Continental akıllı cam teknolojisini güçlendiriyor…

®
Çok Okunanlar

Test Sürüşü: MG EHS PHEV

Köklü İngiliz otomobil markası MG’nin (Morris Garages), ilk şarj edilebilir hibrit modeli yeni MG EHS PHEV Türkiye’de satışa sunulmadan...

BUGGY Geri Döndü ve Şimdi Tamamen Elektirikli…

Volkswagen bir efsaneyi hayata döndürüyor! Mart ayının başında, Wolfsburg merkezli Grup, BUGGY'nin elektirikli versiyonunu ortaya çıkaracak.  Volkswagen'deki Baş Tasarımcısı Klaus Bischoff, dört...

Yeni MG EHS PHEV Yollara Çıkıyor…

İngiliz kökenli efsanevi otomobil markası MG (Morris Garages), elektrikli modeli ZS EV’nin ardından ürün gamındaki ilk şarj edilebilir hibrit...

Otomotivde ulusal pazar odaklı satışlar ivme kazanacak’

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, yaptığı yazılı açıklamada, 2018 yılının son 2 ayında uygulanan ÖTV ve KDV...

Modern bir araç, ortalama olarak yaklaşık beş metrekare cam içeriyor. Bu 30 yıl öncekinden neredeyse iki kat daha fazla cam kullanıldığı anlamına geliyor. Yorgunluk algılayıcı bir iç aynadan 3D hız ölçere kadar birçok ileri teknoloji bileşeni dijital olarak birbirine bağlı şekilde kullanılırken, araçların camları muazzam potansiyellerine rağmen genellikle her türlü dijital ekipmandan yoksun olarak kullanılıyor. Continental artık bu potansiyelden giderek daha fazla yararlanmaya çalışacak. Bu nedenle teknoloji şirketi Continental, Akıllı Cam Kontrol (Intelligent Glass Control) çözümünü geliştiriyor. Böylelikle şirket bu alanda daha fazla konfor, güvenlik ve enerji verimliliği için tamamen yeni olanaklar sunacak.

Yeni film teknolojileri sayesinde panoramik açılır cam tavanlar, her zamankinden daha etkin bir şekilde kumanda edilerek karartılabiliyor, ön camın bölümleri güneş alçaldığında hafif renklenebiliyor ve B sütunlarının arkasındaki pencereler, arka koltuklarda daha fazla mahremiyet sağlamak için karartılabiliyor. Ayrıca camlar ısıtma kabloları olmaksızın da otomatik olarak ısıtılabiliyor ve hatta ekran yüzeyi olarak da kullanılabiliyor. Continental’in Beden & Güvenlik ve Bilgi-Eğlence & Bağlantı Birimi Yöneticisi Johann Hiebl şunları söylüyor:

 “Camlar, aracın giderek daha aktif ve akıllı bir parçası haline geliyor. Akıllı Cam Kontrolü, şu anda geliştirmekte olduğumuz yenilikçi bir çözüm. Böylece pencereler aracın kullanıcı ara yüzüne daha etkin bir şekilde entegre edilebiliyor. Bu, sürüşü daha konforlu ve daha güvenli hale getirecek ve yeni karartma ve ısıtma işlevleri sayesinde, önemli miktarda enerji tasarrufu da sağlayacak. Bu çalışmalar, elektro-mobiliteye ve otonom sürüşe doğru giden yolda önemli bir adım teşkil ediyor.”

 Akıllı Cam Kontrolü, cama entegre edilmiş özel filmler kullanıyor ve elektrik kontrol sinyallerini kullanarak yarı saydamlık derecelerini de değiştirebiliyor. Görsel kalite ve cam bölmenin kararma hızı açısından yararlar ve dezavantajlar sunsalar da bu amaca yönelik çeşitli teknolojiler mevcut. Akıllı pencereler geleneksel olarak panoramik açılır cam tavanlar için kullanılıyor. Ancak şimdi Continental, bunların yanı sıra, tüm araçların camları için uygun ve cam kontrol potansiyelini önemli ölçüde artıran yenilikçi bir teknoloji kullanıyor: Continental’in LC (sıvı kristal) isimli bu teknolojisi, araçlardaki değiştirilebilir cam için benzersiz bir kalite sunuyor.

Daha fazla mahremiyet ve daha az CO2 emisyonu Bir LC araba penceresi kalıbı içerisinde, sıvı kristaller özel bir süspansiyonda küçük boya parçacıkları ile karışıyor ve iki cam panel arasında ince bir filme entegre ediliyor. Düşük bir AC voltajının etkisiyle, sıvı kristaller ve boya parçacıkları pencereleri karartmak ya da aydınlatmak için düzenleniyor. Continental’in Akıllı Cam Kontrolü Proje Sorumlusu Tobias Frischmuth, şunları söylüyor:

“Bu LC tabanlı teknoloji, modern ve akıllı cam bölme sistemlerinde en üst seviyeye çıkma potansiyeline sahip. Bir pencerenin şeffaflığı veya donukluğu milisaniye içinde ayarlanabiliyor. Pencerelerin şeffaf olduklarında görüntü açısını bulanıklaştırmaması çok önemli. Bu teknoloji farklı renklerdeki camlar için kullanılabilir. Gelecekteki uygulamalar için potansiyel kullanım alanları çok ve çeşitli olmasına rağmen, yasal düzenlemeler gereği, şu anda tüm araç pencerelerinde buna izin verilmiyor. Ancak değiştirilebilir cam teknolojilerinin genel faydaları çok dikkat çekici. Örneğin, her bir otomobil camı ayrı ayrı kumanda edilerek karartılabiliyor. Ayrıca arka camlar arka kısımda daha fazla mahremiyet sağlamak için karatılmasının yanı sıra aynı zamanda içerinin ısısı üzerinde gözle görülür derecede olumlu bir etki de yaratıyor. Bu, klima ünitesinin o kadar fazla kullanılması gerekmeyeceği ve CO2 emisyonlarının azaltılacağı anlamına geliyor. Ön camdaki renklendirme işlevi, yerleşik güç kaynağı ve bulut durumu ile bağlantılıysa, belirli bölümler, hava koşullarına veya güneşin konumuna bağlı olarak önceden otomatik olarak karartılabilir veya parlaklaştırılabilir. Bu teknoloji yalnızca sürücülerin artık güneşliğe uzanmayacakları anlamına gelmeyecek aynı zamanda mekanik güneşliklerin tamamen gereksiz hale gelmesine neden olacak. Bu teknoloji aynı zamanda termal yönetim açısından da bir dizi avantaj sunuyor. Kilitleme sistemi ile bağlandığında, kışın sürücü arabaya yaklaşır yaklaşmaz camlardaki buzlar çözülebiliyor.

Continental Serpentine cmyk, Continental Serpentinen cmyk,

Akıllı Cam Kontrolü sayesinde uyarlamalı kamera sistemlerinin etkinliği de artırılabilir. Uyarlanabilir kamera sistemleri, geniş bir yelpazedeki otonom sürüş işlevleri için hayati öneme sahip bileşenlerdir ve iç aynaya yakın konumlandırılmışlarsa güneş alçaldığında işlevleri bozulabilir. Akıllı Cam Kontrolü sayesinde, örneğin gelişmiş sürücü yardımı ve bilgi-eğlence sistemleri tarafından üretilen bilgi gösteriminde, akıllı araç ön camları insan-makine etkileşiminde de rol oynayacak. Pencereler ayrıca çeşitli dokunmatik öğelere sahip akıllı ekranlara da dönüştürülebilir. Continental, tüm bunları yakın gelecekte gerçeğe dönüştürmek için gerekli olan yenilikçi teknoloji çözümlere, elektronik bilgiye ve uzmanlığa sahip.

Akıllı Cam Kontrolü teknolojisinin devam eden gelişimi, otomotiv endüstrisinde cam yüzeylerine yönelik artan genel eğilim birlikte ilerliyor. Çok az sentetik materyal cam gibi uzun bir tarihe sahip. Ayrıca camın çekiciliği de uzun süre devam edecek gibi görünüyor. Mısır’da yaklaşık 2.500 yıl önce bir firavununun sağlam cam kadehi ile başlayan hikâye bugün ileri teknoloji hibrit malzemeler alanında önemli bir araştırma ve geliştirme odağı haline geldi. Cam; sıvı çözeltiler, özel kristaller, nano-partiküller, boya partikülleri ve hepsinden önemlisi akıllı ve ilişkili kontrol teknolojisi ile birlikte gelecekte otomotiv endüstrisindeki en büyük inovasyonlardan biri olacak.

Diğer Haberler

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, otomotiv sektörüne dair 2024 yılı değerlendirmelerini ve 2025 beklentilerini anlattı. Çağdaş, yılın ilk çeyreğinde öne çekilmiş bir taleple karşılaştıklarını, yerel...

Japon otomobil üreticileri Honda ve Nissan birleşmeyi değerlendiriyor

Nissan'ın yüzde 24,5'lik hissesine sahip olan Mitsubishi de mutabakat zaptını imzalarken, yeni oluşturulacak gruba katılmayı ocak ayı sonuna kadar değerlendirecek. Şirketler, Haziran 2025'e kadar birleşme...

VIDEO: YETX AMFİBİK ARAÇ İLE SUDA VE KARADA ÖZEL TEST SÜRÜŞÜ….

Ankara - Gölbaşı / Mogan Gölü Yetx Test Sürüşü ayrıntıları ve yorumlarımız kısa bir zaman içerisinde sitemizde detayları ile beraber yeni sayımız dergimizde yayında olacaktır......

Yeni Transporter İncelemesi: Özellikleri ve Fiyatları

Hem ticari hem de bireysel kullanımda sürücülerin beklentilerini karşılamak için geliştirilmiş yeni Transporter üstün özelliklere sahip bir araçtır. Volkswagen’in yenilikçi anlayışını yansıtan bu model;...

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...