Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Selen Alkım

®
Çok Okunanlar

Volkswagen CEO’su, Porsche’nin “büyük bir krizden” geçtiğini kabul etti

Otomobil üreticisi, bu yılın Ocak ve Eylül ayları arasında faaliyet kârında %99'dan fazla düşüş bildirdi.  Alman üst düzey otomobil...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı...

PEUGEOT, 2008, 3008, 5008, E-208, E-308, 408 kasım ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu kasım ayı kampanyasını başlattı....

Togg premium segmente giriyor: çift motor, 4 saniyede hızlanma ve benzersiz tasarım

Çift motorlu Türk elektrikli otomobilleri Togg T10X ve T10F 4More'un satışına başlandı. Türk üretici Togg, elektrikli araçlarının yeni versiyonları...

Yeni Tesla Model Y, Lara Barut Collection’da Tanıtıldı

Elektrikli mobilite alanının öncü markalarından Tesla, yeni nesil SUV modeli Y’yi Lara Barut Collection’da otomobil tutkunlarıyla buluşturdu.  31 Ekim –...

Opel’in Yenilikçi Modellerinde Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, kasım ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde...

T10X ve T10F V2 için 800 bin TL’ye %0 faizli 12 ay

Togg’da kasım ayı avantajlarla başladı  Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, T10X ve T10F cihazları için kasım...

Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Selen Alkım, ‘2021 yılında otomotiv pazarını 700 bin adet olarak öngörüyoruz. Citroen olarak bu pazarda 39 bin 500 adet satış ile yüzde 5,6 pazar payı elde ederek yakaladığımız başarıyı sürdürmeyi hedefliyoruz.’ dedi.

Alkım, Citroen Türkiye’nin 2021 yılı hedeflerine ilişkin çevrim içi düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, zorlu geçen yılda yakalanan başarının temelinde, hızlı değişen pazar dinamiklerine çok çabuk uyum sağlanarak buna paralel uygulanan ticari ve finansal politikalar, müşteri memnuniyetine verilen önem ve yeni tip koronavirüs (Kovid-19) nedeniyle değişen iş süreçlerine uygun aksiyonların alınmasının olduğunu söyledi.

2021 yılı için öngörülerini paylaşan Alkım, ‘Geçtiğimiz yıl hepimiz için çok zorlu koşullarda geçti ama yakaladığımız başarı olumsuz koşullar karşısında ne kadar çabuk aksiyon alabildiğimizi gösteriyor. 2021 yılında otomotiv pazarını 700 bin adet olarak öngörüyoruz. Citroen olarak bu pazarda 39 bin 500 adet satış ile yüzde 5,6 pazar payı elde ederek yakaladığımız başarıyı sürdürmeyi hedefliyoruz.’ dedi.

– ‘İstikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceğiz’

Selen Alkım, yılın ikinci çeyreğinde gerçekleştirecekleri yeni Citroen C4 lansmanıyla son yıllarda yer almadıkları C-HB segmentinde önemli bir oyuncu olacaklarını belirterek, ‘Yılın üçüncü çeyreğinde de yeni Citroen C3 Aircross SUV modelimiz yenilenecek ve segmentinde daha iddialı bir konumda olacak. Tüm bu yeni model lansmanlarımız, güçlenen bayi teşkilatımız ve müşteri memnuniyetini odak noktamız olarak belirleyen anlayışımız sayesinde istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceğiz.’ şeklinde konuştu.

Alkım, müşteri memnuniyetine büyük önem verdiklerini ve bu yıl çok daha fazla kişiyi Citroen ailesine katarak ‘en fazla tavsiye edilen marka’ haline gelmeyi hedeflediklerini kaydetti.

– ‘Citroen Ami, Fransa’da 14 ve Türkiye’de 16 yaşından itibaren kullanılabilen elektrikli bir ulaşım aracı’

Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Alkım, gazetecilerin sorularını yanıtlarken, Fransa’da lansmanı gerçekleştirilen Citroen Ami modeline değindi.

Alkım, ‘Citroen Ami, Fransa’da 14 ve Türkiye’de 16 yaşından itibaren kullanılabilen yüzde 100 elektrikli bir ulaşım aracı. Citroen’in şehir içi mobilite sunduğu aracı Ami; bizi heyecanlandıran bir model, Citroen imajını aslında çok güzel yansıtan bir model. Biz bunun için çalışmalara başladık. Aslında çok istiyoruz lansmanını gerçekleştirmeyi… Umarım 2021 senesinde de gerçekleştiririz.’ ifadelerini kullandı.

– ‘4. çeyrekten itibaren artık elektrikli araçlarımızla da müşterilerimizle buluşmayı hedefliyoruz’

Selen Alkım, 2021 yılında elektrikli otomobil pazarında da model sunmayı hedeflediklerini aktararak, şöyle devam etti:

‘Ama bu çok ciddi bir hazırlık süreci gerektiriyor. Bayi altyapı hazırlığı, eğitim hazırlığı, müşterilerin buna hazırlıklı olması gerekiyor. Hedefimiz, son çeyrekte artık elektrikli pazarında Citroen’i de görmek. Bundan sonra Citroen markasının bütün modelleri hem benzinli hem dizel hem de elektrikli motor versiyonlarıyla satışa çıkacak. Dolayısıyla biz de ilk lansmanı belki benzinli ve dizel motorlarımızla yapacağız ama 4. çeyrekten itibaren artık elektrikli araçlarımızla da müşterilerimizle buluşmayı hedefliyoruz.’

Citroen C4 lansmanının mayıs ayında yapılacağını ancak nisan ayı başında shoowroomlarda aracı sergilemeye başlayacaklarını bildiren Alkım, ‘C4, satış potansiyeline inandığımız bir model. Orada da C-HB segmentinde ciddi bir rekabet olacak ama biz de hiç altta kalmayacağız. Bu segmente yeni giriyor olmamıza rağmen ciddi anlamda hedeflerimizi yukarı koyduk.’ dedi.

– ‘2021 için iyimseriz ve çok daha az bir tedarik problemi yaşayacağımızı öngörüyoruz’

Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Alkım, 2020 yılında sektör genelinde yaşanan tedarik sorununu bu yıl yaşamamak adına bir önlem alıp almadıklarına ilişkin soru üzerine şunları kaydetti:

‘Biz ortak kanı olarak 700 bin adet diyoruz ama tedarik planlamamızı tamamen bunun çok daha üzerine gelecek şekilde yaptık. 2021 planlamamızı daha yüksek bir pazara göre öngördüğümüz için 2020’de yaşadığımız tedarik sıkıntılarını bertaraf edeceğimizi umuyoruz. Ama elbette ki burada salgının etkisi de var. Avrupa’da, diğer ülkelerde salgının artması üretim sıkıntılarına neden oluyor ama şu andaki resim aslında bu yeni aşılanma süreçlerinin gelmesiyle birlikte çok daha pembe bir fotoğraf çiziyor. 2021 için iyimseriz ve çok daha az bir tedarik problemi yaşayacağımızı öngörüyoruz.’

– Citroen Türkiye, büyüme trendini sürdürüyor

Verilen bilgiye göre, Mart 2019 itibarıyla Groupe PSA Türkiye çatısı altında yeni bir ekiple faaliyete başlayan Citroen Türkiye, satışlarını artırmaya devam ediyor. Son 2 yıldır istikrarlı yükselişini devam ettiren marka, yüzde 61 büyüyen otomotiv pazarında yüzde 128 büyüme kaydetti.

2020 yılında 22 bin 254 adedi otomobil, 5 bin 226 adedi hafif ticari olmak üzere toplam 27 bin 480 adet satış gerçekleştiren Citroen Türkiye, pazar payını yüzde 2,5’ten yüzde 3,6’ya yükseltti. Bu sonuçlarla markalar sıralamasında da 4 basamaklık yükselişle 10’uncu sıraya yerleşen Citroen Türkiye, hızlı yükselişini sürdürüyor.

Binek otomobil pazarında elde edilen 22 bin 254 adetlik satışla yüzde 152 büyüme gösteren Citroen Türkiye, pazar payını en çok artıran otomobil markası oldu. Ticari araç pazarında da satışlarını 2019’a göre yüzde 63 artıran Citroen Türkiye, markalar sıralamasında iki basamak birden yükselerek 5’inciliğe yerleşti.

Diğer Haberler

PEUGEOT, 2008, 3008, 5008, E-208, E-308, 408 kasım ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu kasım ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

IVECO’dan Anadolu Yakası’na Güçlü Çıkartma

Dünyanın önde gelen ticari araç üreticilerinden IVECO, Türkiye pazarındaki etkili büyümesini ve hizmet ağını genişletme hedeflerini, sektörün deneyimli lojistik firmalarından HASER MOTORLU TAŞITLAR ile...

JP Performance ve LIQUI MOLY işbirliğine başlıyor

YouTube'da 2,6 milyondan fazla abonesiyle herhalde Almanca konuşulan bölgelerin en büyük ve en ünlü otomobil influencer'ı: Ruhrpott'tan Jean Pierre Kraemer, JP Performance kanalıyla neredeyse...

Bosch, Motosiklet ABS güvenliğinde otuzuncu yılını kutluyor

Milano, İtalya – Otuz yıl önce Bosch, ilk seri üretim motosiklet ABS sistemini piyasaya sunarak motosiklet sürücü güvenliğinin evriminde önemli bir dönüm noktasına imza...

ALC Lojistik, Renault Trucks ile uzun yıllara dayanan iş birliğini yeni araç yatırımları

Faaliyete başladığı günden bu yana Renault Trucks araçları kullanan ALC Lojistik, 10 adet T480 çekiciyi daha bünyesine katarak filosundaki Renault Trucks sayısını arttırdı.  Koçaslanlar Otomotiv...

T10X ve T10F V2 için 800 bin TL’ye %0 faizli 12 ay

Togg’da kasım ayı avantajlarla başladı  Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, T10X ve T10F cihazları için kasım ayında da cazip fırsatları kullanıcılarla...

Yeni BMW F 450 GS Yollara Çıkmaya Hazır

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW Motorrad, GS mirasını orta segmente taşıyan Yeni BMW F 450 GS modelini 4-10 Kasım tarihlerinde Milano’da düzenlenen EICMA...

PEUGEOT, 2008, 3008, 5008, E-208, E-308, 408 kasım ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

IVECO’dan Anadolu Yakası’na Güçlü Çıkartma

Dünyanın önde gelen ticari araç üreticilerinden IVECO, Türkiye pazarındaki etkili büyümesini ve hizmet ağını genişletme...

JP Performance ve LIQUI MOLY işbirliğine başlıyor

YouTube'da 2,6 milyondan fazla abonesiyle herhalde Almanca konuşulan bölgelerin en büyük ve en ünlü otomobil...

Bosch, Motosiklet ABS güvenliğinde otuzuncu yılını kutluyor

Milano, İtalya – Otuz yıl önce Bosch, ilk seri üretim motosiklet ABS sistemini piyasaya sunarak...

ALC Lojistik, Renault Trucks ile uzun yıllara dayanan iş birliğini yeni araç yatırımları

Faaliyete başladığı günden bu yana Renault Trucks araçları kullanan ALC Lojistik, 10 adet T480 çekiciyi...

T10X ve T10F V2 için 800 bin TL’ye %0 faizli 12 ay

Togg’da kasım ayı avantajlarla başladı  Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, T10X ve...

Yeni BMW F 450 GS Yollara Çıkmaya Hazır

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW Motorrad, GS mirasını orta segmente taşıyan Yeni BMW F...

100’ün Üzerinde Sporcu Senoz’da Start Alacak

Karadeniz’in saklı cenneti Senoz Vadisi, büyük bir spor organizasyonuna ilk kez kapılarını açıyor. Rize’nin Çayeli...

EV Charge Show 2025 WAT Mobilite, Türkiye elektrikli mobilite sektöründe

Koç Topluluğu bünyesinde faaliyet gösteren WAT Mobilite, Türkiye elektrikli mobilite sektöründe bir ilk olan şarj...

Yeni Tesla Model Y, Lara Barut Collection’da Tanıtıldı

Elektrikli mobilite alanının öncü markalarından Tesla, yeni nesil SUV modeli Y’yi Lara Barut Collection’da otomobil...

Bridgestone Blizzak 6, AUTO BILD sportscars 2025 Kış Lastiği Testi’nin Şampiyonu

Bridgestone’un kış lastiği Blizzak 6, AUTO BILD sportscars tarafından düzenlenen zorlu testlerde en yüksek dereceyi...

Tırmanmada Son Yarış Eskişehir’de

2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 7. ve son yarışı olan Sarıcakaya Tırmanma Yarışı 08-09 Kasım tarihlerinde...

BOM Karting Takımı, Türkiye Karting Şampiyonası’nın Beşinci Ayağında

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM) Karting Takımı, 2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası’nın beşinci ayak yarışlarında sergilediği...

BMW iX3, bilgisayarlarla sürüş deneyiminde devrim yaratıyor

BMW, yeni iX3'te üstün sürüş deneyimleri ve bağlantı sağlayan "süper beyinler" adı verilen dört adet...

SEAT ve CUPRA CEO’su Markus Haupt

"2025'in ilk dokuz ayına ilişkin sonuçlar, yıl boyunca karşılaştığımız olumsuzlukları yansıtıyor" dedi. "Karmaşık ve dinamik bir pazarda...

MG, İngiltere’deki varlığını daha da güçlendiriyor

MG Motor UK, Daventry, Northamptonshire'da son teknolojiye sahip bir depolama ve parça dağıtım merkezi açarak...

Stellantis Teknoloji ve Mobilite Alanındaki İş Ortakları NVIDIA, Uber ve Foxconn

Stellantis’ten Avrupa’nın Robotaksi Yolculuğunun Başlangıcını Temsil Eden Yeni Hamle!  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis;NVIDIA, Uber...

Opel’in Yenilikçi Modellerinde Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, kasım ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü...

Yeni Renault Duster’da 1.3 TCe motor artık 7 ileri EDC otomatik şanzımanla

Renault’nun “Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında Türkiye’yi Avrupa pazarı ve uluslararası ihracatta bir merkez haline...

Nissan Türkiye’den Efsane Kasım Kampanyaları

Nissan Türkiye, 2025 model yılı araçlarında rekabetçi fiyatlar, sıfır faizli kredi ve nakit alım destekleriyle...