Page 42 - Mayıs-Haziran 2024
P. 42

Tesla Model Y ile ilgili bir şey yapmak, komut   olduğumu söylemek isterim. Fakat sonra
         vermek veya ayarları değiştirmek istediğinizde   Tesla’nın yön değiştirdiğini görüyoruz. Tesla
         bunu geniş dokunmatik ekran ve direksiyon-  Model Y sürüş özelliklerini devreye alırken,
         daki sol ve sağ tuşlar yardımıyla yapabilirsiniz.   sürücü-yolcu koltuğu belli bir seviyede yukarı
         Çünkü araçta bu anlamda farklı bir buton   aşağı ve ileri geri elektrikli olarak ayarlanabilse
         veya buton bulunmuyor. Torpido gözünü   de sürüş pozisyonu tercihen yüksek kalabiliy-
         açarken bile bunu dokunmatik ekran üze-  or. Buradan sürücü koltuğunun aşağıya doğru
         rinden yapmanız gerekecek. Test aracımız,   alçalması ve desteklerinin daha ergonomik
         özel parlak deri beyaz renkte, temizlenmesi   olmasını bekleyebiliriz. Çünkü bu kadar
   42    kolay özel bir malzemeden yapılmış, çok   yüksek bir sürüş pozisyonunu her zaman
         yönlü ayarlanabilir ısıtmalı ön ve arka yolcu
                                             sevmiyorum. Ayrıca direksiyona baktığımız-
         koltuklarına sahip. Koltuk ayarlarıyla ilgili   da dokunmatik panel yardımıyla ince ve
         sürüş kısmında ufak bir detaya değineceğim.
                                             hassas ayarlar yapmak mümkün. İleri görüş
     MAGAZINE.COM.TR  alan bagaj kapakları yalnızca dokunmatik   yolcular için oldukça cömert. Tesla Model
                                             açısı Tesla sürücüsü, ön yolcu ve hatta arka
         Tesla Model Y’nin ön ve arka kısmında yer
                                             Y’nin Amerikan vites kolu şanzımanı ve park
         ekrandan açılıp kapatılabiliyor. Elbette bagaj
                                             konumu kullanışlı olup hızlı hareket etmenize
         kapağını manuel olarak açabilir ve otomatik
                                             ve kalkış yapmanıza olanak sağlıyor. Test
         olarak kapatabiliyorsunuz. Tesla Model Y’nin
                                             aracımız Tesla model y, 2067 kg net ağırlığa
         bagaj hacmi önde 117 litre, arka koltuklar
                                             ve 378 kW motor gücüne sahip. Ayrıca Çift
         katlanmadığında 854 litre, koltuklar tamamen
     AUTOMOBILE  katlandığında ise 2.041 litre bagaj hacmine   Motorlu, kalıcı AWD 4 tekerlekten çekiş
         sahip oluyorsunuz. Tesla Model Y, dik arka
                                             sistemine sahiptir. Peki 4 tekerlekten çekiş
         yolcu koltuklarıyla öne çıksa da 3 aşamada
                                             her zaman aktif mi? Yoksa yazılım tabanlı
         elektrikli olarak sırtınızı belirli bir dar açıya
                                             mı ve etkinleştirildiği anlar farklılık gösteriy-
         ayarlamak mümkün kılınmış. Ancak Tesla
                                             or mu? Aracımızın sürüş özelliklerini genel
         Model Y, özellikle arka kısımda geniş diz
                                             özelliklerinin başında belirtmek istediğim
         mesafesi ve oldukça cömert baş mesafesine   olarak bunlara göre değerlendireceğiz. Sürüş
         sahipken, oturma şekli ve arka koltukların   bir diğer konu ise aracın ön camına bak-
         tasarımı açısından bazı sorunlar yaşadığını   tığımızda Saint-Gobain ile birlikte özel olarak
         ve bu anlamda pek konforlu olmadıklarını   geliştirildiğini tahmin ettiğimiz Tesla LAMINE
         görüyorum. Tesla mühendislerinin bu konuya   SAINT-GOBAIN SECURIT yazısı dikkatlerim-
         odaklanarak daha konforlu ve güvenilir   izden kaçmıyor. Fransız araçlarında görmeye
         koltuk tasarımlarına yönelmeleri gerektiğini   alışık olduğumuz Sekurit firması. Ancak
         ifade etmek isterim. Elbette bu elektrikli bir   aracın kalan yan camlarına baktığımızda
         araç. Amacımız ne olursa olsun bu araçları   FUYAO XI/D LAMINATED markası dikkat çe-
         eleştirmek değil, desteklemektir. Biz mesel-  kiyor. Özellikle bu yan camlar 2 kat ve kade-
         eye bu yayıncılık anlayışıyla bakıyoruz. Ama   meden oluştuğu için oldukça kalın olup hem
         dediğim gibi daha yolun başındayız, dolayısıy-  içten hem de dıştan ses geçirmez özelliğine
         la gelişim adına aklımıza gelen her fikri pay-  sahip. Tesla Model Y aracındaki sürüş mod-
         laşmaktan çekinmediğimizi söylemek isteriz.   ları sanılanın aksine farklı bir yazılım formunda
         Sürüş: Öncelikle 2017 Tesla Model S hayranı   araçta yer alıyor.
      Automobile Magazine  |  MAYIS-HAZİRAN 2024
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47