Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Selen Alkım

®
Çok Okunanlar

Yeni Renault Master 21 Kasım’da fuarda dünya’ya tanıtacak…

Renault, 21-25 Kasım tarihleri arasında Lyon'daki Solutrans otomobil Fuarı'nda, Yeni Renault Master, Renault standında saat 10'da (CET) düzenlenecek basın...

Opel Mokka, Kahve Günü’nü Türk Kahvesi İle Kutladı

Opel, bir tür kahve çekirdeğinden esinlenerek isimlendirdiği Mokka modeline eşlik eden Türk Kahvesi fotoğraflarıyla, 1 Ekim Uluslararası Kahve Günükutlamasını...

Audi Brüksel fabrikası alıcı bulamıyor….

Belçika basınında yer alan habere göre, Alman otomobil üreticisi Volkswagen Grubu'na ait Audi markasının Brüksel'de üretim yapan tesisini almaya...

Budget’ın Onedio Cuma’sı Bir Başka…

Araç kiralamanın dinamik markası Budget, Türkiye’nin ilk Sosyal içerik Platformu Onedio kullanıcılarına 23 Kasım Cuma gününe özel günlük 109...

Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Selen Alkım, ‘2021 yılında otomotiv pazarını 700 bin adet olarak öngörüyoruz. Citroen olarak bu pazarda 39 bin 500 adet satış ile yüzde 5,6 pazar payı elde ederek yakaladığımız başarıyı sürdürmeyi hedefliyoruz.’ dedi.

Alkım, Citroen Türkiye’nin 2021 yılı hedeflerine ilişkin çevrim içi düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, zorlu geçen yılda yakalanan başarının temelinde, hızlı değişen pazar dinamiklerine çok çabuk uyum sağlanarak buna paralel uygulanan ticari ve finansal politikalar, müşteri memnuniyetine verilen önem ve yeni tip koronavirüs (Kovid-19) nedeniyle değişen iş süreçlerine uygun aksiyonların alınmasının olduğunu söyledi.

2021 yılı için öngörülerini paylaşan Alkım, ‘Geçtiğimiz yıl hepimiz için çok zorlu koşullarda geçti ama yakaladığımız başarı olumsuz koşullar karşısında ne kadar çabuk aksiyon alabildiğimizi gösteriyor. 2021 yılında otomotiv pazarını 700 bin adet olarak öngörüyoruz. Citroen olarak bu pazarda 39 bin 500 adet satış ile yüzde 5,6 pazar payı elde ederek yakaladığımız başarıyı sürdürmeyi hedefliyoruz.’ dedi.

– ‘İstikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceğiz’

Selen Alkım, yılın ikinci çeyreğinde gerçekleştirecekleri yeni Citroen C4 lansmanıyla son yıllarda yer almadıkları C-HB segmentinde önemli bir oyuncu olacaklarını belirterek, ‘Yılın üçüncü çeyreğinde de yeni Citroen C3 Aircross SUV modelimiz yenilenecek ve segmentinde daha iddialı bir konumda olacak. Tüm bu yeni model lansmanlarımız, güçlenen bayi teşkilatımız ve müşteri memnuniyetini odak noktamız olarak belirleyen anlayışımız sayesinde istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceğiz.’ şeklinde konuştu.

Alkım, müşteri memnuniyetine büyük önem verdiklerini ve bu yıl çok daha fazla kişiyi Citroen ailesine katarak ‘en fazla tavsiye edilen marka’ haline gelmeyi hedeflediklerini kaydetti.

– ‘Citroen Ami, Fransa’da 14 ve Türkiye’de 16 yaşından itibaren kullanılabilen elektrikli bir ulaşım aracı’

Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Alkım, gazetecilerin sorularını yanıtlarken, Fransa’da lansmanı gerçekleştirilen Citroen Ami modeline değindi.

Alkım, ‘Citroen Ami, Fransa’da 14 ve Türkiye’de 16 yaşından itibaren kullanılabilen yüzde 100 elektrikli bir ulaşım aracı. Citroen’in şehir içi mobilite sunduğu aracı Ami; bizi heyecanlandıran bir model, Citroen imajını aslında çok güzel yansıtan bir model. Biz bunun için çalışmalara başladık. Aslında çok istiyoruz lansmanını gerçekleştirmeyi… Umarım 2021 senesinde de gerçekleştiririz.’ ifadelerini kullandı.

– ‘4. çeyrekten itibaren artık elektrikli araçlarımızla da müşterilerimizle buluşmayı hedefliyoruz’

Selen Alkım, 2021 yılında elektrikli otomobil pazarında da model sunmayı hedeflediklerini aktararak, şöyle devam etti:

‘Ama bu çok ciddi bir hazırlık süreci gerektiriyor. Bayi altyapı hazırlığı, eğitim hazırlığı, müşterilerin buna hazırlıklı olması gerekiyor. Hedefimiz, son çeyrekte artık elektrikli pazarında Citroen’i de görmek. Bundan sonra Citroen markasının bütün modelleri hem benzinli hem dizel hem de elektrikli motor versiyonlarıyla satışa çıkacak. Dolayısıyla biz de ilk lansmanı belki benzinli ve dizel motorlarımızla yapacağız ama 4. çeyrekten itibaren artık elektrikli araçlarımızla da müşterilerimizle buluşmayı hedefliyoruz.’

Citroen C4 lansmanının mayıs ayında yapılacağını ancak nisan ayı başında shoowroomlarda aracı sergilemeye başlayacaklarını bildiren Alkım, ‘C4, satış potansiyeline inandığımız bir model. Orada da C-HB segmentinde ciddi bir rekabet olacak ama biz de hiç altta kalmayacağız. Bu segmente yeni giriyor olmamıza rağmen ciddi anlamda hedeflerimizi yukarı koyduk.’ dedi.

– ‘2021 için iyimseriz ve çok daha az bir tedarik problemi yaşayacağımızı öngörüyoruz’

Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Alkım, 2020 yılında sektör genelinde yaşanan tedarik sorununu bu yıl yaşamamak adına bir önlem alıp almadıklarına ilişkin soru üzerine şunları kaydetti:

‘Biz ortak kanı olarak 700 bin adet diyoruz ama tedarik planlamamızı tamamen bunun çok daha üzerine gelecek şekilde yaptık. 2021 planlamamızı daha yüksek bir pazara göre öngördüğümüz için 2020’de yaşadığımız tedarik sıkıntılarını bertaraf edeceğimizi umuyoruz. Ama elbette ki burada salgının etkisi de var. Avrupa’da, diğer ülkelerde salgının artması üretim sıkıntılarına neden oluyor ama şu andaki resim aslında bu yeni aşılanma süreçlerinin gelmesiyle birlikte çok daha pembe bir fotoğraf çiziyor. 2021 için iyimseriz ve çok daha az bir tedarik problemi yaşayacağımızı öngörüyoruz.’

– Citroen Türkiye, büyüme trendini sürdürüyor

Verilen bilgiye göre, Mart 2019 itibarıyla Groupe PSA Türkiye çatısı altında yeni bir ekiple faaliyete başlayan Citroen Türkiye, satışlarını artırmaya devam ediyor. Son 2 yıldır istikrarlı yükselişini devam ettiren marka, yüzde 61 büyüyen otomotiv pazarında yüzde 128 büyüme kaydetti.

2020 yılında 22 bin 254 adedi otomobil, 5 bin 226 adedi hafif ticari olmak üzere toplam 27 bin 480 adet satış gerçekleştiren Citroen Türkiye, pazar payını yüzde 2,5’ten yüzde 3,6’ya yükseltti. Bu sonuçlarla markalar sıralamasında da 4 basamaklık yükselişle 10’uncu sıraya yerleşen Citroen Türkiye, hızlı yükselişini sürdürüyor.

Binek otomobil pazarında elde edilen 22 bin 254 adetlik satışla yüzde 152 büyüme gösteren Citroen Türkiye, pazar payını en çok artıran otomobil markası oldu. Ticari araç pazarında da satışlarını 2019’a göre yüzde 63 artıran Citroen Türkiye, markalar sıralamasında iki basamak birden yükselerek 5’inciliğe yerleşti.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...