Page 44 - Mayıs-Haziran 2024
P. 44

Bu lastikler daha çok performans odaklı ve   performansını zorladığımda ve gazı sonuna
         sanki hız için üretilmiş gibi sportif görünse de   kadar verdiğimde normal şartlarda aracın
         ekonomik kullanıma da uygun bir tarza sahip-  yere tutunmakta zorluk çektiği gözlemlendi.
         ler. Oldukça geniş lastikleri ve 508hp gücüyle   ve doğal olarak, önden ve arkadan hafif kay-
         Tesla’ya yetişmek oldukça zor görünüyor.   malar yaptı. Islak ve yoğun yağışlı havalarda
         Bu anlamda aracın kullanımı her türlü yol   düz bir otoyolda sürüş yaparken araç, yüksek
         koşulunda hızlı hareket etmemizi sağlarken,   hızlarda oldukça güvenli bir şekilde hareket
         4 tekerlekten çekiş sistemi de Tesla Model   etti ve sürüşünde, yol tutuşunda herhangi bir
         Y aracımızın sürüş tarzıma uyum sağlaması   olumsuz etki negatif bir şey izlenmedi. Araç,
         açısından yazılım açısından büyük önem   düz kuru asfalt zeminde 217 km hızla belirli
   44    taşıyor. Elbette aracın kör noktalarının sol ve   bir süre sürekli olarak kullanılarak test edildi.
         sağ ayna görüntülerini sinyal verdiğim yöne   Aracın yol tutuşu çok iyi. Direksiyon hare-
                                             ketleri spor kullanımda oldukça sert, güven
         kamera olarak yansıtmak sürüş sırasında
     MAGAZINE.COM.TR  buna benzer birçok güvenlik donanım sistemi   olarak en ufak sürüş hareketine anında tepki
         araca büyük kolaylık sağlıyor. Aracın bu ve
                                             verici ve çok hassas. Direksiyon sistemi genel
                                             vermekte ve bugüne kadar test edilen en
         günümüzde her araçta olduğu gibi halihazır-
                                             yüksek geri bildirim tepkisine sahip. Tesla
         da mevcut, bulunmakta. Ancak yağmurlu
                                             Model Y aracımızı diğer marka ve modeller-
         havalarda silecek ayarlarının tam istediğim
         gibi çalışmaması can sıkıcı olabiliyor. Tes-
                                             le yüksek hızlarda karşılaştırdığımızda: Hız
         la’nın silecek ayarlarını manuel olarak veya
                                             açısından örnek Volvo ile karşılaştırırsak; Vol-
     AUTOMOBILE  direksiyondan yapması çok daha iyi olur   vo S90 ve XC90 hibritleri veya XC40 elektrikli
         diye düşünüyorum. Ancak otomatikte pek
                                             modelleri 185 km/saat hızla giderken duruyor
         iyi çalışmıyor. Silecek seviye ayarları iyi olsa
                                             gibiyiz. Araba sürerken başımızı çevirebiliyor,
         bile ilk aşamada gereksiz uzun veya gereksiz
                                             hatta manzaraya bakabiliyoruz. Volvo ile 185
                                             km/saat hızla giderken hızı hissetmiyoruz
         yavaş olabiliyor. Elbette Tesla Model Y’nin
         özelliklerinden ve sürüşünden bahsederken
         burada aracın sadece belirli özelliklerini öne   ve rahatsız olmuyoruz. Ancak Tesla Model
                                             Y’de bu hızlarda ya da 217 km/saat sabit
         çıkarmaya çalışmıyorum. Tesla Model Y aracı   hızla giderken hızı çok fazla hissediyoruz.
         hakkında kimsenin konuşmadığı şeyleri tüm   Sanki araç 320 km/saat hızla gidiyormuş gibi.
         detaylarıyla anlatmaya çalışıyorum. Tes-  Tabii bunun güvenlik açısından da önemli
         la Model Y aracını 6 günde 1300 km’den   bir şey olduğunu düşünüyorum çünkü o
         fazla yol kat ederek aklınıza gelebilecek tüm   zaman insanlar o hızlarda adrenalin yaşaya-
         performans bazlı yol koşullarında test ettim.   cak ve tedirgin olacaklar. Eğer çok fazla hız
         Üzerindeki mevcut lastiklerle konforun old-  yapmazlarsa belki bu daha az kazaya neden
         ukça düşük olduğunu ve aracın her türlü yol   olabilir. Konuya bu açıdan bakarsak farklı
         koşulunda sertleştiğini söyleyebilirim. Bu an-  bir bakış açısı var. Tesla sürüşünde otopilot
         lamda Tesla Model Y gibi elektrikli bir araçta   kullanımına baktığımızda Türkiye’de kullanımı
         menzil kazanılarak lastik yanaklarından taviz   o kadar da kolay değil. Bu yüzden düzgün
         verildiği için iç mekan konforu oldukça düşük   çalışmasını sağlayamadığım veya ihtiyacım
         kalabiliyor. Test sırasında hafif ıslak, pürüzsüz   olmadığı için bunun hakkında daha fazla
         asfalt zeminde özellikle dar virajlarda aracın   yorum yapmayacağım.
      Automobile Magazine  |  MAYIS-HAZİRAN 2024
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49