En çok Türkiye’de filo araçları telematik kullanıyor

®
Çok Okunanlar

Hyundai Motor Türkiye’den Ekipman Bağışı…

Hyundai Motor Türkiye (HMTR), yaklaşık 30 yıldır sürdürdüğü üretim faaliyetleriyle otomotiv sektöründe öncü rol üstlenirken, Hyundai Continue çatısı altında...

Peugeot 7. Mardin Bienali’nin ana sponsoru oldu

Yenilikçi bakış açısı, estetik anlayışı ve insan odaklı yaklaşımıyla yalnızca otomotiv dünyasında değil, kültür ve sanat alanında da değer...

Shell Türkiye 16. Yol Emniyeti Konferansı…

Shell Türkiye, 16 yıldır aralıksız düzenlediği Yol Emniyeti Konferansı’nı bu yıl “Yol Emniyetinde Dijital Dönüşüm ve Artan Riskler” odağında...

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun...

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran, geleceğe yönelik fikirleri bir...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi....

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına...

Arval Mobility Observatory tarafından hazırlanan 2021 Mobilite ve Filo Barometresi’nin sonuçları açıklandı. Türkiye’de TEB Arval’in desteğiyle gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları filo dünyasında yaşanan değişimlere dair önemli tespitler içeriyor. Mobilite trendlerinin geleceğine ışık tutan ve ülkeler bazında da veriler sunan araştırmaya göre, Türkiye’de şirket filolarında büyüme göze çarpıyor. Özellikle büyük ölçekli firmaların etkisiyle hibrit ve elektrikli araç uyumu da hızlanıyor. 

TEB Arval Genel Müdürü Kağan Yaşa, her yıl olduğu gibi bu yıl da TEB Arval olarak 2021 Mobilite ve Filo Barometresi’nin hazırlanmasına destek verdiklerini ifade etti ve şunları söyledi: “Filo dünyasında yaşanan değişimin fotoğrafını çeken araştırma için 250’si Türkiye’den olmak üzere 20 farklı ülkeden toplamda yaklaşık 5.200 filo yöneticisi ile görüşme gerçekleştirildi. Araştırma sonuçları beş ayrı başlıkta ülkemizdeki filo kullanım alışkanlıklarını da yansıtıyor. Türkiye’de şirket filolarında büyüme göze çarparken, özellikle büyük ölçekli firmaların etkisiyle hibrit ve elektrikli araç uyumu hızlanıyor. Firmaların 2020 yılında toplu taşımayı yarı yarıya azalttığına dair verilerin de yer aldığı araştırmanın sonuçları filo sektörünün durumunu değerlendirmemize olanak sağlarken, mobilite trendlerinin geleceğine de ışık tutuyor.”

 Şirketlerin güvenli ulaşım ihtiyacı filoları büyüttü

 Araştırmanın en dikkat çekici sonuçlarından biri, değişen tercihlerle birlikte Türkiye’de filoların büyümeye devam etmesi oldu. Buna göre Türkiye’de ortalama kurumsal filo büyüklüğü ortalama 44 adetten 69 adete yükseldi. Bununla birlikte 2021 Mobilite ve Filo Barometresi sonuçları filo yöneticilerinin önümüzdeki döneme iyimser baktıklarını da ortaya koydu.   Araştırmaya katılanların yüzde 71’i önümüzdeki üç yıl içerisinde filolarında büyüme bekliyor. Bu oran geçtiğimiz yıl ise yüzde 48 seviyelerindeydi. Küçük ölçekli işletmelerde bu büyüme beklentisi %42 seviyelerindeyken, büyük ölçekli şirketlerin %100’ü filolarında büyüme bekliyor.

 Araştırmanın sonuçlarına göre büyüme beklentilerinin temel unsurları ise COVID-19 nedeniyle çalışanlara güvenli bir ulaşım aracı sunmak (%66) ve şirket araç kullanımına ihtiyaç duyulan yeni bir proje ya da büyüme olması (%66) şeklinde gerçekleşti. Ayrıca çalışan bağlılığının artırılması gibi İK ile ilgili gereklilikler (%38) de ön plana çıktı.

 Şirketlerin ortalama araç kullanım süresi de binek araçlarda 4,8 yıldan 2,9 yıla düştü. Bu sonuç, şirketlerin daha fazla kısa ve orta vadeli kiralamayı tercih etmeye başladığını gösteriyor.

 Operasyonel kiralamaya ilgi şirket büyüdükçe artıyor  

Şirketlerin araç finansman tercihlerinde ilk sırada %39 ile peşin satın alma yer alırken, operasyonel kiralama %16’lık bir paya sahip. Özellikle büyük ölçekli şirketlerde bu oran %22’lere yükseliyor. Araştırmaya katılan şirketlerin %76’sı önümüzdeki üç yıl içerisinde filolarındaki operasyonel kiralamanın artacağını belirtiyor, geçen yıl ise bu oran %40’tı. Operasyonel kiralamanın daha az tercih edildiği 1-9 çalışanı olan küçük ölçekli işletmelerin %51’i operasyonel kiralamayı artıracaklarını belirtirken; 10-99 çalışanı olan orta ölçekli şirketlerde bu oran %84’e, 250 ve üzeri çalışanı olan şirketlerde ise %100’e yükseliyor.

 Şirketler filolarıyla çevreci olmak istiyor

 Son dönemde artan çevresel etkiye kurumların verdiği önemin artmasıyla birlikte şirketler de bu konuda üstüne düşeni yapmak istiyor. Araştırmada ortaya çıkan önemli başlıklardan biri de, şirketlerin hibrit ve elektrikli araçlar gibi çevreci alternatiflere yönelmek istemesi oldu.

Araştırmaya göre 2020 yılında her 10 şirketten neredeyse 7’si hibrit, plug-in hibrit araçları filosuna dahil etti ya da önümüzdeki 3 yıl içerisinde dahil etmeyi planladığını belirtti. Oysa geçen yıl yalnızca her 10 şirketin 3’ü bu seçenekleri değerlendiriyordu.  

Yüzde 100 elektrikli araçların ise önümüzdeki 3 yıl içerisinde filolardaki oranında ciddi bir ilerleme kaydedeceği belirtildi. 2019 yılındaki sonuçlara göre, hali hazırda %100 elektrikli aracı kullanan veya önümüzdeki 3 yıl içerisinde şirket filolarına dahil etmeyi planlayan şirketlerin oranı %30 iken, 2020 yılında bu oran %62’ye yükseldi. 

Özellikle binek araçlarda bu alternatif teknolojilerin ön plana çıkmasının nedenleri yakıt maliyetlerini düşürmek (%82), çevresel etkileri azaltmak (%76), şirket imajını güçlendirmek (%73) olarak öne çıkıyor.

COVID-19 toplu taşıma kullanımını yarı yarıya azalttı

Pandeminin hayatımızda birçok iz bırakmasıyla beraber güvenli ulaşım ve mobilite ihtiyacıda, kısa ve orta vadede stratejik bir konu haline geldi. Bundan en çok etkilenen ise toplu taşıma oldu. Geçen yıl araştırmaya katılan şirketlerin %41’i toplu taşımayı kullanırken; 2020 yılında toplu taşımaya olan ilgili 21 puan gerileyerek %20’lere düştü. Bu yıl en çok tercih edilen mobilite seçenekleri kısa ve orta vadeli araç kiralama (%62), kurumsal araç paylaşımı (%50, geçen yıla kıyasla %18 artış) ve yolculuk paylaşımı (%26) olarak öne çıkıyor.

En çok Türkiye’de filo araçları telematik kullanıyor

COVID-19 aynı zamanda hayatımızdaki dijitalleşmenin de hızlanmasını sağladı. Bu bağlamda Türkiye telematik kullanımında ilk sırada yer aldı. Araştırmaya göre Türkiye’deki şirketlerin %81’i filolarında telematik kullanıyor.   Bu oran ile Türkiye, araştırmanın gerçekleştirildiği ülkeler arasında kullanımda ilk sırada yer alırken; bu oran binek araçlarda %79 iken, hafif ticari araçlarda %45 olarak görünüyor. Telematik kullanımında filo maliyetlerini düşürmek (% 59, geçen yıla kıyasla + 37 puan) ve operasyonel verimliliği artırmak (% 43, geçen yıla kıyasla + 8 puan), araç paylaşımını optimize etmek (%25, geçen yıla kıyasla +10 puan) giderek daha da fazla önem kazanan motivasyonlar olarak öne çıkıyor.   Arval Mobility Observatory Hakkında: Arval Mobility Observatory, sektöründeki en güvenilir düşünce kuruluşlarından biri olarak filo ve mobilite ile ilgili detaylı ve doğru bilgiler sağlamayı, böylece kurumların gelişen yeni mobilite paradigmasını daha iyi anlamasına yardımcı olmayı amaçlar. Arval Mobility Observatory her yıl, dünyadaki durum ve değişimlerle ilgili kapsamlı bir analizi içeren bir barometre yayınlar.

https://mobility-observatory.arval.com/

Diğer Haberler

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini en çağdaş tasarımlarla buluşturan Opel, sınıfının en çok tercih...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak göz kamaştırıcı Alfa Romeo standı,...

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran, geleceğe yönelik fikirleri bir araya getiren bir fikir laboratuvarı...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle otomotiv sektörüne referans niteliğinde ürünler kazandıran Delphi, Avrupa Satış...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü nesliyle üretime başladığını açıkladı. İtalya'daki Stellantis Melfi fabrikasının bantlarından...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip yeni stand tasarımıyla en güncel modellerini sergileyecek. Marka, 300...

Peugeot 7. Mardin Bienali’nin ana sponsoru oldu

Yenilikçi bakış açısı, estetik anlayışı ve insan odaklı yaklaşımıyla yalnızca otomotiv dünyasında değil, kültür ve sanat alanında da değer yaratan PEUGEOT, Türkiye’nin uluslararası ölçekteki...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran,...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Peugeot 7. Mardin Bienali’nin ana sponsoru oldu

Yenilikçi bakış açısı, estetik anlayışı ve insan odaklı yaklaşımıyla yalnızca otomotiv dünyasında değil, kültür ve...

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik…

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik Oyunları’nda Ödüller Mornine’den....  Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,spora olan...

2026’da 250’nin üzerinde cihaza ulaşmayı hedefleyen marka

sepascharge, 2030 yılında Türkiye’nin ilk 5 şarj ağı arasına girmeyi hedefliyor... Sepaş Akıllı Çözümler A.Ş.'nin elektrikli...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Shell Türkiye 16. Yol Emniyeti Konferansı…

Shell Türkiye, 16 yıldır aralıksız düzenlediği Yol Emniyeti Konferansı’nı bu yıl “Yol Emniyetinde Dijital Dönüşüm...

Hyundai Motor Türkiye’den Ekipman Bağışı…

Hyundai Motor Türkiye (HMTR), yaklaşık 30 yıldır sürdürdüğü üretim faaliyetleriyle otomotiv sektöründe öncü rol üstlenirken,...

Yeni Renault Clio Continental EcoContact 7 ile Yola Çıkıyor…

Yüksek enerji verimliliği ve düşük yuvarlanma gürültüsüyle EcoContact 7, AB lastik etiketinde en üst seviyede...

Pirelli CyberTyre Teknolojisi Üç Yeni Ödül…

Lastik sensörlerinden veri toplayabilen, bu verileri özel algoritmalarla işleyebilen ve araç elektroniğiyle gerçek zamanlı olarak...

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG ortak girişimi

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG’nin (EnBW) ortak girişimi Borusan EnBW Enerji, 2022 yılından bu...

İnci Holding’in Geleneksel Cevdet İnci Onur Gecesi…

İnci Holding'in geleneksel yıl sonu etkinliği Cevdet İnci Onur Gecesi, grup şirketleri çalışan ve eşlerinden...

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir...

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu...