Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Selen Alkım

®
Çok Okunanlar

TOBFED Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı

Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler sektörü, TOBFED 5’inci Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı kapsamında bir araya geldi....

Togg’da yılın son kampanyası…

T10F’te 1 milyon TL’ye sıfır faiz... Togg, Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldız alan T10F...

Tekaydınlar Otomotiv Genel Müdürü Bayram Taşocak

TEKAYDINLAR VE ZEROID ARASINDA STRATEJİK İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ İMZALANDI Tekaydınlar Otomotiv  ile EV Technologies’in ticari e-mobilite markası ZEROID arasında, tamamen...

Test Sürüşü: Hyundai TUCSON Hibrit 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT

Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4x2 AT versiyonunun uzun yol ve kilometrelerdeki test sürüşünü...

Stellantis Başkanı, AB Emisyon Kurallarının Avrupa otomotiv endüstrisinde ‘geri dönüşü olmayan bir düşüşe’ yol açabileceğini söylüyor

Avrupa'nın emisyon düzenlemeleri, son yıllarda otomobil üreticileri arasında endişe yarattı; çünkü AB sektörü elektrifikasyona doğru güçlü bir şekilde yönlendirdi....

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı...

FIAT Marka Direktörü Altan Aytaç

FIAT Professional’dan Büyük Bir Adım Daha! Yerli Ulysse’nin Üretimi ve Satışı Başladı FIAT Professional, ticari araç kullanıcılarının hayatını kolaylaştırmaya devam...

Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Selen Alkım, ‘2021 yılında otomotiv pazarını 700 bin adet olarak öngörüyoruz. Citroen olarak bu pazarda 39 bin 500 adet satış ile yüzde 5,6 pazar payı elde ederek yakaladığımız başarıyı sürdürmeyi hedefliyoruz.’ dedi.

Alkım, Citroen Türkiye’nin 2021 yılı hedeflerine ilişkin çevrim içi düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, zorlu geçen yılda yakalanan başarının temelinde, hızlı değişen pazar dinamiklerine çok çabuk uyum sağlanarak buna paralel uygulanan ticari ve finansal politikalar, müşteri memnuniyetine verilen önem ve yeni tip koronavirüs (Kovid-19) nedeniyle değişen iş süreçlerine uygun aksiyonların alınmasının olduğunu söyledi.

2021 yılı için öngörülerini paylaşan Alkım, ‘Geçtiğimiz yıl hepimiz için çok zorlu koşullarda geçti ama yakaladığımız başarı olumsuz koşullar karşısında ne kadar çabuk aksiyon alabildiğimizi gösteriyor. 2021 yılında otomotiv pazarını 700 bin adet olarak öngörüyoruz. Citroen olarak bu pazarda 39 bin 500 adet satış ile yüzde 5,6 pazar payı elde ederek yakaladığımız başarıyı sürdürmeyi hedefliyoruz.’ dedi.

– ‘İstikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceğiz’

Selen Alkım, yılın ikinci çeyreğinde gerçekleştirecekleri yeni Citroen C4 lansmanıyla son yıllarda yer almadıkları C-HB segmentinde önemli bir oyuncu olacaklarını belirterek, ‘Yılın üçüncü çeyreğinde de yeni Citroen C3 Aircross SUV modelimiz yenilenecek ve segmentinde daha iddialı bir konumda olacak. Tüm bu yeni model lansmanlarımız, güçlenen bayi teşkilatımız ve müşteri memnuniyetini odak noktamız olarak belirleyen anlayışımız sayesinde istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceğiz.’ şeklinde konuştu.

Alkım, müşteri memnuniyetine büyük önem verdiklerini ve bu yıl çok daha fazla kişiyi Citroen ailesine katarak ‘en fazla tavsiye edilen marka’ haline gelmeyi hedeflediklerini kaydetti.

– ‘Citroen Ami, Fransa’da 14 ve Türkiye’de 16 yaşından itibaren kullanılabilen elektrikli bir ulaşım aracı’

Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Alkım, gazetecilerin sorularını yanıtlarken, Fransa’da lansmanı gerçekleştirilen Citroen Ami modeline değindi.

Alkım, ‘Citroen Ami, Fransa’da 14 ve Türkiye’de 16 yaşından itibaren kullanılabilen yüzde 100 elektrikli bir ulaşım aracı. Citroen’in şehir içi mobilite sunduğu aracı Ami; bizi heyecanlandıran bir model, Citroen imajını aslında çok güzel yansıtan bir model. Biz bunun için çalışmalara başladık. Aslında çok istiyoruz lansmanını gerçekleştirmeyi… Umarım 2021 senesinde de gerçekleştiririz.’ ifadelerini kullandı.

– ‘4. çeyrekten itibaren artık elektrikli araçlarımızla da müşterilerimizle buluşmayı hedefliyoruz’

Selen Alkım, 2021 yılında elektrikli otomobil pazarında da model sunmayı hedeflediklerini aktararak, şöyle devam etti:

‘Ama bu çok ciddi bir hazırlık süreci gerektiriyor. Bayi altyapı hazırlığı, eğitim hazırlığı, müşterilerin buna hazırlıklı olması gerekiyor. Hedefimiz, son çeyrekte artık elektrikli pazarında Citroen’i de görmek. Bundan sonra Citroen markasının bütün modelleri hem benzinli hem dizel hem de elektrikli motor versiyonlarıyla satışa çıkacak. Dolayısıyla biz de ilk lansmanı belki benzinli ve dizel motorlarımızla yapacağız ama 4. çeyrekten itibaren artık elektrikli araçlarımızla da müşterilerimizle buluşmayı hedefliyoruz.’

Citroen C4 lansmanının mayıs ayında yapılacağını ancak nisan ayı başında shoowroomlarda aracı sergilemeye başlayacaklarını bildiren Alkım, ‘C4, satış potansiyeline inandığımız bir model. Orada da C-HB segmentinde ciddi bir rekabet olacak ama biz de hiç altta kalmayacağız. Bu segmente yeni giriyor olmamıza rağmen ciddi anlamda hedeflerimizi yukarı koyduk.’ dedi.

– ‘2021 için iyimseriz ve çok daha az bir tedarik problemi yaşayacağımızı öngörüyoruz’

Citroen Türkiye Pazarlama Direktörü Alkım, 2020 yılında sektör genelinde yaşanan tedarik sorununu bu yıl yaşamamak adına bir önlem alıp almadıklarına ilişkin soru üzerine şunları kaydetti:

‘Biz ortak kanı olarak 700 bin adet diyoruz ama tedarik planlamamızı tamamen bunun çok daha üzerine gelecek şekilde yaptık. 2021 planlamamızı daha yüksek bir pazara göre öngördüğümüz için 2020’de yaşadığımız tedarik sıkıntılarını bertaraf edeceğimizi umuyoruz. Ama elbette ki burada salgının etkisi de var. Avrupa’da, diğer ülkelerde salgının artması üretim sıkıntılarına neden oluyor ama şu andaki resim aslında bu yeni aşılanma süreçlerinin gelmesiyle birlikte çok daha pembe bir fotoğraf çiziyor. 2021 için iyimseriz ve çok daha az bir tedarik problemi yaşayacağımızı öngörüyoruz.’

– Citroen Türkiye, büyüme trendini sürdürüyor

Verilen bilgiye göre, Mart 2019 itibarıyla Groupe PSA Türkiye çatısı altında yeni bir ekiple faaliyete başlayan Citroen Türkiye, satışlarını artırmaya devam ediyor. Son 2 yıldır istikrarlı yükselişini devam ettiren marka, yüzde 61 büyüyen otomotiv pazarında yüzde 128 büyüme kaydetti.

2020 yılında 22 bin 254 adedi otomobil, 5 bin 226 adedi hafif ticari olmak üzere toplam 27 bin 480 adet satış gerçekleştiren Citroen Türkiye, pazar payını yüzde 2,5’ten yüzde 3,6’ya yükseltti. Bu sonuçlarla markalar sıralamasında da 4 basamaklık yükselişle 10’uncu sıraya yerleşen Citroen Türkiye, hızlı yükselişini sürdürüyor.

Binek otomobil pazarında elde edilen 22 bin 254 adetlik satışla yüzde 152 büyüme gösteren Citroen Türkiye, pazar payını en çok artıran otomobil markası oldu. Ticari araç pazarında da satışlarını 2019’a göre yüzde 63 artıran Citroen Türkiye, markalar sıralamasında iki basamak birden yükselerek 5’inciliğe yerleşti.

Diğer Haberler

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı ilk hataları da beraberinde getirdi....

Test Sürüşü: Hyundai TUCSON Hibrit 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT

Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4x2 AT versiyonunun uzun yol ve kilometrelerdeki test sürüşünü gerçekleştirdik. TUCSON'un iç mekanı, etkileyici...

2025 Ralli Sezonu Kocaeli’de Sona Eriyor…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 7. ve son yarışı olan 42. Kocaeli Büyükşehir Rallisi, 05-07 Aralık tarihleri arasında Kocaeli Otomobil Spor Kulübü tarafından düzenleniyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi,...

JAECOO’dan Aralık Ayına Özel 1 Milyon TL’ye Varan Cazip Kredi

Premium off-road SUV markası JAECOO, aralık ayında sunduğu cazip satın alım fırsatlarıyla dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Bu kapsamda benzersiz arazi performansı ve gelişmiş...

“Uzun Menzil” versiyonunu Türkiye’de 1 milyon 704 binTL fiyat ile

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni ë-C3 Aircross modelinin 54 kWh batarya kapasitesi ile WLTP verilerine göre ortalama 399 km menzil sunan...

Petlas’tan motorsporları Tosfed’e destek devam ediyor

“Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, bu yıl 7’ncisi başarıyla tamamlanan ‘TOSFED Yıldızını Arıyor’ projesiyle motor sporlarına olan güçlü desteğini bir kez daha gösterdi....
tamamen yeni Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

tamamen yeni Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

<a href="https://google.co.uk/search?q=mercedes">mercedes-Benz CLA Shooting Brake artık Birleşik Krallık'ta iki konfigürasyonda sipariş edilebilir: CLA 250+...
İsviçre'nin en büyük hızlı şarj parkı açıklandı

İsviçre’nin en büyük hızlı şarj parkı açıklandı

Energie 360°, İsviçre'deki en büyük hızlı şarj parkını duyurdu. 1 Mart'tan itibaren 2026 Sürücüler bu...
Rolls-Royce, yerel toplulukta yol güvenliğini artırmak için yeni Hız Gösterge Cihazlarını finanse ediyor

Rolls-Royce, yerel toplulukta yol güvenliğini artırmak için yeni Hız Gösterge Cihazlarını finanse ediyor

roll-royce motor Otomobil iki yeni fon sağlıyor hız Yerel topluluk için Gösterge CihazlarıGirişim Westhampnett Bölge...
Avrupa ve Almanya'daki pazar/satış eğilimleri

Avrupa ve Almanya’daki pazar/satış eğilimleri

Otomotiv Yönetim Merkezi (CAM), elektromobiliteye yönelik pazar ve satış eğilimlerini değerlendirdi avrupa ve Almanya yayınladı....
Bentley Dutch Masters Koleksiyonu Rembrandt, Vermeer ve Van Gogh'tan ilham aldı

Bentley Dutch Masters Koleksiyonu Rembrandt, Vermeer ve Van Gogh’tan ilham aldı

Bentley, son derece özelleştirilmiş üç otomobili sergilemek için dünyanın en ünlü sanat müzelerinden birini kullandı....
DHL, Alman paket merkezlerinde elektrikli kamyon “şarj parkları” inşa ediyor

DHL, Alman paket merkezlerinde elektrikli kamyon “şarj parkları” inşa ediyor

DHL, E.ON Drive ile birlikte, Münih yakınlarındaki Aschheim paket merkezinde Elektrikli kamyonlar için ilk altı...
2026 Dacia Jogger artık İngiltere'de satışta

2026 Dacia Jogger artık İngiltere’de satışta

Yeni 2026 <a href="https://google.co.uk/search?q=dacia">dacia Jogger kapsamlı tasarım, teknoloji ve güç aktarım sistemi yükseltmeleri getiriyorGelişmiş konfor...
Zwickau ve Chemnitz'deki VW fabrikaları yerinde kalacak

Zwickau ve Chemnitz’deki VW fabrikaları yerinde kalacak

<a href="https://automobilemagazine.com.tr/?s=volkswagen">volkswagenSaksonya Başbakanı Michael Kretschmer'e (CDU) göre Zwickau ve Chemnitz'deki fabrikalar uzun vadede yerinde...
Trump Yönetimi Amerika'nın yakıt ekonomisi kurallarını elden geçirme planlarını açıkladı

Trump Yönetimi Amerika’nın yakıt ekonomisi kurallarını elden geçirme planlarını açıkladı

Trump yönetimi, ülkenin Kurumsal Ortalama Yakıt Ekonomisi (CAFE) standartlarını sıfırlamak için kapsamlı yeni bir teklif...
XPeng, Almanya'daki elektrikli otomobil satışlarını 2026 yılına kadar iki katına çıkarmak istiyor

XPeng, Almanya’daki elektrikli otomobil satışlarını 2026 yılına kadar iki katına çıkarmak istiyor

Çinli olan Elektrikli araba-Üretici XPeng, 2025 yılına kadar Almanya'da 3.000 ila 3.500 adet satış planlıyor...
Elektrikli Mercedes-Benz eActros 600, Paris Moda Haftası'na sıfır emisyon lojistiği getiriyor

Elektrikli Mercedes-Benz eActros 600, Paris Moda Haftası’na sıfır emisyon lojistiği getiriyor

Bir elektrik <a href="https://google.co.uk/search?q=mercedes">mercedes-Benz eActros 600 ve HVO üzerinde çalışan bir Actros L ProCabin, önde...

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti....
Çalışma, Avrupa'nın otomobil üreticilerinin düşüşünü öngörüyor

Çalışma, Avrupa’nın otomobil üreticilerinin düşüşünü öngörüyor

2035'ten itibaren avrupa Birliği'nde fosil yakıtlı yanmalı motora sahip yeni otomobil ve hafif ticari araçların...
AB'nin 2035'teki içten yanmalı motor yasağını revize edeceği söylendi

AB’nin 2035’teki içten yanmalı motor yasağını revize edeceği söylendi

avrupa'nın en büyük otomobil üreticileri pazarın geleceğine ilişkin kararı beklerken Brüksel'de hava belirsizlikle dolu. avrupa...
Volkswagen Dresden Şeffaf Fabrikasını yeniden düzenliyor

Volkswagen Dresden Şeffaf Fabrikasını yeniden düzenliyor

<a href="https://automobilemagazine.com.tr/?s=volkswagen">volkswagen Dresden Şeffaf Fabrikası'nın (GMD) yeniden düzenlenmesi için rotayı belirledi: Şirket, Özgür Saksonya Eyaleti...
Zeekr BAE ve AW Rostamani'den Özel Zeekr 7X Büyük Turu

Zeekr BAE ve AW Rostamani’den Özel Zeekr 7X Büyük Turu

320 kilometrelik bir yolculuk bir dayanıklılık testi olabilir, ancak 22 Kasım 2025 Cumartesi günü Zeekr...
TV yıldızı Nick Knowles, Isuzu elçisi olarak yeni göreve başladı

TV yıldızı Nick Knowles, Isuzu elçisi olarak yeni göreve başladı

Nick Knowles, Isuzu'ya elçi olarak katılıyor ve uygulamalı uzmanlığını ve güvenilir TV kişiliğini markaya getiriyor.Yeni...
1/2 milyon elektrikli otomobil: Volvo, elektrifikasyondaki yeni dönüm noktasını kutluyor

1/2 milyon elektrikli otomobil: Volvo, elektrifikasyondaki yeni dönüm noktasını kutluyor

Volvo, elektrifikasyonda yeni bir dönüm noktasını kutluyor: İsveçli premium otomobil üreticisi birkaç hafta önce 500.000'inci...
Stellantis, Tesla Supercharger Ağ Entegrasyonu ile EV Şarj Erişimini Genişletiyor

Stellantis, Tesla Supercharger Ağ Entegrasyonu ile EV Şarj Erişimini Genişletiyor

stellantis, Kuzey Amerika, Japonya ve Güney Kore'deki seçkin stellantis akülü Elektrikli araçları (BEV'ler) için Kuzey...