Page 40 - 2018 OCAK
P. 40
Automobile Magazine | Ocak 2018
Yeni Nissan Qashqai ‘nin iç konfor ve donanım özelliklerine baktığımızda,
Monoform tasarıma sahip, yüksek kaliteli nappa gerçek deriden üretilen
koltukları oldukça ergonomik yapıda. Sağ ve Sol olarak ön koltuklarda ısıt-
ma sistemi bulunuyor. Akıllı anahtar yardımı ile kapıları açmak için anahtarın
üzerinizde olması elbette yeterli. İç tasarımda ve sürüş özelliklerinde en
belirgin değişim yine ne diye soracak olursanız? Elbette ki yeni direksiyon
simidi ve sistemi diyebilirim. Çünkü sürüş özelliklerine artı katacak olan ve
kullanımda size bu aracın sürüş hissiyatını verecek aynı zaman da güvenli
sürüş sağlaması adına en önemli değişim özellik içeride direksiyon simidi
olmuş. Yeni D şeklinde sportif olan aliminyum geçişlere sahip dönüş çapı
arttırılmış yeni direksiyon simidi kalınlığı ise bir önceki modele oranla daha
çok arttırılarak ele daha iyi oturması sağlanmış. Aynı zamanda direksiyon
simidi üzerinde yer alan tuşlarda yine iyileştirmeler dikkat çekiyor. Bir önceki
nesline göre daha formda kullanılabilir kalitesi arttılmış ve fonksiyonel tuşlar
konulmuş. Özellikle Cruise Control ile direksiyon üzerinden hızı arttırmak
ve düşürmek istediğinizde anında tepkiler ile iyi bir geri dönüş alıyorsunuz.
Bu bakımdan ise Yeni qashqai’nin cruise control sistemi alt yapısının sanki
bir önceki modeline göre daha iyi çalıştığını söyleyebiliriz. Frenleme sistemi
ve hızı düşürme sisteminden memnun kaldım. Frenlerden bahsetmiş iken
süper bir yavaşlatma ve durdurma anında cevap alabildiğimiz bir fren yapısı-
na sahip. Bu bakımdan kutlamak lazım. Özellikle SUV araçlarda Renault
ve Nissan bu fren sistemi konusunda son versiyon araçlarında oldukça
başarılı. Tabi son olarak Yeni Qashqai’nin belkide en önemli olan 1.2 litre-
lik benzinli otomatik motorun performansını merak ediyorsunuzdur. Aracı
ben kullanmadan önce nasıldı? bilemem ama.. Benden sonra motorunun
açıldığı ve performansının arttığı bir gerçek. 1.2 litre 115 beygir X-tronic 7
ileri şanzımana sahip aracımız evet doğrudur ilk kalkış ve başlarda alçak de-
virlerde oldukça sessiz ve ekonomik bir seviyede olsa da, gaza bastığınıda
motoru sıkıştırdığınızda ve manuel olarak vitesi kullandığınızda ise anında
150 -160 km ve 180 -190 km ye kadar kısa zamanda tırmana bildiğini
gördük. Bu bakımdan bence yeni Nissan Qashqai vites geçişlerinde hiç bir
sorun yok. Aracın hızlanması bu çapta büyük ve geniş araca göre 1.2 litrelik
motor görevini en iyi şekilde yapmakta. Uzun vade de bu motor ne kadar
dayanıklı olur? İşte asıl sorunun cevabı bu olsa gerek. Bence sakin kullanım-
larda bir sorun çıkarmaz gibi. Özellikle, performanslı sürüşlerde ve manuel
vites kullanım motor sıkıştırmalarında enerjik yapıya kavuşan yeni Qashqai
aracımız, benzini bir o kadar fazla yaktıdığı da kaçınılmaz bir gerçek. 1.2
litreye sahip uygun fiyatlı, kullanışlı bir SUV aracım olsun arazide de gezerim
derseniz 101,650 TL den başlayan fiyatlar ile tavsiye ederiz.
40 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018 41