Performans otomobil markası Abarth, otomobilindeyken yaşanan duyguları daha iyi anlamak için yüz tanıma teknolojisini deneyen ilk üretici oldu.
Dünyaca ünlü Loughborough Üniversitesi ile ortaklaşa çalışan Abarth, sürücü ve yolcunun yaşadığı farklı duyguları keşfetmek için deneyi gerçekleştirdi.
Bir Abarth F595, 595 Esseesse ve 595 Competizione kullanan katılımcılar, Mallory Park, Leicestershire’da sıcak turlar, hassas sürüş görevleri ve kovalamaca senaryoları gibi sürüş zorluklarından geçtiler. Yolcular profesyonel sürücüler tarafından sürülürken mutluluk, heyecan ve korku gibi duygular ölçüldü.
Sonuçlar, sıcak bir tur sırasında en belirgin duygunun, hem direksiyon başındayken (%31.8) hem de yolcu olarak (%35.4) mutluluk olduğunu gösterdi.
Aracı tam potansiyeline taşıyan profesyonel sürücüler tarafından sürüldüğünde, katılımcılar kısa süreli korku ve şok patlamaları yaşadılar (%11,9), bu da heyecan verici bir pist günü deneyimine katkıda bulundu.
Son teknoloji yüz tanıma teknolojisi, kalp atış hızı sensörleri – Elektrokardiyogram (EKG) ve Fotopletismografi (PPG)* ile birlikte kullanıldı.
Veriler daha sonra DeepFace Python kütüphanesi ve Facial Emotion Recognition kütüphanesi kullanılarak analiz edildi.
Denemeyi yöneten Loughborough Üniversitesi’nden Dijital Sağlık Okuyucusu Dr Dale Esliger şunları söyledi: “Kullandığımız biyometrik ekipman takımyıldızı, sürücü ve yolcu bir Abarth’a binerken yaşanan bir dizi duyguyu doğru bir şekilde tespit etmemizi sağladı.”