Hyundai Avrupa’da Rekor Pazar Payına Ulaştı

®
Çok Okunanlar

Opel’in Hafif Ticari Araç Ailesi Roadshow ile 3 Büyük Şehirde

Opel, 15 Eylül’de başlayıp 3 Ekim tarihine kadar sürecek ve Türkiye’nin 3 büyük şehrindeki 6 noktayı kapsayacak, hafif ticari...

Kerem Kazaz Şampiyona liderliğine devam ediyor

Team Petrol Ofisi sporcusu Kerem Kazaz, 12-14 Eylül tarihlerinde Eskişehir'de gerçekleşen zorlu Esok Rallisini genel klasmanda 4. sırada tamamlayarak...

General Tire, TransAnatolia 2025’e Damgasını Vurdu

Zorlu etapların ve sınır tanımayan parkurların geride kaldığı TransAnatolia 2025’te, General Tire lastikleri performansı ve dayanıklılığıyla ekiplerin yanındaydı. GT...

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden...

Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar ve dünya çapında önde gelen otobüs üreticilerinden biri olan Daimler Buses, Mercedes-Benz Conecto otobüslerinin...

Hyundai, belirsizliğin damgasını vurduğu 2022 yılında Avrupa’daki konumunu güçlendirmeye devam etti. Son zamanlarda geliştirdiği yeni teknolojiler ve güçlü ürün gamıyla tüm dikkatleri üzerine çeken Hyundai, başarılı satış sonuçlarıyla da sektör genelindeki ortalamasını yükseltti. Hyundai, 2022 yılında Avrupa’da 518.566 adet satarak yüzde 4,6’lık bir pazar payına ulaşmayı başardı. Bu rakamın 126 bin adetini ise EV modeller oluşturdu. Satışlarının yüzde 21’i EV modeller olan Hyundai, grup olarak Avrupa’da 200 binden fazla tamamen elektrikli (BEV) araç satmış oldu. Bu arada, IONIQ 5 ve IONIQ 6’nın global satışları ise 100 bin adet seviyesine ulaştı.

Hyundai’nin 2022 global satışları da yıllık yüzde 1,4 artışla 3,94 milyon adede ulaştı. Buna ek olarak, Almanya, İspanya, İtalya, Fransa ve Birleşik Krallık’taki rekor performanslarla da pazar payları büyümeye devam etti. Hyundai, asıl önemli yükselişini ise İspanya’da gösterdi ve yüzde 7,3 gibi rekor bir pazar payına ulaştı. Bu rakam 59.503 adet yeni trafiğe çıkan Hyundai modelleriyle gelmiş oldu. İngiltere pazarı da Hyundai için önemli bir başarı anlamına geliyor. Hyundai, yüzde 5’lik bir pazar payı alarak toplam 80.419 adet sattı. Bu satış adeti, Birleşik Krallık’taki bugüne kadarki en yüksek pazar payı olarak tarihe geçiyor.

Hyundai, Türkiye’de de satışlarını ve pazar payını artırdı.

Hyundai, tüm dünyada satış adetlerini ve marka değerini artırken, ülkemizde de yükselişi sürdürüyor. Hyundai Assan, 2022 yılında 208 binden fazla araç üreterek bir önceki yıla göre yüzde 28 artış gösterdi. İhracat rakamları ise 2022 yılında 176.664 adet olarak gerçekleşti.

İzmit’te üretilen araçların yüzde 85’ini yine 40’tan fazla ülkeye ihraç eden Hyundai, geçtiğimiz yıla göre ihracat gelirini de yüzde 25 artırarak 2 milyar euro seviyesine çıkardı.

Türkiye’nin en çok sevilen markalarından biri olarak, 1997 yılından bu yana kesintisiz olarak üretime devam eden Hyundai Assan, geçtiğimiz 25 yılda 2.6 milyon adet üretip bunun 2 milyondan fazlasını da ihraç etti.

2023 global satış hedefi 7.5 milyon adet.

Hyundai Motor Company, 2023’te grup satışlarını yüzde 10 üzerinde artırarak toplamda 7.5 milyon adetlik satış adetine ulaşmayı hedefliyor. Hyundai’nin en önemli büyüme stratejisi ise 2030 yılına kadar 17 adet elektrikli modeli tanıtıp, yıllık 1.8 milyon adet elektrikli araç satışına ulaşmak.

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...