Page 44 - Mayıs-Haziran 2024
P. 44
Bu lastikler daha çok performans odaklı ve performansını zorladığımda ve gazı sonuna
sanki hız için üretilmiş gibi sportif görünse de kadar verdiğimde normal şartlarda aracın
ekonomik kullanıma da uygun bir tarza sahip- yere tutunmakta zorluk çektiği gözlemlendi.
ler. Oldukça geniş lastikleri ve 508hp gücüyle ve doğal olarak, önden ve arkadan hafif kay-
Tesla’ya yetişmek oldukça zor görünüyor. malar yaptı. Islak ve yoğun yağışlı havalarda
Bu anlamda aracın kullanımı her türlü yol düz bir otoyolda sürüş yaparken araç, yüksek
koşulunda hızlı hareket etmemizi sağlarken, hızlarda oldukça güvenli bir şekilde hareket
4 tekerlekten çekiş sistemi de Tesla Model etti ve sürüşünde, yol tutuşunda herhangi bir
Y aracımızın sürüş tarzıma uyum sağlaması olumsuz etki negatif bir şey izlenmedi. Araç,
açısından yazılım açısından büyük önem düz kuru asfalt zeminde 217 km hızla belirli
44 taşıyor. Elbette aracın kör noktalarının sol ve bir süre sürekli olarak kullanılarak test edildi.
sağ ayna görüntülerini sinyal verdiğim yöne Aracın yol tutuşu çok iyi. Direksiyon hare-
ketleri spor kullanımda oldukça sert, güven
kamera olarak yansıtmak sürüş sırasında
MAGAZINE.COM.TR buna benzer birçok güvenlik donanım sistemi olarak en ufak sürüş hareketine anında tepki
araca büyük kolaylık sağlıyor. Aracın bu ve
verici ve çok hassas. Direksiyon sistemi genel
vermekte ve bugüne kadar test edilen en
günümüzde her araçta olduğu gibi halihazır-
yüksek geri bildirim tepkisine sahip. Tesla
da mevcut, bulunmakta. Ancak yağmurlu
Model Y aracımızı diğer marka ve modeller-
havalarda silecek ayarlarının tam istediğim
gibi çalışmaması can sıkıcı olabiliyor. Tes-
le yüksek hızlarda karşılaştırdığımızda: Hız
la’nın silecek ayarlarını manuel olarak veya
açısından örnek Volvo ile karşılaştırırsak; Vol-
AUTOMOBILE direksiyondan yapması çok daha iyi olur vo S90 ve XC90 hibritleri veya XC40 elektrikli
diye düşünüyorum. Ancak otomatikte pek
modelleri 185 km/saat hızla giderken duruyor
iyi çalışmıyor. Silecek seviye ayarları iyi olsa
gibiyiz. Araba sürerken başımızı çevirebiliyor,
bile ilk aşamada gereksiz uzun veya gereksiz
hatta manzaraya bakabiliyoruz. Volvo ile 185
km/saat hızla giderken hızı hissetmiyoruz
yavaş olabiliyor. Elbette Tesla Model Y’nin
özelliklerinden ve sürüşünden bahsederken
burada aracın sadece belirli özelliklerini öne ve rahatsız olmuyoruz. Ancak Tesla Model
Y’de bu hızlarda ya da 217 km/saat sabit
çıkarmaya çalışmıyorum. Tesla Model Y aracı hızla giderken hızı çok fazla hissediyoruz.
hakkında kimsenin konuşmadığı şeyleri tüm Sanki araç 320 km/saat hızla gidiyormuş gibi.
detaylarıyla anlatmaya çalışıyorum. Tes- Tabii bunun güvenlik açısından da önemli
la Model Y aracını 6 günde 1300 km’den bir şey olduğunu düşünüyorum çünkü o
fazla yol kat ederek aklınıza gelebilecek tüm zaman insanlar o hızlarda adrenalin yaşaya-
performans bazlı yol koşullarında test ettim. cak ve tedirgin olacaklar. Eğer çok fazla hız
Üzerindeki mevcut lastiklerle konforun old- yapmazlarsa belki bu daha az kazaya neden
ukça düşük olduğunu ve aracın her türlü yol olabilir. Konuya bu açıdan bakarsak farklı
koşulunda sertleştiğini söyleyebilirim. Bu an- bir bakış açısı var. Tesla sürüşünde otopilot
lamda Tesla Model Y gibi elektrikli bir araçta kullanımına baktığımızda Türkiye’de kullanımı
menzil kazanılarak lastik yanaklarından taviz o kadar da kolay değil. Bu yüzden düzgün
verildiği için iç mekan konforu oldukça düşük çalışmasını sağlayamadığım veya ihtiyacım
kalabiliyor. Test sırasında hafif ıslak, pürüzsüz olmadığı için bunun hakkında daha fazla
asfalt zeminde özellikle dar virajlarda aracın yorum yapmayacağım.
Automobile Magazine | MAYIS-HAZİRAN 2024