Page 45 - Mayıs-Haziran 2024
P. 45

Ama amacım asla elektrikli araçları eleştirmek   esnek kaplamaya benzediğini söylemeliyim.   Aracınızı tam şarj ettikten sonra 150-160 km
      değil. Bu araçların elektrikli olması zaten   Kozmetik olarak baktığımızda aracın sağ arka   hızlarda spor moduna geçirirseniz kilometre
      çevreyi ve dünyayı egzoz gazından korumaya   kapısı ile çamurluk birleşim yeri arasında tam   aralığı çok kısa sürede 300’e düşebilir. Bolu’ya
      yetiyor. Diğer özelliklerinin olup olmaması ile   bağlanmamış bir açıklık vardı. Bu test aracımı-  bu şekilde ulaşmak tehlikeli. Erişimde problem
      pek te ilgilenmiyorum. Aracın benim için iyi   za özgü bir hata mı? Bunu bilmiyorum. Aracın   yaşarsınız. Tesla Model Y‘nin fiyatına bak-
      şekilde gitmesi, yola tutunması güven verici   ön kaputunun ve bagajının açılması oldukça   tığımızda şu anda Türkiye için inanılmaz fahiş
      sürüşü olması yeterli oluyor. Aracın kendi   güzel ve kullanım açısından oldukça iyi. Ancak   fiyatlara satıldığını düşünüyorum. Ancak Tesla
      kendine gitmesi, otonom sürüşü, otopilot   çok çabuk kirlendiğini fark ettik. Kirli rüzgar ve   kullanıcıları her yerde. Çevremdeki herkes
      sistemi, şerit takip özellikleri v.b. benim ilgi   kaput boşluklarından giren hava, bagajın ve   Tesla Model Y kullanıyor ve nereye gidersem   45
      alanıma pek girmiyor sürüş olarak. Bura-  kaput altının kirlenmesine neden oldu. Ancak   gideyim, trafikte her yerdeler. Taksiye ya da
      da YouTube çalışması yapmıyoruz, sadece   kaputun altında klima ve hava girişleri olduğu   ona benzer bir şeye benzediğini düşünebilir-
      araçlarla ilgili tecrübelerimizi kimseyi kırmadan   için bu kirli tozun ileride araçta farklı sorunlara   siniz. İstanbul, Ankara ve Antalya’da taksilerin
      en doğru şekilde aktarmak bizim görevimiz.   yol açabileceğini düşünüyorum. Bu bölümün   kısa sürede elektrikli araç haline gelmesini
      Tesla Model Y’nin, lastikleri ve gücüyle, önden   iyi bir izolasyona sahip olması gerekmektedir.   gerektiren bir yasanın çıkması iyi olabilir… Her
      veya arkadan kayma yapmadan, kuru asfalt ve   Bu arada Tesla Model Y hakkında yazdığım   ne kadar Elektrikli araçlar dünya’mızda yer   MAGAZINE.COM.TR
      virajlı yollarda performanslı sürüşlerde keyifli   bilgi, veri ve geri bildirimleri Tesla’yı yapan   kaplasada zaman içerisinde bu pilleri üreten
      kullanım sağlayarak tatmin edici ve güven   mühendislerin bile verebileceğini düşünmüyo-  büyük fabrikaların daha çok kurulması bence
      verici olduğu gözlemlendi. Ancak Tesla Model   rum. Aslında bu güne kadar dünyada böyle   gerekecektir. Sorun sadece elektrik enerjisi
      Y, Volvo, Mercedes, Audi gibi markaların eski   şeylerin yazılmadığını düşünüyorum. Şarj Etme   olmaktan çıkacak. Örneğin Tesla Model Y pil
      üretim altyapısına sahip olmadığı ve sadece   ve Gidiş: 40-45 dakikada yüzde 100’e kadar   garantisi 192.000km’yi kapsıyor. Mesela ben-
      elektrikli araç ürettiği için aracın alt takımı   şarj olan araç, çok kısa sürede 503 km menzil   im gibi 3 yılda 192.000 km’ye ulaşanlar var.
      ve özellikle amortisör yapısı, süspansiyon   sağlıyor. Sakin kullanım modunu seçip hızınızı   Peki 3-5 yıl sonra bu aküye ne olacak? Tesla   AUTOMOBILE
      ve yayları, kısacası tahrik parçaları, oldukça   100-120km arasında sabit tutabiliyorsanız   bunu geri dönüştürebilir mi? Sadece Tesla’nın
      tatmin edici özellikleri; Ancak henüz bu   İstanbul’dan Bolu’daki Tesla şarj noktasına   değil diğerlerinin de bu atık pillerin doğaya
      noktaya gelinmediği için otomobilin SUV’dan   ulaşmanız çok kolay. Bolu’daki Tesla şarj   ve çevreye zarar vermeye başlayıp dünyamızı
      ziyade “yeraltı metrosu” kullanma atmosferini   noktasında ise aracınızı 30 dakika içerisinde   daha da kirleteceği öngörülüyorsa bilim insan-
      yansıtmasını doğal olarak karşılamak gerek-  ve mola sırasında tamamen şarj edebilir,   ları şu sıralar çok mu meşgul, yoksa dünyamızı
      tiğine inanmaktayım. Bu arada aracın kavisli   Ankara’daki AnkaMall Avm Tesla şarj ünitesine   kurtarmak ve temizlemek için bu isle de ayrıca
      tavan camı oldukça başarılı. Gelelim farklı bir   çok kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz. Hatta Tesla   uğraşıyorlar mı? bilemiyorum… Gerçi hoş
      konuya, Aracın altında bulunan bataryanın   Model Y kullanıcısı bir tanıdığım, İstanbul’daki   henüz dünyayı kurtaran bir bilim adamına
      tamamı, özellikle sürücü ayak bölgesinde   evinden çıkıp Kartalkaya’ya gittiğini, kayak   rastlamadım… Sorun sadece atık pillerde değil
      günlük kullanımda hissedilmeyen bir ısınma   yaptığını, dönüşte Bolu’da arabasını şarj   bence… Elektrikle çalışan tüm cihazlar gibi
      sıcaklığı ve sürüş sırasında gaz-fren pedalı   edip İstanbul’daki evine çok rahat bir şekilde   elektrikli arabalar ve hibrit araçlar da çalışma
      alt kısmında halı altında bir koku yaratıyor.   ulaştığını söylemişti. Garajında bir ABB şarj   sırasında son derece düşük frekanslı (elf) elek-
      Bu anlamda aracı kullanırken alt ayağım çok   ünitesi kuruluydu. Şehir içinde makul hızlarda   tromanyetik alanlar (EMF) oluşturuyor. Daha
      yanıyordu ve zaman zaman klimayı açıp altına   verimli araç kullanmadığınız ve ani çıkışlar   doğrusu cep telefonunun içindeki küçücük bir
      soğuk hava üflemek zorunda kalıyordum.Yine   yapmadığınız sürece 375-400km’lik menzili   bataryayla kıyaslandığında elektrikli bir araçtaki
      aracın içini incelediğimizde alt halı esnek ze-  rahatlıkla görebilirsiniz. Şehir içinde 410 km’ye   tabanda yer alan komple pilde aynı “yer altında
      min ve kapılardaki deri kaplamanın tatmin edici   sakin kullanım ve sürekli bir 70-80 km’lik   metroda” olduğu gibi belirli bir radyasyona
      olmadığını ve sektörde satılan basit ince halı   yolculukla ulaşabileceğinizi düşünüyorum.   maruz kalıyoruz.

                                                                                                              12.YIL
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50