Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Selen Alkım

®
Çok Okunanlar

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik...

Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modeli Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën,ikinci nesil C5 Aircross...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...

Mercedes-Benz, hava yastıkları nedeniyle CLA araçlarının yeni geri çağrılmasını duyurdu

Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması... Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz, geri çağırma işlemini...

Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Selen Alkım, ‘2021 yılında otomotiv pazarını 700 bin adet olarak öngörüyoruz. Citroen olarak bu pazarda 39 bin 500 adet satış ile yüzde 5,6 pazar payı elde ederek yakaladığımız başarıyı sürdürmeyi hedefliyoruz.’ dedi.

Alkım, Citroen Türkiye’nin 2021 yılı hedeflerine ilişkin çevrim içi düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, zorlu geçen yılda yakalanan başarının temelinde, hızlı değişen pazar dinamiklerine çok çabuk uyum sağlanarak buna paralel uygulanan ticari ve finansal politikalar, müşteri memnuniyetine verilen önem ve yeni tip koronavirüs (Kovid-19) nedeniyle değişen iş süreçlerine uygun aksiyonların alınmasının olduğunu söyledi.

2021 yılı için öngörülerini paylaşan Alkım, ‘Geçtiğimiz yıl hepimiz için çok zorlu koşullarda geçti ama yakaladığımız başarı olumsuz koşullar karşısında ne kadar çabuk aksiyon alabildiğimizi gösteriyor. 2021 yılında otomotiv pazarını 700 bin adet olarak öngörüyoruz. Citroen olarak bu pazarda 39 bin 500 adet satış ile yüzde 5,6 pazar payı elde ederek yakaladığımız başarıyı sürdürmeyi hedefliyoruz.’ dedi.

– ‘İstikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceğiz’

Selen Alkım, yılın ikinci çeyreğinde gerçekleştirecekleri yeni Citroen C4 lansmanıyla son yıllarda yer almadıkları C-HB segmentinde önemli bir oyuncu olacaklarını belirterek, ‘Yılın üçüncü çeyreğinde de yeni Citroen C3 Aircross SUV modelimiz yenilenecek ve segmentinde daha iddialı bir konumda olacak. Tüm bu yeni model lansmanlarımız, güçlenen bayi teşkilatımız ve müşteri memnuniyetini odak noktamız olarak belirleyen anlayışımız sayesinde istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceğiz.’ şeklinde konuştu.

Alkım, müşteri memnuniyetine büyük önem verdiklerini ve bu yıl çok daha fazla kişiyi Citroen ailesine katarak ‘en fazla tavsiye edilen marka’ haline gelmeyi hedeflediklerini kaydetti.

– ‘Citroen Ami, Fransa’da 14 ve Türkiye’de 16 yaşından itibaren kullanılabilen elektrikli bir ulaşım aracı’

Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Alkım, gazetecilerin sorularını yanıtlarken, Fransa’da lansmanı gerçekleştirilen Citroen Ami modeline değindi.

Alkım, ‘Citroen Ami, Fransa’da 14 ve Türkiye’de 16 yaşından itibaren kullanılabilen yüzde 100 elektrikli bir ulaşım aracı. Citroen’in şehir içi mobilite sunduğu aracı Ami; bizi heyecanlandıran bir model, Citroen imajını aslında çok güzel yansıtan bir model. Biz bunun için çalışmalara başladık. Aslında çok istiyoruz lansmanını gerçekleştirmeyi… Umarım 2021 senesinde de gerçekleştiririz.’ ifadelerini kullandı.

– ‘4. çeyrekten itibaren artık elektrikli araçlarımızla da müşterilerimizle buluşmayı hedefliyoruz’

Selen Alkım, 2021 yılında elektrikli otomobil pazarında da model sunmayı hedeflediklerini aktararak, şöyle devam etti:

‘Ama bu çok ciddi bir hazırlık süreci gerektiriyor. Bayi altyapı hazırlığı, eğitim hazırlığı, müşterilerin buna hazırlıklı olması gerekiyor. Hedefimiz, son çeyrekte artık elektrikli pazarında Citroen’i de görmek. Bundan sonra Citroen markasının bütün modelleri hem benzinli hem dizel hem de elektrikli motor versiyonlarıyla satışa çıkacak. Dolayısıyla biz de ilk lansmanı belki benzinli ve dizel motorlarımızla yapacağız ama 4. çeyrekten itibaren artık elektrikli araçlarımızla da müşterilerimizle buluşmayı hedefliyoruz.’

Citroen C4 lansmanının mayıs ayında yapılacağını ancak nisan ayı başında shoowroomlarda aracı sergilemeye başlayacaklarını bildiren Alkım, ‘C4, satış potansiyeline inandığımız bir model. Orada da C-HB segmentinde ciddi bir rekabet olacak ama biz de hiç altta kalmayacağız. Bu segmente yeni giriyor olmamıza rağmen ciddi anlamda hedeflerimizi yukarı koyduk.’ dedi.

– ‘2021 için iyimseriz ve çok daha az bir tedarik problemi yaşayacağımızı öngörüyoruz’

Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Alkım, 2020 yılında sektör genelinde yaşanan tedarik sorununu bu yıl yaşamamak adına bir önlem alıp almadıklarına ilişkin soru üzerine şunları kaydetti:

‘Biz ortak kanı olarak 700 bin adet diyoruz ama tedarik planlamamızı tamamen bunun çok daha üzerine gelecek şekilde yaptık. 2021 planlamamızı daha yüksek bir pazara göre öngördüğümüz için 2020’de yaşadığımız tedarik sıkıntılarını bertaraf edeceğimizi umuyoruz. Ama elbette ki burada salgının etkisi de var. Avrupa’da, diğer ülkelerde salgının artması üretim sıkıntılarına neden oluyor ama şu andaki resim aslında bu yeni aşılanma süreçlerinin gelmesiyle birlikte çok daha pembe bir fotoğraf çiziyor. 2021 için iyimseriz ve çok daha az bir tedarik problemi yaşayacağımızı öngörüyoruz.’

– Citroen Türkiye, büyüme trendini sürdürüyor

Verilen bilgiye göre, Mart 2019 itibarıyla Groupe PSA Türkiye çatısı altında yeni bir ekiple faaliyete başlayan Citroen Türkiye, satışlarını artırmaya devam ediyor. Son 2 yıldır istikrarlı yükselişini devam ettiren marka, yüzde 61 büyüyen otomotiv pazarında yüzde 128 büyüme kaydetti.

2020 yılında 22 bin 254 adedi otomobil, 5 bin 226 adedi hafif ticari olmak üzere toplam 27 bin 480 adet satış gerçekleştiren Citroen Türkiye, pazar payını yüzde 2,5’ten yüzde 3,6’ya yükseltti. Bu sonuçlarla markalar sıralamasında da 4 basamaklık yükselişle 10’uncu sıraya yerleşen Citroen Türkiye, hızlı yükselişini sürdürüyor.

Binek otomobil pazarında elde edilen 22 bin 254 adetlik satışla yüzde 152 büyüme gösteren Citroen Türkiye, pazar payını en çok artıran otomobil markası oldu. Ticari araç pazarında da satışlarını 2019’a göre yüzde 63 artıran Citroen Türkiye, markalar sıralamasında iki basamak birden yükselerek 5’inciliğe yerleşti.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler...