Page 43 - Mayıs-Haziran 2024
P. 43
Tablet dijital ana ekranındaki “Hızlan- daha fazla adrenalin veriyor. Dediğim gibi
ma-İvmelenme” özelliğinde “Sakin” ve “Stan- aracın hızlanması, kalkışı, 0’dan 200 km hıza
dart” olmak üzere iki farklı kullanım seçeneği çıkması ve bunu yaparken yola yapışması
yer alıyor. Aynı zamanda hemen alttaki çok iyi olsa da maalesef 85 km’den sonra
Direksiyon modu ayarlarına baktığımızda sürücü ve ön yolcunun “hızı fazla” hisset-
“Konfor”, “Standart” ve “Spor” olmak üzere mesine neden oluyor. Alıştığımız normal
3 farklı kullanım görüyoruz. Model Y araçta versiyon araçlara göre çok daha fazla
enerjiyi tamamen ekonomik modda, “hissiz” ivmelenme hissediyoruz. Ama km göster- 43
bir şekilde, en düşük seviyelerde kullan- gesine baktığımızda hızımızın 100-110-120
mak istiyorsanız hızlanma için sakin modu, km’ye yeni ulaştığını görüyoruz. Tesla için
direksiyon için ise konfor modunu seçmeniz bu konuya özellikle değinmek ve dikkat
gerekiyor. Bu sayede araçtaki her şey yu- çekmek istedim. Baktığımızda Saint-Gobain
muşak ve hissiz hale geliyor. Ancak standart ünlü Fransız-İtalyan otomobil markalarının ön
mod veya spor modunu seçerek aracı daha camlarını yapan firmadır. Eğer bu sorun ön MAGAZINE.COM.TR
aktif ve yüksek hisle kullanmak istiyorsanız camdan kaynaklanıyorsa diğer araba marka-
bu durumda hızlanma için “standart” modu, larında da bu sorunu yaşıyor olabilirdik. Ama
direksiyon için ise “standart veya spor” diğer otomobil markalarında bu sorunu bu
modunu seçmeniz gerekiyor. 378 kilowatt kadar ciddi düzeyde yaşamadık. Bu sorunun
motor gücü yaklaşık 508 hp ye eşit. 2067 ön camdan kaynaklandığı düşünüldüğünde
net kg model ve Tesla 508 hp motor gücü, tek bir çözüm ve açıklama olabilir: Ön
ön ve arka itiş gücüyle birleştiğinde hatırı camın araca göre büyüklüğü. Tesla model AUTOMOBILE
sayılır bir elektriksel performans gücüne eşit y aracının ön camı tüm SUV’lardan daha
oluyor. Bu anlamda aracın ilk hızlanmasına büyük. Eğer bu cam bu büyüklükteyse, daha
ilişkin fabrika verileri standart modda 0’dan önce bu kadar hıza karşı test edilmiş miydi?
100’e 5,4 saniye kadar kısa olsa da hızı Öte yandan Türkiye olarak Çin fabrikaların-
ve ilk hızlanması bu anlamda daha fazla dan gelen Tesla araçlarını satın almıyoruz.
hissediliyor. Sizi bir spor araba gibi koltuğa Türkiye’de satışa sunulan Tesla araçları
sabitleyen küçük bir g kuvvetine maruz Almanya’daki fabrikada üretiliyor. Ancak bazı
bırakıyor. 97 model bir Alfa Romeo’da 80- nedenlerden dolayı aracın üretim sahasının
90-100 km/saat hızı çok daha az hisset- veya emniyet kemerinde olması gereken
meniz, Tesla gibi son versiyon mühendislik “made in” üretim noktasının Tesla Model Y
çalışmalarının ne kadar başarılı ya da araçta yer almadığını gördük. Bu durumla ilk
başarısız olduğunu ortaya koyuyor. Tesla kez karşılaştık. Şunu da belirtmek isterim.
mühendislerinin bu konuya net bir şekilde Nedenini ve önemini bilmiyorum. Ama araca
açıklık getirmesi gerektiğine inanıyorum. binmeden ilk baktığım şey emniyet kemeri
Evet, aracın süper ön camı var. Mühendislik oluyor. Tesla Model Y aracımızda elektrikli
harikası ama neden bu araç bize Volvo ya da araçlara özel 255/40R20 Michelin marka
Mercedes gibi normal hızı hissettirmiyor, bize Pilot Sport Ev lastikler yer alıyor.
12.YIL