Groupe PSA Türkiye 2019 Yılında Pazar Payını 2,1 Puan Artırdı

®
Çok Okunanlar

Araç Kiralamada Bayram Yoğunluğu: Erken Rezervasyonlar %46 Tasarruf Sağladı

Yolcu360, 2025 Kurban Bayramı dönemine ait araç kiralama istatistiklerini açıkladı. 2025 Kurban Bayramı boyunca bir araç kiralamanın günlük maliyeti ortalamada...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29...

TEMSA CEO’su Evren Güzel

Sürdürülebilir denizcilik teknolojileri konusunda son gelişmelerin sergilendiği Electric & Hybrid Marine Expo, 24-26 Haziran tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam kentinde...

“F1: The Movie”, özel ön gösterim, Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen

Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen ve ELLE Türkiye iş birliği ile “F1: The Movie” filminin Türkiye'deki özel ön gösterimi İstanbul Soho...

Borusan Cat, Global Operatör Yarışması

Borusan Grubu şirketlerinden Borusan Cat, Global Operatör Yarışması ile Türkiye’nin dört bir yanından gelen en yetenekli operatörleri sahada bir...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini...

Groupe PSA Türkiye, 2019 yılında %22,8 oranında daralan Türkiye pazarına rağmen pazar payını +2,1 puan artırarak %12,4’e yükseltti. Binek araç pazarında +1,6 puan artışla payını %12,6’ya çıkartan Grup, hafif ticari araç pazarında ise +4 puan artışla %11,3 pazar payı elde etti ve Türkiye’nin üçüncü büyük distribütörü olarak yılı tamamladı. Groupe PSA Türkiye 2019 yılında altı yeni modeli pazara sunarken; Türkiye çapında Peugeot, Citroën, DS ve Opel markaları için toplam 26 yeni showroom’u, sekiz Distrigo merkezini ve 28 Euro Repar Car Service noktasını hizmete açtı. 2019 itibariyle toplam 99 yatırımcıya ve 147 hizmet noktasına sahip olan Groupe PSA Türkiye’nin, markaların tek çatı altında birleşmesinden doğan sinerji ile birlikte 24 yatırımcısı çok markalı oldu. 2020’de 23 yatırımcının daha çok markalı yapıya geçmesi planlanıyor.

Peugeot Türkiye, 2019’un sonunda 28 bin 861 adetle pazar payını +1,2 puan artırarak %6’ya ulaştırdı. Bu sonuçlarla pazarda iki basamak yükselerek beşinci sıraya yerleşti. Peugeot SUV 3008 modeli ile C-SUV segmentinde liderliği yakalarken, 2008, 3008 ve 5008 modellerinden oluşan ve benzersiz sürüş keyfi ile beğeni toplayan Peugeot SUV ailesi de 2019 yılında toplam SUV segmentinin lideri oldu. Özellikle güçlenen perakende satış hacmi ile pazar payında +1,3 puan artış kaydeden Peugeot Türkiye, sektörde uzmanlaşmış Peugeot Professional ekibi ile de hafif ticari araç pazarında payını +2,4 puan artırdı ve dördüncü sıraya yükseldi. Peugeot Türkiye’nin bu başarısında son dönemde güçlendirilen bayi ağı, iyileştirilen satış ve müşteri deneyimi süreçlerinin yanısıra ürün gamında yenilenen Rifter, Boxer Minibüs ve 508 Sedan modelleri önemli rol oynadı.

 

PSA RETAIL CITROËN

Mart 2019 itibariyle Groupe PSA Türkiye çatısı altında faaliyet göstermeye başlayan Citroën Türkiye, Mart-Aralık 2019 döneminde toplam pazar %18 oranında daralırken, satışlarını %11 oranında artırdı. Yıl genelinde ise pazar payını +0,5 puan artırarak 2019’u %2,5 ile tamamladı ve sıralamada +2 puan yükseldi. Mayıs ayında yeni Berlingo’yu pazara sunan Citroën Türkiye, Eylül ayında tüketicilerle buluşturduğu yeni amiral gemisi C5 Aircross SUV modeli ile yılın son dört ayında C-SUV segmentinde %6,5 segment payı elde ederek segmentte altıncı sırada yerini aldı. 2019 sonu itibariyle dördü üç markalı, 13’ü iki markalı olmak üzere toplam 42 yetkili satıcı hizmet noktasına sahip olan Citroën Türkiye, özellikle 2019’un son çeyreğinde C5 Aircross SUV modelinin de katkısıyla pazar payını %3,3’e yükseltti. Yıl boyunca gerçekleştirdiği pazarlama iletişim çalışmaları, lansman aktiviteleri ve gerilla iletişim çalışmaları sayesinde marka imajını ve bilinirliğini artırmayı başardı.

DS Automobiles Türkiyeise %20,3 daralan otomobil pazarına rağmen satışlarını %14 oranında artırdı. 2018 yılında tanıtılan DS 7 CROSSBACK satışlarını da %78 oranında artırdı. Haziran ayında pazara sunduğu DS 3 CROSSBACK modeli ile başarılı bir lansman süreci geçiren DS Automobiles Türkiye, her iki modelinde de vergi avantajına sahip dizel ve benzinli seçenekleri ile Türkiye pazarına hitap ediyor.Markanın yeni döneminde her yıl yeni bir ürün tanıtımı planlayan Groupe PSA’nın premium markası DS Automobiles, 2020 yılının ikinci yarısında Türkiye pazarındaki ilk şarj edilebilen hibrit otomobili DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4’ü tüketicilerle buluşturacak.

Opel Türkiye de yılın son çeyreğinde pazar payını 2018’in son çeyreğine göre %65 oranında artırarak toplam pazarda yılı %3,8 pazar payı ile kapadı. Sıralamada da +3 sıra yükselişle ilk 10’a yerleşti.Binek otomobil pazarında da benzer bir başarı kaydeden Opel Türkiye, son çeyrekte elde ettiği %50’lik artış ile yılı %4,3 pazar payı ile tamamladı, sıralamada da +3 sıra yükselerek dokuzuncu oldu. Mart ayında yedi yıl aranın ardından kombivan segmentine giriş yaptığı Combo modeli ile elde

ettiği dokuz aylık satış sonuçları, markayı ticari araç pazarında ilk 10’a yerleştirirken %1,5 ile son 10 yılın en yüksek ticari araç pazar payına ulaştı. Mart 2020’de merakla beklenen AutoBest ödüllü yeni Corsa’yı tüketicilerle buluşturacak olan Opel Türkiye, yılın birinci ve dör

düncü çeyreğinde ise sırasıyla yeni Astra ve yeni Insignia modellerini pazara sunacak.

2019 yılı sonuçlarını değerlendiren Groupe PSA Türkiye Başkanı Olivier Cornuaille; elde edilen bu başarının arkasında zorluklara karşı mücadele etmeyi seven, her zaman daha iyi hizmet vermek üzere çalışan, aynı hedefe odaklanmış güçlübir ekip olduğuna dikkat çekti. Cornuaille; “2019 bizim için bir dönüşüm yılıydı. 2020 ise ciddi büyüme kaydedeceğimiz bir yıl olacak. Müşterimemnuniyeti ve büyüme odaklı yaklaşımımıza devam edeceğiz.” dedi.

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...