Page 42 - Mayıs-Haziran 2024
P. 42
Tesla Model Y ile ilgili bir şey yapmak, komut olduğumu söylemek isterim. Fakat sonra
vermek veya ayarları değiştirmek istediğinizde Tesla’nın yön değiştirdiğini görüyoruz. Tesla
bunu geniş dokunmatik ekran ve direksiyon- Model Y sürüş özelliklerini devreye alırken,
daki sol ve sağ tuşlar yardımıyla yapabilirsiniz. sürücü-yolcu koltuğu belli bir seviyede yukarı
Çünkü araçta bu anlamda farklı bir buton aşağı ve ileri geri elektrikli olarak ayarlanabilse
veya buton bulunmuyor. Torpido gözünü de sürüş pozisyonu tercihen yüksek kalabiliy-
açarken bile bunu dokunmatik ekran üze- or. Buradan sürücü koltuğunun aşağıya doğru
rinden yapmanız gerekecek. Test aracımız, alçalması ve desteklerinin daha ergonomik
özel parlak deri beyaz renkte, temizlenmesi olmasını bekleyebiliriz. Çünkü bu kadar
42 kolay özel bir malzemeden yapılmış, çok yüksek bir sürüş pozisyonunu her zaman
yönlü ayarlanabilir ısıtmalı ön ve arka yolcu
sevmiyorum. Ayrıca direksiyona baktığımız-
koltuklarına sahip. Koltuk ayarlarıyla ilgili da dokunmatik panel yardımıyla ince ve
sürüş kısmında ufak bir detaya değineceğim.
hassas ayarlar yapmak mümkün. İleri görüş
MAGAZINE.COM.TR alan bagaj kapakları yalnızca dokunmatik yolcular için oldukça cömert. Tesla Model
açısı Tesla sürücüsü, ön yolcu ve hatta arka
Tesla Model Y’nin ön ve arka kısmında yer
Y’nin Amerikan vites kolu şanzımanı ve park
ekrandan açılıp kapatılabiliyor. Elbette bagaj
konumu kullanışlı olup hızlı hareket etmenize
kapağını manuel olarak açabilir ve otomatik
ve kalkış yapmanıza olanak sağlıyor. Test
olarak kapatabiliyorsunuz. Tesla Model Y’nin
aracımız Tesla model y, 2067 kg net ağırlığa
bagaj hacmi önde 117 litre, arka koltuklar
ve 378 kW motor gücüne sahip. Ayrıca Çift
katlanmadığında 854 litre, koltuklar tamamen
AUTOMOBILE katlandığında ise 2.041 litre bagaj hacmine Motorlu, kalıcı AWD 4 tekerlekten çekiş
sahip oluyorsunuz. Tesla Model Y, dik arka
sistemine sahiptir. Peki 4 tekerlekten çekiş
yolcu koltuklarıyla öne çıksa da 3 aşamada
her zaman aktif mi? Yoksa yazılım tabanlı
elektrikli olarak sırtınızı belirli bir dar açıya
mı ve etkinleştirildiği anlar farklılık gösteriy-
ayarlamak mümkün kılınmış. Ancak Tesla
or mu? Aracımızın sürüş özelliklerini genel
Model Y, özellikle arka kısımda geniş diz
özelliklerinin başında belirtmek istediğim
mesafesi ve oldukça cömert baş mesafesine olarak bunlara göre değerlendireceğiz. Sürüş
sahipken, oturma şekli ve arka koltukların bir diğer konu ise aracın ön camına bak-
tasarımı açısından bazı sorunlar yaşadığını tığımızda Saint-Gobain ile birlikte özel olarak
ve bu anlamda pek konforlu olmadıklarını geliştirildiğini tahmin ettiğimiz Tesla LAMINE
görüyorum. Tesla mühendislerinin bu konuya SAINT-GOBAIN SECURIT yazısı dikkatlerim-
odaklanarak daha konforlu ve güvenilir izden kaçmıyor. Fransız araçlarında görmeye
koltuk tasarımlarına yönelmeleri gerektiğini alışık olduğumuz Sekurit firması. Ancak
ifade etmek isterim. Elbette bu elektrikli bir aracın kalan yan camlarına baktığımızda
araç. Amacımız ne olursa olsun bu araçları FUYAO XI/D LAMINATED markası dikkat çe-
eleştirmek değil, desteklemektir. Biz mesel- kiyor. Özellikle bu yan camlar 2 kat ve kade-
eye bu yayıncılık anlayışıyla bakıyoruz. Ama meden oluştuğu için oldukça kalın olup hem
dediğim gibi daha yolun başındayız, dolayısıy- içten hem de dıştan ses geçirmez özelliğine
la gelişim adına aklımıza gelen her fikri pay- sahip. Tesla Model Y aracındaki sürüş mod-
laşmaktan çekinmediğimizi söylemek isteriz. ları sanılanın aksine farklı bir yazılım formunda
Sürüş: Öncelikle 2017 Tesla Model S hayranı araçta yer alıyor.
Automobile Magazine | MAYIS-HAZİRAN 2024