Page 40 - Mayıs-Haziran 2024
P. 40
Yazar-Fotoğraf: Özgür SUNAY
TESLA ELECTRIC MODEL Y DUALMOTOR 378KW
40 lektrikli araçlara geçişin 2050 yılına ciddi adımlar atması çağrısında bulunuldu.
kadar 2,8 milyon çocukta astım Çocuk zamanında doğmuşsa; Hava kirliliğine
MAGAZINE.COM.TR elektriğe verilmesi gereken desteğin önemini sisteminin zayıflamasına neden olabiliyor.
maruz kalmak, yaşlandıkça solunum ve kalp
ataklarını ve 500’den fazla bebek
sorunlarına, sindirim sorunlarına ve bağışıklık
E ölümünü önleyebileceğini belirterek,
Trafikte egzozundan siyah duman çıkaran
vurgulayarak Tesla Model Y Türkiye test
sürüşü yazıma başlamak istiyorum. Araştır-
ticari araçlar ne yazık ki dünyamızın havasını
malar, gazla çalışan araçların Amerika Birleşik yeterince kirletti. Bu yazımda bu konuya
dikkat çekmek istedim. Egzoz dumanlarının
Devletleri’ndeki en büyük karbon kirleticile-
AUTOMOBILE rinden biri olduğunu ve bunun çocukların ak- olmadığı bir dünyada çok daha iyi yaşayabilir-
ciğer fonksiyonlarına zarar vererek, ısıya bağlı dik. Tesla Model Y Uzun Menzilli Çift Motorlu
strese neden olarak ve fetal gelişimi etkileyer-
Dört Tekerden Çekişli elektrikli aracı yaklaşık
1300 km yol kat ederek test ettik. Bu test
ek zararlı olabileceğini buldu. 2023 ‘Havanın
Durumu’ raporuna göre; 18 yaşın altındaki
sürüşümüzde Tesla Model Y’mizi her türlü
27 milyondan fazla çocuk, havayı kirleten en
sürüşüne tabi tuttuk. Model Y Uzun Menzilli
az bir maddenin sağlıksız düzeylerde tutu- ıslak ve kuru yol koşullarında zorlu bir test
lamadığı şehirlerde yaşıyor. Astım ve diğer Çift Motorlu Dört Tekerden Çekişli aracımız
akciğer hastalıkları olan çocuklar daha büyük kısa sürede 217km hıza ulaşabiliyor. Dış
risk altındadır. Astımlı 1,7 milyon çocuk, en Tasarım: Tesla Model Y aracımızı dış tasarım
az bir kirletici madde açısından hava kali- özelliklerine göre değerlendirecek olursak.
tesinin en düşük olduğu şehirlerde yaşıyor. Toplam uzunluğu 4.751 mm olan Model Y,
Amerikan Akciğer Birliği, ABD Çevre Koruma 2.129 mm genişliği ve geniş hacimli, yüksek
Ajansı’na (EPA) ve Ulusal Karayolu Trafik bombeli tavan camıyla ilk kez bir SUV aracın
Güvenliği İdaresi’ne (NHTSA) Kurumsal Or- dış tasarımında gözümüze çarpmayı başardı.
talama Yakıt Ekonomisi (CAFE) standartlarını Bu açıdan şirketin CEO’su ve baş tasarımcısı
güncelleme çağrısında bulundu. Raporda, Elon Musk’un bu aracı neden uzun, geniş,
ABD Çevre Koruma Ajansı’na (EPA) çocuk- kaslı gövdesinden yola çıkarak tasarlamış
lara yönelik sağlık risklerini azaltmak için olabileceğini anlamakta hiç zorlanmıyoruz.
Automobile Magazine | MAYIS-HAZİRAN 2024