Ferrari, sadece bir adet üreteceği SP48 Unica’yı tanıttı

®
Çok Okunanlar

Lion’s Coach’larla daha da güçlendirdi…

Seyahat ve ticari araç sektörlerinin iki köklü, lider firması MAN ve Kâmil Koç, uzun yıllara dayanan ‘Yol Arkadaşlıkları’nı yeni...

Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Şafak Savcı

“2022’de araç kiralama gün sayısı yüzde 46 artış gösterdi”   Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Şafak Savcı, 2022 yılında Garenta’nın araç...

Oyak Renault’dan çocuklara iş güvenliği bilinci…

Oyak Renault, İŞKUR ve İŞGÜM’ ün de desteğiyle çocukların iş güvenliği konusunda erken yaşta bilinçlenmesi ve yaşamlarının her anında...

Karting 8.Ayağı Körfez Pisti’nde

2021 Türkiye Karting Şampiyonası‘nın sekizinci ayak yarışları, 06-07 Kasım tarihlerinde Kocaeli Karting Kulübü (KO-KART) tarafından TOSFED Körfez Karting Pisti’nde organize ediliyor. Mini kategoride...

Ferrari, Omologata ve BR20 gibi eşsiz modellerine bir yenisini daha ekledi. Marka, “türünün tek örneği” bir otomobile daha hayat verdi ve müşterisinin isteğine göre tasarladığı benzersiz SP48 Unica’yı, tanıttı.

F8 Tributo platformunda tasarlanan ve aynı çift turbo V8 ile donatılan iki kişilik bir Berlinetta olan SP48 Unica, gergin çizgileri ve agresif duruşu ile orijinal modelden ayrışıyor.

Ferrari’nin “özel projeler” serisine eklenen, son üye SP48 Unica tanıtıldı. Tasarımının her aşamasına dahil olan köklü bir Ferrari müşterisi için hayata geçirilen ve sadece bir adet üretilecek olan özel model, yarış ruhu ve hız tutkusunu tamamen yeni bir boyuta taşıyor. SP48 Unica, Ferrari’nin yenilikçi ve tutku dolu değerlerini koruyarak; mevcut bir modeli büyük bir ustalıkla dönüştürmesini de yansıtıyor.

Benzersiz, Yeni  ve “Tamamen Kişiye Özel”

Flavio Manzoni önderliğindeki Ferrari Tasarım Merkezi’nde hayata geçirilen ve F8 Tributo platformu üzerine yükselen iki kişilik spor Berlinetta, gergin çizgileri ve agresif duruşu ile feyz aldığı orijinal modelden ayrışıyor. SP48 Unica’nın tasarımında ayrıca yeniden tasarlanan farları ve yeniden konumlandırılan fren havalandırma girişleri, ona ön bölümde “Ok” yaklaşımını yansıtan yüzünü kazandırıyor. Ön ızgara ve motor hava girişlerinin tamamen yeniden tasarlanabilmesi için prosedürel-parametrik modelleme ve 3-Boyutlu prototipleme tekniklerini kullanılan SP48 Unica’nın mükemmel 3-Boyutlu ızgaraları da benzersiz ifadesine katkı sağlıyor. SP48 Unica’nın genel tasarımını karoserinde uygulanan grafik çözümler ızgaralarla bütünlük sağlıyor ve etkiliyor. Siyahtan gövde rengine geçiş özellikle camlar, tavan ve motor kaputunda kendini gösteriyor. Ön tarafın çarpıcı vizör etkisi, yan camların küçültülmesi ve arka camın ortadan kaldırılmasıyla daha da güçlendirilerek SP48 Unica’nın tek parçadan şekillendirilmiş gibi görünmesini sağlıyor. Tasarımda tavanın orta kısmı ve ayrıca hava girişini andıran grafik desen dikkat çekiyor. Bu açı, SP48 Unica’da uygulanan tasarım hassasiyetini belirginleştiriyor ve aynı zamanda, uygulanan simetrik formlar ve kesişen çizgilerin etkileşimini gözler önüne seriyor. Sadece akıcı ve dinamik bir tasarım ortaya koymakla kalmayan SP48 Unica’nın tasarımı, özgün bir aerodinamik denge sunuyor ve sistemin tüm soğutma gereksinimlerini de karşılıyor. Ön tampondaki ve arka spoylerin altındaki motor soğutma kanallarına ait hava girişleri F8 Tributo’nun tasarımından ayrışıyor.

SP48 Unica’nın, arka camı hariç F8 Tributo’nun kabin mimarisini genel olarak koruyan kokpiti, şık, sportif ve agresif kişiliğini yansıtan renk ve kabinin büyük bölümünde kullanılan siyah Alcantara® malzemeyle bütünleniyor. Bunun altında dış renkle uyumlu kızıl-turuncu kumaş bir alt katman da bulunuyor.

Kullanılan desen ızgaralar ve tavandaki desen ile aynı olup iç ve dışı tasarımda da süreklilik yaratıyor. Aynı lazer kabartmalı altıgen desenli cilalı eşik kaplamaları bütünlüğe eşlik ediyor. Mat karbon fiber yüzeyler kokpite teknik ve özgün bir görünüm kazandırırken metalik gri vurgularla tamamlanıyor.

Ferrari “Özel Projeler Programı” Hakkında

Ferrari, Özel Projeler programı, benzersiz bir modele sahip olmak isteyen müşterinin gereksinimlerine göre hazırlanan özel ve türünün tek örneği Ferrari’ler yaratmayı amaçlıyor. Her proje, müşteri tarafından istenilen ve Ferrari Tasarım Merkezi ile geliştirilen fikirlerden yola çıkılarak başlıyor. Otomobilin ana hatları ve formları tanımladıktan sonra yeni modelin üretimine başlamadan önce ayrıntılı tasarım planları oluşturuluyor ve parçalar üretiliyor. Müşterinin tasarım ve onay süreçlerine doğrudan dahil edildiği süreç ortalama bir yıldan fazla sürüyor. Bu özel sürecin sonunda; Ferrari logosunu taşıyan ve diğer tüm Maranello otomobillerini karakterize eden benzersiz bir Ferrari ortaya çıkıyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...