Page 37 - 2018 OCAK
P. 37
Automobile Magazine | Ocak 2018
Ön koltuklar, sürücü ve yolcunun sırtını güvenli bir şekilde sa-
ran ve vücut baskısını her alana eşit bir şekilde dağıtan yeni
süspansiyonlu sırtlık sistemine sahiptir. Sırtlığın sertlik dere-
cesi optimize edilerek, kalçaları, beli ve sırtı daha iyi destekle-
mesi sağlanmış ve böylece, vücudun üst kısmı ile başın
Tamamen yeni Mazda CX-5’in alt kısmı biraz mm’lik yuvaya kadar her detaya önem ver- sallanması en aza indirgenmiş. CX-5’in SKYACTIV-BODY,
daha düşürülerek profilden daha çekici bir ilmiş. Gelişmiş Mazda Anahtarsız Giriş (Uzak- SKYACTIV-CHASSIS ve SKYACTIV ARAÇ DİNAMİKLERİ te-
görünüme kavuşturulurken, B ve C sütun- tan Kumanda) düğmesi aracılığıyla da açılıp knolojileri sayesinde elde edilen üstün tepki gücü ve kontrol
larında koyu renkler kullanılarak geniş yan kapanabilen bagaj kapağının açılma derecesi dinamikleri ile araç üzerinde tam hakimiyet hissi sağlanarak,
cam alanı vurgulanmış ve yeni ve daha ince de kontrol edilebilirken, dokunma sensörleri sürücünün hızlanma, manevra ve fren yapma talepleri anında
ayna tasarımı, 17 inç çelik, 17 inç koyu gümüş sayesinde de kapanma sırasında herhan- ve eksiksiz bir şekilde karşılanmış. CX-5, her zamankinden
veya 19 inç metalik alaşımlı jant tasarımı ile gi bir şeyin sıkışması da önlenmiş. Yükleme daha konforlu, hassas ve tepki gücü yüksek bir yapıya ka-
araca mükemmel bir profil görüntüsü kazan- kapasitesi ise 506 litreye çıkartılmış. Yine alt vuşturulmuş. Tamamen yeni CX-5’in SKYACTIV-CHASSIS
dırılmış. Özetle, tamamen yenilenmiş CX-5’in bagaj alanı yeniden düzenlenmiş ve bu alanın teknolojisine sahip direksiyon, süspansiyon ve fren sistemleri
daha hassas bir hale getirilerek, zaten oldukça konforlu bir
stil tasarımındaki asıl amaç, karakter hat vur- kapasitesi 10 litreden 30 litreye çıkartılmış. sürüş sunan CX-5’in yol tutuş dengesi geliştirilmiş ve böylece
gularının en aza indirgenmesi ve gövdeden Bagaj bölümünde en önemli bence bir diğer sürüş deneyimi zevki daha ileri bir seviyeye taşınmış. CX-5’in
yansıyan ışıkta değişim yaratmak için gövde yenilik ve herhangi bir rakibinde olmayan; kabininde, sürücü ve yolcuların sürüş esnasında stressiz bir
yüzeyleri arasındaki geçişlerin vurgulan- özel kargo filesi kancaları yükleme alanını şekilde sohbet etmelerini sağlamak için oldukça sessiz bir
masıyla cesur, olgun ve şık hatların oluşturul- pratikliği artırılmış. Sürüş özellikleri ise tama- ortam sağlanmış.
ması sağlanmış. Şimdi yeni Mazda CX-5 men yenilenmiş. Size komple yeni bir araç
aracımızın birazda İç Tasarım ve Sürüş özel- olduğundan yazımın başında ayrıca bahset-
liklerine göz atalım; En son üretilen tüm Maz- miştim. Son üretilen modellerde uygulanan
da araçlarında olduğu gibi, kabin mimarisinin mükemmel sürüş kontrol pozisyonu ve pedal
tasarımında sürücü için pratik kullanımı kolay- yerleşimi, tamamen yenilenmiş Mazda CX-5
laştıran akıllı bir kokpit dizaynı hedeflenmiş. modelinde daha da geliştirilerek koltuk yer-
Japonlar bu konuda oldukça başarılı ve tüm leşim dizaynı yenilenmiş ve ek fonksiyonlarla
mühendislik harikası deneyimlerini bence yeni daha konforlu kullanım imkanı sağlanmış. Ta-
Mazda CX-5 ‘in üzerinde kullanmışlar. Kabin ban konsolunun yükseltilmesiyle vites kolu 60
dizaynında pratik kullanım ve şıklık ön planda mm (otomatik şanzıman) ve 40 mm (manuel
tutulur iken yüksek kalitelden ödün vermeyen şanzıman) yukarı kaldırılmış ve böylece direk-
seçkin malzemeler yeni CX-5’te kullanılmış. siyona daha yakın olması sağlanarak kullanım
Net ve kolay okunabilen üç hatlı sürücü kolaylığı elde edilmiş. CX-5, yeni jenerasyon
gösterge paneli ve ön konsolun üzerine yer- direksiyon ile donatılmış. Birinci sınıf deriyle
leştirilmiş yeni 7 inç net bilgiler sunan ekran- kaplı direksiyon, daha modern yapısı ve daha
dan, pencere kenarlarına yerleştirilen buğu küçük orta bölümüyle mükemmel bir do-
çözücü ve Bose ses sistemi, A sütununa kunma ve sürüş hissi veriyor. Yeni direksiyon
yerleştirilen küçük hoparlörlerler ve CD / simidi ayrıca ısıtmalı. Yeni sürücü ve ön yolcu
DVD çalar yerleştirilmesi için bırakılan ince 10 koltuk yapısı ise dikkat çekiyor;
36 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018 37