Page 37 - 2018 OCAK
P. 37

Automobile Magazine | Ocak 2018













































        Ön koltuklar, sürücü ve yolcunun sırtını güvenli bir şekilde sa-
        ran ve vücut baskısını her alana eşit bir şekilde dağıtan yeni
        süspansiyonlu sırtlık sistemine sahiptir. Sırtlığın sertlik dere-
        cesi optimize edilerek, kalçaları, beli ve sırtı daha iyi destekle-
        mesi sağlanmış ve böylece, vücudun üst kısmı ile başın
 Tamamen yeni Mazda CX-5’in alt kısmı biraz   mm’lik yuvaya kadar her detaya önem ver-  sallanması en aza indirgenmiş. CX-5’in SKYACTIV-BODY,
 daha düşürülerek profilden daha çekici bir   ilmiş. Gelişmiş Mazda Anahtarsız Giriş (Uzak-  SKYACTIV-CHASSIS ve SKYACTIV ARAÇ DİNAMİKLERİ te-
 görünüme kavuşturulurken, B ve C sütun-  tan Kumanda) düğmesi aracılığıyla da açılıp   knolojileri sayesinde elde edilen üstün tepki gücü ve kontrol
 larında koyu renkler kullanılarak geniş yan   kapanabilen bagaj kapağının açılma derecesi   dinamikleri ile araç üzerinde tam hakimiyet hissi sağlanarak,
 cam alanı vurgulanmış ve yeni ve daha ince   de kontrol edilebilirken, dokunma sensörleri   sürücünün hızlanma, manevra ve fren yapma talepleri anında
 ayna tasarımı, 17 inç çelik, 17 inç koyu gümüş   sayesinde de kapanma sırasında herhan-  ve eksiksiz bir şekilde karşılanmış. CX-5, her zamankinden
 veya 19 inç metalik alaşımlı jant tasarımı ile   gi bir şeyin sıkışması da önlenmiş. Yükleme   daha konforlu, hassas ve tepki gücü yüksek bir yapıya ka-
 araca mükemmel bir profil görüntüsü kazan-  kapasitesi ise 506 litreye çıkartılmış. Yine alt   vuşturulmuş. Tamamen yeni CX-5’in SKYACTIV-CHASSIS
 dırılmış. Özetle, tamamen yenilenmiş CX-5’in   bagaj alanı yeniden düzenlenmiş ve bu alanın   teknolojisine sahip direksiyon, süspansiyon ve fren sistemleri
        daha hassas bir hale getirilerek, zaten oldukça konforlu bir
 stil tasarımındaki asıl amaç, karakter hat vur-  kapasitesi 10 litreden 30 litreye çıkartılmış.   sürüş sunan CX-5’in yol tutuş dengesi geliştirilmiş ve böylece
 gularının  en  aza  indirgenmesi  ve  gövdeden   Bagaj bölümünde en önemli bence bir diğer   sürüş deneyimi zevki daha ileri bir seviyeye taşınmış. CX-5’in
 yansıyan ışıkta değişim yaratmak için gövde   yenilik ve herhangi bir rakibinde olmayan;   kabininde, sürücü ve yolcuların sürüş esnasında stressiz bir
 yüzeyleri arasındaki geçişlerin vurgulan-  özel  kargo  filesi  kancaları  yükleme  alanını   şekilde sohbet etmelerini sağlamak için oldukça sessiz bir
 masıyla cesur, olgun ve şık hatların oluşturul-  pratikliği artırılmış. Sürüş özellikleri ise tama-  ortam sağlanmış.
 ması sağlanmış. Şimdi yeni Mazda CX-5   men yenilenmiş. Size komple yeni bir araç
 aracımızın birazda İç Tasarım ve Sürüş özel-  olduğundan yazımın başında ayrıca bahset-
 liklerine göz atalım; En son üretilen tüm Maz-  miştim. Son üretilen modellerde uygulanan
 da araçlarında olduğu gibi, kabin mimarisinin   mükemmel sürüş kontrol pozisyonu ve  pedal
 tasarımında sürücü için pratik kullanımı kolay-  yerleşimi, tamamen yenilenmiş Mazda CX-5
 laştıran akıllı bir kokpit dizaynı hedeflenmiş.   modelinde daha da geliştirilerek koltuk yer-
 Japonlar bu konuda oldukça başarılı ve tüm   leşim dizaynı yenilenmiş ve  ek fonksiyonlarla
 mühendislik harikası deneyimlerini bence yeni   daha konforlu kullanım imkanı sağlanmış. Ta-
 Mazda CX-5 ‘in üzerinde kullanmışlar. Kabin   ban konsolunun yükseltilmesiyle vites kolu 60
 dizaynında pratik kullanım ve şıklık ön planda   mm (otomatik şanzıman) ve 40 mm (manuel
 tutulur iken yüksek kalitelden ödün vermeyen   şanzıman) yukarı kaldırılmış ve böylece direk-
 seçkin malzemeler yeni CX-5’te kullanılmış.   siyona daha yakın olması sağlanarak kullanım
 Net ve kolay okunabilen üç hatlı sürücü   kolaylığı elde edilmiş. CX-5, yeni jenerasyon
 gösterge paneli ve ön konsolun üzerine yer-  direksiyon ile donatılmış. Birinci sınıf deriyle
 leştirilmiş yeni 7 inç net bilgiler sunan ekran-  kaplı direksiyon, daha modern yapısı ve daha
 dan, pencere kenarlarına yerleştirilen buğu   küçük orta bölümüyle mükemmel bir do-
 çözücü ve Bose ses sistemi, A sütununa   kunma ve sürüş hissi veriyor. Yeni direksiyon
 yerleştirilen küçük hoparlörlerler ve CD /   simidi ayrıca ısıtmalı. Yeni sürücü ve ön yolcu
 DVD çalar yerleştirilmesi için bırakılan ince 10   koltuk yapısı ise dikkat çekiyor;

 36  Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                 www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018   37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42