Ford’lar Avrupa yollarına çıkmaya hazır

®
Çok Okunanlar

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği Danışmanı Özgür Şener, “Aracın...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT, bunlara TKPAY iş birliği...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili...
Elektrifikasyon vizyonuyla sektörün dönüşümünü şekillendiren Ford Otosan, mühendislik yetkinliği ve ileri üretim teknolojileriyle yeni bir başarıya daha imza attı. Avrupa’nın en büyük ticari araç üreticilerinden biri olarak üretim portföyündeki tüm araçları elektriklendiren Ford Otosan, tam elektrikli Ford E-Transit/Tourneo Courier ve Ford Puma Gen-E modellerini müşteriyle buluşturmaya hazır.
Ford Otosan’ın Romanya Craiova fabrikasında düzenlenen törende konuşan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç, Koç Topluluğu’nun bir asra yakın süredir otomotiv sanayine kararlı bir şekilde yatırım yaptığını ve otomotiv sektörünün Topluluğun stratejik vizyonunun temel taşlarından biri olduğunu vurguladı ve “Küresel otomotiv sanayisinin en güçlü ve başarılı ortaklıklarından biri olan Ford Otosan, Koç Holding ve Ford Motor Company arasında uzun yıllardır süren köklü iş birliğinin önemli bir göstergesi. Bu ortaklık, sadece ticari bir iş birliğinin ötesinde, Türkiye otomotiv sektörünün doğuşuna ve gelişimine yön veren bir yolculuğu temsil ediyor. Bugün Ford Otosan, Avrupa’nın en büyük ticari araç üreticilerinden biri ve Ford’un elektrikli ticari araç üretim üssü olarak bu vizyonu geleceğe taşımaya devam ediyor” dedi.
Türkiye’nin en büyük ticari araç üreticisi ve ihracat şampiyonu Ford Otosan, Türkiye’nin elektrifikasyon dönüşümünde öncü bir rol üstlenmeye devam ediyor. Ford’un Avrupa’daki ticari araç üssü olan Ford Otosan, mühendislik ve üretim sorumluluğunu üstlendiği yeni Ford E-Transit Courier, E-Tourneo Courier ve Ford Puma Gen-E Romanya’daki Craiova fabrikasında üretmeye başladı. Ford Otosan, yeni tam elektrikli modelleriyle elektrifikasyon vizyonunu güçlendirirken, sıfır emisyonlu mobiliteye geçiş sürecinde önemli bir kilometre taşı başarıya daha imza attı.

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç, Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Haydar Yenigün, Ford Motor Company Ticari Araç Direktörü John Davis,  Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt, Ford Otosan Genel Müdür Baş Yardımcısı Josephine Payne ev sahipliğinde 14 Mart’ta Craiova’da gerçekleştirilen törene Romanya Başbakanı Marcel Ciolacu ile birlikte çok sayıda devlet yetkilisi, sektör temsilcisi ve iş dünyasının önde gelen isimleri katıldı.
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç, Koç Topluluğu’nun bir asra yakın süredir otomotiv sanayine kararlı bir şekilde yatırım yaptığını ve otomotiv sektörünün Topluluğun stratejik vizyonunun temel taşlarından biri olduğunu vurgulayarak, şunları söyledi: “Sektörü sadece yurt içinde büyütmekle kalmayıp, istikrarlı ihracatımız ve yurt dışı yatırımlarımız sayesinde Türkiye otomotiv sanayisinin bölgesel ve küresel ölçekte rekabet gücünün artmasına öncülük ediyoruz. Otomotiv sektörüne yaptığımız yatırımlar, bizim olduğu kadar global iş ortaklarımızın da Türkiye’ye duyduğu güçlü güveni yansıtıyor. Küresel otomotiv sanayisinin en güçlü ve başarılı ortaklıklarından biri olan Ford Otosan da Koç Holding ve Ford Motor Company arasında uzun yıllardır süren köklü iş birliğinin önemli bir göstergesi. Bu ortaklık, sadece ticari bir iş birliğinin ötesinde, Türkiye otomotiv sektörünün doğuşuna ve gelişimine yön veren bir yolculuğu temsil ediyor. Bugün Ford Otosan, Avrupa’nın en büyük ticari araç üreticilerinden biri ve Ford’un elektrikli ticari araç üretim üssü olarak bu vizyonu geleceğe taşımaya devam ediyor.
2022’de Craiova Fabrikası’nın devralınmasıyla Türkiye ile Romanya arasındaki ticari ilişkilerin daha da güçlenmesinde önemli bir rol oynayan Ford Otosan, bugün Romanya’nın ikinci büyük ihracatçısı olarak bu katkıyı sürdürüyor. Burası, yalnızca bir üretim merkezi değil, Türkiye’nin küresel tedarik zincirindeki stratejik konumunu güçlendiren bir ekosistem yaratıyor. Bugün, Romanya’da üretilen araçlar için Türkiye’den 60’tan fazla tedarikçiyle yürütülen iş birliği, uluslararası çapta değer üretme gücümüzün bir göstergesi. Bu tesisimizden yola çıkacak olan E-Transit Courier, E-Tourneo Courier ve Avrupa’nın en çok satan yolcu aracı olan Ford Puma Gen-E’nin tamamen elektrikli versiyonları Avrupa pazarındaki konumumuzu daha da sağlamlaştıracak.”
Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt, Ford Otosan’ın 60 yılı aşkın süredir üstün üretim ve mühendislik yetkinlikleriyle otomotiv sektörüne yön verdiğini vurgulayarak şunları söyledi: “Mühendislik gücümüz, Ar-Ge alanındaki uzmanlığımız ve en önemlisi yenilikçiliğe, sürdürülebilirliğe ve ilerlemeye olan sarsılmaz bağlılığımız sayesinde faaliyetlerimizi genişletmeye ve ülkemize değer katmaya devam ediyoruz. Ford Otosan olarak Türkiye’nin ihracat şampiyonu konumundayız. 2024’te 330 binden fazla araç ihraç ederek tarihimizin en yüksek rakamına ulaştık. Elektrifikasyon stratejimizle, Türkiye’nin teknolojik yetkinliklerini geliştirirken aynı zamanda Avrupa pazarındaki gücümüzü pekiştiriyoruz.
Bu yolculukta, Craiova Fabrikası, Ford Otosan’ın ticari araç tasarımı, geliştirme ve üretim konusundaki kapsamlı uzmanlığıyla mükemmel bir uyum içinde. 2022’den bu yana Kocaeli ve Craiova fabrikalarımız arasında güçlü bir bilgi ve deneyim paylaşımı sağladık. Bugün, Türkiye ve Romanya’da çalışma arkadaşlarımız aynı tutkuyla yan yana çalışarak, geleceğin otomotiv dünyasını şekillendiren dünya standartlarında araçlar üretiyorlar.
Özyurt, Ford Otosan Craiova Fabrikası’nın bugün Avrupa’nın en verimli üretim tesislerinden biri olarak konumlandığını belirterek, fabrikanın benzersiz esnek üretim yapısıyla binek araçları, ticari araçları, içten yanmalı motorları ve tam elektrikli araçları aynı üretim hattında üretebilen tek tesis olma ayrıcalığını taşıdığını ifade etti. “Ford’un stratejisinin merkezinde ikonik modellerimizi elektrikli hale getirmek yer alıyor. Bu vizyon doğrultusunda, ürettiğimiz tüm araçların elektrikli versiyonlarını hayata geçirerek ülkemizin teknolojik yetkinliklerini geliştiriyor, aynı zamanda Ford Avrupa’nın elektrifikasyon yol haritasında kritik bir rol üstlenmekten büyük gurur duyuyoruz.”
Ford Otosan Craiova Fabrikası Ford E-Transit Courier, Ford E-Tourneo Courier ve Ford Puma Gen-E’nin Avrupa’daki tek üretim üssü
Ford Otosan, 2014 yılında Yeniköy Fabrikası’nda üretimine başladığı Courier serisinin dünyadaki tek üreticisi olma unvanını sürdürüyor. Şirketin uzun vadeli yatırım stratejisinin bir parçası olarak, Courier üretimi büyük bir dönüşüm geçirdi.
Ford Transit Custom ailesinin üretiminin artmasıyla birlikte, Gölcük Fabrikası’ndaki üretim kapasitesi artırılarak yenilenen Yeniköy Fabrikası’na kaydırıldı. Aynı zamanda Ford ve Volkswagen arasındaki stratejik iş birliği kapsamında 1 tonluk ticari araç üretimine başlanması, Courier üretiminin 2022 yılında Ford Otosan bünyesine katılan Craiova Fabrikası’na taşınmasını beraberinde getirdi. Craiova Fabrikası, Ford’un Avrupa’da en çok tercih edilen binek aracı Puma’nın da üretim merkezi konumunda. Tüm bu gelişmelerle, Ford E-Transit Courier, Ford E-Tourneo Courier ve Ford Puma Gen-E’nin tek üretim merkezi olması, Ford Otosan’ın üretim gücünü ve küresel rekabetçiliğini daha da ileri taşımanın ötesinde, şirketin Avrupa’daki güçlü konumunu pekiştirerek stratejik büyüme vizyonunu derinleştiriyor.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...