’te Castrol Ford Team Türkiye’den Ford Fiesta R2T ile Emre Hasbay/Candaş Uzun, Sınıf 5’te Toksport WRT’den Renault Clio RS Rally ile Yiğit Timur/Ufuk Uluocak ve Sınıf 3’te de Castrol Ford Team Türkiye’den Ford Fiesta ST ile Mert Gür/Ege Can Ünlü sezonun ilk birinciliklerini paylaşan isimler oldular.
Historic klasmanında ise Murat 131 ile Gerçek-Bahar Sunman çifti yarışı ilk sırada tamamlarken, Audi Quattro ile Demir Berberoğlu-Okan Karaçam ikinci ve BMW 2020 Ti ile Haydar Güçlü/Murat Yıldırım ekibi de üçüncü sırada yer aldılar.