Page 40 - 2018 OCAK
P. 40

Automobile Magazine | Ocak 2018








































        Yeni Nissan Qashqai ‘nin iç konfor ve donanım özelliklerine baktığımızda,
        Monoform  tasarıma sahip,  yüksek  kaliteli  nappa  gerçek  deriden  üretilen
        koltukları oldukça ergonomik yapıda. Sağ ve Sol olarak ön koltuklarda ısıt-
        ma sistemi bulunuyor. Akıllı anahtar yardımı ile kapıları açmak için anahtarın
        üzerinizde  olması  elbette  yeterli.  İç  tasarımda  ve  sürüş  özelliklerinde  en
        belirgin değişim yine ne diye soracak olursanız? Elbette ki yeni direksiyon
        simidi ve sistemi diyebilirim. Çünkü sürüş özelliklerine artı katacak olan ve
        kullanımda size bu aracın sürüş hissiyatını verecek aynı zaman da güvenli
        sürüş sağlaması adına en önemli değişim özellik içeride direksiyon simidi
        olmuş. Yeni D şeklinde sportif olan aliminyum geçişlere sahip dönüş çapı
        arttırılmış yeni direksiyon simidi kalınlığı ise bir önceki modele oranla daha
        çok arttırılarak ele daha iyi oturması sağlanmış. Aynı zamanda direksiyon
        simidi üzerinde yer alan tuşlarda yine iyileştirmeler dikkat çekiyor. Bir önceki
        nesline göre daha formda kullanılabilir kalitesi arttılmış ve fonksiyonel tuşlar
        konulmuş. Özellikle Cruise Control ile direksiyon üzerinden hızı arttırmak
        ve düşürmek istediğinizde anında tepkiler ile iyi bir geri dönüş alıyorsunuz.
        Bu bakımdan ise Yeni qashqai’nin cruise control sistemi alt yapısının sanki
        bir önceki modeline göre daha iyi çalıştığını söyleyebiliriz. Frenleme sistemi
        ve hızı düşürme sisteminden memnun kaldım. Frenlerden bahsetmiş iken
        süper bir yavaşlatma ve durdurma anında cevap alabildiğimiz bir fren yapısı-
        na sahip. Bu bakımdan kutlamak lazım. Özellikle SUV araçlarda Renault
        ve Nissan bu fren sistemi konusunda son versiyon araçlarında oldukça
        başarılı. Tabi son olarak Yeni Qashqai’nin belkide en önemli olan 1.2 litre-
        lik benzinli otomatik motorun performansını merak ediyorsunuzdur. Aracı
        ben kullanmadan önce nasıldı? bilemem ama.. Benden sonra motorunun
        açıldığı ve performansının arttığı bir gerçek. 1.2 litre 115 beygir X-tronic 7
        ileri şanzımana sahip aracımız evet doğrudur ilk kalkış ve başlarda alçak de-
        virlerde oldukça sessiz ve ekonomik bir seviyede olsa da, gaza bastığınıda
        motoru sıkıştırdığınızda ve manuel olarak vitesi kullandığınızda ise anında
        150 -160 km ve 180 -190 km ye kadar kısa zamanda tırmana bildiğini
        gördük. Bu bakımdan bence yeni Nissan Qashqai vites geçişlerinde hiç bir
        sorun yok. Aracın hızlanması bu çapta büyük ve geniş araca göre 1.2 litrelik
        motor görevini en iyi şekilde yapmakta. Uzun vade de bu motor ne kadar
        dayanıklı olur? İşte asıl sorunun cevabı bu olsa gerek. Bence sakin kullanım-
        larda bir sorun çıkarmaz gibi. Özellikle, performanslı sürüşlerde ve manuel
        vites kullanım motor sıkıştırmalarında enerjik yapıya kavuşan yeni Qashqai
        aracımız,  benzini bir o kadar fazla yaktıdığı da kaçınılmaz bir gerçek. 1.2
        litreye sahip uygun fiyatlı, kullanışlı bir SUV aracım olsun arazide de gezerim
        derseniz 101,650 TL den başlayan fiyatlar ile tavsiye ederiz.
    40     Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                                                                                                                                  www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018   41
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45