Dacia farklı kategorilerde pazar payı rekorları kırdı

®
Çok Okunanlar

Elektrikli Araç Şarj İstasyonu ve Teknolojileri FuarıEV Charge Show

Elektrikli araç şarj dünyasının en büyük buluşması EV Charge Show 2025, yoğun bir katılımla geride kaldı. Bu yıl 4’üncüsü...

TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi

Türkiye otomotiv sektörünün faaliyetteki en köklü üreticisi TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi. İki bininci yerli üretim kazıcı yükleyiciyi banttan...

Otokar’dan Türk Kızılay’a 5 Araçlık Teslimat…

Türk Kızılay, kan bağışı hizmetlerinde kullanılmak üzere Otokar’dan 5 adet Kent LF aracı aldı. Sakarya Arifiye’de düzenlenen törenle teslim...

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı sürücüsü George Russell

Mercedes-AMG, gişe rekorları kıran “F1: The Movie” filmindeki başrolü ve ekranlardaki eşsiz varlığıyla tanınan Brad Pitt’i Mercedes-AMG'nin DNA'sının köklerinin...

Carwow Yılın En İyi Markası 2026 Ödülü” JAECOO’nun

Otomotiv sektörünün yenilikçi markası JAECOO,yükselen küresel performansıyla otomotiv otoritelerinin dikkatini çekmeye devam ediyor. Avrupa’da gücünü hızla artıran JAECOO, yenilikçi...

Operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü

İmperial Group Enerji, operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü.... Geleceğin enerjisini bugünden inşa etme vizyonuyla çalışmalarını sürdüren yenilenebilir enerji sektörünün...

Opel’in En Hızlı Elektriklisi Mokka GSE Şubat’ta Türkiye’de

Alman otomobil üreticisi Opel,iddialı SUV modeli Mokka’nınözel GSE teknolojisine ve ralli tasarımına sahipyüzde 100 elektrikli yeni performans versiyonu Mokka...

ÜÇ REKOR KIRAN PAZAR PAYI

Dacia, otomotiv sektörünü etkileyen pandemi, elektronik bileşen tedariki ve lojistik sorunları gibi devam eden zorluklara rağmen 2022 yılında 573.800 araç satışı ve 2021 yılına göre %6,8’lik bir büyüme oranıyla başarısını gösterdi. Marka ayrıca 2022’de önemli bir kilometre taşına ulaştı ve 2004’ten bu yana dünya genelinde 8 milyonuncu aracını sattı.

Dacia’nın yeni ürün gamındaki modeller, 2022 yılında müşteriler tarafından çok büyük ilgiyle karşılandı. Bu da markanın paranın karşılığını en iyi şekilde sunma yaklaşımını doğruluyor. Dacia, 2022 yılında perakende binek otomobil satışlarının %7,6’sı ile Avrupa’da rekor bir pazar payına ulaştı ve üst üste ikinci yıl konumunu güçlendirmeye devam etti (2021’de %6,2’lik bir pazar payı elde etmişti). Marka aynı zamanda Avrupa’da toplam araç satışlarında %3,7 (2021’e göre 0,5 puan artış) ve binek otomobil satışlarında %4,2 (2021’e göre 0,7 puan artış) rekor bir pazar payına ulaştı.

Dacia Fas’ta lider konumunu korumakla kalmadı, aynı zamanda Avrupa pazarındaki %4’lük daralmaya rağmen binek otomobil satışlarını %15,4 artırarak konumunu güçlendirmeye devam etti.

Markanın en büyük pazarı olan Fransa’da 2022 yılında 130.800 adet Dacia binek otomobil satıldı. Bu, pazardaki %7,8’lik düşüşe rağmen 2021 yılına göre %4,5’lik bir artış anlamına geliyor. Bu performans, Dacia’nın pazar payını bir puan artışla %8,6’ya yükseltti ve markayı binek otomobil pazarında ilk kez üçüncü sıraya yükseltti. Dacia, perakende satışlarında 1,3 puan artışla %15,8 pazar payı elde etti. Bu da 2022 yılında her altı perakende müşteriden birinin Dacia’yı seçtiği anlamına geliyor.

Dacia, C segmenti araçların hakim olduğu Almanya pazarında, şimdiye kadarki en güçlü performansını sergiledi ve perakende müşterilere satılan 60.300 araçla satışlarında %50 artış sağladı. Dacia, bu başarısı ile bazı köklü markaları geride bırakarak perakende pazarında altıncı sırada yer aldı.

Dacia, Türkiye’de de yükselişini sürdürerek 2021 yılına göre %30 daha fazla binek otomobil sattı ve 2021 yılına göre 1,1 puan artışla %6’nın üzerinde bir pazar payına ulaştı.

Dacia, İtalya’daki %9,7’lik pazar düşüşüne rağmen 2021 yılında %9,2 artışla 67.300 binek otomobil satarak İtalya pazar payını arttırdı. Binek otomobil pazar payı (%5,1) 2021 yılına göre 0,9 puan arttı. Dacia, perakende müşterilerine yapılan satışlarda bir sıra yükselerek dördüncü sıraya yükseldi ve %8,3’lük bir pazar payına ulaştı (2021’e göre 2 puan artış).

Dacia, İspanya pazardaki %5,3’lük daralmaya rağmen 2021 yılına göre %2,7 artışla 37.800 binek otomobil satışı gerçekleştirdi. 2021 yılına göre 0,4 puan artışla binek otomobil satışlarından %4,7 pazar payı aldı. Dacia, perakende müşterilerine yapılan satışlarda %8,1’lik bir pazar payına (2021’e göre 0,6 puan artış) ulaşarak dördüncü sırada yer aldı.

Dacia, İngiltere’de, pazardaki %2’lik düşüşe rağmen 2021 yılında %55’lik bir büyümeyle satış hacmini iki kattan fazla arttırdı. Markanın perakende pazar payı 2021 yılındaki %2,0’den %3,1’e çıkarak Dacia’yı 13. sıraya (beş sıra artış) yerleştirdi.

Diğer pazarlar da Dacia’nın 2022 yılı performansına katkı sağladı. Marka, Romanya’da 2021 yılına göre 2 puan artışla binek otomobil satışlarının %30’undan fazlasını oluşturdu. Dacia, Portekiz ve Belçika’da perakende müşterilere yapılan satışlarda en üst sırada yer aldı.

Doğu Avrupa’ya bakıldığında, Baltık ülkeleri, Slovakya ve Çekya’da binek otomobil satışları %30’un üzerinde arttı.

 DÖRT ANA MODEL İÇEREN GÜÇLÜ BİR ÜRÜN GAMI

Dacia, 2021 yılında Sandero, Spring ve Duster ve 2022 yılında Jogger olmak üzere 15 aydan kısa bir sürede dört yeni model pazara sundu. 2022 sonu itibariyle dört modelin her biri Dacia’nın yeni görsel kimlik stratejisi ile yollara çıkmaya başladı. Buna yeni renklerle beraber sağlamlığı ve yalınlığı çağrıştıran zincirin halkaları gibi birbirine bağlı minimalist ‘D’ ve ‘C’ harflerini içeren yeni Dacia amblemi dahil.

Her model, Dacia’nın 2022 yılı büyümesine katkı sağladı. 2022 yılında, 2021 yılına göre %1,2’lik artışla 229.500 adet Sandero satıldı. Sandero, art arda altı yıl boyunca Avrupa perakende pazarında en çok satan model ve tüm satış kanallarında Avrupa’da en çok satan ikinci binek otomobil oldu.

Duster, 2018 yılından bu yana Avrupa perakende SUV pazarındaki liderliğini korudu ve Avrupa perakende pazarında Sandero’nun ardından en çok satan ikinci araç oldu. 2022 yılında tüm pazarlarda, 2021 yılına göre %5,8’lik bir artışla 197.100 adet sattı. 2010’daki lansmanından bu yana 2 milyondan fazla Duster satıldı.

2022 yılında, 2021 yılına göre %75 artışla 48.900 adet tamamen elektrikli Spring satıldı. Spring, 2021 yılındaki lansmanından bu yana 100.000’den fazla müşteri kazandı. Bunların dörtte üçü perakende müşterisi. Spring, Avrupa perakende pazarının en çok satan elektrikli araçların biri.

2022 yılında, satışa sunulduğu ilk senede Jogger 56.800 adet satıldı. Bu başarı, modeli Avrupa perakende pazarında satılan SUV olmayan C segmenti araçlar arasında ikinci sıraya yerleştirdi.

Dacia müşterilerinin %70’inden fazlası en donanımlı versiyonları seçmeye devam ediyor.

 Her üç Dacia müşterisinden biri ve Jogger müşterilerinin %58’i, eşdeğer bir benzinli motordan ortalama %10 daha az CO2 emisyonu salınımına (118 g CO2/km) sahip çift yakıtlı benzinli/LPG’li ECO-G 100 versiyonunu tercih ediyor. Araç, iki deposu dolu olduğunda 1.000 km’nin üzerinde menzile ulaşabiliyor.

Elektrikli ulaşıma gerçek bir çözüm olarak sunulan Spring, perakende pazarında ilk kez elektrikli araç alacak olan müşterilerin %93’ü tarafından tercih ediliyor.

 İVMELENME 2023’TE DEVAM EDECEK

Ocak ayının başından bu yana, ürün gamının tamamı yeni Dacia marka kimliği ile sergileniyor. Marka, elektrikli araç ürün gamını genişleterek ivmesini sürdürüyor. Dacia’nın ilk hibrit otomobili olan Jogger HYBRID 140, pazardaki en erişilebilir 7 kişilik hibrit aile otomobili olmayı hedefliyor. Kendini kanıtlamış yüksek performanslı Renault teknolojisi ile donatılan Jogger HYBRID 140, debriyajsız otomatik şanzıman sistemine sahip ve 108 g/km’den başlayan CO2 emisyonlarıyla müşterilere güç, konfor ve yakıt verimliliği sunuyor. Yeni (65 hp/48 kW) ELECTRIC 65 motorla donatılan Spring, daha fazla güç sunuyor ve daha iyi hızlanma performansı sağlıyor. Spring Extreme 65 Türkiye’de 2023 yılının üçüncü çeyreğinde satışa sunulacak.

Dacia, 2022 yılının başından bu yana bayi ağını yeni marka kimliğine uygun olarak yeniliyor. Bu proje, satış noktalarının görünürlüğünü ve cazibesini artırmayı ve işlevsel, esnek ve çevreye duyarlı yeni bir iç mekan ortamı yaratmayı amaçlıyor. 2023’te bu dönüşüm hızlanarak devam edecek.

Dacia Pazarlama, Satış ve Operasyonlardan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Xavier Martinet, Dacia’nın Avrupa satış adedi ve pazar payı rakamlarının 2022’de rekor seviyelere ulaştığını belirterek,” Markamızın sergilemiş olduğu başarılı performans, müşteri gereksinimlerini en iyi şekilde karşılayan doğru ürün stratejimizin göstergesidir. 2023’te elektrikli araç ürün gamımızı genişleterek bu ivmeyi artıracağız. Ayrıca Dacia’nın müşterilerine yalın ve paranın karşılığını en iyi şekilde veren ürünler sunma yaklaşımını da korumaya devam edeceğiz” dedi.

Diğer Haberler

Automobile Magazine Özel AI Sesi Mesajını Dinleyin…

Automobile Magazine Özel AI Sesi ve Mesajını sizlerle paylaşıyoruz...  https://www.youtube.com/watch?v=rOJgzujL6D0

Opel’in En Hızlı Elektriklisi Mokka GSE Şubat’ta Türkiye’de

Alman otomobil üreticisi Opel,iddialı SUV modeli Mokka’nınözel GSE teknolojisine ve ralli tasarımına sahipyüzde 100 elektrikli yeni performans versiyonu Mokka GSE’yi şubat ayında Türkiye’de satışa...

Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı

Çok Markalı Bakım ve Onarım Sektörünün Güçlü Oyuncusu Eurorepar Car Service Hızla Büyümeye Devam Ediyor....  Sunduğu kaliteli hizmet ve ulaşılabilirfiyat politikasıyla rakiplerinden ayrışan Eurorepar Car...

TOBFED Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı

Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler sektörü, TOBFED 5’inci Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı kapsamında bir araya geldi. Toplantıya Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut...

Sakarya’da Yağış Altında Büyük Çekişme…

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ve son ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya Valiliği, Spor Toto, Petlas ve...

Togg’da yılın son kampanyası…

T10F’te 1 milyon TL’ye sıfır faiz... Togg, Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldız alan T10F cihazı için bireysel ve kurumsal...

TOSFED İstanbul Park’ta Yağmur Altında Son Tango

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak yarışları, Spor Toto, AVIS, Tuzla Belediyesi ve Salados katkılarıyla 29-30 Kasım tarihlerinde TOSFED İstanbul Park’ta düzenlendi. Super Grup’ta Texaco...

Automobile Magazine Özel AI Sesi Mesajını Dinleyin…

Automobile Magazine Özel AI Sesi ve Mesajını sizlerle paylaşıyoruz...  https://www.youtube.com/watch?v=rOJgzujL6D0

Opel’in En Hızlı Elektriklisi Mokka GSE Şubat’ta Türkiye’de

Alman otomobil üreticisi Opel,iddialı SUV modeli Mokka’nınözel GSE teknolojisine ve ralli tasarımına sahipyüzde 100 elektrikli...

Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı

Çok Markalı Bakım ve Onarım Sektörünün Güçlü Oyuncusu Eurorepar Car Service Hızla Büyümeye Devam Ediyor....  Sunduğu...

TOBFED Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı

Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler sektörü, TOBFED 5’inci Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı...

Sakarya’da Yağış Altında Büyük Çekişme…

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ve son ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor...

Togg’da yılın son kampanyası…

T10F’te 1 milyon TL’ye sıfır faiz... Togg, Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan...

TOSFED İstanbul Park’ta Yağmur Altında Son Tango

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak yarışları, Spor Toto, AVIS, Tuzla Belediyesi ve Salados katkılarıyla...

Nissan Türkiye’den Aralık Ayına Özel Avantajlar

X-Trail ve Yeni Townstar Modellerinde Çarpıcı Fırsatlar Nissan Türkiye, 2025 yılını avantajlarla kapatmak isteyen kullanıcılar için...

Tekaydınlar Otomotiv Genel Müdürü Bayram Taşocak

TEKAYDINLAR VE ZEROID ARASINDA STRATEJİK İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ İMZALANDI Tekaydınlar Otomotiv  ile EV Technologies’in ticari e-mobilite...

Togg ve Firefly elektrikli araç pazarını sarsıyor

Türkiye'nin en yeni otomobil şirketi Togg'un ilk iki Avrupa modeli, Euro NCAP güvenlik testlerinde olağanüstü...

Stellantis Başkanı, AB Emisyon Kurallarının Avrupa otomotiv endüstrisinde ‘geri dönüşü olmayan bir düşüşe’ yol açabileceğini söylüyor

Avrupa'nın emisyon düzenlemeleri, son yıllarda otomobil üreticileri arasında endişe yarattı; çünkü AB sektörü elektrifikasyona doğru...

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı sürücüsü George Russell

Mercedes-AMG, gişe rekorları kıran “F1: The Movie” filmindeki başrolü ve ekranlardaki eşsiz varlığıyla tanınan Brad...

Otokar’dan Türk Kızılay’a 5 Araçlık Teslimat…

Türk Kızılay, kan bağışı hizmetlerinde kullanılmak üzere Otokar’dan 5 adet Kent LF aracı aldı. Sakarya...

Hyundai Motor Türkiye Teknisyenlerinden Olimpiyat Başarısı

Tüm dünyada “Satış ve Satış Sonrası” hizmetlerinde müşteri memnuniyetini birinci hedef olarak benimseyen Hyundai, en...

Elektrikli Araç Şarj İstasyonu ve Teknolojileri FuarıEV Charge Show

Elektrikli araç şarj dünyasının en büyük buluşması EV Charge Show 2025, yoğun bir katılımla geride...

Delphi Akıllı Mobiliteye Geçişte Teknisyenlere Liderlik Edecek

Otomotiv markaları için küresel çapta, orijinal ekipman kalitesinde çözümler sunan Delphi, yenilikçi servis çözümlerini açıkladı....

ALJ TürkiyeAğaçlandırma Seferberliği’nin İlk Adımı

ALJ Türkiye, tüm sektörlere ilham veren Ağaçlandırma Seferberliği’nin ilk adımını İzmir’de gerçekleştirilen etkinlikle attı. Ülke...

Alfa Romeo 33 Stradale ve Tonale Los Angeles Otomobil Fuarında

İtalyan Cazibesiyle Renklendirdi! Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo, Los Angeles Otomobil Fuarı’ndaeşsiz İtalyan işçiliğinin simgesi 33...

Yeni PEUGEOT 308 2026’nın ikinci yarısında Türkiye’de…

PEUGEOT ürün gamında gerçek bir marka imzası niteliğinde aydınlatmalı logoya sahip ilk model olan yeni...

Petrol Ofisi Grubu’nun yeni marka yüzü Kenan Doğulu oldu

Türkiye'nin en sevilen sanatçılarından Kenan Doğulu, Petrol Ofisi Grubu'nun “Siz Ne İsterseniz O” kampanyasının yeni...