Page 43 - Mayıs-Haziran 2024
P. 43

Tablet dijital ana ekranındaki “Hızlan-  daha fazla adrenalin veriyor. Dediğim gibi
      ma-İvmelenme” özelliğinde “Sakin” ve “Stan-  aracın hızlanması, kalkışı, 0’dan 200 km hıza
      dart” olmak üzere iki farklı kullanım seçeneği   çıkması ve bunu yaparken yola yapışması
      yer alıyor. Aynı zamanda hemen alttaki   çok iyi olsa da maalesef 85 km’den sonra
      Direksiyon modu ayarlarına baktığımızda   sürücü ve ön yolcunun “hızı fazla” hisset-
      “Konfor”, “Standart” ve “Spor” olmak üzere   mesine neden oluyor. Alıştığımız normal
      3 farklı kullanım görüyoruz. Model Y araçta   versiyon araçlara göre çok daha fazla
      enerjiyi tamamen ekonomik modda, “hissiz”   ivmelenme hissediyoruz. Ama km göster-                            43
      bir şekilde, en düşük seviyelerde kullan-  gesine baktığımızda hızımızın 100-110-120
      mak istiyorsanız hızlanma için sakin modu,   km’ye yeni ulaştığını görüyoruz. Tesla için
      direksiyon için ise konfor modunu seçmeniz   bu konuya özellikle değinmek ve dikkat
      gerekiyor. Bu sayede araçtaki her şey yu-  çekmek istedim. Baktığımızda Saint-Gobain
      muşak ve hissiz hale geliyor. Ancak standart   ünlü Fransız-İtalyan otomobil markalarının ön
      mod veya spor modunu seçerek aracı daha   camlarını yapan firmadır. Eğer bu sorun ön                            MAGAZINE.COM.TR
      aktif ve yüksek hisle kullanmak istiyorsanız   camdan kaynaklanıyorsa diğer araba marka-
      bu durumda hızlanma için “standart” modu,   larında da bu sorunu yaşıyor olabilirdik. Ama
      direksiyon için ise “standart veya spor”   diğer otomobil markalarında bu sorunu bu
      modunu seçmeniz gerekiyor. 378 kilowatt   kadar ciddi düzeyde yaşamadık. Bu sorunun
      motor gücü yaklaşık 508 hp ye eşit. 2067   ön camdan kaynaklandığı düşünüldüğünde
      net kg model ve Tesla 508 hp motor gücü,   tek bir çözüm ve açıklama olabilir: Ön
      ön ve arka itiş gücüyle birleştiğinde hatırı   camın araca göre büyüklüğü. Tesla model                          AUTOMOBILE
      sayılır bir elektriksel performans gücüne eşit   y aracının ön camı tüm SUV’lardan daha
      oluyor. Bu anlamda aracın ilk hızlanmasına   büyük. Eğer bu cam bu büyüklükteyse, daha
      ilişkin fabrika verileri standart modda 0’dan   önce bu kadar hıza karşı test edilmiş miydi?
      100’e 5,4 saniye kadar kısa olsa da hızı   Öte yandan Türkiye olarak Çin fabrikaların-
      ve ilk hızlanması bu anlamda daha fazla   dan gelen Tesla araçlarını satın almıyoruz.
      hissediliyor. Sizi bir spor araba gibi koltuğa   Türkiye’de satışa sunulan Tesla araçları
      sabitleyen küçük bir g kuvvetine maruz   Almanya’daki fabrikada üretiliyor. Ancak bazı
      bırakıyor. 97 model bir Alfa Romeo’da 80-  nedenlerden dolayı aracın üretim sahasının
      90-100 km/saat hızı çok daha az hisset-  veya emniyet kemerinde olması gereken
      meniz, Tesla gibi son versiyon mühendislik   “made in” üretim noktasının Tesla Model Y
      çalışmalarının ne kadar başarılı ya da   araçta yer almadığını gördük. Bu durumla ilk
      başarısız olduğunu ortaya koyuyor. Tesla   kez karşılaştık. Şunu da belirtmek isterim.
      mühendislerinin bu konuya net bir şekilde   Nedenini ve önemini bilmiyorum. Ama araca
      açıklık getirmesi gerektiğine inanıyorum.   binmeden ilk baktığım şey emniyet kemeri
      Evet, aracın süper ön camı var. Mühendislik   oluyor. Tesla Model Y aracımızda elektrikli
      harikası ama neden bu araç bize Volvo ya da   araçlara özel 255/40R20 Michelin marka
      Mercedes gibi normal hızı hissettirmiyor, bize   Pilot Sport Ev lastikler yer alıyor.


                                                                                                              12.YIL
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48