Continental akıllı cam teknolojisini güçlendiriyor…

®
Çok Okunanlar

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Defender Dakar’a meydan okuyor…

Defender, motor sporunda yeni bir sayfa başlatıyor: Defender Rally bölümü, markanın Ocak 2026'da ilk kez Dakar'a başlayacağı Defender Dakar...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı...

Modern bir araç, ortalama olarak yaklaşık beş metrekare cam içeriyor. Bu 30 yıl öncekinden neredeyse iki kat daha fazla cam kullanıldığı anlamına geliyor. Yorgunluk algılayıcı bir iç aynadan 3D hız ölçere kadar birçok ileri teknoloji bileşeni dijital olarak birbirine bağlı şekilde kullanılırken, araçların camları muazzam potansiyellerine rağmen genellikle her türlü dijital ekipmandan yoksun olarak kullanılıyor. Continental artık bu potansiyelden giderek daha fazla yararlanmaya çalışacak. Bu nedenle teknoloji şirketi Continental, Akıllı Cam Kontrol (Intelligent Glass Control) çözümünü geliştiriyor. Böylelikle şirket bu alanda daha fazla konfor, güvenlik ve enerji verimliliği için tamamen yeni olanaklar sunacak.

Yeni film teknolojileri sayesinde panoramik açılır cam tavanlar, her zamankinden daha etkin bir şekilde kumanda edilerek karartılabiliyor, ön camın bölümleri güneş alçaldığında hafif renklenebiliyor ve B sütunlarının arkasındaki pencereler, arka koltuklarda daha fazla mahremiyet sağlamak için karartılabiliyor. Ayrıca camlar ısıtma kabloları olmaksızın da otomatik olarak ısıtılabiliyor ve hatta ekran yüzeyi olarak da kullanılabiliyor. Continental’in Beden & Güvenlik ve Bilgi-Eğlence & Bağlantı Birimi Yöneticisi Johann Hiebl şunları söylüyor:

 “Camlar, aracın giderek daha aktif ve akıllı bir parçası haline geliyor. Akıllı Cam Kontrolü, şu anda geliştirmekte olduğumuz yenilikçi bir çözüm. Böylece pencereler aracın kullanıcı ara yüzüne daha etkin bir şekilde entegre edilebiliyor. Bu, sürüşü daha konforlu ve daha güvenli hale getirecek ve yeni karartma ve ısıtma işlevleri sayesinde, önemli miktarda enerji tasarrufu da sağlayacak. Bu çalışmalar, elektro-mobiliteye ve otonom sürüşe doğru giden yolda önemli bir adım teşkil ediyor.”

 Akıllı Cam Kontrolü, cama entegre edilmiş özel filmler kullanıyor ve elektrik kontrol sinyallerini kullanarak yarı saydamlık derecelerini de değiştirebiliyor. Görsel kalite ve cam bölmenin kararma hızı açısından yararlar ve dezavantajlar sunsalar da bu amaca yönelik çeşitli teknolojiler mevcut. Akıllı pencereler geleneksel olarak panoramik açılır cam tavanlar için kullanılıyor. Ancak şimdi Continental, bunların yanı sıra, tüm araçların camları için uygun ve cam kontrol potansiyelini önemli ölçüde artıran yenilikçi bir teknoloji kullanıyor: Continental’in LC (sıvı kristal) isimli bu teknolojisi, araçlardaki değiştirilebilir cam için benzersiz bir kalite sunuyor.

Daha fazla mahremiyet ve daha az CO2 emisyonu Bir LC araba penceresi kalıbı içerisinde, sıvı kristaller özel bir süspansiyonda küçük boya parçacıkları ile karışıyor ve iki cam panel arasında ince bir filme entegre ediliyor. Düşük bir AC voltajının etkisiyle, sıvı kristaller ve boya parçacıkları pencereleri karartmak ya da aydınlatmak için düzenleniyor. Continental’in Akıllı Cam Kontrolü Proje Sorumlusu Tobias Frischmuth, şunları söylüyor:

“Bu LC tabanlı teknoloji, modern ve akıllı cam bölme sistemlerinde en üst seviyeye çıkma potansiyeline sahip. Bir pencerenin şeffaflığı veya donukluğu milisaniye içinde ayarlanabiliyor. Pencerelerin şeffaf olduklarında görüntü açısını bulanıklaştırmaması çok önemli. Bu teknoloji farklı renklerdeki camlar için kullanılabilir. Gelecekteki uygulamalar için potansiyel kullanım alanları çok ve çeşitli olmasına rağmen, yasal düzenlemeler gereği, şu anda tüm araç pencerelerinde buna izin verilmiyor. Ancak değiştirilebilir cam teknolojilerinin genel faydaları çok dikkat çekici. Örneğin, her bir otomobil camı ayrı ayrı kumanda edilerek karartılabiliyor. Ayrıca arka camlar arka kısımda daha fazla mahremiyet sağlamak için karatılmasının yanı sıra aynı zamanda içerinin ısısı üzerinde gözle görülür derecede olumlu bir etki de yaratıyor. Bu, klima ünitesinin o kadar fazla kullanılması gerekmeyeceği ve CO2 emisyonlarının azaltılacağı anlamına geliyor. Ön camdaki renklendirme işlevi, yerleşik güç kaynağı ve bulut durumu ile bağlantılıysa, belirli bölümler, hava koşullarına veya güneşin konumuna bağlı olarak önceden otomatik olarak karartılabilir veya parlaklaştırılabilir. Bu teknoloji yalnızca sürücülerin artık güneşliğe uzanmayacakları anlamına gelmeyecek aynı zamanda mekanik güneşliklerin tamamen gereksiz hale gelmesine neden olacak. Bu teknoloji aynı zamanda termal yönetim açısından da bir dizi avantaj sunuyor. Kilitleme sistemi ile bağlandığında, kışın sürücü arabaya yaklaşır yaklaşmaz camlardaki buzlar çözülebiliyor.

Continental Serpentine cmyk, Continental Serpentinen cmyk,

Akıllı Cam Kontrolü sayesinde uyarlamalı kamera sistemlerinin etkinliği de artırılabilir. Uyarlanabilir kamera sistemleri, geniş bir yelpazedeki otonom sürüş işlevleri için hayati öneme sahip bileşenlerdir ve iç aynaya yakın konumlandırılmışlarsa güneş alçaldığında işlevleri bozulabilir. Akıllı Cam Kontrolü sayesinde, örneğin gelişmiş sürücü yardımı ve bilgi-eğlence sistemleri tarafından üretilen bilgi gösteriminde, akıllı araç ön camları insan-makine etkileşiminde de rol oynayacak. Pencereler ayrıca çeşitli dokunmatik öğelere sahip akıllı ekranlara da dönüştürülebilir. Continental, tüm bunları yakın gelecekte gerçeğe dönüştürmek için gerekli olan yenilikçi teknoloji çözümlere, elektronik bilgiye ve uzmanlığa sahip.

Akıllı Cam Kontrolü teknolojisinin devam eden gelişimi, otomotiv endüstrisinde cam yüzeylerine yönelik artan genel eğilim birlikte ilerliyor. Çok az sentetik materyal cam gibi uzun bir tarihe sahip. Ayrıca camın çekiciliği de uzun süre devam edecek gibi görünüyor. Mısır’da yaklaşık 2.500 yıl önce bir firavununun sağlam cam kadehi ile başlayan hikâye bugün ileri teknoloji hibrit malzemeler alanında önemli bir araştırma ve geliştirme odağı haline geldi. Cam; sıvı çözeltiler, özel kristaller, nano-partiküller, boya partikülleri ve hepsinden önemlisi akıllı ve ilişkili kontrol teknolojisi ile birlikte gelecekte otomotiv endüstrisindeki en büyük inovasyonlardan biri olacak.

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler...

PEUGEOT, Tofaş Fabrikası’nda yeni Expert Traveller’ın üretimine başladı

Otomotiv dünyasının önde gelen markası PEUGEOT, hafif ticari araç ürün gamıyla Türkiye’de kullanıcılara yenikler sunmaya...