Elektrikli araçlar için yangın ve sel baskını teminatları

®
Çok Okunanlar

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim ayındaki -%0,8'den sonra üst...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

Mercedes-Benz, hava yastıkları nedeniyle CLA araçlarının yeni geri çağrılmasını duyurdu

Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması... Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz, geri çağırma işlemini...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı:...

IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO’su Murat Çiftçi, elektrikli araçların yeni riskler taşıdığını belirterek, “Elektrikli araçlarda şarj edilmesi pil bataryalarından kaynaklı yangınlar ve suya karşı hassasiyet sebebiyle sel baskınları gibi risklere karşı mutlaka sigortalanması gerekiyor” dedi. 

Dünyada ve Türkiye’de hızla büyüyen elektrikli araç pazarı, sigorta sektöründe de yeni ürünleri beraberinde getiriyor. Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte, sigorta sektöründe yeni ve özel riskler ortaya çıkmaya başladı. Geleneksel içten yanmalı motorlara sahip araçlardan farklı olarak, elektrikli araçlar daha karmaşık bir teknolojiye dayanıyor ve bu da farklı risk profillerini beraberinde getiriyor. Örneğin, elektrikli araçların pil bataryalarındaki yangın riski ya da şarj cihazlarının hırsızlık riski, geleneksel araçlara göre çok daha yüksek ve bu da sigorta şirketlerinin bu tür risklere karşı özel poliçeler geliştirmesini zorunlu hale getiriyor. Bununla birlikte, elektrikli araçların otonom sürüş yetenekleri de yeni bir sigorta ihtiyacı doğurabiliyor ve bu da sigorta şirketlerinin yeni ürünler ve hizmetler geliştirmesini gerektiriyor.

Bu yıl 17 milyon elektrikli araç satılması bekleniyor 

IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO’su Murat Çiftçi; “Elektrikli araç satışlarının bu yıl dünyada 17 milyona ulaşması bekleniyor. Türkiye’de ise Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği verilerine göre Mart 2024’te geçen yılın aynı dönemine göre elektrikli araç satışı yüzde 209 artarak 7 bin adetleri gördü. Uluslararası Enerji Ajansının (IEA) yıllık yayımladığı Küresel Elektrikli Araç Görünümü raporuna göre de bu yılın ilk çeyreğindeki elektrikli araç satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 arttı. Bu dönemde satılan elektrikli araçların sayısı 2020’nin tamamında satılan elektrikli araç sayısına eşit oldu. Bu yıl dünyada satılan her 5 araçtan birinin elektrikli olacağı tahmin ediliyor. Elektrikli araçların ve şarj istasyonlarının yaygınlaşmasıyla birlikte, sigorta sektörü de bu alanda önemli bir büyüme potansiyeli görüyor. Özellikle, elektrikli araç satışlarının ve şarj istasyonlarının sayısının hızla artmasıyla birlikte, bu alandaki sigorta talebinde büyük bir artış yaşanması bekleniyor. Özellikle, elektrikli araç pazarının büyümesiyle birlikte, bu alanda faaliyet gösteren sigorta şirketlerinin de büyüme oranlarını artırması bekleniyor” dedi.

Elektrikli araçlara yönelik sigorta ürünleri artıyor 

Murat Çiftçi, elektrikli araç pazarının büyümesi ile birlikte sigorta sektörüne yeni fırsatlar sunduğunu belirterek, şunları söyledi: “Sigorta şirketleri bu alanda özel risklere karşı koruma sağlayan özel sigorta poliçeleri geliştiriyor ve bu da sektördeki gelir potansiyelini artırıyor. Ayrıca, elektrikli araçların daha çevre dostu ve sürdürülebilir bir ulaşım seçeneği olması, sigorta şirketlerine de çevresel ve sosyal sorumluluklarını yerine getirme fırsatı sunuyor. Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte, sigorta sektörünün de dönüşüm geçirdiği ve bu alanda yeni iş modelleri ve ürünler geliştirdiği görülüyor.”

Tamir ve bakım maliyetleriyle de ayrışıyor

Elektrikli araçların, içten yanmalı motorlu araçlardan farklı risk profillerine sahip olduğunu ve bu nedenle özel sigorta teminatlarına ihtiyaç duyulduğunu belirten Murat Çiftçi, şöyle konuştu: “Elektrikli araçlardaki güç kablosu ve pil-batarya gibi kritik bileşenler, yangın, su baskını veya diğer dış etkenlere karşı korunması gereken riskli alanlardır. Bu nedenle, sigorta sektörü, elektrikli araçlardaki özel risklere karşı geniş kapsamlı teminatlar sunuyor. Örneğin, bir aracın pil bataryası hasar gördüğünde veya bir şarj istasyonunda yangın çıktığında, sigorta poliçesi bu tür hasarları karşılamak için tasarlanmış özel bir teminat sağlayabiliyor. Ayrıca, elektrikli araçların teknolojik karmaşıklığı ve maliyeti nedeniyle, tamir ve bakım maliyetlerine karşı koruma sağlayan sigorta poliçeleri de bulunmaktadır.”

Uzun mesafe seyahatlerde acil durumlar oluşabilir 

Şarj istasyonu ve elektrikli araç sahiplerine yönelik farklı sigorta ürünleri olduğunu belirten Murat Çiftçi, şunları söyledi: “Elektrikli şarj istasyonlarının şebeke bağlantı sorunları, teknik arızalar, veri güvenliği, yangın ve patlama, doğal afetler, lisans ve izinler, regülasyonlar gibi belli başlı riskleri bulunuyor. Öte taraftan elektrikli araç şarj istasyonları rekabetçi bir pazara sahip. Pazar analizi, inovasyon ve stratejik planlamaya yönelik   önlemleri içeren sigortalar, bu alanda avantajlı bir konum sunacaktır. Elektrikli araçlarda ise pil yangını ve patlaması, veri güvenliği, otonom sürüş güvenliği, şarj ekipmanlarının güvenliği ve korunması, suya karşı hassas olan araçların su baskını ve çevresel faktörlere karşı sigorta yapılmaktadır. Ayrıca elektrikli araçların yaygınlaşması, şarj altyapısının yetersiz olması durumunda sınırlı kalabilir. Bu, uzun mesafe seyahatleri ve acil durumlar için sorunlara yol açabilir. kaza onarımları ve maliyetlere karşı da sigorta ürünleri tercih edilebilir.”

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...