Pazartesi, Mart 10, 2025

Dacia farklı kategorilerde pazar payı rekorları kırdı

®
Çok Okunanlar

2025 Grand Prix of Thailand

Hafta sonu her iki sınıfta da en çok kullanılanlar yumuşak bileşiklerdi; Moto2™ ve Moto3™'te yeni en iyi yarış turları · Pole...

Uluslararası Petroleum Istanbul Fuarı

Uluslararası Petroleum Istanbul Fuarı Enerji ve Mobilitede Dönüşümün Adresi Olacak... Petrol ve akaryakıt sektöründe ülkemizin önde gelen platformlarından biri olan...

Mart Ayında Suzuki’de Nakit Alım Desteği

Akıllı Hibrit teknolojisi ve üstün arazi yeteneklerine sahip, sağlam modelleriyle dikkat çeken Suzuki; Yeni Swift, S-Cross, yenilenen Vitara ve...

TEB Arval, elektrikli araçlara geçişi teşvik

TEB Arval, elektrikli araçlara geçişi teşvik etmek için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan (EBRD) 50 milyon Euro’luk sürdürülebilir mobilite...

ZF’den otobüs ve raylı sistemler için yenilikçi çözümler

Teknoloji grubu ZF, geleneksel ve elektrikli tahrik sistemleri, şasi teknolojileri, dijital çözümler ve satış sonrası hizmetlerden oluşan geniş portföyü...

Yeni Jenerasyon “Elektrikli” Dedi

Nissan tarafından Economist Impact’e gerçekleştirilen küresel gençlik araştırması, elektrikli araçların tercih edilen mobilite olduğunu ortaya koyuyor Gelecek 10 yılda elektrikli...

RAKUN CITY Motobike Fuarı’nda

12 -15 Mart İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek Motobike Fuarı’nda  buluşması gerçekleşecek Actio Aş.’nin ilk yerli ve elektrikli motosikleti RAKUN...

ÜÇ REKOR KIRAN PAZAR PAYI

Dacia, otomotiv sektörünü etkileyen pandemi, elektronik bileşen tedariki ve lojistik sorunları gibi devam eden zorluklara rağmen 2022 yılında 573.800 araç satışı ve 2021 yılına göre %6,8’lik bir büyüme oranıyla başarısını gösterdi. Marka ayrıca 2022’de önemli bir kilometre taşına ulaştı ve 2004’ten bu yana dünya genelinde 8 milyonuncu aracını sattı.

Dacia’nın yeni ürün gamındaki modeller, 2022 yılında müşteriler tarafından çok büyük ilgiyle karşılandı. Bu da markanın paranın karşılığını en iyi şekilde sunma yaklaşımını doğruluyor. Dacia, 2022 yılında perakende binek otomobil satışlarının %7,6’sı ile Avrupa’da rekor bir pazar payına ulaştı ve üst üste ikinci yıl konumunu güçlendirmeye devam etti (2021’de %6,2’lik bir pazar payı elde etmişti). Marka aynı zamanda Avrupa’da toplam araç satışlarında %3,7 (2021’e göre 0,5 puan artış) ve binek otomobil satışlarında %4,2 (2021’e göre 0,7 puan artış) rekor bir pazar payına ulaştı.

Dacia Fas’ta lider konumunu korumakla kalmadı, aynı zamanda Avrupa pazarındaki %4’lük daralmaya rağmen binek otomobil satışlarını %15,4 artırarak konumunu güçlendirmeye devam etti.

Markanın en büyük pazarı olan Fransa’da 2022 yılında 130.800 adet Dacia binek otomobil satıldı. Bu, pazardaki %7,8’lik düşüşe rağmen 2021 yılına göre %4,5’lik bir artış anlamına geliyor. Bu performans, Dacia’nın pazar payını bir puan artışla %8,6’ya yükseltti ve markayı binek otomobil pazarında ilk kez üçüncü sıraya yükseltti. Dacia, perakende satışlarında 1,3 puan artışla %15,8 pazar payı elde etti. Bu da 2022 yılında her altı perakende müşteriden birinin Dacia’yı seçtiği anlamına geliyor.

Dacia, C segmenti araçların hakim olduğu Almanya pazarında, şimdiye kadarki en güçlü performansını sergiledi ve perakende müşterilere satılan 60.300 araçla satışlarında %50 artış sağladı. Dacia, bu başarısı ile bazı köklü markaları geride bırakarak perakende pazarında altıncı sırada yer aldı.

Dacia, Türkiye’de de yükselişini sürdürerek 2021 yılına göre %30 daha fazla binek otomobil sattı ve 2021 yılına göre 1,1 puan artışla %6’nın üzerinde bir pazar payına ulaştı.

Dacia, İtalya’daki %9,7’lik pazar düşüşüne rağmen 2021 yılında %9,2 artışla 67.300 binek otomobil satarak İtalya pazar payını arttırdı. Binek otomobil pazar payı (%5,1) 2021 yılına göre 0,9 puan arttı. Dacia, perakende müşterilerine yapılan satışlarda bir sıra yükselerek dördüncü sıraya yükseldi ve %8,3’lük bir pazar payına ulaştı (2021’e göre 2 puan artış).

Dacia, İspanya pazardaki %5,3’lük daralmaya rağmen 2021 yılına göre %2,7 artışla 37.800 binek otomobil satışı gerçekleştirdi. 2021 yılına göre 0,4 puan artışla binek otomobil satışlarından %4,7 pazar payı aldı. Dacia, perakende müşterilerine yapılan satışlarda %8,1’lik bir pazar payına (2021’e göre 0,6 puan artış) ulaşarak dördüncü sırada yer aldı.

Dacia, İngiltere’de, pazardaki %2’lik düşüşe rağmen 2021 yılında %55’lik bir büyümeyle satış hacmini iki kattan fazla arttırdı. Markanın perakende pazar payı 2021 yılındaki %2,0’den %3,1’e çıkarak Dacia’yı 13. sıraya (beş sıra artış) yerleştirdi.

Diğer pazarlar da Dacia’nın 2022 yılı performansına katkı sağladı. Marka, Romanya’da 2021 yılına göre 2 puan artışla binek otomobil satışlarının %30’undan fazlasını oluşturdu. Dacia, Portekiz ve Belçika’da perakende müşterilere yapılan satışlarda en üst sırada yer aldı.

Doğu Avrupa’ya bakıldığında, Baltık ülkeleri, Slovakya ve Çekya’da binek otomobil satışları %30’un üzerinde arttı.

 DÖRT ANA MODEL İÇEREN GÜÇLÜ BİR ÜRÜN GAMI

Dacia, 2021 yılında Sandero, Spring ve Duster ve 2022 yılında Jogger olmak üzere 15 aydan kısa bir sürede dört yeni model pazara sundu. 2022 sonu itibariyle dört modelin her biri Dacia’nın yeni görsel kimlik stratejisi ile yollara çıkmaya başladı. Buna yeni renklerle beraber sağlamlığı ve yalınlığı çağrıştıran zincirin halkaları gibi birbirine bağlı minimalist ‘D’ ve ‘C’ harflerini içeren yeni Dacia amblemi dahil.

Her model, Dacia’nın 2022 yılı büyümesine katkı sağladı. 2022 yılında, 2021 yılına göre %1,2’lik artışla 229.500 adet Sandero satıldı. Sandero, art arda altı yıl boyunca Avrupa perakende pazarında en çok satan model ve tüm satış kanallarında Avrupa’da en çok satan ikinci binek otomobil oldu.

Duster, 2018 yılından bu yana Avrupa perakende SUV pazarındaki liderliğini korudu ve Avrupa perakende pazarında Sandero’nun ardından en çok satan ikinci araç oldu. 2022 yılında tüm pazarlarda, 2021 yılına göre %5,8’lik bir artışla 197.100 adet sattı. 2010’daki lansmanından bu yana 2 milyondan fazla Duster satıldı.

2022 yılında, 2021 yılına göre %75 artışla 48.900 adet tamamen elektrikli Spring satıldı. Spring, 2021 yılındaki lansmanından bu yana 100.000’den fazla müşteri kazandı. Bunların dörtte üçü perakende müşterisi. Spring, Avrupa perakende pazarının en çok satan elektrikli araçların biri.

2022 yılında, satışa sunulduğu ilk senede Jogger 56.800 adet satıldı. Bu başarı, modeli Avrupa perakende pazarında satılan SUV olmayan C segmenti araçlar arasında ikinci sıraya yerleştirdi.

Dacia müşterilerinin %70’inden fazlası en donanımlı versiyonları seçmeye devam ediyor.

 Her üç Dacia müşterisinden biri ve Jogger müşterilerinin %58’i, eşdeğer bir benzinli motordan ortalama %10 daha az CO2 emisyonu salınımına (118 g CO2/km) sahip çift yakıtlı benzinli/LPG’li ECO-G 100 versiyonunu tercih ediyor. Araç, iki deposu dolu olduğunda 1.000 km’nin üzerinde menzile ulaşabiliyor.

Elektrikli ulaşıma gerçek bir çözüm olarak sunulan Spring, perakende pazarında ilk kez elektrikli araç alacak olan müşterilerin %93’ü tarafından tercih ediliyor.

 İVMELENME 2023’TE DEVAM EDECEK

Ocak ayının başından bu yana, ürün gamının tamamı yeni Dacia marka kimliği ile sergileniyor. Marka, elektrikli araç ürün gamını genişleterek ivmesini sürdürüyor. Dacia’nın ilk hibrit otomobili olan Jogger HYBRID 140, pazardaki en erişilebilir 7 kişilik hibrit aile otomobili olmayı hedefliyor. Kendini kanıtlamış yüksek performanslı Renault teknolojisi ile donatılan Jogger HYBRID 140, debriyajsız otomatik şanzıman sistemine sahip ve 108 g/km’den başlayan CO2 emisyonlarıyla müşterilere güç, konfor ve yakıt verimliliği sunuyor. Yeni (65 hp/48 kW) ELECTRIC 65 motorla donatılan Spring, daha fazla güç sunuyor ve daha iyi hızlanma performansı sağlıyor. Spring Extreme 65 Türkiye’de 2023 yılının üçüncü çeyreğinde satışa sunulacak.

Dacia, 2022 yılının başından bu yana bayi ağını yeni marka kimliğine uygun olarak yeniliyor. Bu proje, satış noktalarının görünürlüğünü ve cazibesini artırmayı ve işlevsel, esnek ve çevreye duyarlı yeni bir iç mekan ortamı yaratmayı amaçlıyor. 2023’te bu dönüşüm hızlanarak devam edecek.

Dacia Pazarlama, Satış ve Operasyonlardan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Xavier Martinet, Dacia’nın Avrupa satış adedi ve pazar payı rakamlarının 2022’de rekor seviyelere ulaştığını belirterek,” Markamızın sergilemiş olduğu başarılı performans, müşteri gereksinimlerini en iyi şekilde karşılayan doğru ürün stratejimizin göstergesidir. 2023’te elektrikli araç ürün gamımızı genişleterek bu ivmeyi artıracağız. Ayrıca Dacia’nın müşterilerine yalın ve paranın karşılığını en iyi şekilde veren ürünler sunma yaklaşımını da korumaya devam edeceğiz” dedi.

Diğer Haberler

Citroen mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Yeni Citroën C4’ün benzinli motor...

Roket Adam’ın arabası açık artırma için gün sayıyor

Bir zamanlar müzik efsanesi Sir Elton John'a ait olan bir Aston Martin, 9 Çarşamba günü çekiç altına girdiğinde hayranları ve otomobil tutkunları arasında doğru notayı...

Petrol iki yılın en düşük seviyesinden hafifçe toparlandı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın tarife muafiyetlerinin piyasa gerilimlerini hafifletmesinin ardından Perşembe günü hafif bir artış gösterdi ve bir önceki seansta görülen Aralık...

Brent petrolün varili 69,63 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,63 dolardan işlem görüyor. Dün 71,08 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 69,32 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

BYD’nin TANG modeli Türkiye’de satışa sunuldu

BYD, amiral gemisi SUV modeli TANG'i, Türkiye pazarında satışa çıkardı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 7 kişilik, dört tekerlekten çekişli elektrikli model, en üst donanım...

Skoda, Kodiaq RS modelini Türkiye’de satışa sundu

Skoda'nın içten yanmalı motora sahip RS modeli Kodiaq RS, martta Türkiye'de satışa sunuldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yeni Kodiaq RS, 5 milyon 599 bin 900...

Aprilia Racing’in Buriram’daki yoğun sprinti

Aprilia Racing'in 2025 sezonunun ilk sprint yarışı bolca heyecan getirdi. Marco Bezzecchi bitiş çizgisini on ikinci sırada geçerken, sakatlanan Jorge Martín'in yerine geçen Lorenzo...

Country News Categories - UK

Rocket Man’s ride rocks up for auction by Sir Elton John

An Aston Martin once owned by music legend Sir Elton John is due to hit the right note with fans and car enthusiasts when it goes...

Paws-itive news for dog lovers

Paws-itive news for dog lovers: New research shows dogs prefer electric cars for stress-free journeys  It’s official – dogs really do feel more relaxed and...

USA

Oil slightly rebounds from two-year low amid Trump’s tariff exemptions

Oil prices slight increased on Thursday after US President Donald Trump's tariff exemptions eased market tensions, rebounding from their lowest level since December 2021...

Stellantis Names New Head of North America Communications

Stellantis today announced the appointment of Kaileen Connelly to Senior Vice President of North America Communications, effective March 10. In her new role, Connelly...

DE

Dreifach-Sieg für Alfa Romeo bei „BEST CARS“

Wieder ein Triple für Alfa Romeo: Wie schon im vergangenen Jahr feiert die italienische Marke einen Dreifachsieg beim Wettbewerb „BEST CARS“. Die Leserinnen und...

Abarth 500e gewinnt beim Wettbewerb „Best Cars“

Erneuter Sieg für Abarth bei der jährlichen Wahl der „Best Cars“: Der elektrisch angetriebene Abarth 500e wurde von den Leserinnen und Lesern des Fachmagazins...

IT

Hyundai Italia, Montibeller capo Marketing e Comunicazione

Hyundai Italia annuncia la nomina di Matteo Montibeller a Head of Marketing & Communication Department. Montibeller, 42 anni, è laureato in Economia all'Università Cattolica e...

Kia UK, Steve Hicks è stato nominato Direttore Marketing

Kia UK annuncia due importanti cambiamenti nel suo team di management senior, al fine di preparare l'azienda alla sua strategia Take the Lead per...

FR

Stellantis annonce un changement de direction pour la marque Jeep en Europe

AMSTERDAM, février 2025 – Stellantis a annoncé aujourd’hui que Fabio Catone succédera à Eric Laforge en tant que responsable de la marque Jeep® en...

DS N°8 PALLAS FWD à partir de 59 200€

Inspirée du concept DS AERO SPORT LOUNGE, DS N°8 exprime une vision progressiste de la grande carrosserie française. DS N°8 s’inscrit pleinement dans l’avant-gardisme...

Citroen mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Yeni Citroën C4’ün benzinli motor...

Roket Adam’ın arabası açık artırma için gün sayıyor

Bir zamanlar müzik efsanesi Sir Elton John'a ait olan bir Aston Martin, 9 Çarşamba günü çekiç altına girdiğinde hayranları ve otomobil tutkunları arasında doğru notayı...

Petrol iki yılın en düşük seviyesinden hafifçe toparlandı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın tarife muafiyetlerinin piyasa gerilimlerini hafifletmesinin ardından Perşembe günü hafif bir artış gösterdi ve bir önceki seansta görülen Aralık...

Brent petrolün varili 69,63 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,63 dolardan işlem görüyor. Dün 71,08 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 69,32 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

BYD’nin TANG modeli Türkiye’de satışa sunuldu

BYD, amiral gemisi SUV modeli TANG'i, Türkiye pazarında satışa çıkardı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 7 kişilik, dört tekerlekten çekişli elektrikli model, en üst donanım...

Skoda, Kodiaq RS modelini Türkiye’de satışa sundu

Skoda'nın içten yanmalı motora sahip RS modeli Kodiaq RS, martta Türkiye'de satışa sunuldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yeni Kodiaq RS, 5 milyon 599 bin 900...