En çok Volkswagen ve Opel karşılaştırıldı

®
Çok Okunanlar

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi. Asya’nın en önemli uluslararası...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu kapsamda; Doblo Combi ve...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı....

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën, ikinci nesil C5...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli e-JEST’in otonom versiyonunun dünya...

Otomobil sektörüyle ilgili verilerini paylaşan Şikayetvar, 2021’in ilk 8 ayında en çok sorun yaşanan konuları derledi. Otomobillerde yaşanan bağlantı sorunları en çok karşılaşılan konu olurken, benzin istasyonlarında yer alan marketlerin pahalılığı yine can sıktı. Rapora göre, sektörle ilgili toplam 27 bin 604 şikayet geldi. Platform üzerinden en çok Volkswagen ve Opel karşılaştırıldı. En çok aranan markaysa Renault oldu. 

Şikayetvar, otomobil sektörüyle ilgili 2021’in ilk 8 ayını değerlendiren raporunu paylaştı. Verilere göre belirtilen zaman diliminde otomobil sektör alışverişiyle ilgili karar vermek için Şikayetvar’da 6 milyon 508 bin 305 ziyaret gerçekleşti. 2020’nin ilk 8 ayında Şikayetvar üzerinden 3 bin 824 şikayet çözüme kavuşturulurken, 2021’in aynı döneminde yüzde 18’lik artışla bu sayı 4 bin 672’ye yükseldi. 

En çok ziyaret araç markalarına geldi

Şikayetvar verilerine göre 2021’in ilk 8 ayında otomobil sektöründe en çok araştırılan kategori 3 milyon 635 bin 512 ziyaret sayısıyla otomotiv araç markaları kategorisi oldu ve bu rakam otomotiv sektörü aramalarının yüzde 55.8’ini oluşturdu. Motosiklet, ATV’lerle ilgili aramalar 580 bin 144 ziyaretçi sayısıyla ikinci sırada yer alırken, bu kategoriyi oto kiralama ve filo hizmetleri aramaları izledi (345 bin 612). 

En çok Volkswagen ve Opel karşılaştırıldı

Markaların müşteri memnuniyeti ve şikayet yönetimi konularında performanslarının karşılaştırıldığı “Marka Karşılaştır” verilerine göre otomobil satın alırken karar vermek için gelen ziyaretçilerin en çok karşılaştırdığı iki otomobil markası Volkswagen ve Opel oldu.  Bu iki markanın karşılaştırılmasını Volkswagen ve Renault izledi. Fiat- Peugeout karşılaştırması üçüncü, Mercedes Benz –BMW karşılaştırması dördüncü sırada yer aldı. Peugeout-Citroen, Ford – Fiat, Honda – Renault ve Fiat – Opel diğer en çok karşılaştırılan diğer markalar oldu.  Verilerine göre en çok karşılaştırılan markanınsa Volkswagen olduğu gözlemleniyor.  

Şikayetvar’da en çok Renault arandı

Şikayetvar’ın hazırladığı otomotiv sektörü raporuna göre platformda en çok araştırılan araç markası 471 bin 173 ziyaretle Renault oldu. Renault’u 393 bin 338 ziyaret sayısıyla Fiat, 368 bin 429 ziyaret sayısıyla Volkswagen takip etti. Volkswagen’i, Ford ve Opel izledi. 

Toplam 27 bin 507 şikayet geldi

Verilere göre bu sektörle ilgili  2021’in ilk 8 ayında toplam 27 bin 507 şikayet geldi. 9 bin 432 şikayet sayısıyla otomobil markaları en çok şikayet edilen kategori oldu. Onu otomobil kiralama ve filo hizmetleri, akaryakıt markaları, otomotiv showroom plaza servisleri ve araç muayene istasyonları izledi.  

Araçlarda en çok bağlantı sorunları dile getirildi

Çözüm platformu Şikayetvar, araçlarla ilgili tüketicilerin en çok şikayet ettiği konuları da derledi.  Verilere göre otomobillerdeki bağlantı sorunları en çok karşılaşılan konu oldu. Araçlarda kullanılan malzemelerin kalitesizliği en çok dile getirilen ikinci sorun olurken, motor, fren, akü gibi parçalarda yaşanan teknik sorunlar sektörle ilgili tüketicilerin bildirdiği sıkıntılar arasında yer aldı.. Araçların güvenlik sistemlerindeki problemler ve sıfır araçlarda boyalı parçaların bulunması bu dönemde en çok şikayet edilen konular oldu. 

Akaryakıt istasyonundaki marketler cep yakıyor

Akaryakıt istasyonlarıyla ilgili tüketicilerin en çok sorun yaşadığı konular incelendiğinde ilk sırada istasyonlardaki market fiyatlarının yüksek olması geldi. Özellikle pandemi döneminde herkesin en çok dikkat ettiği konulardan biri olan hijyen bu alanda da karşımıza çıkıyor. Tüketiciler akaryakıt istasyonlarında yer alan tuvaletlerin temiz olmadığını dile getirerek Şikayetvar üzerinden sorunlarını aktardı. Kampanyalı kartla yapılan alımlarda kampanya şartlarına uyulmaması, personel bilgisizliğinden dolayı yanlış yakıt konulması, düşük kaliteli yakıt satışı ve araca verilen zarar akaryakıt istasyonlarıyla ilgili öne çıkan diğer şikayet konuları oldu. 

“Verilen randevulara uyulmuyor”

Otomotiv -showroom -servis şikayetleriyle ilgili şikayetlerse şöyle sıralandı: Verilen randevuya uyulmaması ve telefonda verilen bilgiyle yüz yüze verilen bilginin tutarsız olması, servislerde kullanılan malzemelerin kalitesiz ya da yan sanayi olması, araç satışında personellerin aracın ücreti, modeli, özelliği vs. hakkında eksik ve yanlış bilgi vermeleri, garantisi olan araç arızalarının karşılanmayıp, garanti kapsamı dışına alınması ve ikame araç temininde büyük sıkıntılar yaşatmaları…

Otomotiv sektörüyle ilgili Şikayetvar’a gelen en ilginç şikayetlerden bazıları: 

Temizlenmeyen yosun yüzünden kafam yarıldı
“Samsun çevre yolunda benzin istasyonuna gidip yakıt aldım. Aracımı yıkatmak için yıkama bölümüne aldım, aşağı indim ve yerler hep yosun tutmuş. Ayağım kaydı yere düştüm ve kafam yarıldı ve hiçbir personel gelmedi, yardım eden de olmadı. Hastaneye gittim. Kafama 7 tane dikiş atıldı. İstasyon müdürünü aradık “Yapacak bir şey yok” dedi. Ne arayıp ne de sordular. Gerekli işlemleri yapacağım.” 

WC’de kullandığım peçete için 15 TL para verdim 

“Yakıt için gittiğim benzin istasyonunun WC’sini kullanmaya geldiğimde peçete çok kullanıyorsun bir tane kullan yeter deyip beni azarladı parasını istedi. WC’de kullandığım peçete için 15 TL para verdim. Sadece elimi yıkadım başka da bir şey yapmadım. Bunu yapan benzin istasyonu pandemi döneminde yaptığı hareketten dolayı müşteri kaybetti.”

Piyasası 250 bin TL olan aracın seyir halinde depo kapağı düşüyor

“Aracımda çok fazla kronik arıza var. Bazıları şu şekilde: Seyir halinde depo kapağının düşmesi, fren lambalarının stop’u eritmesi, bagaj havuzunun su alması, far gündüz LED’lerinin sararması gibi… 4 yaşında bir araçta bu sorunların olması çok normal değil. Marka ürünlerinin arkasında durmuyor. Bu yaşta bu sorunları açan araç için destek olması gerekiyor. Bahsettiğim aracın şu anki piyasası 250 bin, sıfırıysa 500 bin TL. Bu kadar para verip de aldığınız arabanın depo kapağı yolda düşüyorsa bu markayı tercih etmemek gerekiyor.” 

Sıfır kilometre aracın ön çamurluğu ve tampon boyalı çıktı

“Sıfır kilometre teslim aldığım arabamı garanti olsun diye 30 dakika içinde ekspertize soktum. Eksper raporunda ön çamurluğu ve tampon boyalı çıktı. Bayiye gittiğimde yetkili kişiler tarafından kontrolü yapıldı. Tarafıma söylenen şey bazen böyle durumların olduğu… Olayı normalleştirmeye çalıştılar. Dosya açılıp araştırılacağı söylendi. Değişim talep ettiğimde ÖTV muafiyetli aldığım için bunu yapamayacaklarını ve ÖTV muafiyetimin yanacağını 5 yıl kullanamayacağımı söylediler. Araştırdığımda bu ÖTV muafiyet hakkımı geri alabileceğim bilgisine ulaştım. Yapmak istedikleri sadece göz korkutmaktı özürleri kabahatlerinden büyük gerçekten. Bayiye güvenip o km araçta alamayacak mıyız?” 

Sağa-sola çeken arabam için: Normal, düz yol bulmak neredeyse imkansız” dendi

“Sıfır kilometre aldığım aracımda sağa sola çekmeler olduğunu fark ettim. 2 farklı servise götürmeme ve bütün rot balans ayarlarının yapılmasına rağmen sorun çözülmedi. Fabrikasyon hata olduğunu belirttiğimdeyse kabul etmediler. Fabrikadan gelen cevap ise bir o kadar komik. “Arabanın sağa sola çekmesi normal, düz yol bulmak neredeyse imkansız” denildi. Bunun üzerine mahkemeden bilirkişi talep ettim. Bilirkişi de sorunu teyit etti. Buna rağmen marka araçta sorun olduğunu bir türlü kabul etmiyor. Sattıkları malın arkasında durmuyorlar!”

Diğer Haberler

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde KOBİ’lere özel imkânlar ve nakit...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli e-JEST’in otonom versiyonunun dünya prömiyerini yapan marka, Toyota iş...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu kapsamda; Doblo Combi ve Scudo Van modelleri 600 bin...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep yetkili satıcılarına getirenler, Avenger ve...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi. Asya’nın en önemli uluslararası sermaye piyasası platformu olarak bilinen...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi....

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs...

Chery TIGGO Modellerinde Ekim Ayına Özel Cazip Fiyatlar

Ekim ayında kullanıcılara cazip fiyatlar ve ödeme koşulları sunan Chery, yeni bir SUV sahibi olmak...

3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın bantlarından indirdi

Otomotiv dünyasının en dinamik markalarından PEUGEOT, yeni nesil 3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın...

Fransız yeni otomobil pazarı Eylül ayında bir iyileşme daha kaydetti

BEV'ler, benzinin yeni düşük seviyeye ulaşmasıyla Fransız kayıtlarını artırdı. Fransa'daki akülü elektrikli araç (BEV) teşvikleri,...

PHEV satışları Çin’de düşük seviyesine geriledi

Çin'de akülü elektrikli araç (BEV) satışları Temmuz ayında etkileyici büyümesini sürdürürken, plug-in hibritler (PHEV'ler) zorlandı. ...

JLR ve tedarikçilerini neler beklediğine dair bir değerlendirme?

Çin'de plug-in hibrit (PHEV) satışları nasıl gitti? AB kayıtlarındaki artışı kutlamak için henüz çok mu...

Hollanda elektrikli hafif ticari araç devrimine öncülük edebilir mi?

Hollanda bu yıl akülü elektrikli hafif ticari araç (LCV) alımında başı çekiyor. Peki bu gelişmenin...

Mercedes AMG PETRONAS Formula 1 Takımı SAP’nin kurumsal çözümlerinden yararlanacağını duyurdu

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı, bulut tabanlı kurumsal kaynak planlama için SAP Cloud ERP Private çözümleri sayesinde, organizasyon genelinde...