Dacia farklı kategorilerde pazar payı rekorları kırdı

®
Çok Okunanlar

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam...

Audi Formula 1 Takımı’nın resmi giyim ortağı adidas

Audi Formula 1 Takımı'nın resmi giyim ortağı adidas oluyor. Her iki marka arasında gerçekleştirilen uzun vadeli iş birliği doğrultusunda, takım...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

ZF CEO’su Dr. Holger Klein, IAA Mobility 2025’teki değerlendirmesinde

ZF, geleceğin elektrikli, bağlantılı, güvenli otomobil sürüş deneyimini IAA Mobility 2025'te sergiliyor. Şasi teknolojilerinde üretime hazır by-wire sistemleri ve...

Eskişehir Büyük Organizasyona Hazır

2025 FIA Avrupa Ralli Kupası'nın dokuzuncu, Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally,...

1.899.000 TL’den başlayan fiyatlarla Nissan Qashqai

Sınırlı sayıda Qashqai 1.899.000 TL’lik fiyatıyla dikkat çekiyor C-SUV segmentinin yaratıcısı Nissan Qashqai için özel kampanyalar Nissan sahibi olmak isteyenleri...

ÜÇ REKOR KIRAN PAZAR PAYI

Dacia, otomotiv sektörünü etkileyen pandemi, elektronik bileşen tedariki ve lojistik sorunları gibi devam eden zorluklara rağmen 2022 yılında 573.800 araç satışı ve 2021 yılına göre %6,8’lik bir büyüme oranıyla başarısını gösterdi. Marka ayrıca 2022’de önemli bir kilometre taşına ulaştı ve 2004’ten bu yana dünya genelinde 8 milyonuncu aracını sattı.

Dacia’nın yeni ürün gamındaki modeller, 2022 yılında müşteriler tarafından çok büyük ilgiyle karşılandı. Bu da markanın paranın karşılığını en iyi şekilde sunma yaklaşımını doğruluyor. Dacia, 2022 yılında perakende binek otomobil satışlarının %7,6’sı ile Avrupa’da rekor bir pazar payına ulaştı ve üst üste ikinci yıl konumunu güçlendirmeye devam etti (2021’de %6,2’lik bir pazar payı elde etmişti). Marka aynı zamanda Avrupa’da toplam araç satışlarında %3,7 (2021’e göre 0,5 puan artış) ve binek otomobil satışlarında %4,2 (2021’e göre 0,7 puan artış) rekor bir pazar payına ulaştı.

Dacia Fas’ta lider konumunu korumakla kalmadı, aynı zamanda Avrupa pazarındaki %4’lük daralmaya rağmen binek otomobil satışlarını %15,4 artırarak konumunu güçlendirmeye devam etti.

Markanın en büyük pazarı olan Fransa’da 2022 yılında 130.800 adet Dacia binek otomobil satıldı. Bu, pazardaki %7,8’lik düşüşe rağmen 2021 yılına göre %4,5’lik bir artış anlamına geliyor. Bu performans, Dacia’nın pazar payını bir puan artışla %8,6’ya yükseltti ve markayı binek otomobil pazarında ilk kez üçüncü sıraya yükseltti. Dacia, perakende satışlarında 1,3 puan artışla %15,8 pazar payı elde etti. Bu da 2022 yılında her altı perakende müşteriden birinin Dacia’yı seçtiği anlamına geliyor.

Dacia, C segmenti araçların hakim olduğu Almanya pazarında, şimdiye kadarki en güçlü performansını sergiledi ve perakende müşterilere satılan 60.300 araçla satışlarında %50 artış sağladı. Dacia, bu başarısı ile bazı köklü markaları geride bırakarak perakende pazarında altıncı sırada yer aldı.

Dacia, Türkiye’de de yükselişini sürdürerek 2021 yılına göre %30 daha fazla binek otomobil sattı ve 2021 yılına göre 1,1 puan artışla %6’nın üzerinde bir pazar payına ulaştı.

Dacia, İtalya’daki %9,7’lik pazar düşüşüne rağmen 2021 yılında %9,2 artışla 67.300 binek otomobil satarak İtalya pazar payını arttırdı. Binek otomobil pazar payı (%5,1) 2021 yılına göre 0,9 puan arttı. Dacia, perakende müşterilerine yapılan satışlarda bir sıra yükselerek dördüncü sıraya yükseldi ve %8,3’lük bir pazar payına ulaştı (2021’e göre 2 puan artış).

Dacia, İspanya pazardaki %5,3’lük daralmaya rağmen 2021 yılına göre %2,7 artışla 37.800 binek otomobil satışı gerçekleştirdi. 2021 yılına göre 0,4 puan artışla binek otomobil satışlarından %4,7 pazar payı aldı. Dacia, perakende müşterilerine yapılan satışlarda %8,1’lik bir pazar payına (2021’e göre 0,6 puan artış) ulaşarak dördüncü sırada yer aldı.

Dacia, İngiltere’de, pazardaki %2’lik düşüşe rağmen 2021 yılında %55’lik bir büyümeyle satış hacmini iki kattan fazla arttırdı. Markanın perakende pazar payı 2021 yılındaki %2,0’den %3,1’e çıkarak Dacia’yı 13. sıraya (beş sıra artış) yerleştirdi.

Diğer pazarlar da Dacia’nın 2022 yılı performansına katkı sağladı. Marka, Romanya’da 2021 yılına göre 2 puan artışla binek otomobil satışlarının %30’undan fazlasını oluşturdu. Dacia, Portekiz ve Belçika’da perakende müşterilere yapılan satışlarda en üst sırada yer aldı.

Doğu Avrupa’ya bakıldığında, Baltık ülkeleri, Slovakya ve Çekya’da binek otomobil satışları %30’un üzerinde arttı.

 DÖRT ANA MODEL İÇEREN GÜÇLÜ BİR ÜRÜN GAMI

Dacia, 2021 yılında Sandero, Spring ve Duster ve 2022 yılında Jogger olmak üzere 15 aydan kısa bir sürede dört yeni model pazara sundu. 2022 sonu itibariyle dört modelin her biri Dacia’nın yeni görsel kimlik stratejisi ile yollara çıkmaya başladı. Buna yeni renklerle beraber sağlamlığı ve yalınlığı çağrıştıran zincirin halkaları gibi birbirine bağlı minimalist ‘D’ ve ‘C’ harflerini içeren yeni Dacia amblemi dahil.

Her model, Dacia’nın 2022 yılı büyümesine katkı sağladı. 2022 yılında, 2021 yılına göre %1,2’lik artışla 229.500 adet Sandero satıldı. Sandero, art arda altı yıl boyunca Avrupa perakende pazarında en çok satan model ve tüm satış kanallarında Avrupa’da en çok satan ikinci binek otomobil oldu.

Duster, 2018 yılından bu yana Avrupa perakende SUV pazarındaki liderliğini korudu ve Avrupa perakende pazarında Sandero’nun ardından en çok satan ikinci araç oldu. 2022 yılında tüm pazarlarda, 2021 yılına göre %5,8’lik bir artışla 197.100 adet sattı. 2010’daki lansmanından bu yana 2 milyondan fazla Duster satıldı.

2022 yılında, 2021 yılına göre %75 artışla 48.900 adet tamamen elektrikli Spring satıldı. Spring, 2021 yılındaki lansmanından bu yana 100.000’den fazla müşteri kazandı. Bunların dörtte üçü perakende müşterisi. Spring, Avrupa perakende pazarının en çok satan elektrikli araçların biri.

2022 yılında, satışa sunulduğu ilk senede Jogger 56.800 adet satıldı. Bu başarı, modeli Avrupa perakende pazarında satılan SUV olmayan C segmenti araçlar arasında ikinci sıraya yerleştirdi.

Dacia müşterilerinin %70’inden fazlası en donanımlı versiyonları seçmeye devam ediyor.

 Her üç Dacia müşterisinden biri ve Jogger müşterilerinin %58’i, eşdeğer bir benzinli motordan ortalama %10 daha az CO2 emisyonu salınımına (118 g CO2/km) sahip çift yakıtlı benzinli/LPG’li ECO-G 100 versiyonunu tercih ediyor. Araç, iki deposu dolu olduğunda 1.000 km’nin üzerinde menzile ulaşabiliyor.

Elektrikli ulaşıma gerçek bir çözüm olarak sunulan Spring, perakende pazarında ilk kez elektrikli araç alacak olan müşterilerin %93’ü tarafından tercih ediliyor.

 İVMELENME 2023’TE DEVAM EDECEK

Ocak ayının başından bu yana, ürün gamının tamamı yeni Dacia marka kimliği ile sergileniyor. Marka, elektrikli araç ürün gamını genişleterek ivmesini sürdürüyor. Dacia’nın ilk hibrit otomobili olan Jogger HYBRID 140, pazardaki en erişilebilir 7 kişilik hibrit aile otomobili olmayı hedefliyor. Kendini kanıtlamış yüksek performanslı Renault teknolojisi ile donatılan Jogger HYBRID 140, debriyajsız otomatik şanzıman sistemine sahip ve 108 g/km’den başlayan CO2 emisyonlarıyla müşterilere güç, konfor ve yakıt verimliliği sunuyor. Yeni (65 hp/48 kW) ELECTRIC 65 motorla donatılan Spring, daha fazla güç sunuyor ve daha iyi hızlanma performansı sağlıyor. Spring Extreme 65 Türkiye’de 2023 yılının üçüncü çeyreğinde satışa sunulacak.

Dacia, 2022 yılının başından bu yana bayi ağını yeni marka kimliğine uygun olarak yeniliyor. Bu proje, satış noktalarının görünürlüğünü ve cazibesini artırmayı ve işlevsel, esnek ve çevreye duyarlı yeni bir iç mekan ortamı yaratmayı amaçlıyor. 2023’te bu dönüşüm hızlanarak devam edecek.

Dacia Pazarlama, Satış ve Operasyonlardan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Xavier Martinet, Dacia’nın Avrupa satış adedi ve pazar payı rakamlarının 2022’de rekor seviyelere ulaştığını belirterek,” Markamızın sergilemiş olduğu başarılı performans, müşteri gereksinimlerini en iyi şekilde karşılayan doğru ürün stratejimizin göstergesidir. 2023’te elektrikli araç ürün gamımızı genişleterek bu ivmeyi artıracağız. Ayrıca Dacia’nın müşterilerine yalın ve paranın karşılığını en iyi şekilde veren ürünler sunma yaklaşımını da korumaya devam edeceğiz” dedi.

Diğer Haberler

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış barajını aştı. Temmuz 2025 itibarıyla...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden doğuşunu simgeleyen Alfa Romeo 33...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve yeni görevinde Renault Grubu Büyümeden...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam etmeden önce "iki kez düşünmeye"...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile daha da ileri taşımayı planlıyor....

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000 kilometrelik rotada, farklı zemin ve...